c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ja noilla megakierroksilla tulee väistämättä vastaan ongelmat hihnan/kytkimen kanssa, sekä kompura itsessään alkaa viemään tehoa jo niin paljon pois. Paras olisi vaihtaa kokonaan toinen kompressori, isommalla tuotolla ja järkevillä kierroksilla.
Tätä meinasin aikaisemmassa viestissä vielä ehdottaa, siis ahtimen vaihto. Taitaa olla siinä 450 - 470 mihin pääsee tällä vakioyhdistelmällä. Vähän isompaa pyörää, isompaa ilmanottoa ja pakosarjaa. Siinä se oikeastaan on. Jäähdytystä voi toki parantaa aina.

Kesää muistellessa: :)

http://kotinet.com/mortem/amg_c32/c32_002.jpg
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/c32_003.jpg
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/c32_004.jpg
http://kotinet.com/mortem/amg_c32/c32_005.jpg

Sen verran tuuninkia tekisi mieli tehdä, että kromit teipata mustaksi ja valot vaihtaa facelift-kirkkaiksi. Lotto-lapussa on sen verran viikkoja, että pitäisi tärpätä. :)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Listasta puuttuu ainakin nokat, imusarjojen muutokset ja välijäähdyttimen vaihto. Vaikea on 450hv saavuttaa pelkällä pyörällä, softalla ja sarjoilla. Kaikki noi kun yhdistää niin ehkä sitten :lol:
Tuskin kansien porttauksesta ja venttiilien muotoilustakaan haittaa olisi.

Itse just vaihdoin faceliftin xenonit keulaan, onhan ne vähän modernimman näköiset :)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Vaikea on 450hv saavuttaa pelkällä pyörällä, softalla ja sarjoilla. :lol:
Kyllä se sieltä tulee kun laittaa pari tuning-tarraa ikkunaan kiinni ja vaihtaa isomman subbarin. :D
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Vaikea on 450hv saavuttaa pelkällä pyörällä, softalla ja sarjoilla. :lol:
Kyllä se sieltä tulee kun laittaa pari tuning-tarraa ikkunaan kiinni ja vaihtaa isomman subbarin. :D
:lol: :lol: :lol:
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

wunderbaumia ei sovi unohtaa, kun aletaan tollasista tehoista puhumaan :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

killerimersu kirjoitti:wunderbaumia ei sovi unohtaa, kun aletaan tollasista tehoista puhumaan :D
Minä en oikein tykkää niistä hajuista ja toisekseen oon liian vanha ottamaan teinityttöjä kyytiin. :D

Koetan tuolla selvitellä mitä laakeri aovat käyttäneet jenkeissä noiden 62 ja 61 millisten ahtimen rullien tekoon mutta vähän huonoja ovat vastaamaan jostain kumman syystä. Kun saan tuon selville niin sitten voisin Pansulta tilata sopivan rullan. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuo jenkkien vastaaminen tai paremminkin vastaamattomuus tuntuu olevan joku kansantapa, mailaat viisi kysymystä niin saat aina yhteen vastauksen. Ilmeisesti jotain adhd ongelmia, tai vain niin tyhmää kansaa. Evosportin kanssa meni kuukausi vatkatessa, kun mihinkään tuotetta koskeviin asioihin ei meinannut saada selvyyttä. Ihan samaa ongelmaa tuntuis olevan Eurochargedin kanssa.
Vinkki on siis mailata aina vain yksi kysymys kerrallaan, niin saatat saada vastauksen. Suorastaan v*tuttaa olla tuollaisten kanssa tekemisissä :evil:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Ekasta paikasta sain vastauksen. Laakerin tiedot maksaa 750 dollaria, elikkäs pitää tilata se rulla. Muuten eivät anna. Kauhea kysely oli päällä, että kukas oot ja mistäs oot kun sua ei näillä foorumeilla tunneta. Pitäis kai olla allekirjoituksessa listattuna joka muutos ja 0,01 tarkkuudella pollemäärä. :D

Toisesta paikasta vielä vastaus saamatta. Toivotaan, että joku jo rullan ostaneista laittaisi vaikka privana viestiä. Paljon nekin puhuu tiedon jakamisesta ja yhteistyöstä mutta vähän tuntuu olevan villoja.
Pansu kirjoitti:Vinkki on siis mailata aina vain yksi kysymys kerrallaan, niin saatat saada vastauksen.
Samaan olen törmännyt. Pitää erotella joka riville eri kysymys ja mieluusti vielä numeroida. Lisäksi kysymykset pitää olla Yes/No vaihtoehtoja. Näin kun toimii niin vastauksia voi ehkä saada. Needswings on ollut poikkeus.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jeps, Needswingssillä ollut ok palvelu tähän mennessä, sentään saa jotain muutakin kuin yes/no/give me your money :)

