Olen ihmetellyt jotain nettikirjoituksia tuon ilmamassamittarin vaihdosta. Eli voinko laittaa toisesta purkuautosta ilmamassamittarin noin vain, vai vaatiiko jotain taikoja?
Edit: Löysin jutun tuosta tunnetusta ongelmasta, jäi häiritsemään mieltä että miksi toisesta autosta olevaa ilmamassamittaria ei voisi käyttää?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... a12cc5dd83" onclick="window.open(this.href);return false;
A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
Re: A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
Ei käy toisesta autosta purkuosa toiseen. Ilmeisesti osa on koodattu kuhunkin autoyksilöön, myös ECU on kyseisessä mallissa yhtä osakokonaisuutta ilmamassamittarin kanssa. Joten jommankumman vikaantuessa molemmat menee samalla vaihtoon. Uusi osa oli viimevuonna Veholla vajaat pari tonnia, myös korjauksia tehdään, tietääkseni myös Suomessa. Osa on lähettänyt osansa Englantiin korjattavaksi. AVK:lla myyvät myös purkuosana kyseistä osaa mutta eivät pahemmin mainosta ettei osa tule toimimaan ilman koodausta toisessa yksilössä. Minulla ei ola ainakaan tiedossa kuka moisia koodauksia Suomessa edes tekisi. Veho? Tuskin. Myyvät mieluimmin uuden osan. Mutta varmistu viasta ennenkuin lähettelet osaa pitkin maailmaa, vika voi olla yksinkertaisempi kuin ensin arvaa. Oliko oireet mitkä?
Re: A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
Oireena auto käynistyy kylmänä huonosti, eli käy liian rikkaalla (tutisee ja tärisee eli käy huonosti). Ilmamassamittaria on putsattu korjaamolla jotta se käy vähän paremmin.
Kun tuo on hetken käynnissä / moottori lämpenee, niin auto toimii normaalisti.
Kun tuo on hetken käynnissä / moottori lämpenee, niin auto toimii normaalisti.
Re: A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
Paappa yv:tä nimerkki CDI203 niin saat varmaan homman kuntoonjanix kirjoitti:Oireena auto käynistyy kylmänä huonosti, eli käy liian rikkaalla (tutisee ja tärisee eli käy huonosti). Ilmamassamittaria on putsattu korjaamolla jotta se käy vähän paremmin.
Kun tuo on hetken käynnissä / moottori lämpenee, niin auto toimii normaalisti.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
Oireet sopii monen muun laitteenkin vikaan kuin MAFS/ECU:n. Omassani bensapumpun viallisuuteen. En tietysti tiedä mitä autosta olet jo kattonut ja mitä koodeja auto mahdollisesti antaa. Mittauta bensanpaineetkin ihan varmuuden vuoksi.
Re: A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
sama vika omassa aakkosessa.kylmänä huonosti käynistyy ja ei meinaa käydä kunnolla,tuntuu ettei saa tarpeeks bensaa. kun lämpiää pelaa hyvin.bensapumppu ja suodatin vaihdettu ja bensanpaineet 3,5.eikä vikakoodeja testerissä ilmamassamittarista.sytytyspuolakin vaihdettu jokin aika sitten.
Re: A140 (W168) ilmamassamittari. (Vaihtokokemuksia)
Ilmassamittarista ei vissiin jää A:ssa välttämättä edes vikakoodia kun vikaantuu. Melkein koko paletti sullakin on laitettu, kammen ja nokan anturit vois olla vielä mahdollisia mutta niistä jäänee koodi muistiin. Ja maksaa kukin yli satasen jos kokeeksi alkaa vaihtaa niinkuin minä tein.julle1973 kirjoitti:sama vika omassa aakkosessa.kylmänä huonosti käynistyy ja ei meinaa käydä kunnolla,tuntuu ettei saa tarpeeks bensaa. kun lämpiää pelaa hyvin.bensapumppu ja suodatin vaihdettu ja bensanpaineet 3,5.eikä vikakoodeja testerissä ilmamassamittarista.sytytyspuolakin vaihdettu jokin aika sitten.