W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Olen ehkä ostamassa MB W 211 - 03-05 sedan mallista diesel käyttöistä autoa , mitä tyyppivikoja / huomioitavaa ko. autoista
pitäisi tutkia ennen ostopäätöstä ?.
pitäisi tutkia ennen ostopäätöstä ?.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=123672" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=122731" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3d5c4168ac" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=122731" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3d5c4168ac" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Pitäisköhän näistä eri malleista tehdä osto-opas (väyrysestähän sellainen taitaa toisella foorumilla ollakin)?
No lyhyesti jotain suhteellisen kalliista ominaisuuksista:
Toimiva laatikko vaihtaa kiltisti, nykimättä ja ravistelematta. Öljyt tulee olla vaihdettu (suositus 60tkm välein, hieman pidempi ei haittaa jos toimii). 9/03 asti glykoliongemia, luultavasti jo poikineet ja korjattu.
Tuon ikäisissä on SBC-jarrut, ihan kiva jos jarruyksikkö on jo vaihdettu, se menee 'vaihtoon' joka tapauksessa kohta (siksi lainausmerkeissä että voi sitä vähän tekohengittää).
Airmaticci (jos on) pitää auton oikeassa korkeudessa vaikka auto olisi seissytkin jonkin aikaa (monasti pakkasilla alkaa oireilemaan). Laite aiheuttelee monasti ongelmia jatkossakin, siihen pitää vain varautua jos sellainen autossa on.
Varoitusvaloja tai -ilmoituksia ei saa olla, piste.
DPF voi noissa autoissa jo olla, vaikea tarkistaa ilman diagnostiilkkaa mikä sen kunto on, onko se poistettu käytöstä tms. Helpointa jos koko pönttöä ei edes ole.
Vähän halvemipa(?) ominaisuuksia:
Kurkista koneen muovisuojan alle että suuttimet eivät vuoda (mustaa töhkää tai edes kosteutta suuttimen juuressa ei saa olla).
Kone ei saa vinkua eikä puhista, eikä savuttaa.
Yleinen (näkyvä) ruostepaikka takaoven takareunassa alhaalla olevan muovilistan kulma.
No lyhyesti jotain suhteellisen kalliista ominaisuuksista:
Toimiva laatikko vaihtaa kiltisti, nykimättä ja ravistelematta. Öljyt tulee olla vaihdettu (suositus 60tkm välein, hieman pidempi ei haittaa jos toimii). 9/03 asti glykoliongemia, luultavasti jo poikineet ja korjattu.
Tuon ikäisissä on SBC-jarrut, ihan kiva jos jarruyksikkö on jo vaihdettu, se menee 'vaihtoon' joka tapauksessa kohta (siksi lainausmerkeissä että voi sitä vähän tekohengittää).
Airmaticci (jos on) pitää auton oikeassa korkeudessa vaikka auto olisi seissytkin jonkin aikaa (monasti pakkasilla alkaa oireilemaan). Laite aiheuttelee monasti ongelmia jatkossakin, siihen pitää vain varautua jos sellainen autossa on.
Varoitusvaloja tai -ilmoituksia ei saa olla, piste.
DPF voi noissa autoissa jo olla, vaikea tarkistaa ilman diagnostiilkkaa mikä sen kunto on, onko se poistettu käytöstä tms. Helpointa jos koko pönttöä ei edes ole.
Vähän halvemipa(?) ominaisuuksia:
Kurkista koneen muovisuojan alle että suuttimet eivät vuoda (mustaa töhkää tai edes kosteutta suuttimen juuressa ei saa olla).
Kone ei saa vinkua eikä puhista, eikä savuttaa.
Yleinen (näkyvä) ruostepaikka takaoven takareunassa alhaalla olevan muovilistan kulma.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2597
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Harkitsin itsekin tuota samaa koska W211 on mielestäni hienoin koskaan valmistettua E-sarjan Mercedes-Benz.jubero kirjoitti:Olen ehkä ostamassa MB W 211 - 03-05 sedan mallista diesel käyttöistä autoa , mitä tyyppivikoja / huomioitavaa ko. autoista
pitäisi tutkia ennen ostopäätöstä ?.
Kunnes tutustuin tarkemmin tuon ikähaarukan (2003-2006/5) tyypillisiin vikakohtiin.
Tällä hetkellä mielestäni tärkein huomioitava seikka on ETTEI se W211 ole tuossa ikähaarukassa.
Eli valmistusaika on 2006/06-> jolloin ulkoisena tuntomerkkinä "piikkinokka" ja sivupeilien siro kiinnitysjalka koriin.
Perusteluna se, että facelift-versiona suurin osa kalliista vikakohteista on jo muutettu paremmiksi eikä hinta kuitenkaan nouse paljoa korkeammaksi kun ottaa huomioon kaiken sen riesan mikä jokseenkin varmuudella kohtaa vanhemman W211 omistajaa.
