Omakohtainen kokemus on se että ostin itse 510tkm ajetun väyrysen autoliikkeestä. Ihan naseva peli ja viimeisimmässä katsastuksessa hylätty useamman vian takia kuten vuotava ohjaustehostin, raidetangonpäitä, puslia yms.. Päivä hylkäämisen jälkeen on kaikki korjattu ja katsastettu hyväksytysti.
No parin päivän ajonjälkeen kun aloin ropaamaan niin huomasin että jokainen katsastuksessa hylätyistä vioista oli edelleen olemassa eli yhtäkään niistä ei ollut todellisuudessa korjattu. Veemäisimpänä se että tämä ohjaustehostinvuoto oli rikkinäinen hammastanko eli se kallein mahdollinen vika.
Auto ei ollut kallis ja kyllähän nyt jokaisen on ymmärrettävä että puoli miljoonaa ajettu ei voi olla uusi. Mukisematta siis aloin vikoja korjailla. Lopulta aloin mielenkiinnosta selvittää asiaa ja soitin liikkeeseen jossa kerrottiin että eihän auto ole heidän omistuksessaa ollut kun se on katsastettu vaan edellinen omistaja sen on katastanut. Sitten soitin kuluttaja-asiamihelle tosiaan ihan utelumielessä ja kerroin tarinan alusta loppuu. Tässä poiminnat keskustelustamme jotka tosiaan tekivät jo näille uteluillekkin stopin:
-Ajoneuvon määritelty elinikä on 300tkm
-Kaikki näistä vioista koskevat kuluvia osia, jotka voivat hajota milloin vain käytettynä
-Hyväksyttyyn katsastukseen on voitu vaihtaa viallisten osien tilalle käytettyjä ja näin ollen samat viat voivat uusiutua nopeasti.
-jnejnejne.
Tyhmäkin ymmärtää että ei niitä vikoja koskaan ole korjattu eikä kukaan ole niin juusto että laittaisi käytettyjä puslia ja raidetangonpäitä käyttöön... Lisäksi työmäärä olisi niin suuri että harvempi ihminen ne päivässä tekisi ja katastaisi. Osaan haavani nuolla eikä tässä ollu alunperinkään tarkoitus lähteä rahoja mistään vinkumaan mutta tuota oulun uutta katsastus hiiroista olisin halunnut näpäyttää viralliselta taholta.. Sieltä tullut hyväksytty katsuripäätös ei minulle merkkaa ainakaan mitään enää. Pitää vielä käydä sielä naljailemassa työntekijöidensä ammattitaidottomuudesta.. Koska periaatteessahan tuo hyväksytty katsastuspäätös toimi minulle kuittina tehdyistä remonteista vaan se kuitti olikin väärennetty..
Mitä raati mieltä, jatkanko ihan ajankuluksi svidduilua osallisille ja lähden keräämään kolehtia?