Eli C124 300ce-24, vuosimallia -90 purkaa akkua melko nopeesti. Menee 100Ah akku n. vuorokaudessa tyhjäksi. Tähän mennessä tutkittu / tehty:
- Keskuslukon boksi (se mistä lähtee ne paineletkut) jauhoi päällä koko ajan ja keskuslukko ei toiminut -> boksi irti -> purkaa silti akkua
- Yleismittarilla tehty mittauksia, mutta ainoat tulokset tähän mennessä on että sulakkeiden C, 9 ja 10 läpi menee virtaa vaikka virrat pois päältä. Todettu voltti mittauksella. Ampeeri mittarilla kun tutkii niin ei näytä mitään??
- Radio tarkistettu, ei syö virtaa
- Kyseinen pirssi on kuluttanut akkua minulla ollessaan aina hieman. Kun hommasin auton akku kesti n. viikon, mutta nyt pahentunut tuo akun kulutus tuohn että tyhjenee vuorokaudessa.
- Vaihdettu uusi akku -> ei vaikutusta
- Mistään päin ei kuulu minkäänmoista surinaa tms. kun auto on sammuksissa ja virrat pois
Lisäksi autossa seuraavanlaisia sähköhäikkiä:
- Tupakin sytyttimelle ei tuu virtaa
- Katon valo ei syty kun avaa oven, syttyy pelkästään ovien alareunoissa olevat valot
Voisiko esim. tuo tupakinsytyttimen toimimattomuus liittyä tuohon akun tyhjenemiseen? Mistä kannattaisi jatkaa mittauksia?
C124 sähkövikaa
C124 sähkövikaa
W124 300CE-24 -90
W124 300CE -90
W124 300CE -90
Re: C124 sähkövikaa
Yksi yleinen pakkka on imusarja pellin lämmitys.
Sen pistoke muistaakseni yksinapainen on jossakin imusarjan alla ja kannen ja sarjanvälissä.
Ottaa sen irti sieltä.Relehän sitä ohjaa ja jotkut sanoo ettei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään.
Mulla tekee tuota yössä purkamista satunnaisesti noin parin vuoden välein.
Sen pistoke muistaakseni yksinapainen on jossakin imusarjan alla ja kannen ja sarjanvälissä.
Ottaa sen irti sieltä.Relehän sitä ohjaa ja jotkut sanoo ettei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään.
Mulla tekee tuota yössä purkamista satunnaisesti noin parin vuoden välein.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-