W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 15:50
- Paikkakunta: HELSINKI
W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Nonniin elikkäs tarkotus olis ostaa w201diesel ja istuttaa sinne om603.
Olen yrittänyt etsiä aiheesta tietoa mutta todella vähän löysin aiheesta. Miten tuo 603 sopii autoon,
Mitä pitää huomioida? Muutenkin kiinostaisi kuulla suosituksia osista joita kannattaa käyttää(kytkin, laatikko, turbo yms)
Vai olisiko järkevintä tyytyä tuohon 2.5l turbokoneeseen joka on auton keulilla valmiiksi?
Olen yrittänyt etsiä aiheesta tietoa mutta todella vähän löysin aiheesta. Miten tuo 603 sopii autoon,
Mitä pitää huomioida? Muutenkin kiinostaisi kuulla suosituksia osista joita kannattaa käyttää(kytkin, laatikko, turbo yms)
Vai olisiko järkevintä tyytyä tuohon 2.5l turbokoneeseen joka on auton keulilla valmiiksi?
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Ainakaan itse en alkais tunkemaan jo valmiin turbo 602:n tilalle raskaampaa kapeekantista kutoskonetta. Hyöty kun on vaivaan nähden aika pieni? Mikä takia tahdot juuri 603:sen?
Tehoohan irtoo vitoskoneestakin ihan mukavasti, jopa päälle neljän sadan järkevällä budjetilla. Varsinkin valmiin koneen tilalle en nää mitään järkee vaihtaa 603:sta, jos ei 602:sen tehot riitä, niin kannaattaa suora siirtyä moniventtiilikoneisiin, 605 tai 606.
Tehoohan irtoo vitoskoneestakin ihan mukavasti, jopa päälle neljän sadan järkevällä budjetilla. Varsinkin valmiin koneen tilalle en nää mitään järkee vaihtaa 603:sta, jos ei 602:sen tehot riitä, niin kannaattaa suora siirtyä moniventtiilikoneisiin, 605 tai 606.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 15:50
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Eiku ideana ostaa vaparikoneella oleva diesel ja sitten 603 kone tai 602vakio turbo tenava kun molemmat sais samalla hinnalla. Ja toi 6 kone tenavan nokalla ois kiva, eikö kukaan tosiaan tiedä miten se sinne sopii?
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
mulla olis sulle 603:n vakio turbo, 150e
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
mahtuu se 603 sinne tenavan keulille niinku kaikki muutkin om60x sarjan koneet.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 15:50
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Okei kiitos! en tarvitse vakio turboa isompi mielessä.
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
ite värkkäilin 603 tenavan keulille automaatin kanssa. ei mitää ongelmia. kaikki upposi aika lailla bolt on. yhessä illassa oli tekniikanluovuttajasta kone irti ja tenavan keulalla takasin.
Menneitä paljon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 15:50
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
noh suunitelmiin tuli muutos ja pihaan tuli 300ce 24v. mitenkäs hienosti tonne sujahtaa 603 tai 606? mitä kaikkea täytyy myös laittaa?
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Jos auto on vähäpäästöinen, pitää siihen laittaa muutama tonni riihikuivaa pelkästään päästömittauksiin. Eikä kaikkia Suomen 124:sia, erityisesti noita harvinaisempia 24-venttiilisiä kupee-malleja, tarvitse pilata nokivasaroilla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
tomant kirjoitti:Jos auto on vähäpäästöinen, pitää siihen laittaa muutama tonni riihikuivaa pelkästään päästömittauksiin. Eikä kaikkia Suomen 124:sia, erityisesti noita harvinaisempia 24-venttiilisiä kupee-malleja, tarvitse pilata nokivasaroilla.
tomant
Mikä huono idea olisi vaihtaa OM 606 turbomoottori keulille ja tehdä siitä ST-versio halvemmalla kuin bensa 3-litraisesta ?
Jos tavoitteena on esimerkiksi 500 hv.
Kysyjällähän on tarkoitus saada voimaa, eikä välitä jos auton kokonaisuus kärsii.
