morjens ostin tommoisen 300ce:n ja ongelmana tuo asd valo palaa, yritin lukea vikakoodit yhdistämällä 1 ja 5 navat mutta valo ei vilku.
kaikki varoitus valot syttyy kun kääntää virrat päälle mutta sutiessa ei myöskään mittariston keskellä oleva kolmio anna mitää eloa.?
Kun näytät vaikuttavan naapurikaupungissa,saat täältä Espoon puolelta apuja tarvittaessa ASD ongelmiin,löytyy yj-releitä ja manuaalejakin ko järjestelmään!? T.Jaakko p. 050 3080769
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Nonni nyt sain tolkkua tuohon kun liin ohjeet uudestaan luin koodit oikeasta paikasta.ja 8 välähdystä tuli, vaihdoin jarruvalokatkaisian nollasinkoodit ja nyt toimii
Einimimerkkiä kirjoitti:Nonni nyt sain tolkkua tuohon kun liin ohjeet uudestaan luin koodit oikeasta paikasta.ja 8 välähdystä tuli, vaihdoin jarruvalokatkaisian nollasinkoodit ja nyt toimii
Hyvä kun tuli kuntoon,tuo jarruvalokatkaisin on sieltä yleisimmästä päästä ASDn vikalistassa!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Jos siinä on tosiaan ASD valo mittaristossa luistonestoa ei ole. ASR on luistonesto. Samassa autosta ei molempia löydy. ASD on lukkoperä. Luisuun lähtee kyllä helpommin kuin lukottomalla perällä, suoraan lähtiessä ei lyö tyhjää kovinkaan helposti noilla tehoilla
Joko siihen on vaihdettu mittari ja autossa oikeasti ASR tai sitten et vaan anna sille tarpeeksi kenkää Runkonumerolla selviäisi varustelista ja se kumpi siinä oikeasti on.
Luulisi että tommonen 12-venttiilinenkin menee helposti talvella poikittain.
Onkos sitä kumia paljonkin polteltu
Jos mittari on vaihdettu niin senhän näkee runkonumeron lisäksi avaamalla pelkästään konepellin. ASR-boksi löytyy heti konehuoneen oikealta puolelta edestä. Jos on auto on ASR-luistonestojärjestelmällä varustettu niin ASR-boksi näyttää tältä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Hage, La 10.11.2012 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Einimimerkkiä kirjoitti:eioo tollasta konehuoneessa, mutta tossa kohtaa on hydraulinestesäiliö.
Joo hieman huono esimerkki tuo varsinkin kun kyseisen kuvan moottori on m119
Eli näillä näkymin teikäläisellä on ASD-perä. Tykkää sitten hajota aika nopiaa jos kauheesti rääkkää. Nimimerkillä kaverin 260E:stä hajos kyseinen perä liiallisen asfalttisudituksen jälkeen Minä taas en sudi kuin talvella mutkissa ja liikkeellelähdössä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
joo en mäkää tota tykkää rääkätä kun olis tarkotus pitää pidemmänkin aikaa tätä kun on hyvillä varusteilla ja historialla. ensimmäinen coupe ja 3l bensa mulla joten hieman vierailla vesillä nyt mennään.
en viitti uutta topikkia avata tämän takia mutta mistä voisi kalastella kumisia roikseläppiä mersun logolla?
Korjataan nyt kuitenkin tuo ASDn toiminta periaate,kyseessä on liikkeelle lähtö avustin jos järjestelmään ei ole tehty muutoksia alkuperäiseen tehtaan järjestelmään.Toimii alueella 2-32km/h jonka jälkeen kytkeytyy turvallisuus syistä pois päältä,vaikka kolmiovalo syttyykin korkeammissakin nopeukssa varoittaa se ainoastaan kuljettajaa pyörien vierintä eroista jos ero ylittää edessä ja takana tuon 2km/h,eli talvisessa kelissä mahdollisen liukkauden varoitus.Tällöin kuljettaja voi sopeuttaa nopeutensa mahdolliseen keli olosuhteeseen.Jos taas järjestelmä jostain syystä on kytkeytyneenä tuon noin 32 km/h yläpuolisissa nopeuksissa varoittaa tehdas/valmistaja vakavista ja melko kallista vaurioista järjestelmässä,yleensä perä hajoaa noiden lamellien osalta ennemin tai myöhemmin!ASR taasen on aivan eri juttu...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92