POISTAKAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Mullakin lähti edellisestä laturin hihnapyörä irti...katkennut remmi+ automlaatikon öljyletku melkein lähti hihnan mukaan.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jees, kokeilin talvivanteita kiinni, ei sovi kunnolla eteen joten sinnekin tarvii ennen talvea laittaa nuo lasikuitulevikkeet mätien kaarien tilalle.

Projektoriumpiot tilailtu, kun nykyiset orkkikset pitkät päällä vaikuttaa lähinnä parkeilta. Tilasin e-mallin umpiot, kun nuo tähän vanhaan keulaan tarkoitetut on niin saatanan rumia.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Täähä o mukava rojekti seurata ku itellä samanlaine lavetti väriä myöte :D muistaha laittoo kuvia.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuon näköinen on e-mallin projektoreilla väsynyt mannelavetti.

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2465.JPG
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä melkein kannattaisi palata tähän lookkiin :roll:

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+ ... 009232.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei pysty. Tällä liikutaan vaan paikasta toiseen, ulkonäkö ei ole se tärkein asia tässä vehkeessä. Rupeaa olemaan jo niin väsynyt laitos että tarvis uus auto jo hommata jos haluaa tuohon kuntoon takaisin :lol:

Se on suorastaan mukavaa jos aiheuttaa jollekin ahdistusta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Meni vähän ohi että miksi ei pysty esim valoja vaihtamaan? Koska liikutaan paikasta toiseen? wtf :D
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Yhdet hyvät orkkikset yritin ostaa ja paskaahan ne oli. Yhtä paskat kuin tässä oli aiemminkin jo. Eikä ole paljoa myyjästä kuulunut vaikka perään viestiä laitoinkin (makke1990). Pitkät yhtäkuin lyhyet normi autossa.

Tää mersu on vaan sellanen pakollinen paha, että pääsee liikkumaan. Ei noilla Fordeilla uskalla liikkua koko aikaa, ei hirveen luotettavaa menoa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kävin eilen hieman ahvenistolla kurvailemassa, ei oikein vakio jarrut riitä ratahommiin tän painosessa vessassa :lol: Ei montaa mutkaa tarvinnu mennä kun jarrut katos aina. Mutta aluks oli kivaa kikkailla suolenkillä kun oli märkä rata :mrgreen:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jaahas, alkaa vanha 603 antamaan jotain antautumisen merkkejä.

Käynnistäessä tekee usein niin että hetkeksi lähtee aivan normaalisti käymään (pari sekunttia) ja sitten alkaa hieman rykimään eikä käy kaikilla. Siitä sitten tasottuu x määrässä sekuntteja. Ajossa ei tee enään mitään, vain käynnistyksessä ko. vaiva. Sit huomannut nyt myös sellaisen, että välillä hieman nostaa lämpöä (ei siis paljoa, pari viisarin paksuutta normaalista) ja silloin ei tuntuis tulevan lämmintä kabiiniinkaan. Usein esim. moottorijarrutuksen jälkeen huomaa tämän. Sit taas kun kierrokset vähän nousee viisari laskee ja lämmintä alkaa tulemaan. Kokeilin myös paikallaan kun tuli kylmää, pari sekunttia kun piti 2000rpm alkoi viisari laskemaan ja lämmintä tulemaan taas. Itsellä nyt ekana mielessä että kansi halki tai tivari pettänyt. Mutta vesipumppuakaan ei ole mun aikana vaihdettu (yli 100tkm ajettu), voiskohan se tommosta tehdä? Mutta mun tuurilla viimein kansi ja tivari antautunu pienen ahtimen takia :lol: Yks suutin vuotaa paluusta, rykiminen siitä kiinni?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Juu selvis tänään firman pihassa.

Paisari tyhjä ja painetta on reilusti. Eli vkl kansi kait pois ja katsoa mitä syönyt :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Auto leimattu taas vuodeksi, muutoskatsastettu samalla OM606:selle. Seuraavaksi vaihdelaatikon vaihto kun nykyinen alkaa olemaan lopussa.

Tilalle on jo hommattu 722.6 (320cdi:stä) ohjauksineen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vanha vikanen loota otettu pois ja ruuvailtu 320cdi:n 722.6 loota tilalle. Orkkis jäähdyttimen putket sopi kun vaan taivutteli varovasti uuteen muotoon, takakannakkeen joutu ite askartelemaan. Aika paljon isompi tuo loota, ei turhaa tilaa tunnelissa. Kardaani sopii suoraan kiinni. Huomenna jatkuu, vaihteenvalitsimen rakentelulla ja ehkä vähän sähköjen ihmettelyäkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mites tuossa orkkis ohjaimessa, eikö se ota mitään anturi tietoja can-väylän kautta moottorin ohjaimelta että toimiiko se tosiaan tuollai erillään?

joko oot taka kanakkeen teheny? ite toteutin nuin.

Kuva

Kuva


turbiinin ja turbiini kotelon varmaan vaihoit 606:sen laatikosta?
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

Hieno homma :thumbup: mutta noi levikkeet ja läätkä puskurissa on ihan hanurista ja poikittaan :thumbdown: :think: :silent:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tänään väkästelty manuaalin keppi kiinni sekä tanko lootaan josta kytkeytyy siis p, r, n ja d. Katkaisijoille tehty teline kardaani tunneliin, joista siis isompaa ja pienempää vaihdetta.