Pääseehän sitten näyttämään bemareille, audeille , volvoille ym. mistä Mersu on tehty.
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Helepoin laittaa kuutonen 190:n keulalle on hommata alkuperäinen 190E 2.6 jossa on mm. jäähdytin edempänä kuin lyhyempi koneisissa.
603/606 ei ihan heittämällä mahdu "tavismallin" keulalle. Tai mahtuu mutta ahdasta tulee mm, tuuletinsiipien kanssa.
Helpoin erottaa siitä että ns. "lukkopelti" on pulteilla kiinni. Taviksissa lukkopelti on kiinteä ja jäähdytin lukkopellin takapuolella, kun 2.6:ssa jäähy on lukkopellin alla. ja siten noin 10 cm edempänä.
603/606 ei ihan heittämällä mahdu "tavismallin" keulalle. Tai mahtuu mutta ahdasta tulee mm, tuuletinsiipien kanssa.
Helpoin erottaa siitä että ns. "lukkopelti" on pulteilla kiinni. Taviksissa lukkopelti on kiinteä ja jäähdytin lukkopellin takapuolella, kun 2.6:ssa jäähy on lukkopellin alla. ja siten noin 10 cm edempänä.
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Rumilus vaihto nimeä ja nyt tekee mieli viritellä Mersuja.
Ennen oli tuhoon tuomittu homma sekin.
Niin se maailma muuttuu.........................
Ennen oli tuhoon tuomittu homma sekin.
Niin se maailma muuttuu.........................
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Mika.T kirjoitti:Helepoin laittaa kuutonen 190:n keulalle on hommata alkuperäinen 190E 2.6 jossa on mm. jäähdytin edempänä kuin lyhyempi koneisissa.
603/606 ei ihan heittämällä mahdu "tavismallin" keulalle. Tai mahtuu mutta ahdasta tulee mm, tuuletinsiipien kanssa.
Helpoin erottaa siitä että ns. "lukkopelti" on pulteilla kiinni. Taviksissa lukkopelti on kiinteä ja jäähdytin lukkopellin takapuolella, kun 2.6:ssa jäähy on lukkopellin alla. ja siten noin 10 cm edempänä.
Mikä vaikeus tuossa nyt on, kun ovat istuttaneet V-8 moottoreitakin kyseiseen autoon. Taisin kerran nähdä V-12 moottorinkin sinne ängettynä.Peltiähän se auto vain on.
Jäähdytysongelmat voidaan ratkaista ilman tuuletinsiipiäkin.
Ei muutakuin harrastamaan, niin pääsee näyttämään sellaista mitä muilla ei ole.
Mutta eihän tällä uudella tulokkaalla olekaan varmaan tarkoitus ajella kylän raitilla.
http://www.youtube.com/watch?v=mOOVOwam ... creen&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
eli kerrotaas tännekkin mitä muutoksia vaatii om603 laitto tenavaan omani oli 2.0 d
moottorin kumityynyt yleismalliset 15mm matalammat kun alkuperäiset. alkuperäisillä kone jää liian ylös.
vaihdevipujen lyhennys
kardaanin lyhennys
syylärille uudet korvat.
muutamaa jäähdytysnesteletkua joutuu muokkailemaan
ohjaustehostin letkut pitemmät (124 kutoskoneisesta käy suoraan)
vaihteistopalkkia joutuu muokkaamaan
lukkopelti irroitettavaksi
syylärin edessä olevaa putkea joutuu muokkaamaan ite tein kokonaan uuden.
muuten käy suoraan että ei siinä mitään ylitse pääsemätöntä ole.
moottorin kumityynyt yleismalliset 15mm matalammat kun alkuperäiset. alkuperäisillä kone jää liian ylös.
vaihdevipujen lyhennys
kardaanin lyhennys
syylärille uudet korvat.
muutamaa jäähdytysnesteletkua joutuu muokkailemaan
ohjaustehostin letkut pitemmät (124 kutoskoneisesta käy suoraan)
vaihteistopalkkia joutuu muokkaamaan
lukkopelti irroitettavaksi
syylärin edessä olevaa putkea joutuu muokkaamaan ite tein kokonaan uuden.
