e300d vm.95 .koneen lotkotus
e300d vm.95 .koneen lotkotus
tietäisikö kukaan mistä etsiä vikaa moottorin käynti ääneen,lotkottaa,ääni kuuluu imupuolelta moottorin taka keskeltä,auto kulkee hyvin ei vie öljyä,eikä nosta lämpöjä.entä tietääkö joku korjaamon jolla on kokemusta tästä 24 venttiilisestä moottorista,ei kovin yleinen suomessa.
Eikös nostajat ennemminkin naputa kuin lotkota??
Toisekseen tässä 606 koneessa nokat ja nostajat pelaa ainakin 500tkm ilman onkelmia. Omassa oli miltei virheetömät eikä konetta ole otettu auki aiemmin.
Alipainepumpusta tulee tosiaan sellanen lotkottava ääni.
Toisekseen tässä 606 koneessa nokat ja nostajat pelaa ainakin 500tkm ilman onkelmia. Omassa oli miltei virheetömät eikä konetta ole otettu auki aiemmin.
Alipainepumpusta tulee tosiaan sellanen lotkottava ääni.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Naputtaa niiden minunkin mielestä pitäisi. Ehkä ne naputtikin kylmänä jonkinverran. Ei kuitenkaan niin kovaa kuin vanhoissa jenkki-autoissa jos hydraulikuppi jäi jumiin. Minulla tämä ääni tyhjäkäynnillä välillä kuului ja välillä ei joten siitäsyystä epäilin niitä hydraulipainimia.
Tosin tasakaasulla ajettaessa kun kierrokset on n.1000 paikkeilla niin sisälle kuuluu hiljaisempi lotkotus joka katoaa heti kun kaasua löysää sen verran että veto vähenee.
Mikähän se voisi olla?
Tosin tasakaasulla ajettaessa kun kierrokset on n.1000 paikkeilla niin sisälle kuuluu hiljaisempi lotkotus joka katoaa heti kun kaasua löysää sen verran että veto vähenee.
Mikähän se voisi olla?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No ilmavuoto dieselissä ei kyllä "lotkota".kallimr kirjoitti:kiitoksia vastauksista,kuuntelin tutun kaverin e300d.n konen käyntiä ja ei lotkottannu yhtään joten täytyy viedä korjaamolle,tietääkö kukaan hyvää semmosta.oiskohan ilmakuplilla joita näkyy läpinäkyvissä letkuissa mitään tekemistä äänen kanssa,ilma vuodon ajattelin selvittää ensiksi
Se pysäyttää koneen kokonaan.
Alipainepumpun suuntaan minunkin arvaukseni menee, kuten muidenkin.
Eli ihan normaali soundi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Sama vika, tyhjäkäynnillä välillä lopsottaa ja välillä vähän naputtaa. Vika on hydraulisissa venttiilin nostajissa. Maksaa alle 20€ kappale. Ei ole vaarallista, mutta ottaa korvaan sen verran pahasti että siinä on seuraava projekti mikä tulee työn alle.
____________________________________
MB 190 D 2.5 Turbo -90
MB 190 D 2.5 Turbo -90
Mitä? Onko sulla muka nostajat huonot? Oletko tarkistanut ?tapioh kirjoitti:poilsa00 kirjoitti: Maksaa alle 20€ kappale. .
Joopa ... mutta kun venoja on 24 !
24 x 20 plus työt ...kertyy helposti 600 e![]()
Itse olen ajatellut . että saa vaikka vähän lotkottaakin, vaikka![]()
- E 300 D 24 V -93 -
Kannattaa kattoa myös ne imuputkessa ja imusarjan kokoojaputkessa olevat resonaatori läppien alipainekellot. Saattavat antaa lotkottavaa ääntä.
Läppien toimimattomuus vaikuttaa myös kulkuun. Esim. 3500r pitäisi olla molemmat läpät auki, huomaa selvästi kiihdyttäessä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
ratkesiko ilmavuoto?
Omassa autossani tulee myös ilmaa dieselin joukossa. Näkyy suodattimella olevista kirkkaista letkuista. Tulo puolella on vaihdettu kaikki muut kumiletkut, paitsi tankista lähtevä, jossa on kierrekiinnitys. Ilman tulo on selvästi vähentynyt, mutta sitä tulee vieläkin vähän. Metalliputki näyttää hyvältä ja ehjältä! Suodattimen, siirtopumpun ja lämmitysmurikan ympäristöstä on vaihdettu myös kaikki O-renkaat, 9 kpl yhteensä. Varsinkin siirtopumpulle menevässä putkessa ilmaa kulkee. Vuotoa on etsitty jo 2,5 päivää ja letkua on vaihdettu!
O-renkaat hankittu Vehosta, samoin kuin suutimilta tulevat paluuletkut. Vaikka ne oli vaihdettu diesel-huollossa hiljattain, olivat ne ihan märät yltäpäältä. Olisi kiva kuulla löysitkös omastasi ilmavuodon?
On kuulema paha aine suuttimille, nääs kun ne on just vaihdettu
Vaikka tämä ei liitykään suoraan tähän viestiketjuun, mutta kun mainitsin ongelman ajattelin kysyä perehdyitkö siihen enempää?
Itsellä on konstit vähissä
O-renkaat hankittu Vehosta, samoin kuin suutimilta tulevat paluuletkut. Vaikka ne oli vaihdettu diesel-huollossa hiljattain, olivat ne ihan märät yltäpäältä. Olisi kiva kuulla löysitkös omastasi ilmavuodon?
On kuulema paha aine suuttimille, nääs kun ne on just vaihdettu

