POISTAKAA
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Mullakin lähti edellisestä laturin hihnapyörä irti...katkennut remmi+ automlaatikon öljyletku melkein lähti hihnan mukaan.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Jees, kokeilin talvivanteita kiinni, ei sovi kunnolla eteen joten sinnekin tarvii ennen talvea laittaa nuo lasikuitulevikkeet mätien kaarien tilalle.
Projektoriumpiot tilailtu, kun nykyiset orkkikset pitkät päällä vaikuttaa lähinnä parkeilta. Tilasin e-mallin umpiot, kun nuo tähän vanhaan keulaan tarkoitetut on niin saatanan rumia.
Projektoriumpiot tilailtu, kun nykyiset orkkikset pitkät päällä vaikuttaa lähinnä parkeilta. Tilasin e-mallin umpiot, kun nuo tähän vanhaan keulaan tarkoitetut on niin saatanan rumia.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Täähä o mukava rojekti seurata ku itellä samanlaine lavetti väriä myöte
muistaha laittoo kuvia.

S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Tuon näköinen on e-mallin projektoreilla väsynyt mannelavetti.
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2465.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2465.JPG
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Kyllä melkein kannattaisi palata tähän lookkiin
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+ ... 009232.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+ ... 009232.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Ei pysty. Tällä liikutaan vaan paikasta toiseen, ulkonäkö ei ole se tärkein asia tässä vehkeessä. Rupeaa olemaan jo niin väsynyt laitos että tarvis uus auto jo hommata jos haluaa tuohon kuntoon takaisin
Se on suorastaan mukavaa jos aiheuttaa jollekin ahdistusta.

Se on suorastaan mukavaa jos aiheuttaa jollekin ahdistusta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Meni vähän ohi että miksi ei pysty esim valoja vaihtamaan? Koska liikutaan paikasta toiseen? wtf 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Yhdet hyvät orkkikset yritin ostaa ja paskaahan ne oli. Yhtä paskat kuin tässä oli aiemminkin jo. Eikä ole paljoa myyjästä kuulunut vaikka perään viestiä laitoinkin (makke1990). Pitkät yhtäkuin lyhyet normi autossa.
Tää mersu on vaan sellanen pakollinen paha, että pääsee liikkumaan. Ei noilla Fordeilla uskalla liikkua koko aikaa, ei hirveen luotettavaa menoa.
Tää mersu on vaan sellanen pakollinen paha, että pääsee liikkumaan. Ei noilla Fordeilla uskalla liikkua koko aikaa, ei hirveen luotettavaa menoa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Kävin eilen hieman ahvenistolla kurvailemassa, ei oikein vakio jarrut riitä ratahommiin tän painosessa vessassa
Ei montaa mutkaa tarvinnu mennä kun jarrut katos aina. Mutta aluks oli kivaa kikkailla suolenkillä kun oli märkä rata 


Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Jaahas, alkaa vanha 603 antamaan jotain antautumisen merkkejä.
Käynnistäessä tekee usein niin että hetkeksi lähtee aivan normaalisti käymään (pari sekunttia) ja sitten alkaa hieman rykimään eikä käy kaikilla. Siitä sitten tasottuu x määrässä sekuntteja. Ajossa ei tee enään mitään, vain käynnistyksessä ko. vaiva. Sit huomannut nyt myös sellaisen, että välillä hieman nostaa lämpöä (ei siis paljoa, pari viisarin paksuutta normaalista) ja silloin ei tuntuis tulevan lämmintä kabiiniinkaan. Usein esim. moottorijarrutuksen jälkeen huomaa tämän. Sit taas kun kierrokset vähän nousee viisari laskee ja lämmintä alkaa tulemaan. Kokeilin myös paikallaan kun tuli kylmää, pari sekunttia kun piti 2000rpm alkoi viisari laskemaan ja lämmintä tulemaan taas. Itsellä nyt ekana mielessä että kansi halki tai tivari pettänyt. Mutta vesipumppuakaan ei ole mun aikana vaihdettu (yli 100tkm ajettu), voiskohan se tommosta tehdä? Mutta mun tuurilla viimein kansi ja tivari antautunu pienen ahtimen takia
Yks suutin vuotaa paluusta, rykiminen siitä kiinni?
Käynnistäessä tekee usein niin että hetkeksi lähtee aivan normaalisti käymään (pari sekunttia) ja sitten alkaa hieman rykimään eikä käy kaikilla. Siitä sitten tasottuu x määrässä sekuntteja. Ajossa ei tee enään mitään, vain käynnistyksessä ko. vaiva. Sit huomannut nyt myös sellaisen, että välillä hieman nostaa lämpöä (ei siis paljoa, pari viisarin paksuutta normaalista) ja silloin ei tuntuis tulevan lämmintä kabiiniinkaan. Usein esim. moottorijarrutuksen jälkeen huomaa tämän. Sit taas kun kierrokset vähän nousee viisari laskee ja lämmintä alkaa tulemaan. Kokeilin myös paikallaan kun tuli kylmää, pari sekunttia kun piti 2000rpm alkoi viisari laskemaan ja lämmintä tulemaan taas. Itsellä nyt ekana mielessä että kansi halki tai tivari pettänyt. Mutta vesipumppuakaan ei ole mun aikana vaihdettu (yli 100tkm ajettu), voiskohan se tommosta tehdä? Mutta mun tuurilla viimein kansi ja tivari antautunu pienen ahtimen takia

