W201 ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

W201 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Terve,

Vaihoin YJ-releen uuteen koska etellinen hajos irrottaessa. neljään osaan. Auto alkoi vaihdon jälkeen käynnistymään kuin enkeli (vaikka yli puoli miljoonaa lasissa) mutta sumut katos(toimi hetken vaihdon jälkeen) ja alko sahauttaman tyhjäkäynnillä. Ideoita eheyttämiseen? Pirssi on tosiaan 1.8 ruisku vuodelta -90
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: W201 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja wolf »

Tervetuloa kööriin vaan! Mitä sumareihin tulee niin vilkaisepas onko myös takasumari pimeänä. Ovat kaavion mukaan molemmat saman sulakkeen takana. Nämä vanhanmalliset teräväkärkiset posliinisulakkeet ovat siinä mielessä ongelmallisia ettei päällepäin näy vaikka kärkiosa olisi hapettunut tykkänään pois. on siis varminta ottaa aina sulake kerrallaan irti ja katsoa. Kannattaa pitää täysi lajitelma mukana autossa. Varasulakkeille on sulaketelineessä pystypaikat. Sulake N:o 16 (8A valkea) on sumarien sulake.
Jos tarkoitat tyhjäkäynnillä sahauttamisella tyhjäkäynnin vaeltelua on se himpun verran hankalampi juttu, siihen voi olla montakin syytä. Yleensä täällä tarjotaan syylliseksi tyhjäkäyntisäätimen (kutsutaan myös tyhjäkäyntimoottoriksi) tahmomista. Siitä on kirjoitettu varmaan kymmeniä kertoja. Itsekin skriivasin just hiljattain siitä ja sen sijainnista joten en nyt jaksa toistaa sitä. Koeta katsella.
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

Re: W201 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Kiitos alustavasti, tiiän ainaki mistä lähteä ettimään
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
Vastaa Viestiin