Voi sen laittaa.näätä kirjoitti:Ok. Voiko automaatin pumppua laittaa manuaaliin?killerimersu kirjoitti:alota ny ens alkuun vaikka ruuvaamalla parikierrosta. automaatti vehkeissä on se alipainehässäkkä ku menee vaihdelaatikolle. ja laatikon säätämisestä ohjeita voi saada vaikka käyttäjältä: Siekkinennäätä kirjoitti:Haloja!
Kannattako kajota vapari OM617 pumpun säätöihin? Jos kyllä, niin minkälaisilla ruuvauksilla?
Niin, ja onko OM617 manuaalissa ja automaatissa samanlaiset pumput?
Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
W123 300d pumpun säätö onnistu hienosti ottamalla vain pumpun taka kansi irti. Ilmeisesti oli ropattu aiemminki ku oli kannen pultit vaihdettu lyhkäsiin 10mm kantasiin pultteihin. 4 pulttia sai pikkuräikällä auki ja kaksi alinta piippuavaimella. Hidasta ja vittumaista oli avata ja kasata alimmat pultit, mutta pystypä aina koekäyttään autoa ja säätään lisää.Siekkinen kirjoitti:Voi sen laittaa.näätä kirjoitti:Ok. Voiko automaatin pumppua laittaa manuaaliin?killerimersu kirjoitti:alota ny ens alkuun vaikka ruuvaamalla parikierrosta. automaatti vehkeissä on se alipainehässäkkä ku menee vaihdelaatikolle. ja laatikon säätämisestä ohjeita voi saada vaikka käyttäjältä: Siekkinennäätä kirjoitti:Haloja!
Kannattako kajota vapari OM617 pumpun säätöihin? Jos kyllä, niin minkälaisilla ruuvauksilla?
Niin, ja onko OM617 manuaalissa ja automaatissa samanlaiset pumput?
Syöttöjä ruuvasin reilusti ja tyhjäkäynti tappiin, max kierroksia vain hiukan lisää ku tuntu että oli jo ennestään lisätty, parkuu niin perkeleesti. Josta tulikin mieleen että minkälainen homma olisi laittaa joku pieni kiekkamittari johonki piiloon. Sais vähän osviittaa kierroksista. Mustaa se pukkaa nyt niin perkeleesti

s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
vois jenkakellon saada helposti asennettua kun ottaa sen laturista? itse en ole kyllä ikinä dieseliin jenkakelloa asentanu 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
morjestaa! juu tuli hommattua tuossa huvikseen rälläily peliks 200d w124 ja ei oikein tuntus lähtevän sillein kun tuo ajoautona toimiva 300dee, niin meinasin jos vähän piristäs tuota ruuvamalla ja siksi kysyisinkin teiltä. Että olenko ymmärtänyt oikein että tyhjäkäynti ruuvia otetaan niin paljon ulos kun tulee ja saman verran syöttöä kans (esim 2,5 kierrosta) ja sit vetävieä kierroksia neljä kierrosta kiinni??. ja tuossa kaksatasessa taitaa olla ahtaammat paikat ottaa pumpun takakansi auki kun esim tossa om 603 koneessa?. mites säädetäänkö tuota pumppua koneen käydessä? Kiitoksia jo etukäteen



Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nyt pikavastaus helppoon kysymykseen!
Eli om601 190D -86 mesessä siis syöttöruuvia lyödään kiinni jotta saa sitä hönkää? Ja tyhjäkäynti ruuvia saman verran, tietty.
Eli om601 190D -86 mesessä siis syöttöruuvia lyödään kiinni jotta saa sitä hönkää? Ja tyhjäkäynti ruuvia saman verran, tietty.
om601
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Lue topiikin alusta ohjeet.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
jos ei lukeminen kiinnosta nii kokeilemalla.. pumpun kansi auki ja säätämäänvi[[e kirjoitti:Nyt pikavastaus helppoon kysymykseen!
Eli om601 190D -86 mesessä siis syöttöruuvia lyödään kiinni jotta saa sitä hönkää? Ja tyhjäkäynti ruuvia saman verran, tietty.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nyt täytyy vielä kysyä(topicin alustakin ohjeet lukeneena), että pätevätkö nämä säädöt kun olis tarkoitus "miedosti" paineistaa 300td autom. -92? Wäyrysen hyrrällä, välijäähdyttimen kera... 
Kiitoksia jo etukäteen, tälle foorumille on saatu kerättyä uskomaton määrä tietoa Mersuista