Plus tietenkin se, että sille autolle pitää vielä löytää jatkossakin ostaja joka täytyy vakuuttaa sen vanhan Mersun erinomaisuudesta. Tuossakin suhteessa facelift on omaa luokkaansa.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Mitä uudempi w211 sen turvallisempi ostaa (oma mielipide). Itse en edes katselisi vakavasti alle 05 vuosimallin autoa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Varmasti totta että faceliftattu on turvallisempi hankinta mutta hintakin on reippaasti kalliimpi. Hinta/laatusuhde on nyt 211 korisissa erityisen hyvä.
Kilometreihin kannattaa aina suhtautua terveellä epäilyllä jos mittarissa on poikkeuksellisen pienet numerot. Suurin osahan näistä on työajoon hommattuja. Ammattilainen osaa Starilla katsoa näkyykö jälkiä että joku on "siivonnut" historiaa. Muutemaa myynti-ilmoitusta olen naureskellut kun sama auto on ollut vähän aikaisemmin kaupan parisataatonnia vähemmin rullanneena. Reilukerhosta hyvää päivää
Tyyppivikojahan on kaikissa autoissa, niiden kanssa vaan pitää osata elää. Tehtaan Goodwill-tekuu lienee jo päättynyt kaikkien SBC-yksiköiden kohdalta ja korjattu yksilö saksasta ei montaa satasta maksa kun vika osuu kohdalle. SIihen vaan pitää varautua henkisesti että niin käy kuitenkin joskus.
Eikös glykoli ongelmat johdu oikeasti jäähdyttähän ja öljyputken välisen tiivisteen heikosta rakenteesta ? Luulisi että siihen voisi vaihtaa uudemmat tiivisteet jos pelottaa.
Väyrysen pahin vihollinen eli ruoste on 211 kopassa torjuttu paremmin. Kuitenkin pohja vaikuttaisi olevan herkkä menettämään pinnoitteen takakontin muovipohjan ympäriltä ja muutenkin pohjan muovitulpien ympärykset on herkkiä. Itse ruostesuojasin pohjan kokonaan samalla kun rapsin pienet ruosteen alut pois. Samaten kuulemma helmamuovin sauma takaoven takaa alkaa kukkia jollakin aikavälillä joten sietää tarkkailla sitäkin kohtaa normaalia enemmäin.
Ilmeisesti monikäyttöviiksiä menee myös rikki säännöllisesti. Siitäkin selviää ostamalla uuden osan.
En jättäisi ostamatta jos saa hyväkuntoisen yksilön jota on selvästi huollettu.
Kilometreihin kannattaa aina suhtautua terveellä epäilyllä jos mittarissa on poikkeuksellisen pienet numerot. Suurin osahan näistä on työajoon hommattuja. Ammattilainen osaa Starilla katsoa näkyykö jälkiä että joku on "siivonnut" historiaa. Muutemaa myynti-ilmoitusta olen naureskellut kun sama auto on ollut vähän aikaisemmin kaupan parisataatonnia vähemmin rullanneena. Reilukerhosta hyvää päivää

Tyyppivikojahan on kaikissa autoissa, niiden kanssa vaan pitää osata elää. Tehtaan Goodwill-tekuu lienee jo päättynyt kaikkien SBC-yksiköiden kohdalta ja korjattu yksilö saksasta ei montaa satasta maksa kun vika osuu kohdalle. SIihen vaan pitää varautua henkisesti että niin käy kuitenkin joskus.
Eikös glykoli ongelmat johdu oikeasti jäähdyttähän ja öljyputken välisen tiivisteen heikosta rakenteesta ? Luulisi että siihen voisi vaihtaa uudemmat tiivisteet jos pelottaa.
Väyrysen pahin vihollinen eli ruoste on 211 kopassa torjuttu paremmin. Kuitenkin pohja vaikuttaisi olevan herkkä menettämään pinnoitteen takakontin muovipohjan ympäriltä ja muutenkin pohjan muovitulpien ympärykset on herkkiä. Itse ruostesuojasin pohjan kokonaan samalla kun rapsin pienet ruosteen alut pois. Samaten kuulemma helmamuovin sauma takaoven takaa alkaa kukkia jollakin aikavälillä joten sietää tarkkailla sitäkin kohtaa normaalia enemmäin.
Ilmeisesti monikäyttöviiksiä menee myös rikki säännöllisesti. Siitäkin selviää ostamalla uuden osan.
En jättäisi ostamatta jos saa hyväkuntoisen yksilön jota on selvästi huollettu.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Tuo SBC yksikön takuu riippuu ihan päivästä. Eilen omani meni takuuseen.
Hankala tapaus.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Kerro enemmän asiasta?typeyks kirjoitti:Tuo SBC yksikön takuu riippuu ihan päivästä. Eilen omani meni takuuseen.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Osta 2005 mallinen tai uudempi ,on tehty moni asia toimintavarmemmaksi,jos on sittenkään.
