Tehoboxi optimoinnin jälkeen
Tehoboxi optimoinnin jälkeen
sellaista olisin vain halunnut tiedustella että kun moottori on jo lastutettu, mut onko vielä mahdollista laittaa tehoboxin lisäksi?
nostaako se vielä tehoja siitä mitä nyt jo on lastutuksen jälkeen?
kestääkö moottori ja vaihdelaatikko vai pitääkö alkaa niitä vahvistamaan jollain tavalla.
auto S211 E320T CDI V6.
nostaako se vielä tehoja siitä mitä nyt jo on lastutuksen jälkeen?
kestääkö moottori ja vaihdelaatikko vai pitääkö alkaa niitä vahvistamaan jollain tavalla.
auto S211 E320T CDI V6.
Mercedes-Benz S211 E320T CDI - 07, Lastutettu by Tuikku
Re: Tehoboxi optimoinnin jälkeen
En ole kuullut mitään hullumpaa ideaa koskaan. Ei millään pahalla.
W213 220d +W242 electric drive
Jos tuikku ei autostasi saa kaikkea sitä mitä järkevästi on saatavilla ulos niin siinä kohtaa suosittelen auton vaihtoa...
Veikkaan että moottori tulee pitemmänpäälle kestämään sen verta hyvin että kannattaa hommata varamoottori jo varuiksi. Veikkaan että tuikku on ottanut sieltä sen verran ulos kun sieltä saa tuolla kokoonpanolla turvallisesti.
EDIT: Jep, hommaa suosiolla 400cdi
EDIT: Jep, hommaa suosiolla 400cdi

Viimeksi muokannut Jolle, To 08.11.2012 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Huh?
Eihän ne boksit tee muuta kuin huijaa ruiskuilta lisää leipää...
Laita vaikka isommat ruiskut ja kuuleri ensinalkuun...
Lukaise tuo 'Tuikun ponteva Paavo'-ketju, niin tulee vähän tietoo mikä missäkin vaiheessa alkaa CDI:n tehonlisäyksissä kuristamaan

Laita vaikka isommat ruiskut ja kuuleri ensinalkuun...
Lukaise tuo 'Tuikun ponteva Paavo'-ketju, niin tulee vähän tietoo mikä missäkin vaiheessa alkaa CDI:n tehonlisäyksissä kuristamaan

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- killerimersu
- Mersumies
ja jos et nyt 320:llä kerkee niin vaihda mp:hen
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
-
- Sisäänajossa
killerimersu kirjoitti:ja jos et nyt 320:llä kerkee niin vaihda mp:hen
Just niin.
Mutta mikä on "mp:hen" ? Jokin avaruusalus ?
Mp:ään voisin ymmärtää moottoripyörään.
Mitäs eroa on Mp ja mp? en ainakaan itse ole koskaan kirjoitanu moottoripyörää tai mp isolla kirjaimella.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Kyse taisi olla :hen ja :ään-päätteistä. Ja topikin aloittajalle: Kokeile ja kerro kokemuksistasiTUUTTERO kirjoitti:Mitäs eroa on Mp ja mp? en ainakaan itse ole koskaan kirjoitanu moottoripyörää tai mp isolla kirjaimella.

E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
Tai tuollainen ja piristää sitä vähän.
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja millä perusteella 400CDI on niin hyvä ?
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Sais sitä voimaa ulos enemmän kuin 320CDI:stä.Mesemies89 kirjoitti:
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
ssuvik kirjoitti:Sais sitä voimaa ulos enemmän kuin 320CDI:stä.Mesemies89 kirjoitti:
Oletko varma ? Jos puhutaan Mersun 400 CDI:stä.
Näin yhtäkkiä tuntuis siltä, siis kun puhutaan ohjelmoinnista. Kerro toki oma näkemyksesi?Mesemies89 kirjoitti:ssuvik kirjoitti:Sais sitä voimaa ulos enemmän kuin 320CDI:stä.Mesemies89 kirjoitti:
Oletko varma ?
