W211 E400
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti 09.03.2010 22:16
W211 E400
Voisihan tästä omastakin kulkineesta jotain tänne turista.
Eli kyseessä vm 2003 Saksantuliainen joka on tuotu Suomeen vuonna 2007 liikkeen toimesta. Tuontihetkellä kilometrit karvan alle 100tkm ja itse ostaessani 147tkm. Ensimmänen Mersu taloudessa, aikaisemmin ollut vRS Fabiaa, CC Passattia, 330d e46:sta ja Audi A6 4.2:sta.
Varusteet aika hyvin kohdallaan, löytyy mm.
-navigaattori
-kattoluukku
-ilmastoidut ortopedijakkarat
-mukautuva vakionopeudensäädin
-cd vaihtaja
ym ym. mitä näissä nyt voi olla. Varustetaso on kuitenkin Elegance, eli sävylaseja ei löydy.
Auton vaihto tuli siis ajankohtaiseksi Fabian takuiden päättyessä ja paikalliseen "kantapaikkaan" oli tälläinen ilmestynyt vaihdossa noin viikko aikaisemmin. Autohan oli saman liikkeen maahantuoma noin 5 vuotta aikaisemmin ja kaikki tuontihetken dokumentit oli tallella ja näistä ilmeni yhtä sun toista, mm. pari maalauskeissiä takuun piikkiin ja sen sellaista.
Koeajolla korvaan särähti etupään kolina, mikä näissä onkin vissiin aikamoinen lastentauti. No tämä ei sinänsä haitannut kun uusia niveliä saa kaupasta. Lisäksi jarrut ravisti aika rajusti jo taajamanopeuksissa jarrutettaessa ja auto ravisteli melko kovasti maantiellä. Eli korjattavaa oli ihan tarpeeksi, mutta parin kolmen päivän kestävien neuvottelujen jälkeen päästiin kauppoihin ja hyvillä mielin Mersua ulkoiluttamaan. Lyhykäisyysdessään siis hieno auto huonolla pidolla. Samoin tein Saksasta etupään kaikki alemmat tukivarret, pallonivelet, koiranluut, jarrulevyt ja palat tilaukseen. Ajossa tuntuva vapina johtui runkovikaisista renkaista ja samaan syssyyn myös hommasin tuttavalta siirtoajetut kitkat, 225/45-17 eteen ja 245/40-17 taakse. Vähänhän nuo alikokoiset on, mutta ei itseä häiritse ainakaan. Lasitkin tuli tummennettua tuossa loppukesästä, eteen 35% ja taakse 20%. Varmasti jakaa mielipiteitä, mutta itse tykkään ajaa niin että auto ei ole akvaario.
No osat vaihdeltiin ja hyvää menoa kesti viikko pari, kunnes kattovalot pimeni ja kattoluukku kuoli totaalisesti. Viaksi paljastui vuotava kattoluukku ja hajonnut kattomoduuli. Kaveri lupasi katsoa että mikä tuota mokkulaa vaivaa, mutta jos ei heräile niin pitänee tilailla uusi tilalle.
Tuossa vähän pohjustusta tälle laitteelle. Tulossa varmaanniin maltillinen madallus tuolle Airmaticille ja tästä vähän mielipiteitä kaipaisin. Hoidanko madalluksen Starilla vai hommaanko säädettävät varret ? Myös tuumaa isommat ja jonkin verran leveämpää vannetta olisi tarkoitus hommata ensi kesälle. Ja huutelisihan tuo jonkinlaista softanpoikastakin, voima kun on niin kovin suhteellista ja ei tuo mikään ohjus ole vaikka ihan kivasti kulkeekin.
Kuvat näkyy hassusti, kunhan keksin oman ftp:n salasanan...
Eli kyseessä vm 2003 Saksantuliainen joka on tuotu Suomeen vuonna 2007 liikkeen toimesta. Tuontihetkellä kilometrit karvan alle 100tkm ja itse ostaessani 147tkm. Ensimmänen Mersu taloudessa, aikaisemmin ollut vRS Fabiaa, CC Passattia, 330d e46:sta ja Audi A6 4.2:sta.
Varusteet aika hyvin kohdallaan, löytyy mm.
-navigaattori
-kattoluukku
-ilmastoidut ortopedijakkarat
-mukautuva vakionopeudensäädin
-cd vaihtaja
ym ym. mitä näissä nyt voi olla. Varustetaso on kuitenkin Elegance, eli sävylaseja ei löydy.
Auton vaihto tuli siis ajankohtaiseksi Fabian takuiden päättyessä ja paikalliseen "kantapaikkaan" oli tälläinen ilmestynyt vaihdossa noin viikko aikaisemmin. Autohan oli saman liikkeen maahantuoma noin 5 vuotta aikaisemmin ja kaikki tuontihetken dokumentit oli tallella ja näistä ilmeni yhtä sun toista, mm. pari maalauskeissiä takuun piikkiin ja sen sellaista.
Koeajolla korvaan särähti etupään kolina, mikä näissä onkin vissiin aikamoinen lastentauti. No tämä ei sinänsä haitannut kun uusia niveliä saa kaupasta. Lisäksi jarrut ravisti aika rajusti jo taajamanopeuksissa jarrutettaessa ja auto ravisteli melko kovasti maantiellä. Eli korjattavaa oli ihan tarpeeksi, mutta parin kolmen päivän kestävien neuvottelujen jälkeen päästiin kauppoihin ja hyvillä mielin Mersua ulkoiluttamaan. Lyhykäisyysdessään siis hieno auto huonolla pidolla. Samoin tein Saksasta etupään kaikki alemmat tukivarret, pallonivelet, koiranluut, jarrulevyt ja palat tilaukseen. Ajossa tuntuva vapina johtui runkovikaisista renkaista ja samaan syssyyn myös hommasin tuttavalta siirtoajetut kitkat, 225/45-17 eteen ja 245/40-17 taakse. Vähänhän nuo alikokoiset on, mutta ei itseä häiritse ainakaan. Lasitkin tuli tummennettua tuossa loppukesästä, eteen 35% ja taakse 20%. Varmasti jakaa mielipiteitä, mutta itse tykkään ajaa niin että auto ei ole akvaario.
No osat vaihdeltiin ja hyvää menoa kesti viikko pari, kunnes kattovalot pimeni ja kattoluukku kuoli totaalisesti. Viaksi paljastui vuotava kattoluukku ja hajonnut kattomoduuli. Kaveri lupasi katsoa että mikä tuota mokkulaa vaivaa, mutta jos ei heräile niin pitänee tilailla uusi tilalle.
Tuossa vähän pohjustusta tälle laitteelle. Tulossa varmaanniin maltillinen madallus tuolle Airmaticille ja tästä vähän mielipiteitä kaipaisin. Hoidanko madalluksen Starilla vai hommaanko säädettävät varret ? Myös tuumaa isommat ja jonkin verran leveämpää vannetta olisi tarkoitus hommata ensi kesälle. Ja huutelisihan tuo jonkinlaista softanpoikastakin, voima kun on niin kovin suhteellista ja ei tuo mikään ohjus ole vaikka ihan kivasti kulkeekin.
Kuvat näkyy hassusti, kunhan keksin oman ftp:n salasanan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut repaloinen, Su 04.11.2012 20:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W211 E400
Mahtaakohan tulla sanomista noista etulasien tummennuksista, kun härällä käytät...? 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti 09.03.2010 22:16
Re: W211 E400
Pari vuotta samanlaisilla kalvoilla olen leimasedän luona käynyt ja läpi on mennyt. Tuttava kuitenkin noita ammatikseen liimailee, niin on edullinen takaisin asennus jos joutuu irti repimään 

