Johan se lukee teknisissä tiedoissakin, koora 0-100 8,4s ja mersu (manuaalina) 8,9s. Ohjelmoimalla saa aikalailla samat tehot, voi ehkä olla että mersusta vähän enemmän jos kaikki otetaan irti, 220hp on kuitenkin aika maksimi.
Kyllähän mersu on mersu, mullekkin tuli toi aanelkku vaihdossa ja alkuhuuman laannuttua ei se olekkaan enää mikään. Toki laadukkaan oloinen ja hyvä auto ajaa se on, jos mersun joku ostaa niin ajelen sillä talven ja katon keväällä sitten mihinkä se mieli on muuttunu. Yhdessä välissä kattelin noita B7 korisia A4 3.0tdi:llä ja nelivedolla, iso ja ilmeisesti hyvä moottori, todella hyvä neliveto ja ruostumaton kori ja ulkonäkökin kohdallaan mutta jotenki se mersu vaan on mielessä, varsinki ku tänään kuolasin yhtä W212, ei edes ollut kallis mutta manuaali
Mersua voisi verrata helposti tojotaan osittain, tojotan tekniikka viatonta ja mersun pitkäikäistä...tojota ruostuu, kuten mersukin.
Monilla merkeillä korit on sinkittyä jo yhdeksänkymmentä luvun puolestavälistä lähtien, C mersusta on kori hävinnyt kohta ja octaavista kone rikki...yhdistämällä jäljelle jääneet osat saadaan vielä yksi auto jolla pääsee miljoonan
2000 luvun tojotaan ku istuu sisälle niin tunne on sama ku istuis 80 luvun hiluxiin. Pellin alla starttimoottorin kokoinen moottori, edessä raapii renkaat kokoluokkaa suzuki pv ja sähköllä toimivia varusteita on ajovalot. Olkoot vaikka kuinka huoletonta ajoa, ennemmin rassaan mersua ku ajan kamalalla riisikipolla.
Jukolauta, se ohjaamo on edelleen vaihdekeppiä myöten se sama mikä se oli 25 vuotta sitten, ja mitä ne kaikki muutkin samalta saarelta olevat on
S202 kirjoitti:Jukolauta, se ohjaamo on edelleen vaihdekeppiä myöten se sama mikä se oli 25 vuotta sitten, ja mitä ne kaikki muutkin samalta saarelta olevat on
Ja mikä mersuissa on muuttunut sitten kultaisen kahdeksankymmen luvun jälkeen, laskenut laatu ?
Tojotissa sentään jokin pysynyt.
no mersuhan on kuuluisa siitä että kaikki namiskat on 40 vuotta samoilla sijoilla... esim kuuluisa monitoimiviiksi. Sen parempaa keksintöö ei ookkaa tol omal volkkaril ku ajelee ni kokoaja saa ettii et missä se ja se toiminto nyt olikaan ku viiksiä o 3 ja kojelaudassaki missä sattuu ne napit.
Olen vuoden päivät ajellut -07 C200 farmarilla ja tykännyt! Kaikki on toiminut tosi hienosti ja olen tykästynyt kovasti mersun ominaisuuksiin. Ennen mersua ajelin -02 Toyota Yariksella, joten siirtymä oli melkoinen!
Ikävää kuitenkin todeta se, että Yariksen etenemiskyky lumessa oli huomattavasti parempi kuin Mersun. Viime talvena meisseli nimittäin jumittui sellaisiin paikkoihin, joista Yaris olisi mönkinyt vielä pois. Mutta siitä huolimatta mersu on auto viimesenpäälle!
Olen vuoden päivät ajellut -07 C200 farmarilla ja tykännyt! Kaikki on toiminut tosi hienosti ja olen tykästynyt kovasti mersun ominaisuuksiin. Ennen mersua ajelin -02 Toyota Yariksella, joten siirtymä oli melkoinen!
Ikävää kuitenkin todeta se, että Yariksen etenemiskyky lumessa oli huomattavasti parempi kuin Mersun. Viime talvena meisseli nimittäin jumittui sellaisiin paikkoihin, joista Yaris olisi mönkinyt vielä pois. Mutta siitä huolimatta mersu on auto viimesenpäälle!
Eikä ole vain mersun ongelma vaan kaikkien takavetoisten taunuksesta eteenpäin.
Jos takaveto olisi niin oiva kuin täällä mainostetaan olisi sillä voitettu edes joskus rallin maailmanmestaruus tai edes nykyisessä MM sarjassa ajaisi mersuillakin joku. Radalla kuivissa olosuhteissa takavedolla (pl F1) pärjää jotenkin.
Olen vuoden päivät ajellut -07 C200 farmarilla ja tykännyt! Kaikki on toiminut tosi hienosti ja olen tykästynyt kovasti mersun ominaisuuksiin. Ennen mersua ajelin -02 Toyota Yariksella, joten siirtymä oli melkoinen!
Ikävää kuitenkin todeta se, että Yariksen etenemiskyky lumessa oli huomattavasti parempi kuin Mersun. Viime talvena meisseli nimittäin jumittui sellaisiin paikkoihin, joista Yaris olisi mönkinyt vielä pois. Mutta siitä huolimatta mersu on auto viimesenpäälle!
Eikä ole vain mersun ongelma vaan kaikkien takavetoisten taunuksesta eteenpäin.
Jos takaveto olisi niin oiva kuin täällä mainostetaan olisi sillä voitettu edes joskus rallin maailmanmestaruus tai edes nykyisessä MM sarjassa ajaisi mersuillakin joku. Radalla kuivissa olosuhteissa takavedolla (pl F1) pärjää jotenkin.
Nelivetoisiahan nuo voittoisat ralliautot tosiaan enimmäkseen ovat, mutta mahtuu joukkoon takavetojakin:
S202 kirjoitti:Jukolauta, se ohjaamo on edelleen vaihdekeppiä myöten se sama mikä se oli 25 vuotta sitten, ja mitä ne kaikki muutkin samalta saarelta olevat on
Ja mikä mersuissa on muuttunut sitten kultaisen kahdeksankymmen luvun jälkeen, laskenut laatu ?
Tojotissa sentään jokin pysynyt.
No kyllähän mersut vahvasti tunnistaa sisätiloista, ei se ole huono juttu. Muttakun noissa japseissa on se sama muovinen kolho sisusta samanlainen kaikissa, hiluxista corollaan ja king cabista skylineen. Saksalaisissa on kaikissa oma tunnistettava design, ja huomattavasti viihtyisämpi. Niin on sen tojotan laatukin laskenut, eihän siinä koskaan sellaista auton tuntua oo ollutkaan, se on vaan liikkumista varten. Tojotat ruostuu yhtälailla mitä mersutkin, CR dieseleissä on samoja ongelmia.