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
Mitä itse tiedän, on Mersun 400 CDI torso moottori, enkä menisi ohjelmoimaan kyseistä moottoria. Kestävyys on jo nyt veitsen terällä kestääkö vai ei.ssuvik kirjoitti:
Näin yhtäkkiä tuntuis siltä, siis kun puhutaan ohjelmoinnista. Kerro toki oma näkemyksesi?
Kysehän ei ollut siitä. Taitavasti tosin väistetty kysymysMesemies89 kirjoitti:Mitä itse tiedän, on Mersun 400 CDI torso moottori, enkä menisi ohjelmoimaan kyseistä moottoria. Kestävyys on jo nyt veitsen terällä kestääkö vai ei.ssuvik kirjoitti:Näin yhtäkkiä tuntuis siltä, siis kun puhutaan ohjelmoinnista. Kerro toki oma näkemyksesi?Mesemies89 kirjoitti:ssuvik kirjoitti:Sais sitä voimaa ulos enemmän kuin 320CDI:stä.Mesemies89 kirjoitti:
Oletko varma ?

E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
ssuvik kirjoitti:Kysehän ei ollut siitä. Taitavasti tosin väistetty kysymysMesemies89 kirjoitti:Mitä itse tiedän, on Mersun 400 CDI torso moottori, enkä menisi ohjelmoimaan kyseistä moottoria. Kestävyys on jo nyt veitsen terällä kestääkö vai ei.ssuvik kirjoitti:Näin yhtäkkiä tuntuis siltä, siis kun puhutaan ohjelmoinnista. Kerro toki oma näkemyksesi?Mesemies89 kirjoitti:ssuvik kirjoitti:Sais sitä voimaa ulos enemmän kuin 320CDI:stä.Mesemies89 kirjoitti:
Oletko varma ?Alkaa kyllä karkaamaan aiheesta melko kauaksi, mutta mitä muuta "torsoa" niissä on, kuin se venyvä jakoketju?
Jääköön se ammattisalaisuudeksi.

-
- Sisäänajossa
Mesemies89 kirjoitti:ssuvik kirjoitti:Kysehän ei ollut siitä. Taitavasti tosin väistetty kysymysMesemies89 kirjoitti:Mitä itse tiedän, on Mersun 400 CDI torso moottori, enkä menisi ohjelmoimaan kyseistä moottoria. Kestävyys on jo nyt veitsen terällä kestääkö vai ei.ssuvik kirjoitti:Näin yhtäkkiä tuntuis siltä, siis kun puhutaan ohjelmoinnista. Kerro toki oma näkemyksesi?Mesemies89 kirjoitti:ssuvik kirjoitti:Sais sitä voimaa ulos enemmän kuin 320CDI:stä.Mesemies89 kirjoitti:
Oletko varma ?Alkaa kyllä karkaamaan aiheesta melko kauaksi, mutta mitä muuta "torsoa" niissä on, kuin se venyvä jakoketju?
Jääköön se ammattisalaisuudeksi.
Tämä paskanjauhanta on niin lämmintä että voit ensi yöksi sammuttaa asunnostasi lämmityksen, ehkä jopa teltassa munasillaan pärjäisit.
Taitaa asiantuntijat olla jo unten mailla. Minuakin kiinnostaa että onko 400cdi noin huono moottorivalinta. Taitaa 6 sylinterisessä olla paremmin värähtelyt tasapainossa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
onhan sitä tehoa "aika" sopivasti nyt jo.
kunhan kysyin mielipiteitä asiasta, ainakin mun mielestä parempi kysyä jos ei asiasta tiedä.
isommat ruiskut ja coolerin vois vaihtaa aluksi.
kunhan kysyin mielipiteitä asiasta, ainakin mun mielestä parempi kysyä jos ei asiasta tiedä.
Mercedes-Benz S211 E320T CDI - 07, Lastutettu by Tuikku
-
- Mersumies
WhiperX kirjoitti:onhan sitä tehoa "aika" sopivasti nyt jo.
Parempi että jätät lisätehon haaveilut ennalleen, niin voit nukkua yösi rauhallisesti.