Hyvä auto se on kun ei osta aivan linttaa ,autoissa on todella isoja eroja eri yksilöissä.
Tässä yksi juttu.
Lue tuo Eerolan juttu ,on asiaa,(on kaksi sivua ,ja toisen sivun loppu osiossa)..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=125677" onclick="window.open(this.href);return false;
..
Hyvä auto se on kun ei osta aivan linttaa ,autoissa on todella isoja eroja eri yksilöissä.
Tässä yksi juttu.
Lue tuo Eerolan juttu ,on asiaa,(on kaksi sivua ,ja toisen sivun loppu osiossa)..

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=125677" onclick="window.open(this.href);return false;
..
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Ei nää vanhatkaan mitään huonoja ole, jos vaan on pidetty kunnolla huolta.Noname kirjoitti:Varmasti totta että faceliftattu on turvallisempi hankinta mutta hintakin on reippaasti kalliimpi. Hinta/laatusuhde on nyt 211 korisissa erityisen hyvä.
Kilometreihin kannattaa aina suhtautua terveellä epäilyllä jos mittarissa on poikkeuksellisen pienet numerot. Suurin osahan näistä on työajoon hommattuja. Ammattilainen osaa Starilla katsoa näkyykö jälkiä että joku on "siivonnut" historiaa. Muutemaa myynti-ilmoitusta olen naureskellut kun sama auto on ollut vähän aikaisemmin kaupan parisataatonnia vähemmin rullanneena. Reilukerhosta hyvää päivää![]()
Tyyppivikojahan on kaikissa autoissa, niiden kanssa vaan pitää osata elää. Tehtaan Goodwill-tekuu lienee jo päättynyt kaikkien SBC-yksiköiden kohdalta ja korjattu yksilö saksasta ei montaa satasta maksa kun vika osuu kohdalle. SIihen vaan pitää varautua henkisesti että niin käy kuitenkin joskus.
Eikös glykoli ongelmat johdu oikeasti jäähdyttähän ja öljyputken välisen tiivisteen heikosta rakenteesta ? Luulisi että siihen voisi vaihtaa uudemmat tiivisteet jos pelottaa.
Väyrysen pahin vihollinen eli ruoste on 211 kopassa torjuttu paremmin. Kuitenkin pohja vaikuttaisi olevan herkkä menettämään pinnoitteen takakontin muovipohjan ympäriltä ja muutenkin pohjan muovitulpien ympärykset on herkkiä. Itse ruostesuojasin pohjan kokonaan samalla kun rapsin pienet ruosteen alut pois. Samaten kuulemma helmamuovin sauma takaoven takaa alkaa kukkia jollakin aikavälillä joten sietää tarkkailla sitäkin kohtaa normaalia enemmäin.
Ilmeisesti monikäyttöviiksiä menee myös rikki säännöllisesti. Siitäkin selviää ostamalla uuden osan.
En jättäisi ostamatta jos saa hyväkuntoisen yksilön jota on selvästi huollettu.

Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Mitäpä tuosta kertomaan. Autoni on 07/03 (178tkm, saksantuonti), josta kyykähti tuo yksikkö viime viikolla. Merkkiliikkeeseen vein ja sain eilen avaimet käteen ja hyvät illan toivotukset. Oon kuullut, että kaikilla ei ole mennyt näin kivuttomasti.nautseri kirjoitti:Kerro enemmän asiasta?typeyks kirjoitti:Tuo SBC yksikön takuu riippuu ihan päivästä. Eilen omani meni takuuseen.
Hankala tapaus.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Hienoa, että takuu toimii.typeyks kirjoitti:Mitäpä tuosta kertomaan. Autoni on 07/03 (178tkm, saksantuonti), josta kyykähti tuo yksikkö viime viikolla. Merkkiliikkeeseen vein ja sain eilen avaimet käteen ja hyvät illan toivotukset. Oon kuullut, että kaikilla ei ole mennyt näin kivuttomasti.nautseri kirjoitti:Kerro enemmän asiasta?typeyks kirjoitti:Tuo SBC yksikön takuu riippuu ihan päivästä. Eilen omani meni takuuseen.



Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Ohopsista
Olin jo sitä mieltä että alkupään autoilla on turha enää mennä vinkumaan uutta SBC-yksikköä tai ainakin sen saa maksaa itse. Positiivinen ylllätys ja kaiken lisäksi vielä tuontikampe.
Uudemmissä on eri näköinen SBC-pumppu. Milloinhan se vaihtui ja kestääkö paremmin ?
SBC jarrut on loistavat kun toimivat 100 %
mitsä muuta huomioitavaa näissä onkaan jos kasataan lisää kohteita...