Re: W211 E400
Hyvältä "aihiolta" se vaikutti
mitä kerkisin siinä pikaisesti jutustelun lomas sitä vilkaista.. Pitääpä seuraavalla kertaa kiertää auto oikeen kunnolla jos ei ole taas kiire työn puolesta..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: W211 E400
Staarilla on helppo pudottaa ja saat juuri haluamaasi korkeuteen. Ota yhtyeyttä YV:llä CDI203 hän taitaa homman.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti 09.03.2010 22:16
Re: W211 E400
Noniin. Muutama hetki vierähtänyt edellisestä postauksesta ja vähän tarinoitavaakin on.
Kaasuläppä hajosi tuossa joku viikko sitten ja uusi saatiin vaihdettua muutan tunnin punnertamisen jälkeen. Hintaa läpälle kertyi 345e toimareineen. Ei paha.
Jarrulevyt myös vaihtelin eteen ravistamisen vuoksi. Ostin Zimmermanin valmisteet ja hyvinhän ne pelasin 4000km kunnes kovan jarrutuksen jälkeen pyyhkaisin vesilätäkön yli ja samantien ravistusta havaittavissa. Onko porukka oikonut levyjä jyrsimellä/sorvilla onnistuneesti, vai tilaanko suoraan uudet tekeleet ?
Ja kattoyksikkökin vielä pimeänä. Saksasta löytyi jo hyvä yksilö sopivaan rahaan, mutta en ole saanut tilattua
Kesävanteita pyöritellyt ja ei meinaa oikeen mikään miellyttää silmää. Ebaysta bongasin S sarjalaisen takavanteita (9,5x18 et43) täyden sarjan ja ne voisi olla jotain mitä haluan. Sopivan simppeli ja OEM kamaa kuitenkin.