muuten käy suoraan että ei siinä mitään ylitse pääsemätöntä ole.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Taisi vain auto vaihtua jo 300 CE:ksi, otsikko kannattaisi vaihtaa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
nyt rupes häiritteen ihte ku laittelin 603koneen tenavaan niin en mittään kumityynyjä vaihellu,annoin olla ne mitkä oli varaosa-autossa. samoten lukkopeltiä ja vaihteistopalkkia en muutellut(mulla oli tomaatti) kaikki meni melkeen bolt,on. kardaanin joutu lyhentään. se oli pieni vaiva.mage_90 kirjoitti:eli kerrotaas tännekkin mitä muutoksia vaatii om603 laitto tenavaan omani oli 2.0 d
moottorin kumityynyt yleismalliset 15mm matalammat kun alkuperäiset. alkuperäisillä kone jää liian ylös.
vaihdevipujen lyhennys
kardaanin lyhennys
syylärille uudet korvat.
muutamaa jäähdytysnesteletkua joutuu muokkailemaan
ohjaustehostin letkut pitemmät (124 kutoskoneisesta käy suoraan)
vaihteistopalkkia joutuu muokkaamaan
lukkopelti irroitettavaksi
syylärin edessä olevaa putkea joutuu muokkaamaan ite tein kokonaan uuden.
muuten käy suoraan että ei siinä mitään ylitse pääsemätöntä ole.
Menneitä paljon.
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
Mesemies89 kirjoitti:
Mikä vaikeus tuossa nyt on, kun ovat istuttaneet V-8 moottoreitakin kyseiseen autoon. Taisin kerran nähdä V-12 moottorinkin sinne ängettynä.Peltiähän se auto vain on.
Jäähdytysongelmat voidaan ratkaista ilman tuuletinsiipiäkin.
Ei muutakuin harrastamaan, niin pääsee näyttämään sellaista mitä muilla ei ole.
Mutta eihän tällä uudella tulokkaalla olekaan varmaan tarkoitus ajella kylän raitilla.
http://www.youtube.com/watch?v=mOOVOwam ... creen&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
tuo taitaa kyllä olla v8...
http://www.youtube.com/watch?v=rU9mQ7z5JVQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Judd hakusanalla löytyy aika paljon videoita.
Re: W201 2/2.5l->3.0 turbotus?
jaasu kirjoitti:nyt rupes häiritteen ihte ku laittelin 603koneen tenavaan niin en mittään kumityynyjä vaihellu,annoin olla ne mitkä oli varaosa-autossa. samoten lukkopeltiä ja vaihteistopalkkia en muutellut(mulla oli tomaatti) kaikki meni melkeen bolt,on. kardaanin joutu lyhentään. se oli pieni vaiva.mage_90 kirjoitti:eli kerrotaas tännekkin mitä muutoksia vaatii om603 laitto tenavaan omani oli 2.0 d
moottorin kumityynyt yleismalliset 15mm matalammat kun alkuperäiset. alkuperäisillä kone jää liian ylös.
vaihdevipujen lyhennys
kardaanin lyhennys
syylärille uudet korvat.
muutamaa jäähdytysnesteletkua joutuu muokkailemaan
ohjaustehostin letkut pitemmät (124 kutoskoneisesta käy suoraan)
vaihteistopalkkia joutuu muokkaamaan
lukkopelti irroitettavaksi
syylärin edessä olevaa putkea joutuu muokkaamaan ite tein kokonaan uuden.
muuten käy suoraan että ei siinä mitään ylitse pääsemätöntä ole.
mulla ainakin otti venttiilikoppa konepeltiin. lukkopelti tehtiin irroitettava sen takia että on enemmän tilaa laittaa moottori paikalleen ja voi laittaa laatikon kanssa yhtenä pakettina.
vaihteiston palkkia joutu sen takia muokkaamaan kun oli 2.0 palkki. ei muuten täsmännyt pultin reijät
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606