Eikö se tuikku kertonu että sielä alkaa ahtimen rajat tulla vastaan, ja varmaan suuttimien myös. Eli lisäboksilla jos saisit vielä lisää soppaa, olis se liikaa ahtimelle ja auto menis varmaa aika nopeesti vikatilaan ku ahdot karkais. En tiedä minkälainen ohjelma sulla on, mutta yleensä ne ohjelmat tehdään aikalailla että pelivaraa ei muuten vakioon autoon hirveesti jää. Todennäköisesti autosi ei toimisi juuri mitenkään lisäboksilla, ja jos toimisikin, lisäteho ei kovin kummoinen enää olisi ja varmasti hajoais joku paikka.WhiperX kirjoitti:onhan sitä tehoa "aika" sopivasti nyt jo.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Kiinnostaa myös paljonko nyt pitäisi tehoja olla? Oliko ero vakioon todella huomattava? Jos ei niin softa uudelleen muokattavaksi, mutta 100 kerran toistan saman kuin muut eli ei boksia!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
- killerimersu
- Mersumies
siis siinähän on nyt vakiona joku 220hp ja vääntöä jokuu 500 eikö ? nyt tuikun viritysten jälkee 240-260 hp ja yli 600 newtonia, siis noin??
jos nyt vielä lyöt siihen tehoo lisää jollai lastulla, niin mietippä kuinka äärirajoilla alkaa vakiopakilat olemaan, ja kun joku hajoo nii tulee varmaa korjaaminen kalliimmaks kun tähän asti tehdyt viritykset.. jos siitä tarvii jotai vielä repiä irti niin jos musta olis kyse, korkeintaa parantelisin ilmanottoa, jäähdytystä, ja putkistoa...
ja YLERMIVIIRU, jonka ainoa pano taitaa olla pilkku, niin vois tältä toiselta ylermiltä kysellä mikä on mp-hen
vois pilkkukin vaihtua pisteeksi

jos nyt vielä lyöt siihen tehoo lisää jollai lastulla, niin mietippä kuinka äärirajoilla alkaa vakiopakilat olemaan, ja kun joku hajoo nii tulee varmaa korjaaminen kalliimmaks kun tähän asti tehdyt viritykset.. jos siitä tarvii jotai vielä repiä irti niin jos musta olis kyse, korkeintaa parantelisin ilmanottoa, jäähdytystä, ja putkistoa...
ja YLERMIVIIRU, jonka ainoa pano taitaa olla pilkku, niin vois tältä toiselta ylermiltä kysellä mikä on mp-hen

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
.
Hiukkassuodattimilla varustetuissa autoissa, mikäli suodatin on käytännössä uutta vastaavassa kunnossa, ei se vastusta tai rajoita tehonlisäystä käytännössä mitenkään.
Kyllä sen suodattimen virtauskyky on osattu ja haluttu mitoittaa niin, että kaikki ilma mitä on vakio osilla mahdollista saada menemään moottorin läpi, mahtuu myös siitä suodattimesta kulkemaan.
Tämä on perus- tai optimitilanne.
Ainoa rajoitus ohjelmassa, ettei se saa savuttaa, siksi ne muutamat "viimeiset" hevosvoimat jää saavuttamatta, mutta ero on mitätön.
Hiukkassuodattimen rajoittava vaikutus ei ilmene siten, että se teho "toppaa, tai tyrehtyy" johonkin pisteeseen, ei todellakaan.
Vaan se ilmenee siten, että käytännön polttoväli alkaa tihentymään, suodatin täyttyy nopeammin, jos moottori savuttaa.
Mitä "huonommassa" kunnossa suodatin on, niin sitä herkemmin poltto alkaa.
Voi käydä vaikka niinkin, kun nilkka suorana kiihdytetään useita kertoja peräkkäin, pitkiä vetoja, niin suodatin täyttyykin niin nopeasti ettei polttoatapahtuma kerkiäkkään alkaa, ennenkuin eropaineanturin antama arvo nousee yli vikatilarajan, joka on 1,05bar.