Foorumilaisen vanteiden kehiäkin tässä flunssan keskellä jynssännyt ja alkaahan ne olemaan jo aika hyvällä mallilla
EDIT: Ainiin jumalauta. Oltiin vaimon kanssa elokuvissa viime perjantaina ja joku isänmaan sankari sitten oli vääntänyt tähtäimen irti konepellistä jättäen oikein kivan naarmun pellin etureunaan. Ja tekijästä ei pienintäkään havaintoa. Olisi taas pesäpallomailalle töitä...
Kaasuläppä hajosi tuossa joku viikko sitten ja uusi saatiin vaihdettua muutan tunnin punnertamisen jälkeen. Hintaa läpälle kertyi 345e toimareineen. Ei paha.
Jarrulevyt myös vaihtelin eteen ravistamisen vuoksi. Ostin Zimmermanin valmisteet ja hyvinhän ne pelasin 4000km kunnes kovan jarrutuksen jälkeen pyyhkaisin vesilätäkön yli ja samantien ravistusta havaittavissa. Onko porukka oikonut levyjä jyrsimellä/sorvilla onnistuneesti, vai tilaanko suoraan uudet tekeleet ?
Ja kattoyksikkökin vielä pimeänä. Saksasta löytyi jo hyvä yksilö sopivaan rahaan, mutta en ole saanut tilattua

Kesävanteita pyöritellyt ja ei meinaa oikeen mikään miellyttää silmää. Ebaysta bongasin S sarjalaisen takavanteita (9,5x18 et43) täyden sarjan ja ne voisi olla jotain mitä haluan. Sopivan simppeli ja OEM kamaa kuitenkin.

Foorumilaisen vanteiden kehiäkin tässä flunssan keskellä jynssännyt ja alkaahan ne olemaan jo aika hyvällä mallilla

EDIT: Ainiin jumalauta. Oltiin vaimon kanssa elokuvissa viime perjantaina ja joku isänmaan sankari sitten oli vääntänyt tähtäimen irti konepellistä jättäen oikein kivan naarmun pellin etureunaan. Ja tekijästä ei pienintäkään havaintoa. Olisi taas pesäpallomailalle töitä...
Re: W211 E400
rahamiehen hommia toi v8 cdi diisselin omistaminen
joku kateellinen viherpiipertäjä hippi sen tähden varmaan on katkonu.. Pidähän hyvä huoli täst 


W210 E320cdi
Re: W211 E400
Se levyjen sorvaus on vähä niin ja näin.
Jos yhdellä kiinnityksellä saat sorvattua molemmat puolet niin saattaa mennä jonninaikaa..
Kyllä v8d on poikaa, ehottomasti paras auto mitä mulla on ollu, no -87 työ sunny oli kans hyvä
Sellanen teleskooppi pesismaila on hyvä kurinpalautin..
Jos yhdellä kiinnityksellä saat sorvattua molemmat puolet niin saattaa mennä jonninaikaa..
Kyllä v8d on poikaa, ehottomasti paras auto mitä mulla on ollu, no -87 työ sunny oli kans hyvä

Sellanen teleskooppi pesismaila on hyvä kurinpalautin..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.