Vaikka tämä ei liitykään suoraan tähän viestiketjuun, mutta kun mainitsin ongelman ajattelin kysyä perehdyitkö siihen enempää?
Itsellä on konstit vähissä

autodidakti
ilmavuodon etsintä
En vielä suotimen jalkaa ole katsottu niin tarkkaan, täyttyypä tarkistaa!
Sain myös erään toisen hyvän vinkin.
Diesel-pumppun sisällä olevat O-renkaat. Saan ne parin tunnin päastä Vehosta, ja jos purkaessani ymmärsin tilanteen oikein, sieltä puuttuu kokonaan yksi O-rengas. Kiinnityslaipan alla on mutteri ja ymmärtääkseni sen alla pitäisi olla myös O-rengas. Pahvitiiviste estää ymmärtääkseni vain öljyvuodot. Mutterin läpihän kulkee pumpun varsi, jota on myös tiivistämässä pieni O-rengas.
Kun auton sammuttaa, nousee ilma sieltä suotimen yläosaan ja näkyy kuplana suotimen yläosassa, tämä on vielä teoria asteena.
Eilen vielä testattiin tulopuolta pitkällä kirkaalla muoviletkulla (laittaen sen alle valo) metalliputken moottorin puoleisesta päästä. Sieltä ei enää näyttäisi tulevan kuin aivan pikkuriikkisiä kuplia ja näitä ei kuulema saakkaan pois. Eikä niitä näekkään edes suotimen päälle tulevasta muoviletkusta. Eli ilmeisesti tulo puolella auttoi kumiletkujen vaihto + tankin alla ( auton alla) olevan sähköventiilin poisto (On kuulema eurooppa malleissa, mutta ei suomiautoissa, käynistyksenestoventtiili)
Sain myös erään toisen hyvän vinkin.
Diesel-pumppun sisällä olevat O-renkaat. Saan ne parin tunnin päastä Vehosta, ja jos purkaessani ymmärsin tilanteen oikein, sieltä puuttuu kokonaan yksi O-rengas. Kiinnityslaipan alla on mutteri ja ymmärtääkseni sen alla pitäisi olla myös O-rengas. Pahvitiiviste estää ymmärtääkseni vain öljyvuodot. Mutterin läpihän kulkee pumpun varsi, jota on myös tiivistämässä pieni O-rengas.
Kun auton sammuttaa, nousee ilma sieltä suotimen yläosaan ja näkyy kuplana suotimen yläosassa, tämä on vielä teoria asteena.
Eilen vielä testattiin tulopuolta pitkällä kirkaalla muoviletkulla (laittaen sen alle valo) metalliputken moottorin puoleisesta päästä. Sieltä ei enää näyttäisi tulevan kuin aivan pikkuriikkisiä kuplia ja näitä ei kuulema saakkaan pois. Eikä niitä näekkään edes suotimen päälle tulevasta muoviletkusta. Eli ilmeisesti tulo puolella auttoi kumiletkujen vaihto + tankin alla ( auton alla) olevan sähköventiilin poisto (On kuulema eurooppa malleissa, mutta ei suomiautoissa, käynistyksenestoventtiili)
autodidakti
ilmavaivat
Teoria osoittautui oikeaksi. Joku aikaisempi "asentaja" oli jättänyt siirtopumpusta O-renkaan pois. Se kuului sinne!
Eli koko stoori lyhyesti: Kylmäkone saatiin toimimaan, auto alkoi sammumaan (vain kylmänä ollessaan), kun kierrokset laski esim. liikennevaloihin tullessa. Tarkkailtuamme suotimelle tulevaa kirkasta letkua, siinä näkyi selvästi virtaavia ilmakuplia. Diesel-asentaja sanoi niiden olevan pahoja, voi jopa rikkoa suutimien kärjet. (Mikrokuplat, jotka näkee vain pitkällä letkulla hyvän valon kanssa ei haittaa, vaan niitä vain on)
Vaihdettiin kumiletku lämmittimen ja rautaputken välille, samoin kuin käynnistyksenestokytkimen ja rautaputken väliin . Ilmaa tuli edelleen. Vaihdettiin O-renkaat lämmittimeen ja suotimeen. Edelleen ilman tulo jatkui. Laitettiin kirkas letku ensin tankista tulevaan kumiletkuun, ilmaa ei tullut, sitten käynnisteksenestokytkimen taakse, ilmaa tuli. Ohitettiin käynistyksenestoventiilli ja tulopuolelta loppui ilman tulo.