Kiitoksia jo etukäteen, tälle foorumille on saatu kerättyä uskomaton määrä tietoa Mersuista

Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei näitä syvällisempiä säätöjä tarvitse jos vähän haluaa piristää. Niillä koitetaan saada ne viimeset vakiopumpun tuotot.PP007 kirjoitti:Nyt täytyy vielä kysyä(topicin alustakin ohjeet lukeneena), että pätevätkö nämä säädöt kun olis tarkoitus "miedosti" paineistaa 300td autom. -92? Wäyrysen hyrrällä, välijäähdyttimen kera...
Kiitoksia jo etukäteen, tälle foorumille on saatu kerättyä uskomaton määrä tietoa Mersuista
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No niin. 1 jälkiasennus turbotähti on syttynyt
.
Säätäminenkin onnistui täältä saatujen ohjeiden avulla, tosin hiukan jäi säädettävääkin.
Syöttöä 2,5 kierrosta, samoin tyhjäkäyntiä, kierrokset jää n900.
13 tuntia, vaparista turbo intercooleriksi....

Säätäminenkin onnistui täältä saatujen ohjeiden avulla, tosin hiukan jäi säädettävääkin.
Syöttöä 2,5 kierrosta, samoin tyhjäkäyntiä, kierrokset jää n900.
13 tuntia, vaparista turbo intercooleriksi....

Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Pyöräytä tasaajasta aukipäin sen verran että saa kierrokset sinne 700 tienoille.PP007 kirjoitti:No niin. 1 jälkiasennus turbotähti on syttynyt.
Säätäminenkin onnistui täältä saatujen ohjeiden avulla, tosin hiukan jäi säädettävääkin.
Syöttöä 2,5 kierrosta, samoin tyhjäkäyntiä, kierrokset jää n900.
13 tuntia, vaparista turbo intercooleriksi....
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joo, näin täytyy tehdä, alkoi vaan olemaan ite ns. valmis että sai kelvata...
Muuten btw, lisäsin siis syöttöä 2,5 kiekkaaa ja ja saman verran kääsin tyhjäkäyntiä=0,5bar(ahtimen edellinen käyttäjä kuitenkin sanoi että on pitänyt 0,9bar)
Olisko syytä lisätä vielä syöttöä, jos haluaa hiukan painetta lisää?
Taas kiitos jo etukäteen!
p.s Mopossa vielä arviolta 130hp enemmän kuin MB
Muuten btw, lisäsin siis syöttöä 2,5 kiekkaaa ja ja saman verran kääsin tyhjäkäyntiä=0,5bar(ahtimen edellinen käyttäjä kuitenkin sanoi että on pitänyt 0,9bar)
Olisko syytä lisätä vielä syöttöä, jos haluaa hiukan painetta lisää?
Taas kiitos jo etukäteen!
p.s Mopossa vielä arviolta 130hp enemmän kuin MB

Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joku vuoto siellä on tai portti jumittaa jos ei tuon enempää ahda mikäli on vakion kokoinen ahdin. 0.9 on se vakiopaine ja syötön lisäyksen jälkeen vaikkapa 1.2 olis hyvä. Osta ahtopaineensäädin ja säädä vähän lisää.PP007 kirjoitti:Joo, näin täytyy tehdä, alkoi vaan olemaan ite ns. valmis että sai kelvata...
Muuten btw, lisäsin siis syöttöä 2,5 kiekkaaa ja ja saman verran kääsin tyhjäkäyntiä=0,5bar(ahtimen edellinen käyttäjä kuitenkin sanoi että on pitänyt 0,9bar)
Olisko syytä lisätä vielä syöttöä, jos haluaa hiukan painetta lisää?
Taas kiitos jo etukäteen!
p.s Mopossa vielä arviolta 130hp enemmän kuin MB
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Säädin on jo, muttei asennettu. Täytynee koittaa kiristää hukkaa hiukan. Jos paineet nousee, niin tuskin vuodosta silloin on kyse? Ja vuoto onkin vähän vaikeampi paikallistaa.
Ja säätimestä sen verran, ettei ole asennettu juurikin sen tähden,
ettei tule ahnehdittua ahtoja niin, että kiuas posahtaa.
Kiitoksia taas, ilmoittelen, kuinka homma etenee.
Niin, ja kohta pitäis paineistaa tuo toinenkin mopo, sit on joka lelussa ahdin
Ja säätimestä sen verran, ettei ole asennettu juurikin sen tähden,
ettei tule ahnehdittua ahtoja niin, että kiuas posahtaa.
Kiitoksia taas, ilmoittelen, kuinka homma etenee.
Niin, ja kohta pitäis paineistaa tuo toinenkin mopo, sit on joka lelussa ahdin

Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei kai niitä paineita ny kannata nostella jossei se lykkää mustaa täydes vedos yhtään
. enemmää haittaa ku hyötyä.
Sen mitä vaparin pumpusta saa kotikonstein irti nii varmasti palaa hyvin tuolla 0.5bar paineella..
joskus ku ruuvailin syöttöjä tuohon 300dt mitä kotipaja konstein sinne sai. säädin alasyötön nii suurelle että ahdonalaista syöttöä siä ei paljoo ollu.
samalla ruuvailin hukkaporttia pienemälle ahto muistaakseni jotain 0.6bar luokkaa eikä sietä putkesta kyl vedos mustaa tullu.

Sen mitä vaparin pumpusta saa kotikonstein irti nii varmasti palaa hyvin tuolla 0.5bar paineella..
joskus ku ruuvailin syöttöjä tuohon 300dt mitä kotipaja konstein sinne sai. säädin alasyötön nii suurelle että ahdonalaista syöttöä siä ei paljoo ollu.
samalla ruuvailin hukkaporttia pienemälle ahto muistaakseni jotain 0.6bar luokkaa eikä sietä putkesta kyl vedos mustaa tullu.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei tietenkään sitten jos ei savuta mutta sitä ei kerrottu tässä.Tompa124 kirjoitti:ei kai niitä paineita ny kannata nostella jossei se lykkää mustaa täydes vedos yhtään. enemmää haittaa ku hyötyä.
Sen mitä vaparin pumpusta saa kotikonstein irti nii varmasti palaa hyvin tuolla 0.5bar paineella..
joskus ku ruuvailin syöttöjä tuohon 300dt mitä kotipaja konstein sinne sai. säädin alasyötön nii suurelle että ahdonalaista syöttöä siä ei paljoo ollu.
samalla ruuvailin hukkaporttia pienemälle ahto muistaakseni jotain 0.6bar luokkaa eikä sietä putkesta kyl vedos mustaa tullu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei pahemmin savuta, pumpussa kait vielä varaa, mutta näin varmaan viisainta mennä toistaiseksi.
Kyllä tuolla jo nyt pysyy muun liikenteen vauhdissa, jopa ohituskaistalla.
Kyllä tuolla jo nyt pysyy muun liikenteen vauhdissa, jopa ohituskaistalla.
Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Taidan sittenkin ottaa käyttöön ne viimeiset vakiopumpun tuotot, eli "ei tehoa ilman sawua" vai?Siekkinen kirjoitti:Ei näitä syvällisempiä säätöjä tarvitse jos vähän haluaa piristää. Niillä koitetaan saada ne viimeset vakiopumpun tuotot.PP007 kirjoitti:Nyt täytyy vielä kysyä(topicin alustakin ohjeet lukeneena), että pätevätkö nämä säädöt kun olis tarkoitus "miedosti" paineistaa 300td autom. -92? Wäyrysen hyrrällä, välijäähdyttimen kera...
Kiitoksia jo etukäteen, tälle foorumille on saatu kerättyä uskomaton määrä tietoa Mersuista
Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä sitä tehoa ilman savuakin saa mutta se taas vaatii enemmän ilmaa jos soppa riittääPP007 kirjoitti:Taidan sittenkin ottaa käyttöön ne viimeiset vakiopumpun tuotot, eli "ei tehoa ilman sawua" vai?Siekkinen kirjoitti:Ei näitä syvällisempiä säätöjä tarvitse jos vähän haluaa piristää. Niillä koitetaan saada ne viimeset vakiopumpun tuotot.PP007 kirjoitti:Nyt täytyy vielä kysyä(topicin alustakin ohjeet lukeneena), että pätevätkö nämä säädöt kun olis tarkoitus "miedosti" paineistaa 300td autom. -92? Wäyrysen hyrrällä, välijäähdyttimen kera...
Kiitoksia jo etukäteen, tälle foorumille on saatu kerättyä uskomaton määrä tietoa Mersuista

