w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
No niin, ei päivää ilman sähköhäiriötä.
Eli toisaalla jo utelinkin, mikä lienee kun -93 s124 polttaa sulaketta numero 7.
Sulakkeen takahanan ovat mm.kierroslukumittari, lämppärin säätöventtiilit (ns.närhenmunat), peruutusvalot, kiertovesipumppu, pissapojan suutinten lämmitys ja paremmin varustelluissa autoissa kai muutakin.
No. Eilen kävi seuraavaa: työmatkan aikana risteyksessä öljynpainemittari kävi pari kertaa terävästi nollassa, oikein selvästi sähköhäiriön takia. Kohta tämän perästä huomasin kierroslukumittarin olevan nollassa. Työpaikalla selvisi, että sulake on palanut. Uusi paikalleen, auto käyntiin ja taas palavat peruutusvalot ja mittari toimii. Autolla jopa ajettiin vähän päivällä ja kaikki toimi. Illalla oli taas kaikki pimeänä. Laitoin uuden sulakkeen ja se paloi saman tien.
Toisessa topicissa neuvottiin ottamaan närhenmunien pistoke irtii (tällä selviäisi onko munissa oikkari) ja otinkin sen 3-napaisen liittimen auki närhenmunien ja akun välistä. Sitäköhän tarkoitettiin? Joka tapauksessa sen irrottamisen jälkeen autoa käynnistäessä hehkuvalo ei sammunut itsestään ja lisäksi sulake paloi taas ihan saman tien. Ilmeisen vauhdilla, sitä paitsi: katkopaikan kohdalla on oikein musta jälki.
Sulakkeet loppuivat tältä päivältä, samoin mielenkiinto. Mistä seuraavaksi kannattaa repiä johtoa irti? Kiertovesipumpulta? Miten se suuttimien lämmitys on järjestetty? Peruutusvaloissa vikaa ei liene, kun sulake palaa ilman että koko valoille menee virtaa? EIkä närhenmunissa, kun pistoke (jos se nyt oli oikea) irrottamalla sulake menee myös?
Auto toimii muuten moitteitta, kieppimittari vaan lepää nollassa, peruutusvalot ovat pimeät ja lämppäri puhaltaa tulikuumaa.
Murehtii nimimerkki "hiukan tulee kabiinissa lämmin"
Eli toisaalla jo utelinkin, mikä lienee kun -93 s124 polttaa sulaketta numero 7.
Sulakkeen takahanan ovat mm.kierroslukumittari, lämppärin säätöventtiilit (ns.närhenmunat), peruutusvalot, kiertovesipumppu, pissapojan suutinten lämmitys ja paremmin varustelluissa autoissa kai muutakin.
No. Eilen kävi seuraavaa: työmatkan aikana risteyksessä öljynpainemittari kävi pari kertaa terävästi nollassa, oikein selvästi sähköhäiriön takia. Kohta tämän perästä huomasin kierroslukumittarin olevan nollassa. Työpaikalla selvisi, että sulake on palanut. Uusi paikalleen, auto käyntiin ja taas palavat peruutusvalot ja mittari toimii. Autolla jopa ajettiin vähän päivällä ja kaikki toimi. Illalla oli taas kaikki pimeänä. Laitoin uuden sulakkeen ja se paloi saman tien.
Toisessa topicissa neuvottiin ottamaan närhenmunien pistoke irtii (tällä selviäisi onko munissa oikkari) ja otinkin sen 3-napaisen liittimen auki närhenmunien ja akun välistä. Sitäköhän tarkoitettiin? Joka tapauksessa sen irrottamisen jälkeen autoa käynnistäessä hehkuvalo ei sammunut itsestään ja lisäksi sulake paloi taas ihan saman tien. Ilmeisen vauhdilla, sitä paitsi: katkopaikan kohdalla on oikein musta jälki.
Sulakkeet loppuivat tältä päivältä, samoin mielenkiinto. Mistä seuraavaksi kannattaa repiä johtoa irti? Kiertovesipumpulta? Miten se suuttimien lämmitys on järjestetty? Peruutusvaloissa vikaa ei liene, kun sulake palaa ilman että koko valoille menee virtaa? EIkä närhenmunissa, kun pistoke (jos se nyt oli oikea) irrottamalla sulake menee myös?
Auto toimii muuten moitteitta, kieppimittari vaan lepää nollassa, peruutusvalot ovat pimeät ja lämppäri puhaltaa tulikuumaa.