Ohjelmoija ei tietenkään voi tietää, mikä on sen aina kyseisen auton hiukkassuodattimen tila - se on mahdotonta, täytyy vaan laittaa sitä syöttöä sen mukaan, mitkä on aikaisemmat kokemukset aiheesta.
Täällä foorumillakin on useita sellaisiakin, joille on tullut sitä syöttöä vähän liikaakin, vaikka se on juuri se "kokeiltu" määrä, auton on saanut eropaineanturin anturin tiedon perusteella vikatilaan, kun on riittävällä tarmolla siihen paneutunut.
Tehoboxi lisää syöttömäärää huijaamalla entisestään, joka on jo nyt käytännössä maksimissaan.
Se tietää runsasta lisäsavutusta, joka on tuhoisaa sille hiukkassuodattimelle, kun ilman määrä ei nouse, eikä sitä vakiopalikoilla saakkaan tuon ylemmäs, mitä sitä siellä minun jäljiltäni on - olen testerillä kokeillut.
Hiukkassuodattimen poiston jälkeen on mahdollista syöttöä hiukan lisätäkkin, kun siitä savusta ei ole niin nuukaa.
Suurempi ero poistosta tulee lisääntyneenä moottorin herkkyytenä, sekä kulutuksen pienentymisenä, kun jälkiruiskutukset poistetaan.
Hiukkassuodattimilla varustetuissa autoissa, mikäli suodatin on käytännössä uutta vastaavassa kunnossa, ei se vastusta tai rajoita tehonlisäystä käytännössä mitenkään.
Kyllä sen suodattimen virtauskyky on osattu ja haluttu mitoittaa niin, että kaikki ilma mitä on vakio osilla mahdollista saada menemään moottorin läpi, mahtuu myös siitä suodattimesta kulkemaan.
Tämä on perus- tai optimitilanne.
Ainoa rajoitus ohjelmassa, ettei se saa savuttaa, siksi ne muutamat "viimeiset" hevosvoimat jää saavuttamatta, mutta ero on mitätön.
Hiukkassuodattimen rajoittava vaikutus ei ilmene siten, että se teho "toppaa, tai tyrehtyy" johonkin pisteeseen, ei todellakaan.
Vaan se ilmenee siten, että käytännön polttoväli alkaa tihentymään, suodatin täyttyy nopeammin, jos moottori savuttaa.
Mitä "huonommassa" kunnossa suodatin on, niin sitä herkemmin poltto alkaa.
Voi käydä vaikka niinkin, kun nilkka suorana kiihdytetään useita kertoja peräkkäin, pitkiä vetoja, niin suodatin täyttyykin niin nopeasti ettei polttoatapahtuma kerkiäkkään alkaa, ennenkuin eropaineanturin antama arvo nousee yli vikatilarajan, joka on 1,05bar.
Ohjelmoija ei tietenkään voi tietää, mikä on sen aina kyseisen auton hiukkassuodattimen tila - se on mahdotonta, täytyy vaan laittaa sitä syöttöä sen mukaan, mitkä on aikaisemmat kokemukset aiheesta.
Täällä foorumillakin on useita sellaisiakin, joille on tullut sitä syöttöä vähän liikaakin, vaikka se on juuri se "kokeiltu" määrä, auton on saanut eropaineanturin anturin tiedon perusteella vikatilaan, kun on riittävällä tarmolla siihen paneutunut.
Tehoboxi lisää syöttömäärää huijaamalla entisestään, joka on jo nyt käytännössä maksimissaan.
Se tietää runsasta lisäsavutusta, joka on tuhoisaa sille hiukkassuodattimelle, kun ilman määrä ei nouse, eikä sitä vakiopalikoilla saakkaan tuon ylemmäs, mitä sitä siellä minun jäljiltäni on - olen testerillä kokeillut.
Hiukkassuodattimen poiston jälkeen on mahdollista syöttöä hiukan lisätäkkin, kun siitä savusta ei ole niin nuukaa.