Kyllähän ne varmaan viimeiseen saakka koittaa laakeria varjella, että saavat jokusen rullan myytyä. Ihme on jos ei kukaan rullan ostanut halua jakaa tietojaan, noh ameerikassa kaikki on mahdollista.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Sain tarjouksen Ruotsista. Siellä olisi uusi 62 millinen myynnissä. Hintana 650 dollaria sis. toimituskulut. Pitäisköhän tilata?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja tomant »

650 kruunua olisi ymmärrettävä hinta, 650 dollaria ei.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Sain tarjouksen Ruotsista. Siellä olisi uusi 62 millinen myynnissä. Hintana 650 dollaria sis. toimituskulut. Pitäisköhän tilata?
Mä voin ostaa sen entisen edullisesti pois, niin pääsee räjäyttää yhden kappaleen kompuroita :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

tomant kirjoitti:650 kruunua olisi ymmärrettävä hinta, 650 dollaria ei.
Tuolla hinnalla ei kyllä saa mitään. Alle 400 dollarin ei tahdo saada valmiina pieniä rullia millään. 65 millisestä ensimmäisestäkin (Code3 Performance) joutuu maksamaan ihan oikeaa rahaa. Tähän mennessä nuo jenkkien tekemät rullat ovat olleet kunnolla testattuja ja toimivia. Uudesta 61 millisestä ei oikein ole vielä tietoa mutta tuo 62 millinen on mennyt 10k mailia testiä läpi, joten sen pitäisi olla ihan hyvä vehje. Uutena valmistajalta maksaa tällä hetkellä 750 dollaria. Siihen päälle postitukset ja tullit niin tuo Ruotsin hinta ei kuulosta ollenkaan järjettömältä.

Toki, jos tiedät mistä saa pienempiä kuin 65 mm, jotka ovat kunnolla testattuja niin kerro ihmeessä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Sain tarjouksen Ruotsista. Siellä olisi uusi 62 millinen myynnissä. Hintana 650 dollaria sis. toimituskulut. Pitäisköhän tilata?
Mä voin ostaa sen entisen edullisesti pois, niin pääsee räjäyttää yhden kappaleen kompuroita :lol:
Ei ole vielä tullut vastatarjoukseen kommenttia. Tuo 65 mm on toiminut tähän saakka todella hyvin. Lämmöt ovat pysyneet kurissa vaikka on vedetty useita kertoja reippaita kiihdytyksiä ja välillä vähän kovempaa keskinopeutta. Ei mitään hyytymisen merkkejä. 61/62 millisessä eniten huolettaa nuo lämmöt. Mulla kun ei ole muuta tehty kuin isompi lämmönvaihdin ja erotettu kierto. Pienemmällä voi olla, että pitää jotain muutakin tehdä jos haluaa useita vetoja tehdä. Sulla oli sellaiset jäähdytykset, että pitäisi kestää nau'uttaa miten korkealle vaan. :D

Joko "Water Methanol Injection" on paikoillaan? :lol:

Edit. Kattelin noita kuvia tuosta sun hihnasta. Ottaako hihna kiinni siihen ahtimen rullan vieressä olevaan ns. "idle pulley"? Menisikö siihen ilman uria oleva rulla, joka olisi ystävällisempi hihnalle?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ei mulla ole tällä hetkellä kuin pumppu ja isompi jäähdytin, vakio väläri ja lämmöt oli penkissä jotain 40c. Vesiruisku on paikoillaan mutta sitä ei ole vielä penkitetty/säädetty, joten sen hyödyistä paha sanoa vielä mitään.