Murehtii nimimerkki "hiukan tulee kabiinissa lämmin"
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
w124 on tunnettua että pissapojan suuttimien lämmitys sulaa, ja usein syttyvät jopa palamaan! minä miellän ne suuttimien lämmitykset tyyppiviaksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Eli autossa on pissapojan suuttimien sulatusSergey kirjoitti:w124 on tunnettua että pissapojan suuttimien lämmitys sulaa, ja usein syttyvät jopa palamaan! minä miellän ne suuttimien lämmitykset tyyppiviaksi.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
ja jos ei ole se, mitenkäs ylijänniterele? Oikosulussa
autodidakti
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Pitäiskös sen oireilla jotenkin muutenkin?felmit kirjoitti:ja jos ei ole se, mitenkäs ylijänniterele? Oikosulussa
Tuota noin, muuten, tuossa saattoi rikkonaisen akkulaturin takia käydä niin että akunnavat kävivät sekunnin ajan huonossa kontaktissa keskenään (akunnavoille tulevista laturin johdoista kuoret rispautuneet). Olisiko tämä voinut saada aikaan jonkin sortin tuhoa? Auton laturi ainakin lataa oikein.
Hehkuvalon ja lämmityslaitteen venttiilien johdon välinen yhteys on yhä mysteeri.
Jospa sitten aloitetaan ottamalla kokeeksi suuttimien lämmitys irti, vaan miten on: lähtevätkö suuttimien johdot siististi konepellin takaosan luukun takaa jostain liitingistä irti, onko siellä katkaisija vai meneekö sivuleikkurihommiksi?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Konepellin takareunassa on muovilätkät joiden alla on muistaakseni pistokkeet. voi olla että ne on jonkin kutistesukan sisällä josta joutuu kaiveleen.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Oikein muistit, lätkiä oli yksi mutta sen alla oli tosiaan kaksi pistoketta. Molemmat otin irti ja ainakin sulake kesti hetken ajamisen. Liitingit oli ehjät, toisessa oli hiukan vihreää hapettumatöhkää.JohaT kirjoitti:Konepellin takareunassa on muovilätkät joiden alla on muistaakseni pistokkeet. voi olla että ne on jonkin kutistesukan sisällä josta joutuu kaiveleen.
Seuraillaanpa tilannetta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Nostellaanpas vanhaa aihetta! Apuja kaivataan! 7-sulake käryää heti kun kääntää virrat 2-asentoon.. närhenmunilta liitin irti->ei vaikutusta.. pissapojan suuttimilta johdot poikki ja eristetty ->ei vaikutusta.. kiertovesipumpulta liitin auki-> ei vaikutusta.. kierroslukumittarin takaa liitin irti-> ei vaikutusta.. lämmönsäätöpaneelin liitin irrotettu-> ei vaikutusta..
Elikkä siis ei toimi jenkamittari eikä pakkivalot ja puhaltaa kuumaa...
Yj-releen kun otti irti niin tyhjäkäynti laski ja oli vaikeanoloista käyntiä..
Ja autona on w124 -86 300D
Ps. Pahoittelut kirjoitusasusta.. kirjoitin puhelimella
Elikkä siis ei toimi jenkamittari eikä pakkivalot ja puhaltaa kuumaa...
Yj-releen kun otti irti niin tyhjäkäynti laski ja oli vaikeanoloista käyntiä..
Ja autona on w124 -86 300D
Ps. Pahoittelut kirjoitusasusta.. kirjoitin puhelimella
Mersut on autoja, muut on ajoneuvoja
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Auto toimi päivän normaalisti... siis siten että sulake pysyi ehjänä... sitte taas tänää hajosi sulake.. tänään otin vielä sen lämpötilahaistelijan liittimen irti eikä siltikään pysynyt sulake ehjänä...
Mersut on autoja, muut on ajoneuvoja
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Ja ongelmat jatkuu...Välill' kestää sulake hetken aikaa ja sitten taas välillä sräpsähtää heti poikki.. Siten tuntuu kestävän että kun auton laittaa käymään niin silloin pistää ehjän sulakkeen ja jää sulake ehjäksi
Mersut on autoja, muut on ajoneuvoja
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Muistaakseni ton sulakkeen takana oli joku lämpöanturikin? Voisiko tuo kyseinen anturi olla oikosulussa aina välillä?
Mersut on autoja, muut on ajoneuvoja
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Nokileka Racing
Perämettän auto- ja konepaja
W903 312D -98
W123 230e -80
W124 300d -87
EX:
W124 300td -89
W201 190E 2.0 -88
E36 320 -92
Re: w124 sähkömysteeri, 7-sulake käryää ym.
Nostellaas vanhaa aihetta. En oo nyt tutkinu, mitä kaikkee sedanissa on tuon sulakkeen takana, mutta pitkäkattosessa saranakohdasta huonoksimennyt johtosarja osasi aiheuttaa myös sulakkeen seitsemän palamista. Takalasinpyyhkijälle menee siis ohjaus peruutusvalolta, eli alkuun pakkivalot sai satunnaisesti virtaa jatkuvasti tuota kautta, ja lopulta taas pakkivalon johto otti maajohtoon kontaktin, jolloin seiska sulake paloi.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)