Suurempi ero poistosta tulee lisääntyneenä moottorin herkkyytenä, sekä kulutuksen pienentymisenä, kun jälkiruiskutukset poistetaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Se mitä itse noiden kanssa olen ropaillut, niin jos 1000km välein tekee ylläpitopolton, jolloin jälkiruiskutusta ainostaan käytetään niin se tarkoittaa noin yhtä polttoa/ tankillinen niin ei se kulutusta nosta juurikaan! Olen mittaillut pakopaineita erillisellä mittarilla dpf paikoillaan ja pois niin ero on todella huima! Kyllä se dpf on aika kuristin putkessa ja kun se poistetaan niin moottori hengittää paremmin, joka mm. aiheuttaa herkempää käytöstä. Eli minun mielestä dpf nostaa kulutusta juuri tuon kuristusominaisuuden vuoksi ei niinkään polttojen vuoksi. Tämä korostuu etenkin jos auto on softattu, jolloin pakopaineet nousee vaarallisen korkeaksi turbon kannalta! Eroa myös havaitsee jos alkuperäinen pönttö tyhjennetään vs tyhjennys + putkitus, jolla saadaan virtaus paremmaksi, mutta tämä havaitaan etenkin softatulla autolla!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
dpf pois ja uus ohjelma! DPF kuristaa munkin mielestäni. Herkkyys kaasun vasteeseen paranee huimasto ja sellainen tukkoisuus poistuu. Ajoin Oulu - Vaasa ja (ajotietokeelle lukema) 5,6l/100km. Keskinopeus 85km/h ja pari astetta pakkasta... Yhden kerran olen vuoden aikana päässyt lukemaan 5,9 kun dpf on ollut paikoillaan. Eli kyllä se sinne kulutukseen tuntuu jonkin verran myös vaikuttavan.WhiperX kirjoitti:onhan sitä tehoa "aika" sopivasti nyt jo.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Valitettavasti sinulla ei ole moottorin ja hiukkassuodattimen toimintaperiaatteesta pienintäkään hajun poikastakaan...s1jviita kirjoitti:Se mitä itse noiden kanssa olen ropaillut, niin jos 1000km välein tekee ylläpitopolton, jolloin jälkiruiskutusta ainostaan käytetään niin se tarkoittaa noin yhtä polttoa/ tankillinen niin ei se kulutusta nosta juurikaan! Olen mittaillut pakopaineita erillisellä mittarilla dpf paikoillaan ja pois niin ero on todella huima! Kyllä se dpf on aika kuristin putkessa ja kun se poistetaan niin moottori hengittää paremmin, joka mm. aiheuttaa herkempää käytöstä. Eli minun mielestä dpf nostaa kulutusta juuri tuon kuristusominaisuuden vuoksi ei niinkään polttojen vuoksi. Tämä korostuu etenkin jos auto on softattu, jolloin pakopaineet nousee vaarallisen korkeaksi turbon kannalta! Eroa myös havaitsee jos alkuperäinen pönttö tyhjennetään vs tyhjennys + putkitus, jolla saadaan virtaus paremmaksi, mutta tämä havaitaan etenkin softatulla autolla!
Ensiksikin, jälkipoltolla on muutakin tehtävää, kun se varsinainen suodattimen puhdistuspoltto ja avustaminen siinä - ja se polttotapahtuma tulee ja onnistuu, vaikka jälkipolttoja ei olisikkaan, siellä on vielä yksi kapistus sitä varten siellä järjestelmässä...
Pakopaineet nousee vaan, kun suodatin poistetaan ja kierrätys deaktivoidaan, samoin käy pakokaasujen lämmölle, sitäkin voi miettiä, miksi, vaikkapa jäännöshapella voisi olla asian kanssa jotain tekemistä...
Turbo on parhaiten "suojattu", kun suodatin on paikoillaan, vaikka se olisi tukossakin, sekin selviää toimintaperiaatteesta.
Virtaus moottorin läpi paranee ainoastaan, jos suodatin on tukossa ja se poistetaan, muuten se järjestelmän ahtain kohta on ahtimen pakosiiven kohdalla, eli virtauksen määrä riippuu moottorin kierroksista, sekä ahtopaineesta, sekä kierrätyskaasujen osuudesta...