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ilmaa näyttäis mittarin mukaan olevan tarjolla...mutta mites näissä turbodieseleissä saa "seokset" kohilleen?Siekkinen kirjoitti:Kyllä sitä tehoa ilman savuakin saa mutta se taas vaatii enemmän ilmaa jos soppa riittääPP007 kirjoitti:Taidan sittenkin ottaa käyttöön ne viimeiset vakiopumpun tuotot, eli "ei tehoa ilman sawua" vai?Siekkinen kirjoitti:Ei näitä syvällisempiä säätöjä tarvitse jos vähän haluaa piristää. Niillä koitetaan saada ne viimeset vakiopumpun tuotot.PP007 kirjoitti:Nyt täytyy vielä kysyä(topicin alustakin ohjeet lukeneena), että pätevätkö nämä säädöt kun olis tarkoitus "miedosti" paineistaa 300td autom. -92? Wäyrysen hyrrällä, välijäähdyttimen kera...
Kiitoksia jo etukäteen, tälle foorumille on saatu kerättyä uskomaton määrä tietoa Mersuista
Ennen kuin alkaa alumiini sulamaan, eikös palotapahtuma ole kuumempi mitä vähemmän soppaa suhteessa ilmaan, ja soppaa lisäämällä(jos siis vielä mahdollista), niin hiukan kylmempi=hiukan varmempi ja savuakin ehkä?
Kun kaveri ajoi, ite ajoin perässä, ei savua tullut putkesta lainkaan, ehkä jotain höyryä ja sitäkin hyvin vähän.
Syöttöä on siis nyt lisätty 2,5 kierrosta, topicin alussa puhuttiin neljästä kierroksesta..? paineet 0,7.
Ensimmäinen bensapeli tuli ahdettua silloin kun siihen ei tarvinnut lupaa, eikä muutoskatsastaakaan, oi niitä aikoja

Tästä dieselin ahtamisesta innostuin heti kun löysin tämän foorumin

Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Saat samantien unohtaa tuon laihalla käymisen, se ei kuulu dieseliin millään lailla.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juu bensoissa menee noin päin mutta dieselissä menee niin että enemmän syöttöä on enemän lämpöä 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
by the way, eikös sellasella vesimetanoli ruiskulla saa pakolämpöjä alennettua? vai käykö siinä niin että ne pakolämmöt nousee entisestään ?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mulla on mopossa sellainen Coolingmist vesi/matanoliruisku kun ei välijäähdytin mahdu, vesi ainakin jäähdyttää, metanolin kanssa en oo vielä lätrännyt, kun potkua on jo nyt ihan kotitarpeiksi.
Sitähän vois tosiaan "lainata" meseen talveksi, kiitos ideasta!
Sitähän vois tosiaan "lainata" meseen talveksi, kiitos ideasta!
Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei se saakkaan syttyä. 70/30 seosta käytetään diisselissä.PP007 kirjoitti:Ei taida metanoli syttyä nakussa...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
mut saako sillä pakolämpöjä tiputettuu???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Niin ne puhuu. En ole itseltä mitannut.killerimersu kirjoitti:mut saako sillä pakolämpöjä tiputettuu???
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Saa, koska pakopaineet saa pienenemään, tai en mä dieseleistä tiedä mitään, mutta opin koko ajan.
Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Saa, koska pakopaineet saa pienenemään, tai en mä dieseleistä tiedä mitään, mutta opin koko ajan.
Boostholic