Tähän tulee siis aftermarket ohjaus, ei originaalia.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Sultzi kirjoitti: Tähän tulee siis aftermarket ohjaus, ei originaalia.



aivan. mikä ohjain sulle tulee?

oishan niitä keppejä ollut valmiitakin.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pcs. Olishan keppejä varmasti niin, olis myös autoja joissa ko. laatikkoa on ihan alunperinkin :D yks keino olis ollut laittaa uudempi shifteri jossa on tiptronic olemassa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mulla on omasa sama ohjain ja bemarin keppi. Tänään sillä ois tarkotus päästä jo koeajolle.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pientä problematiikkaa, kepistä kun vetelee virrat päällä p:stä d:lle päin niin vaihteiston lämpötila muuttuu, eikä vaihteet koneen mukaan :) Täytyypi huomenna mitata johtosarja onko kaikki oikeassa järjestyksessa, jotkut kanavathan on pakko olla sekasin, ite asetukset pitäis olla kunnossa kun kaveri lähetti sellaset jotka sillä toimii. Varmaan tosiaan joku pinni menny vahingossa väärään paikkaan? :? Täähän tuli siis valmiilla johtosarjalla jossa mersun lootan pistoke oli valmiina.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Lämpötila anturin arvon vaihtelu voi johtua siitä että se on käytössä vain kun keppi ei ole P-asennossa. Eli tuossa kuvassa b1 on lämpötila anturi ja s1 on P-asentokytkin (oikea nimi starter lock out switch).
atfanturi.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mutta se teki sitä että esim. P:llä oli 40astetta, pakilla 3, vapaalla sama 40astetta ja d:llä jotain muuta vielä välistä. Eikä vaihde muutu mihinkään koneen mukaan, 1 vaan koko ajan päällä, oli sitten p tai r tai mikä vaan. Eli kai joku johto väärässä paikassa tossa vaihteiston liittimessä, tutkin sen tänään illalla :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Sultzi kirjoitti:Mutta se teki sitä että esim. P:llä oli 40astetta, pakilla 3, vapaalla sama 40astetta ja d:llä jotain muuta vielä välistä. Eikä vaihde muutu mihinkään koneen mukaan, 1 vaan koko ajan päällä, oli sitten p tai r tai mikä vaan. Eli kai joku johto väärässä paikassa tossa vaihteiston liittimessä, tutkin sen tänään illalla :)
Mistä tuo PCS tietää missä asennossa keppi on jos vaihtaja on tehty manuaalista? Alkuperäisessähän vaihtaja kertoo ohjaimelle ollaanko P R N vai D asennossa. En kyllä tiedä tuota PCS:stä mitään että voi olla että turhia horisen ;)
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Totta horiset!

Mutta nyt toimii jo jotenkin kun Ville neuvo puhelimessa. Eli paikallaan virrat päällä kyllä solenoidit naksuu kun vaihtaa ykköseltä vitoselle. Mutta ajossa ei tahdo 2 isompaa vaihtaa, kaveri oli joutunu jotain paineita nostelemaan että sai kaikki vaihteet pelaan.. Ite kun en noista mitään ymmärrä niin oon ihan pihalla :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Sultzi kirjoitti:Totta horiset!

Mutta nyt toimii jo jotenkin kun Ville neuvo puhelimessa. Eli paikallaan virrat päällä kyllä solenoidit naksuu kun vaihtaa ykköseltä vitoselle. Mutta ajossa ei tahdo 2 isompaa vaihtaa, kaveri oli joutunu jotain paineita nostelemaan että sai kaikki vaihteet pelaan.. Ite kun en noista mitään ymmärrä niin oon ihan pihalla :roll:
Ekana tarkasta että öljyä on varmasti oikea määrä, jos tuo ei auta niin sitten pitää varmaan paineita nostaa.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Öljyt ok, just vaihdoin.

Kaverilla tosiaan samat asetukset samassa purkissa, sillä oli ollu samaa ongelmaa ja oli säätäny noita paineita. Täytyis vaan siltä saada ne asetukset jos toimis niillä paremmin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja skye »

onko sulla se paine anturi siinä kiinni? jos ei ole niin sehän käyttää kartalla vain ilmanpaineen kohtaa eli n 100kpa.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

ei oo ihan loiskis ja molskis jos halajaa saada 722.6:sen toimimaan after market ohjaimella samaan tyyliin niinku mersun insinööri on sen suunitellu, pikkusen hommaa siinä on mutta kyllähän tuo näytti onnistuvan :thumbup:

Edit: asetusten kopsaaminen purkista toiseen ei välltämättä ratkaise ongelmaa, on nähty että laatikoissa on sen verran eroa että se mikä toimii yhessä autossa/laatikossa ei toimi ees huonosti toisessa, toki on tapauksia missä se taas toimii ku junan vessa.
Viimeksi muokannut Allu D., Su 04.11.2012 07:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joo, onhan se kovan työn takana että saa säädettyä sen d:n pelaamaan joka alueella hienosti!

Nyt on taas ajossa tämä, nyt mennään vaan true manualina ilman mappia, tps ja kierrostietoa. Ens viikolla yritän saada ton koneen kierrostiedon purkille tosta 606 orkkis anturista, kunhan raptecilta saan liittimen ja pätkän johtoa siihen. Kolmoselle asti vaihtaa sopivan terävästi, mutta nelosen ja vitosen vaihtoa tarvii vielä säätää paremmaksi, mutta toimii kyllä normiajossa nekin vaihdot hyvin.

Meinaako mitä kun tcc valo vilkkuu punasena säätöohjelmassa sillon kun turbiinilukko päällä? Aattelin vaan et pitäisköhän sen palaa jatkuvasti, eikä vilkkua? Lieköhän taajuus sille oikea? Nyt on jotain vähän alle 500hz?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

siinä kohtaa taitaa olla joku bugi, koska se vilkuttelee vaikkei oli koko ulostulo ees ohjelmoituna tai kytkettynä.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Vastaa Viestiin