Mutta suotimelta muissa letkuissa näkyi kulkevan ilmaa, MISTÄ?
Sitten löytyi alussa mainittu O-renkaan puuttuminen.
Lisäksi suuttimilta tuleva paluuletku ei ollut yhteensopivaa, koska se oli kauttaaltaan märkä, jopa osa suutinkupeista oli dieselissä. Se vaihdettiin, edelleen sama juttu! Sitten haettiin Veholta letku, loppui tihkuminen heti. Vaikka aikaisemmat letkut piti olla juuri tuohon käyttöön soveltuvaa, niin ainoastaan Vehon myymä paluuletku tuntui pitävän. Se oli sisähalkaisijaltaan suurempaa, parikymppiä, mutta huomattavasti kovempaa puristeltavaa.
Kun mainitsit, että sielä kuuluukin näkyä kuplia, niin niitä näkyykin edelleen yhdessä letkussa, se joka lähtee suotimen alaosasta (karkeasuotimelta) siirtopumpun imupuolelle! Niitä mekin jäimme ymmällä ihmettelemään? MISTÄ NE VIELÄ TULEE???
Mutta lopuksi vielä tarkistettiin kirkaalla letkulla paluuletkun virtaus ja ilmaa ei kulje siinä! JIPPII!
Loppusana: Ilmaa ei kulje enää letkuissa ja vikoja oli useampi. Vuoden olen ajellut tällä autolla tyytyväisenä, (No, olinhan minä huollossa valitellut kulutusta, mutta sanoivat että kuuluukin... suuttimetkin vaihdettiin) ja auto on käynyt kuin singeri, mutta kun koneelle tuli voimaa koetteleva ääritilanne vika alkoi selkenemään! Vaikutti muuten tyhjäkäyntiääneen ja uskon kulutuksenkin muuttuvan!
Eli koko stoori lyhyesti: Kylmäkone saatiin toimimaan, auto alkoi sammumaan (vain kylmänä ollessaan), kun kierrokset laski esim. liikennevaloihin tullessa. Tarkkailtuamme suotimelle tulevaa kirkasta letkua, siinä näkyi selvästi virtaavia ilmakuplia. Diesel-asentaja sanoi niiden olevan pahoja, voi jopa rikkoa suutimien kärjet. (Mikrokuplat, jotka näkee vain pitkällä letkulla hyvän valon kanssa ei haittaa, vaan niitä vain on)
Vaihdettiin kumiletku lämmittimen ja rautaputken välille, samoin kuin käynnistyksenestokytkimen ja rautaputken väliin . Ilmaa tuli edelleen. Vaihdettiin O-renkaat lämmittimeen ja suotimeen. Edelleen ilman tulo jatkui. Laitettiin kirkas letku ensin tankista tulevaan kumiletkuun, ilmaa ei tullut, sitten käynnisteksenestokytkimen taakse, ilmaa tuli. Ohitettiin käynistyksenestoventiilli ja tulopuolelta loppui ilman tulo.
Mutta suotimelta muissa letkuissa näkyi kulkevan ilmaa, MISTÄ?

Sitten löytyi alussa mainittu O-renkaan puuttuminen.
Lisäksi suuttimilta tuleva paluuletku ei ollut yhteensopivaa, koska se oli kauttaaltaan märkä, jopa osa suutinkupeista oli dieselissä. Se vaihdettiin, edelleen sama juttu! Sitten haettiin Veholta letku, loppui tihkuminen heti. Vaikka aikaisemmat letkut piti olla juuri tuohon käyttöön soveltuvaa, niin ainoastaan Vehon myymä paluuletku tuntui pitävän. Se oli sisähalkaisijaltaan suurempaa, parikymppiä, mutta huomattavasti kovempaa puristeltavaa.
Kun mainitsit, että sielä kuuluukin näkyä kuplia, niin niitä näkyykin edelleen yhdessä letkussa, se joka lähtee suotimen alaosasta (karkeasuotimelta) siirtopumpun imupuolelle! Niitä mekin jäimme ymmällä ihmettelemään? MISTÄ NE VIELÄ TULEE???
Mutta lopuksi vielä tarkistettiin kirkaalla letkulla paluuletkun virtaus ja ilmaa ei kulje siinä! JIPPII!