Matka-ajon rasituksilla ja ilmamäärillä, jolloin kierrätyskaasujenkin osuus on suurimmillaan, ei suodattimella tai ahtimen rasittumisella ole varsinaisesti mihinkään mitään vaikutusta.
Kaasupohjassa tilanne sitten muuttuu.
.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
tuikku kirjoitti:Valitettavasti sinulla ei ole moottorin ja hiukkassuodattimen toimintaperiaatteesta pienintäkään hajun poikastakaan...s1jviita kirjoitti:Se mitä itse noiden kanssa olen ropaillut, niin jos 1000km välein tekee ylläpitopolton, jolloin jälkiruiskutusta ainostaan käytetään niin se tarkoittaa noin yhtä polttoa/ tankillinen niin ei se kulutusta nosta juurikaan! Olen mittaillut pakopaineita erillisellä mittarilla dpf paikoillaan ja pois niin ero on todella huima! Kyllä se dpf on aika kuristin putkessa ja kun se poistetaan niin moottori hengittää paremmin, joka mm. aiheuttaa herkempää käytöstä. Eli minun mielestä dpf nostaa kulutusta juuri tuon kuristusominaisuuden vuoksi ei niinkään polttojen vuoksi. Tämä korostuu etenkin jos auto on softattu, jolloin pakopaineet nousee vaarallisen korkeaksi turbon kannalta! Eroa myös havaitsee jos alkuperäinen pönttö tyhjennetään vs tyhjennys + putkitus, jolla saadaan virtaus paremmaksi, mutta tämä havaitaan etenkin softatulla autolla!
Ensiksikin, jälkipoltolla on muutakin tehtävää, kun se varsinainen suodattimen puhdistuspoltto ja avustaminen siinä - ja se polttotapahtuma tulee ja onnistuu, vaikka jälkipolttoja ei olisikkaan, siellä on vielä yksi kapistus sitä varten siellä järjestelmässä...
Pakopaineet nousee vaan, kun suodatin poistetaan ja kierrätys deaktivoidaan, samoin käy pakokaasujen lämmölle, sitäkin voi miettiä, miksi, vaikkapa jäännöshapella voisi olla asian kanssa jotain tekemistä...
Turbo on parhaiten "suojattu", kun suodatin on paikoillaan, vaikka se olisi tukossakin, sekin selviää toimintaperiaatteesta.
Virtaus moottorin läpi paranee ainoastaan, jos suodatin on tukossa ja se poistetaan, muuten se järjestelmän ahtain kohta on ahtimen pakosiiven kohdalla, eli virtauksen määrä riippuu moottorin kierroksista, sekä ahtopaineesta, sekä kierrätyskaasujen osuudesta...
Matka-ajon rasituksilla ja ilmamäärillä, jolloin kierrätyskaasujenkin osuus on suurimmillaan, ei suodattimella tai ahtimen rasittumisella ole varsinaisesti mihinkään mitään vaikutusta.
Kaasupohjassa tilanne sitten muuttuu.
Jos oltaisiin tarkkoja mitä kirjoitetaan.

Tuikku voisi selvittää mikä on ahtimen pakosiipi ?
Mitä itse olen opiskellut kaasuturbiinitekniikkaa, käsitys ahtimen pakosiivestä on aivan vieras minulle.
.
Nelisatasesta cdi,stä jotain omia kokemuksia.
Melkolailla valitettavasti olen rumiluksen kanssa samaa mieltä.
Tuossa moottorissa, jos ei nyt aivan ensimmäisenä, niin aivan alkupäässä kuitenkin, on otettu täysin sähköiset apulaiteohjaukset käyttöön.
Siis ahtimissa, egr,rissä ...
Alkupään Boschin laitteet yhdistettynä Temicin ecuun, ensimmäiseen ja viimeiseen henkilöautokäytössä - ei aivan helpoin yhdistelmä ongelmatonta ja pitkäikäistä toimintaa ajatellen.
Autoja on lisäksi täällä myyty niin vähän, ettei kenellekkään ole oikein kunnollista ammattitaitoa päässyt muodostumaan.