- Airmatic -jousitusta kannattaa vältellä jos ei ole jatkuvasti muutemaa toimintatonnia jemmassa (sama koskee farmaria)
- 400 CDI V8 koneen jakopää valmis 100 tkm välein
- 722.6 vaihteiston elektroniikka töpseli vuotaa
- Vaihteiston ohjausboksissa voi olla öljyä
- 722.6 vaihteiston piirilevy & kyb-venttiili hajoaa ja aiheuttaa omituisia vaihtoja
- Imusarjat tukkeutuu dieseleissä
- Vesivuotoa takakontissa
- Takapään puslat kuluu
- Takajarrusatukat saattaa vioittua jos päästää jarrupalat täysin loppuun
- ilmeisesti farmarin tavaratilan automaattinen suojaverho aikaa kiukuttelemaan helposti (hapettuva katkaisija vika)
- raidetanko saattaa alkaa vuotaa öljyä (uudet o-renkaat ei paljon maksa)
- sähkön riittävyysongelmia talvella pakkasilla jos vanhat AGM akut (saako uuden latausohjelman huollossa automaattisesti jos ei jo ole ?)
- V6 dieseleiden turbon läppämoottorin päälle voi tippua öljyä
- Keskuslukitus kiukuttelee pakkasella (ovesta kuuluu naputusta kun moottori hakkaa nappia ylös / alas)
- Etujousia on mennyt poikki
- Takalokasuojan kaaret alkaa ruostua kiven iskemistä. Kannattaa tutkia ja suojata huolella.
- pohjamuovien päälle ja takalokasuojien ympäristöön & äänenvaimentimien päälle kerääntyy helposti paljon likaa joka kannattaa pestä säännöllisesti pois. Muuten voi alkaa ruostumaan. Samaten etujousi/iskari paketin yläpään koteloon kerääntyy likaa käsittämättömät määrät eikä lähde itsestään pois.
Onko v6 ja v8 bensakoneista kokemusta miten kestävät ? Ilmeisesti 350 bensakrematorioissa on ollut jakopääongelma ainakin W221 ässä mersuissa. Ulottuuko ongelma 211 koppaan asti ?
Onko jotain muita varusteita joita kannattaa vältellä ?
- Keyless Go ?
- Lasikatto ? toimiiko / vuotaako ?
- 4matic mallit ? Ne ilmeisesti toimii hyvin kun ei kuulu mitään.
Jos itse vakvasti uskoo että tämä kaikki voi osua omalle kohdalle niin kannattaa mennä äkkiä lottaamaan.
Kokonaisuutena erittäin hyvän auton maine meni SBC-jarrujen ja glykoli-kohelluksen piikkin. Nekin on ilmeisesti etupäässä vuosimallin 2003 ongelmia.
Hyvä että meillä on käytettävissä tällainen foorumi, jossa puhutaan myös ongelmista suoraan eikä lakaista maton alle.
Osaaminen on tässä maassa korkealla tasolla ja ongelmiin löytyy apua muualtakin kuin Vehosta.
Edit: kirjotusvirheitä korjattu


Uudemmissä on eri näköinen SBC-pumppu. Milloinhan se vaihtui ja kestääkö paremmin ?
SBC jarrut on loistavat kun toimivat 100 %
mitsä muuta huomioitavaa näissä onkaan jos kasataan lisää kohteita...
- Airmatic -jousitusta kannattaa vältellä jos ei ole jatkuvasti muutemaa toimintatonnia jemmassa (sama koskee farmaria)
- 400 CDI V8 koneen jakopää valmis 100 tkm välein
- 722.6 vaihteiston elektroniikka töpseli vuotaa
- Vaihteiston ohjausboksissa voi olla öljyä
- 722.6 vaihteiston piirilevy & kyb-venttiili hajoaa ja aiheuttaa omituisia vaihtoja
- Imusarjat tukkeutuu dieseleissä
- Vesivuotoa takakontissa
- Takapään puslat kuluu
- Takajarrusatukat saattaa vioittua jos päästää jarrupalat täysin loppuun
- ilmeisesti farmarin tavaratilan automaattinen suojaverho aikaa kiukuttelemaan helposti (hapettuva katkaisija vika)
- raidetanko saattaa alkaa vuotaa öljyä (uudet o-renkaat ei paljon maksa)
- sähkön riittävyysongelmia talvella pakkasilla jos vanhat AGM akut (saako uuden latausohjelman huollossa automaattisesti jos ei jo ole ?)
- V6 dieseleiden turbon läppämoottorin päälle voi tippua öljyä
- Keskuslukitus kiukuttelee pakkasella (ovesta kuuluu naputusta kun moottori hakkaa nappia ylös / alas)
- Etujousia on mennyt poikki
- Takalokasuojan kaaret alkaa ruostua kiven iskemistä. Kannattaa tutkia ja suojata huolella.