Loppusana: Ilmaa ei kulje enää letkuissa ja vikoja oli useampi. Vuoden olen ajellut tällä autolla tyytyväisenä, (No, olinhan minä huollossa valitellut kulutusta, mutta sanoivat että kuuluukin... suuttimetkin vaihdettiin) ja auto on käynyt kuin singeri, mutta kun koneelle tuli voimaa koetteleva ääritilanne vika alkoi selkenemään! Vaikutti muuten tyhjäkäyntiääneen ja uskon kulutuksenkin muuttuvan!
autodidakti
Re: ilmavaivat
samasta paikkaa tulee mulla kuplia, taitaa olla sit ainoa paikka missä saa kuplia ???felmit kirjoitti:
Kun mainitsit, että sielä kuuluukin näkyä kuplia, niin niitä näkyykin edelleen yhdessä letkussa, se joka lähtee suotimen alaosasta (karkeasuotimelta) siirtopumpun imupuolelle! Niitä mekin jäimme ymmällä ihmettelemään? MISTÄ NE VIELÄ TULEE???
Mutta lopuksi vielä tarkistettiin kirkaalla letkulla paluuletkun virtaus ja ilmaa ei kulje siinä! JIPPII!![]()
kulutus muuttui!
Kun ilmavuodot on pois, on kulutus pienetynyt nyt useamman sadan ajokilometrin perusteella litraa pienemmäksi 100 km:lla.




autodidakti
Mitä sulla nyt vie?
Mulla menee sellanen 7-8 mutta tulee kyllä aika reilusti ajettua
Mulla menee sellanen 7-8 mutta tulee kyllä aika reilusti ajettua

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E300D kuluts
Oli 500 km ajolla 6,8 L/100 km.
Siinä oli moottoritieajoa 130 km/h
(mittarin mukaan) reilut 200 km.
50 km kaupunkiajoa ja loput maantievauhteja!
Nyt oli kärry perässä, joten seurailen pidemmällä välin vielä. Ensikuussa Lappiin!
On niin halpaa!!!
Siinä oli moottoritieajoa 130 km/h

50 km kaupunkiajoa ja loput maantievauhteja!
Nyt oli kärry perässä, joten seurailen pidemmällä välin vielä. Ensikuussa Lappiin!

autodidakti
Mulla on pienimmillään mennyt just jotain 6,8 mutta yleensä on se 7-8.
Eikä siihen paljo vaikuta kuinka polkee tai onko kuormaa tai ilmastointi päällä.
Tehdashan lupailee muuten jotain 5,9 satasella
Eikä siihen paljo vaikuta kuinka polkee tai onko kuormaa tai ilmastointi päällä.
Tehdashan lupailee muuten jotain 5,9 satasella

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
terve Ahti &Co:t !Ahti kirjoitti:Mitä sulla nyt vie?
Minun E 300 D -93 Autom, 4-lovinen / Tempomat
- talvinopeuksilla ( ei voi paljon käyttää tempomat tia ) vähän yli 7
-kesällä " riskirajoilla " ( varoitus päällä

rahtusen alle 8 ( työmatka 50km per sivu , ei ruuhkia )
saisi olla 5. vaihde ja TEmpo lisää hitusen kulutusta minun mielestä.
Mutta kaiken kaikkiaan en pidä pahana...mukava polkaista KICK DOWNILLA.

TEMPOMAATTI on kyllä sopiva nimi ...on ruvennut joskus tempoo.

- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Hitto , ei saisi lukea näitä 'kuuluu ihme ääniä' jostain sieltä päin
...
c220 kiisseli alkoi kanssa tänään 'lotkottaa' ja epäilin ensin ohjaustejostinta ..
(ääni kuului sopivasti sen luota) .. Tarkemmin kuunneltuna kuuluu kuitenkin tuolta taaempaa ... Ja ilmaa on yhä edelleen minullakin siinä pumpulle menevässä letkussa ... Ainut 'vika' mitä olen huomannut tähän mennessä on että yli 5 asteen pakkasella ei ole aina laakin peli starttaamaan ...

c220 kiisseli alkoi kanssa tänään 'lotkottaa' ja epäilin ensin ohjaustejostinta ..
(ääni kuului sopivasti sen luota) .. Tarkemmin kuunneltuna kuuluu kuitenkin tuolta taaempaa ... Ja ilmaa on yhä edelleen minullakin siinä pumpulle menevässä letkussa ... Ainut 'vika' mitä olen huomannut tähän mennessä on että yli 5 asteen pakkasella ei ole aina laakin peli starttaamaan ...