Varsinaisesti itse moottorissa en tiedä jakoketjun lisäksi erikoisen heikkoa kohtaa.
Moottorissa suunnilleen samankokoiset suuttimet, kuin muissakin 1350bar mersuissa.
Vakiona ahtoja enemmän suhteessa syöttömäärään, kuin suorissa moottoreissa, olisko vähän huonompi hengitys syynä, en tiedä.
Tehoja hyvin lähtee, luku/kirjoitus hiukan vaikeampaa.
Syöttöjä kuitenkin helpostikkin saa - myös staarilla näkyviin sen 92milliä, jolla näistä mersun moottoreista irtoaa se 100nm/syl.
Tehoja luokkaa 340-350hv, eli ei aivan kaksi kertaa neloskone, tosi en ole korkeammalla ruiskutuspaineella yrittänytkään kaikkea irti saada.
Kierrätyksen saa deaktivoitua, ei hiukkaspönttöä.
Vähän tavanomaista hankalampi ohjelma, akseleita joutuu karttoihin etsimään ja karttojakin vähän pyörittelemään.
Kaiken kaikkiaan, jos kokonaisuus olisi hitusenkaan helpompi, niin minulla olisi tuollainen.
V8,sta olisi monellakin tapaa helpompi saada runsaasti tehoa ulos tinkimättä käyttömukavuudesta.
Ahtimia olisi helppo valkata ja Anttihan se suuttimet osaisi tehdä, cooleriin suht helppoa hankkia päivitystä, katsastuksessa ei ongelmia, voimansiirto pomminkestävä jo vakiona, CR3 pumppu vakiona ...
Nelisatasesta cdi,stä jotain omia kokemuksia.
Melkolailla valitettavasti olen rumiluksen kanssa samaa mieltä.
Tuossa moottorissa, jos ei nyt aivan ensimmäisenä, niin aivan alkupäässä kuitenkin, on otettu täysin sähköiset apulaiteohjaukset käyttöön.
Siis ahtimissa, egr,rissä ...
Alkupään Boschin laitteet yhdistettynä Temicin ecuun, ensimmäiseen ja viimeiseen henkilöautokäytössä - ei aivan helpoin yhdistelmä ongelmatonta ja pitkäikäistä toimintaa ajatellen.
Autoja on lisäksi täällä myyty niin vähän, ettei kenellekkään ole oikein kunnollista ammattitaitoa päässyt muodostumaan.
Varsinaisesti itse moottorissa en tiedä jakoketjun lisäksi erikoisen heikkoa kohtaa.
Moottorissa suunnilleen samankokoiset suuttimet, kuin muissakin 1350bar mersuissa.
Vakiona ahtoja enemmän suhteessa syöttömäärään, kuin suorissa moottoreissa, olisko vähän huonompi hengitys syynä, en tiedä.
Tehoja hyvin lähtee, luku/kirjoitus hiukan vaikeampaa.
Syöttöjä kuitenkin helpostikkin saa - myös staarilla näkyviin sen 92milliä, jolla näistä mersun moottoreista irtoaa se 100nm/syl.
Tehoja luokkaa 340-350hv, eli ei aivan kaksi kertaa neloskone, tosi en ole korkeammalla ruiskutuspaineella yrittänytkään kaikkea irti saada.
Kierrätyksen saa deaktivoitua, ei hiukkaspönttöä.
Vähän tavanomaista hankalampi ohjelma, akseleita joutuu karttoihin etsimään ja karttojakin vähän pyörittelemään.
Kaiken kaikkiaan, jos kokonaisuus olisi hitusenkaan helpompi, niin minulla olisi tuollainen.
V8,sta olisi monellakin tapaa helpompi saada runsaasti tehoa ulos tinkimättä käyttömukavuudesta.
Ahtimia olisi helppo valkata ja Anttihan se suuttimet osaisi tehdä, cooleriin suht helppoa hankkia päivitystä, katsastuksessa ei ongelmia, voimansiirto pomminkestävä jo vakiona, CR3 pumppu vakiona ...
.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5