- pohjamuovien päälle ja takalokasuojien ympäristöön & äänenvaimentimien päälle kerääntyy helposti paljon likaa joka kannattaa pestä säännöllisesti pois. Muuten voi alkaa ruostumaan. Samaten etujousi/iskari paketin yläpään koteloon kerääntyy likaa käsittämättömät määrät eikä lähde itsestään pois.
Onko v6 ja v8 bensakoneista kokemusta miten kestävät ? Ilmeisesti 350 bensakrematorioissa on ollut jakopääongelma ainakin W221 ässä mersuissa. Ulottuuko ongelma 211 koppaan asti ?
Onko jotain muita varusteita joita kannattaa vältellä ?
- Keyless Go ?
- Lasikatto ? toimiiko / vuotaako ?
- 4matic mallit ? Ne ilmeisesti toimii hyvin kun ei kuulu mitään.
Jos itse vakvasti uskoo että tämä kaikki voi osua omalle kohdalle niin kannattaa mennä äkkiä lottaamaan.

Kokonaisuutena erittäin hyvän auton maine meni SBC-jarrujen ja glykoli-kohelluksen piikkin. Nekin on ilmeisesti etupäässä vuosimallin 2003 ongelmia.
Hyvä että meillä on käytettävissä tällainen foorumi, jossa puhutaan myös ongelmista suoraan eikä lakaista maton alle.

Osaaminen on tässä maassa korkealla tasolla ja ongelmiin löytyy apua muualtakin kuin Vehosta.
Edit: kirjotusvirheitä korjattu
Viimeksi muokannut Noname, Su 04.11.2012 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Jarrujen takuu on 2 vuotta, goodwill-korjauksia voidaan tehdä myöhemminkin.
Korroosiota kannattaa etsiä pohjan lisäksi takaluukusta, ovista ja takimmaisten kynnysten takapäästä.
Hyvä yksilö voi olla hyvä ostos, vaikka se olisi vanhempi kuin 2007-malli.
Vuosimallin 2007 kootut muutokset:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;
Korroosiota kannattaa etsiä pohjan lisäksi takaluukusta, ovista ja takimmaisten kynnysten takapäästä.
Hyvä yksilö voi olla hyvä ostos, vaikka se olisi vanhempi kuin 2007-malli.
Vuosimallin 2007 kootut muutokset:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=118658" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Ovien ruostuminen oli uutta. Sen tiedän että legendaarinen etuakselin alapalkki kerää ruostetta ympärilleen kun on vain maalattu sekä etupalkeissa kallistuksenvakaajan kiinnityksen kohdalla voi olla ruostetta.
Tuli vielä muutema mieleen:
- V6 Dieseleissä ilmeisesti jokunen pakosarja haljennut ja vuotaa
- polttoaineputkiston o-renkaat happanee ja alkaa vuotaa ilmaa dieselin sekaan ainakin vanhemmissa malleissa. Moottori käynnistyy huonosti.
- SBC jarrupolkimen anturi saattaa vikaantua ja lähettää useampia painalluksia kerralla jolloin sallitut 300000 käyttökertaa tuleekin nopeasti vastaan
- Ajovalojen korkeudensäätömoottori voi jumittua ääriasentoonsa
- virtalukko voi lopettaa toiminsa vastaanottimeen kerääntyneen pölyn takia tai muu vastaava syy
- Dieselin ahtopaineputket tai välijäähdutin voi haljeta vanhemmiten
- Sedanin takaluukun johtosarja nirhautuu poikki saranan kohdalta liian jyrkän mutkan takia
Ei muuta kun turvallista matkaa
Tuli vielä muutema mieleen:
- V6 Dieseleissä ilmeisesti jokunen pakosarja haljennut ja vuotaa
- polttoaineputkiston o-renkaat happanee ja alkaa vuotaa ilmaa dieselin sekaan ainakin vanhemmissa malleissa. Moottori käynnistyy huonosti.
- SBC jarrupolkimen anturi saattaa vikaantua ja lähettää useampia painalluksia kerralla jolloin sallitut 300000 käyttökertaa tuleekin nopeasti vastaan
- Ajovalojen korkeudensäätömoottori voi jumittua ääriasentoonsa
- virtalukko voi lopettaa toiminsa vastaanottimeen kerääntyneen pölyn takia tai muu vastaava syy
- Dieselin ahtopaineputket tai välijäähdutin voi haljeta vanhemmiten
- Sedanin takaluukun johtosarja nirhautuu poikki saranan kohdalta liian jyrkän mutkan takia
Ei muuta kun turvallista matkaa

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
[quote="Noname"
- SBC jarrupolkimen anturi saattaa vikaantua ja lähettää useampia painalluksia kerralla jolloin sallitut 300000 käyttökertaa tuleekin nopeasti vastaan
[/quote]
Miten tuo jarruvalokytkin oireilee? Millainen homma vaihtaa?