Tuo Idler Pulley on sorvattu, ei siinä ole uria. Kuvassa varmaan näkyy pienet urat, mutta niillä nyt ei ole merkitystä, koitin vain jättää halkaisijan mahdollisimman isoksi. Vois joku päivä sorvailla tuohon ihan alumiinista rullan.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Tuo Idler Pulley on sorvattu, ei siinä ole uria. Kuvassa varmaan näkyy pienet urat, mutta niillä nyt ei ole merkitystä, koitin vain jättää halkaisijan mahdollisimman isoksi. Vois joku päivä sorvailla tuohon ihan alumiinista rullan.
Tosiaan nyt kun sitä tarkemmin kattelin niin pelkät jäljet siinä on vain on.
Pansu kirjoitti:Mä voin ostaa sen entisen edullisesti pois, niin pääsee räjäyttää yhden kappaleen kompuroita
Hassua kyllä, parikin tarjousta tuosta nykyisestä rullasta on tullut. Jos haluat, niin voin sen ensi viikonloppuna ottaa irti ja tuoda näytille kun vien auton talliin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu, onko sulla vielä vakio kaasuläppä vai ootko hirventänyt sitä?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Pansu, onko sulla vielä vakio kaasuläppä vai ootko hirventänyt sitä?
Vakio on. Tuon tuomiin hyötyihin olen vähän skeptinen, muutenkin hankala saada tuohon jotain ilmanputsaria kiinni kun niin ahdas paikka, joten en ole paljon ajatuksia tuolle antanut.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

62 millinen rulla tulossa... harmi kun kesä on niin kaukana. Sitten vasta pääsee vinguttamaan kunnolla. :D
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Nyt näyttää olevan aivan asialliset tarjoushinnat Eurochargedilla.
Lähetetäänkö Pansu kimpassa TCU:t tuonne niin voisi jonkun dollarin säästää posteissa?
Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Katoinko oikein että 300dollaria olis TCU tune? Voishan ton tolla rahaa tuonne lähettää...
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Joo 300$ on ECU tai TCU tune. Amgenter varmaan osaa sanoa paljonko menee sitten postimaksuja päälle?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:Joo 300$ on ECU tai TCU tune. Amgenter varmaan osaa sanoa paljonko menee sitten postimaksuja päälle?
41euroo olis normi paketti(pika83euroo) alle 5kg, sitä en tiedä paljonko takaisin päin ottavat
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Tietenkin jos ottaisin tuolta tuon 61mm pyörän kanssa, niin sittenhän nuo rojut tulisivat samassa paketissa takaisin..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Joo 300$ on ECU tai TCU tune. Amgenter varmaan osaa sanoa paljonko menee sitten postimaksuja päälle?
Jos meinaatte lähettää niin laittakaa menemään kirjeenä/maxikirjeenä (en muista kumpana itse laitoin). Siihen ei tarvii täyttää kuin pieni tulliselvitys (CN22) ja postikulut muistaakseni 10 - 15 euron luokkaan. CN22:een arvoksi postikulut. Kannattaa vielä pyytää EC:tä tekemään samoin takaisinlähetyksessä niin ei tule tulleja kirjeen/paketin palatessa.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Laitoin tarjouspyynnön 2xTCU tune, 1xECU tune ja 61mm pulley posteineen suomeen niin Jerry lupas 1100$, aika kohtuullinen mielestäni?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Laitoin tarjouspyynnön 2xTCU tune, 1xECU tune ja 61mm pulley posteineen suomeen niin Jerry lupas 1100$, aika kohtuullinen mielestäni?
Ihan hyvin hinta on kohdallaan. Miinuspuolena tuosta 61 millisestä ei ole oikein vielä kokemuksia. Kannattaa muistaa, että tuohon 61 milliseen tarvitsee suurella todennäköisyydellä jonkinlaisen belt wrap kitin, jotta hihnan ja rullan kosketuspinta-ala saadaan maksimoitua.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuo hihnan reitin muutos ei ole kummoinen tehdä, ostaa pari noita idler pulleytä ja sorvaa toisen sileäksi. Tuollainen samanlainen setti kuin minulla on, voisin noita pientä korvausta vastaan väsäillä jos tarvetta ilmenee.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Pansu kirjoitti:Tuo hihnan reitin muutos ei ole kummoinen tehdä, ostaa pari noita idler pulleytä ja sorvaa toisen sileäksi. Tuollainen samanlainen setti kuin minulla on, voisin noita pientä korvausta vastaan väsäillä jos tarvetta ilmenee.
Lisäksi jos tuon yhden rullan vaihtaa isommaksi, niin saa tiukattua hihnaakin.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Tuo hihnan reitin muutos ei ole kummoinen tehdä, ostaa pari noita idler pulleytä ja sorvaa toisen sileäksi. Tuollainen samanlainen setti kuin minulla on, voisin noita pientä korvausta vastaan väsäillä jos tarvetta ilmenee.
Noniin ongelma oli äkkiä ratkaistu, pitäisikö meidän sitten alkaa lähettämään tcu:t tuonne meren taakse?
Vastaa Viestiin