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Juu selvis tänään firman pihassa.
Paisari tyhjä ja painetta on reilusti. Eli vkl kansi kait pois ja katsoa mitä syönyt
Paisari tyhjä ja painetta on reilusti. Eli vkl kansi kait pois ja katsoa mitä syönyt

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Auto leimattu taas vuodeksi, muutoskatsastettu samalla OM606:selle. Seuraavaksi vaihdelaatikon vaihto kun nykyinen alkaa olemaan lopussa.
Tilalle on jo hommattu 722.6 (320cdi:stä) ohjauksineen.
Tilalle on jo hommattu 722.6 (320cdi:stä) ohjauksineen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Vanha vikanen loota otettu pois ja ruuvailtu 320cdi:n 722.6 loota tilalle. Orkkis jäähdyttimen putket sopi kun vaan taivutteli varovasti uuteen muotoon, takakannakkeen joutu ite askartelemaan. Aika paljon isompi tuo loota, ei turhaa tilaa tunnelissa. Kardaani sopii suoraan kiinni. Huomenna jatkuu, vaihteenvalitsimen rakentelulla ja ehkä vähän sähköjen ihmettelyäkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
mites tuossa orkkis ohjaimessa, eikö se ota mitään anturi tietoja can-väylän kautta moottorin ohjaimelta että toimiiko se tosiaan tuollai erillään?
joko oot taka kanakkeen teheny? ite toteutin nuin.


turbiinin ja turbiini kotelon varmaan vaihoit 606:sen laatikosta?
joko oot taka kanakkeen teheny? ite toteutin nuin.


turbiinin ja turbiini kotelon varmaan vaihoit 606:sen laatikosta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Hieno homma
mutta noi levikkeet ja läätkä puskurissa on ihan hanurista ja poikittaan





Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Tänään väkästelty manuaalin keppi kiinni sekä tanko lootaan josta kytkeytyy siis p, r, n ja d. Katkaisijoille tehty teline kardaani tunneliin, joista siis isompaa ja pienempää vaihdetta.
Tähän tulee siis aftermarket ohjaus, ei originaalia.
Tähän tulee siis aftermarket ohjaus, ei originaalia.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Sultzi kirjoitti: Tähän tulee siis aftermarket ohjaus, ei originaalia.
aivan. mikä ohjain sulle tulee?
oishan niitä keppejä ollut valmiitakin.
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Pcs. Olishan keppejä varmasti niin, olis myös autoja joissa ko. laatikkoa on ihan alunperinkin
yks keino olis ollut laittaa uudempi shifteri jossa on tiptronic olemassa.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Mulla on omasa sama ohjain ja bemarin keppi. Tänään sillä ois tarkotus päästä jo koeajolle.
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Pientä problematiikkaa, kepistä kun vetelee virrat päällä p:stä d:lle päin niin vaihteiston lämpötila muuttuu, eikä vaihteet koneen mukaan
Täytyypi huomenna mitata johtosarja onko kaikki oikeassa järjestyksessa, jotkut kanavathan on pakko olla sekasin, ite asetukset pitäis olla kunnossa kun kaveri lähetti sellaset jotka sillä toimii. Varmaan tosiaan joku pinni menny vahingossa väärään paikkaan?
Täähän tuli siis valmiilla johtosarjalla jossa mersun lootan pistoke oli valmiina.


Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Lämpötila anturin arvon vaihtelu voi johtua siitä että se on käytössä vain kun keppi ei ole P-asennossa. Eli tuossa kuvassa b1 on lämpötila anturi ja s1 on P-asentokytkin (oikea nimi starter lock out switch).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Mutta se teki sitä että esim. P:llä oli 40astetta, pakilla 3, vapaalla sama 40astetta ja d:llä jotain muuta vielä välistä. Eikä vaihde muutu mihinkään koneen mukaan, 1 vaan koko ajan päällä, oli sitten p tai r tai mikä vaan. Eli kai joku johto väärässä paikassa tossa vaihteiston liittimessä, tutkin sen tänään illalla 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Mistä tuo PCS tietää missä asennossa keppi on jos vaihtaja on tehty manuaalista? Alkuperäisessähän vaihtaja kertoo ohjaimelle ollaanko P R N vai D asennossa. En kyllä tiedä tuota PCS:stä mitään että voi olla että turhia horisenSultzi kirjoitti:Mutta se teki sitä että esim. P:llä oli 40astetta, pakilla 3, vapaalla sama 40astetta ja d:llä jotain muuta vielä välistä. Eikä vaihde muutu mihinkään koneen mukaan, 1 vaan koko ajan päällä, oli sitten p tai r tai mikä vaan. Eli kai joku johto väärässä paikassa tossa vaihteiston liittimessä, tutkin sen tänään illalla

Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Totta horiset!
Mutta nyt toimii jo jotenkin kun Ville neuvo puhelimessa. Eli paikallaan virrat päällä kyllä solenoidit naksuu kun vaihtaa ykköseltä vitoselle. Mutta ajossa ei tahdo 2 isompaa vaihtaa, kaveri oli joutunu jotain paineita nostelemaan että sai kaikki vaihteet pelaan.. Ite kun en noista mitään ymmärrä niin oon ihan pihalla
Mutta nyt toimii jo jotenkin kun Ville neuvo puhelimessa. Eli paikallaan virrat päällä kyllä solenoidit naksuu kun vaihtaa ykköseltä vitoselle. Mutta ajossa ei tahdo 2 isompaa vaihtaa, kaveri oli joutunu jotain paineita nostelemaan että sai kaikki vaihteet pelaan.. Ite kun en noista mitään ymmärrä niin oon ihan pihalla

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Ekana tarkasta että öljyä on varmasti oikea määrä, jos tuo ei auta niin sitten pitää varmaan paineita nostaa.Sultzi kirjoitti:Totta horiset!
Mutta nyt toimii jo jotenkin kun Ville neuvo puhelimessa. Eli paikallaan virrat päällä kyllä solenoidit naksuu kun vaihtaa ykköseltä vitoselle. Mutta ajossa ei tahdo 2 isompaa vaihtaa, kaveri oli joutunu jotain paineita nostelemaan että sai kaikki vaihteet pelaan.. Ite kun en noista mitään ymmärrä niin oon ihan pihalla
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Öljyt ok, just vaihdoin.
Kaverilla tosiaan samat asetukset samassa purkissa, sillä oli ollu samaa ongelmaa ja oli säätäny noita paineita. Täytyis vaan siltä saada ne asetukset jos toimis niillä paremmin.
Kaverilla tosiaan samat asetukset samassa purkissa, sillä oli ollu samaa ongelmaa ja oli säätäny noita paineita. Täytyis vaan siltä saada ne asetukset jos toimis niillä paremmin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
onko sulla se paine anturi siinä kiinni? jos ei ole niin sehän käyttää kartalla vain ilmanpaineen kohtaa eli n 100kpa.
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
ei oo ihan loiskis ja molskis jos halajaa saada 722.6:sen toimimaan after market ohjaimella samaan tyyliin niinku mersun insinööri on sen suunitellu, pikkusen hommaa siinä on mutta kyllähän tuo näytti onnistuvan 
Edit: asetusten kopsaaminen purkista toiseen ei välltämättä ratkaise ongelmaa, on nähty että laatikoissa on sen verran eroa että se mikä toimii yhessä autossa/laatikossa ei toimi ees huonosti toisessa, toki on tapauksia missä se taas toimii ku junan vessa.

Edit: asetusten kopsaaminen purkista toiseen ei välltämättä ratkaise ongelmaa, on nähty että laatikoissa on sen verran eroa että se mikä toimii yhessä autossa/laatikossa ei toimi ees huonosti toisessa, toki on tapauksia missä se taas toimii ku junan vessa.
Viimeksi muokannut Allu D., Su 04.11.2012 07:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Joo, onhan se kovan työn takana että saa säädettyä sen d:n pelaamaan joka alueella hienosti!
Nyt on taas ajossa tämä, nyt mennään vaan true manualina ilman mappia, tps ja kierrostietoa. Ens viikolla yritän saada ton koneen kierrostiedon purkille tosta 606 orkkis anturista, kunhan raptecilta saan liittimen ja pätkän johtoa siihen. Kolmoselle asti vaihtaa sopivan terävästi, mutta nelosen ja vitosen vaihtoa tarvii vielä säätää paremmaksi, mutta toimii kyllä normiajossa nekin vaihdot hyvin.
Meinaako mitä kun tcc valo vilkkuu punasena säätöohjelmassa sillon kun turbiinilukko päällä? Aattelin vaan et pitäisköhän sen palaa jatkuvasti, eikä vilkkua? Lieköhän taajuus sille oikea? Nyt on jotain vähän alle 500hz?
Nyt on taas ajossa tämä, nyt mennään vaan true manualina ilman mappia, tps ja kierrostietoa. Ens viikolla yritän saada ton koneen kierrostiedon purkille tosta 606 orkkis anturista, kunhan raptecilta saan liittimen ja pätkän johtoa siihen. Kolmoselle asti vaihtaa sopivan terävästi, mutta nelosen ja vitosen vaihtoa tarvii vielä säätää paremmaksi, mutta toimii kyllä normiajossa nekin vaihdot hyvin.
Meinaako mitä kun tcc valo vilkkuu punasena säätöohjelmassa sillon kun turbiinilukko päällä? Aattelin vaan et pitäisköhän sen palaa jatkuvasti, eikä vilkkua? Lieköhän taajuus sille oikea? Nyt on jotain vähän alle 500hz?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
siinä kohtaa taitaa olla joku bugi, koska se vilkuttelee vaikkei oli koko ulostulo ees ohjelmoituna tai kytkettynä.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."