- SBC jarrupolkimen anturi saattaa vikaantua ja lähettää useampia painalluksia kerralla jolloin sallitut 300000 käyttökertaa tuleekin nopeasti vastaan
[/quote]
Miten tuo jarruvalokytkin oireilee? Millainen homma vaihtaa?
W211 220cdi
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
NONAME.
Olet listannut kaikki viat joita voi sattua.
Loppujen lopuksi tällä foorumilla on aika pieni omistaja joukko, jotka ajaa mersulla.
Jos auto huolletaan huomioiden juuri edellämainitsemasi mahdolliset viat.Voit huoletta ostaa cdi mersun.
Osa noista niin sanotuista tyyppi vioista on 210 mallissa ja 211 niitä on todella vähän.
On niitä sellaisia auton omistajia jotka ei huollata autoaan,hädin tuskin edes moottori öljyt vaihdetaan.
Jos vetää huoltovälin 30000 km,moni jo vaihtaa autoa ennen kuin tuo km märä tulee täyteen.
Ostotilanteessa kannattaa paneutua moniin asioihin .Mitä nykyinen omistaja on autolle tehnyt/jättäny tekemättä.
Onko kaahari/matelija .
Jos autolla ei osaa ajaa niin silläkin saa monta asiaa rikki autosta,tai johtaa pitemmän päälle ylimääräisiin huoltoihin.
Lisäksi moni listaamasi asia koskee joka autoa olipa merkki mikä tahansa,huoltaa ne täytyy, jos pitää autoa monta vuotta ,tai ajaa paljon.
Esim,akku ei ole ikuinen .Vaikka mersuissa ne ehkä pitäisi olla.
Onhan veho hinnoitellut varaosat halvemmiksi,mutta työ on ryöstö hinnoissa,kun ne mersnkin /vehon asentajat on normi ihmisiä.
Ahneus ei lopu koskaan.
Nämä foorumit on juuri keskittyneet noitten vikojen etsimisiin ja ompa sellaisiakin viestejä,joihin pitää suhtautua arveluttavasti .
Juuri omasi viesti ruokkii niitä.
Et ilmeisesti omista w211 mersua ja vikoja riittää.
Jos jokainen rupee kehumaan autoaa ,niin aika kuolaamiseksi menisi tämä foorumi.
Mersu foorumi on yksi parhaista automerkkien foorumi.
Olen seurannut muidenkin merkkien foorumeita ,kun tulee noitten muittenkin merkkisten autojen kanssa puuhasteltua.
Aika vaikea on mersun jälkeen ostaa jokin muun merkkinen auto.
Tietty siihen vaikuttaa moni asia/pääasiassa varallisuus.
Jotkut sanoo myös kateudeksi,vaikka ajaa kymmenen vuotta vanhalla mersulla,niin se nostaa toisissa karvat pystyyn.
Elikkä tältä istumalta en merkkiä vaihda,vaikka olisi kuinka vika herkkä auto,vikoja taitaa olla joka merkissä kun lukee niitten merkkien foorumeita.
Onneksi mersuihin perehtyneitä korjaajia on suomessa aika paljon ja heiltä saa ammattimaista apua.
Tälläkin foorumilla on useita ja kaikki ei kerkee vaivata itseään näihin höpinöihin.
Olet listannut kaikki viat joita voi sattua.
Loppujen lopuksi tällä foorumilla on aika pieni omistaja joukko, jotka ajaa mersulla.
Jos auto huolletaan huomioiden juuri edellämainitsemasi mahdolliset viat.Voit huoletta ostaa cdi mersun.
Osa noista niin sanotuista tyyppi vioista on 210 mallissa ja 211 niitä on todella vähän.
On niitä sellaisia auton omistajia jotka ei huollata autoaan,hädin tuskin edes moottori öljyt vaihdetaan.
Jos vetää huoltovälin 30000 km,moni jo vaihtaa autoa ennen kuin tuo km märä tulee täyteen.
Ostotilanteessa kannattaa paneutua moniin asioihin .Mitä nykyinen omistaja on autolle tehnyt/jättäny tekemättä.
Onko kaahari/matelija .
Jos autolla ei osaa ajaa niin silläkin saa monta asiaa rikki autosta,tai johtaa pitemmän päälle ylimääräisiin huoltoihin.
Lisäksi moni listaamasi asia koskee joka autoa olipa merkki mikä tahansa,huoltaa ne täytyy, jos pitää autoa monta vuotta ,tai ajaa paljon.
Esim,akku ei ole ikuinen .Vaikka mersuissa ne ehkä pitäisi olla.
Onhan veho hinnoitellut varaosat halvemmiksi,mutta työ on ryöstö hinnoissa,kun ne mersnkin /vehon asentajat on normi ihmisiä.
Ahneus ei lopu koskaan.
