Olis kiva tietää paljonko kustantaa että ton sais täysin kuntoon. Ja perä myös ulisee noin 60-80km/h alueella mutta se taitaa olla enemmänkin ominaisuus

Tuota, huomaa sitten muuttaa se konehuoneessa majaileva ennakonsäätöpotikka (S/N).Pasi H. kirjoitti:Vois seuraavaks tankata 98:ia jos sekin vaikuttaa. Nyt tankkasin ekaa kertaa 95 tankin täyteen.
Oletko vertaillut, onko vieteri erityisesi pitkä silloin, kun auto on seissyt pidempään. Tämä voisi kieliä siitä, että pa-systeemin paineenvaraaja ei toimi ihan 100% vaan päästää järjestelmässä paineet laskemaan ja bensapumppu joutuu tekemään kakkosstartin myötä "lisää painetta" saadakseen paineen käymiseen vaadittavalle tasolle.Pasi H. kirjoitti:Nyt on uudet tulpanjohdot, tulppia en vaihtanut koska on kuulemma hiljattain vaihdettu. Nykiminen katosi = Kaikki neljä sytytysjohtoa oli poikki![]()
Eli käynti parani jne mutta vielä on pientä ongelmaa tuon käynnistyksen kanssa... välillä saa startata vähän normaalia pidempään ja moottori hörähtää käyntii ja joskus sammuu samantien. Käänsin aamusti tuon ennakonsäätöpotikan S-asentoon koska tankissa on 95e:tä.
Eli onkos tuohon käynnistymiseen vielä jotain parannuskeinoa?
Njoo, kyllä se hiukan pidempi vieteri puolilämpimällä koneella on M102/M103-ruiskukoneisiin iän mukanaan tuoma ominaisuus. Samalla tapaa se tekee joskus omakin kiesi ja tiettävästi forumilaisten muutama muukin kone, nelonen tai kutonen. Ei ehkä ihan sitä mitä viisas insinööri KE-jetronicia suunnitellessaan mietti, mutta eipä vaarallinenkaan piirre. Ainoastaan, jos lämmintä konetta saa sahata oikein sekuntitolkulla, voi vikaa olla esim. vuotavissa suuttimissa. ´Pasi H. kirjoitti:En oo vielä kerinnyt sitä seisottamaan yhtä yötä pidempään, kylmänä tuntuis lähtevän ihan hyvin käymään, pikemminkin puolilämpimänä tai lämpimänä se vika esiintyy... Mutta siis se ei ole mitään vakavaa että on enemmänkin ominaisuus ?
Ja Janille kommenttina että kirjoitin epähuomiossa viestiin että käänsin sen aamusti S-asentoon. Kävin äsken katsomassa ja kyllähän minä sen tuonne N-asentoon laitoin. Eli my bad.
Mutta muuten auto tuntuisi toimivan todella hyvin. Tuo perän ääntely vähän häiritsee 60km/h vauhdissa, mutta kai siihen on vaan parempi tottua.
Ei kannata sahata vaan taivuttaa.Pasi H. kirjoitti: mitä mieltä olette, ruostuuko mersun takakaaret jos niistä ottaisi paineilma-sahalla vähän pois? kuinka paljon niistä yleensäkin voi ottaa pois?
Eibach?Pasi H. kirjoitti:Tällä hetkellä tilanne on sellanen että saa suositella hyvää alusta-sarjaa mikä ei pudottaisi autoa ihan helvetisti, ihan pari kolme senttiä riittäisi kyllä, mutta jämäkkyyttä tarvitaan lisää.
Niin no ei ihan "lyttyyn" mutta siis ylöspäin. Esimerkiksi "enskan" autossa on muistaaksnei tehty näin. Kaippa ne reunat voi vaikka käsipelillä vielä taivuttamisen jälkeen suojata / massata, eihän niiissä niin paljoa sitä pinta-alaa ole.Pasi H. kirjoitti:Niin tarkoitat että taivuttaa ne lyttyyn? Onko teistä moni menetellyt niin? Vai olisiko järkevämpi vaihtoehto sorvata vanteen kiinnityspinnasta sentti ainetta pois? Koska pyöränkotelon sisäpuolella tilaa kyllä piisaa. Pelottaa vaan että rupee ruostumaan jos noita kaaria täytyy leikellä tai taivutella... Muita ehdotuksia?
Edellisessä autossani oli Eibachin jouset ja niihin olin todella tyytyväinen, täytyypä katsella mitä tähän maksaisi...
EI kun heti taivutuksen yhteydessä puhdistat kunnolla ja sitten kunnon suoja-aineet päälle niin ei pääse suola peltiin asti. Ja tiettyhän myös näille paikoille näytetään aina autonpesun yhteydessä pesuainetta ja vettä.Pasi H. kirjoitti:Jos ne taivuttaa ylös niin eikös sinne sitten jää kunnon kantti mihin suolat saa jäädä muhimaan? Ja sitä kautta sitten joskus ruostuisi...
AInakin farkussa ihan konehuoneen kuskinpuoleisessa takakulmassa. Halkaisilajtaan noin 4 cm pyöreä, musta nämiskä jossa valkoisella mm. merkinnät "N" ja "S".TomiT kirjoitti:Mistäs tämä kuuluisa ennakonsäätöpotikka nyt löytyy, koitin eilen illalla sitä haahuilla, mutta oli sen verran pimeää etten ainakaan mistään sulakerasian ympäristöstä sitä löytänyt, neuvokaa nyt n00bia ja laittakaa vaikka kuva mistä sen voi helposti paikantaa