Nämä foorumit on juuri keskittyneet noitten vikojen etsimisiin ja ompa sellaisiakin viestejä,joihin pitää suhtautua arveluttavasti .
Juuri omasi viesti ruokkii niitä.
Et ilmeisesti omista w211 mersua ja vikoja riittää.
Jos jokainen rupee kehumaan autoaa ,niin aika kuolaamiseksi menisi tämä foorumi.
Mersu foorumi on yksi parhaista automerkkien foorumi.
Olen seurannut muidenkin merkkien foorumeita ,kun tulee noitten muittenkin merkkisten autojen kanssa puuhasteltua.
Aika vaikea on mersun jälkeen ostaa jokin muun merkkinen auto.
Tietty siihen vaikuttaa moni asia/pääasiassa varallisuus.
Jotkut sanoo myös kateudeksi,vaikka ajaa kymmenen vuotta vanhalla mersulla,niin se nostaa toisissa karvat pystyyn.
Elikkä tältä istumalta en merkkiä vaihda,vaikka olisi kuinka vika herkkä auto,vikoja taitaa olla joka merkissä kun lukee niitten merkkien foorumeita.
Onneksi mersuihin perehtyneitä korjaajia on suomessa aika paljon ja heiltä saa ammattimaista apua.
Tälläkin foorumilla on useita ja kaikki ei kerkee vaivata itseään näihin höpinöihin.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Jarrupolkimen yhteydessä siinä polkimen yläpuolella,no ei vaikea vaihtaa.cdi2002 kirjoitti:[quote="Noname"
- SBC jarrupolkimen anturi saattaa vikaantua ja lähettää useampia painalluksia kerralla jolloin sallitut 300000 käyttökertaa tuleekin nopeasti vastaan
https://www.google.fi/search?q=mb+w211+ ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Mulla meni vuosi sitten joulun jälkeen SBC-yksikkö "goodwillin" piiriin. Auto rekisteröity loppuvuodesta 2004, eikä löydy täydellistä merkkihuoltohistoriaa. Ainoat ruosteongelmat on löytyneet takakontin luukusta (farkku). Kilsoja nyt 226 000 ja ajoltaan ihan hyvä. Tosin etupäässä kolisee taas vaihteeksi.
---------------------------------------
E200 Kompressor -04
E200 Kompressor -04
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Sama täällä, 1kk sitten SBC yksikkö meni 100% tehtaan piikkiin, vm2003 195tkm. Oli tosin aukoton huoltohistoiria ja jarrunesteet vaihdettu 2V välein. Työnjohtaja väitti et hylky tulee lähes poikkeuksetta jos ei ole vaihdettu nesteitä 2V välein.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Johan pomppas. Alkuperäinen kysyjä nimenomaan halusi tietää että onko tyyppivikoja ja onhan niitä. Varmasti ostajan paljon helpompi lähteä katsomaan ja kokeilemaan autoa kun tietää mitä vikoja näissä on ollut ja kun auto on saatu pihalle helppo alkaa tutkimaan mahdollisia kiireesti korjattavia / huollettavia kohteita. Osa ongelmista poistuu voitelusuihkeella ja pienellä työllä eikä maksa paljon.
Parempi tunnistaa jo ostovaiheessa kallisvika ja halpa toisistaan ja sen mukaan neuvotella hintaa. Suurimmalla osalla on ajettu jo yli 200 tkm joten jotain pientä korjattavaa alkaa jo löytyä. Jopa maailman parhaana Mersuna ikinä pidetyssä satalankussa on tyyppivikoja.
Esimerksi vaihdekeppimoduli voi sekoilla vanhemmiten ja sitä ei tarvitse vaihtaa uuteen. Puhdistus riittää:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=703860" onclick="window.open(this.href);return false;
Todennäköisesti pidän autostani keskivertokäyttäjää paljon parempaa huolta. Myös siinä on ollut joitain em. viosta jotka menivat takuun piikkin ja olen tyytyväinen että 100 % dokumentaatio on tallessa.
Parempi tunnistaa jo ostovaiheessa kallisvika ja halpa toisistaan ja sen mukaan neuvotella hintaa. Suurimmalla osalla on ajettu jo yli 200 tkm joten jotain pientä korjattavaa alkaa jo löytyä. Jopa maailman parhaana Mersuna ikinä pidetyssä satalankussa on tyyppivikoja.
Esimerksi vaihdekeppimoduli voi sekoilla vanhemmiten ja sitä ei tarvitse vaihtaa uuteen. Puhdistus riittää:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=703860" onclick="window.open(this.href);return false;
Todennäköisesti pidän autostani keskivertokäyttäjää paljon parempaa huolta. Myös siinä on ollut joitain em. viosta jotka menivat takuun piikkin ja olen tyytyväinen että 100 % dokumentaatio on tallessa.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Niin, tuosta listasta on vaan vaikea erottaa mitkä ovat tyyppivikoja ja mitkä jossain yksittäisessä yksilössä vastaan tulleita. Kun autoja on tien päällä kaikkiaan kymmeniä tai satoja tuhansia, niin varmaan melkein jokainen kuviteltavissa oleva vika on jossain yksilössä tullut esille.
Nelimaticista piti sanomani sen ominaisuus: se on herkkä fillareiden koolle, ja jos/kun esim. takapyörät kuluvat nopeammin kuin etupyörät, kannattaa vaihtaa edestä taakse niin että pysyisivät tasaisesti kuluneina. Pienelläkin kokoerolla rupeaa jakolaatikko pikkuhiljaa naksuttamaan (kuuluu erityisesti kun peruuttaa pyörät käännettyinä). Siinä vaiheessa kannattaa sitten vaih(dat)taa jakolaatikon öljyt, ennen kuin koko laatikko hajoaa.
Nelimaticista piti sanomani sen ominaisuus: se on herkkä fillareiden koolle, ja jos/kun esim. takapyörät kuluvat nopeammin kuin etupyörät, kannattaa vaihtaa edestä taakse niin että pysyisivät tasaisesti kuluneina. Pienelläkin kokoerolla rupeaa jakolaatikko pikkuhiljaa naksuttamaan (kuuluu erityisesti kun peruuttaa pyörät käännettyinä). Siinä vaiheessa kannattaa sitten vaih(dat)taa jakolaatikon öljyt, ennen kuin koko laatikko hajoaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
mistähän saattais johtua kun vaihteisto vaihtaa huonosti kylmänä? nykäsee vähän inhottavasti mutta lämpimänä ei mitään ongelmia, vaihtaa tosi hienosti
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Yleinen 'ominaisuus', taitaa olla merkki alkavasta kulumisesta kun kunnollakin vaihtavia laatikoita on. Mutta jos öljyt on vaihdeltu ja muuten kunnossa niin kyllä sillä vielä ajelee. Korjauksena vaatii hydrauliyksikön vaihdon tai soveltuvilta osin korjauksen (holkkisarjaa jasensellaista). Haulla ('laatikko nykii' ja muita vastaavia variaatioita) löytyy lisää... muutama noiden laatikoiden sielunelämään hyvin perehtynyt jäsen foorumilta löytyy!anamankeli kirjoitti:mistähän saattais johtua kun vaihteisto vaihtaa huonosti kylmänä? nykäsee vähän inhottavasti mutta lämpimänä ei mitään ongelmia, vaihtaa tosi hienosti
Alkuperäiseen otsikkoon liittyen, tottakai osa tänne listatuista ongelmakohdista liittyy moneen muhuunkin malliin, tottakai jos sama kone käytössä ja ongelma on moottorilähtöinen (esim. mersun yleisesti p*sk* CDI-ruiskun kiinnitys), ja ihan samanlailla sen voi autoa ostaessa tarkistaa oli kyseessä väyrynen tai W211. Tyyppivika kautta koko moottoriperheen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
ammattimies epäili samasta ongelmasta kyb venttiiliä (noin 60e osa).
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
huomasin äsken että on ruvennut tekee lämpimänäkin ja melkeen aina kun ajelee ihan pintakaasulla pienillä nopeuksilla ja kokeilin tiptronicilla ni huomasin että nykäsy tapahtuu vaihde päällä! ei vaihdettaessa! mikähän vois olla
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
Miten E500 malleissa, onko niissä aina Airmatic? Katselin AutoScoutista että joissain autoissa ei ollut mainittu ilmajousitusta?Noname kirjoitti:Onko v6 ja v8 bensakoneista kokemusta miten kestävät ? Ilmeisesti 350 bensakrematorioissa on ollut jakopääongelma ainakin W221 ässä mersuissa. Ulottuuko ongelma 211 koppaan asti ?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W 211 huomioitavaa oston yhteydessä.
AInakin tämän sivuston mukaan kaikki V8-mallit olisi varustettu AirMaticilla:
http://www.e211.de/Technische_Daten/Lim ... usine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutkin vanhaa hinnastoa ja sen mukaan Airmatic DC -jousituksen varustekoodi 489 on saanut kaikkiin malleihin lisävarusteena ihan jopa 200 cdi karvalakkiin. Hintaa ollut vuonna 2006 huimat 3180 eur.
Lipputangon saanut lokasuojaan kun on pulittanut veholle 590 eur
http://www.e211.de/Technische_Daten/Lim ... usine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutkin vanhaa hinnastoa ja sen mukaan Airmatic DC -jousituksen varustekoodi 489 on saanut kaikkiin malleihin lisävarusteena ihan jopa 200 cdi karvalakkiin. Hintaa ollut vuonna 2006 huimat 3180 eur.
Lipputangon saanut lokasuojaan kun on pulittanut veholle 590 eur

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.