300 CE projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

Tuli ostettua -89 124 coupe mersu ensi autoksi, kortin saan vasta huhtikuussa joten talven aikana on aikaa rakennella autoa oman näköiseksi. Tarkoituksena on rakennella alkuperäistä kunnioittaen mutta kuitenkin sellaiseksi ettei sitä kaupan pihalla sekoita toiseen :P

Auton on viellä aika orginaali, tarkoituksenani on ensin päivittää umpiot eteen ja taakse, parannella rokkivehkeitä, onko jollain muuten kokemusta bassojen rakentamisesta kyseiseen malliin? Tankkihan sijaitsee takapenkin takana ja tuntuu vaimentavan takaluukkuun sijoitettua bassoa aika hyvin :eh: itse ajaittelin ratkaista ongelman rakentamalla bandpass tyyppisen kotelon ja vetämällä refleksi putket
hattuhyllyn läpi kajuttaan. Ja hifi päivityksen yhteydessä aion vaimentaa taka lokasuojien ympäristön koska sieltä tulee oikeastaan ainoa häiritsevä rengasmelu.

Sisustaan en ole viellä miettinyt mitään suurempaa, mutta ehdotuksia ja ideoita otetaan vastaan. Ulkopuolelle meinasin tämän talven aikana edellä mainittujen lisäksi vaihtaa maskin jonkinlaiseen siistinpään, muuttaa pakoputken ulostulon hillittyyn kromi torveen. Amg puskuria kaavailin eteen muttaa katsotaan nyt.

Ensi kesä mennään luultavasti näillä, sitten auto taas talveksi talliin ja projektiksi, tekniikkaan sen verran että 24v kansi tarvittavine hiluineen ( jos jollain on kokemusta olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksen syvää rintaääntä :) ) pelti pakosarjaa ja putkistoa.
Ja ulkopuolelle olen miettinyt sovittavani uudemman mallin konepeltiä, eli sitä jossa ei sitä kromi kehystä ole maskin ympärillä. Tähänkin
kaipailen vinkkejä.

Jos teillä on vinkkejä tai osia myytävänä projektiini liittyen olisin hyvin kiitollinen.
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Avatar
SamiT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 28.09.2012 18:50
Paikkakunta: Nokia

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Mulla olis Spoileri kyseiseen autoon. Laittele YV jos kiinnostaa.
etuvetovikavetonelivetoylivetotakaveto...yksinkertaisesti
MB w124 CE 3,0 24 kw
MB w 124 5D Kombi 250 TD kisakiree
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

Hyviä linkkejä ulkonäön kohotukseen ja hifipuolen päivitykseen:

http://www.rengasjapi.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.powerset.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

Tuota noin :shifty: onkos kellää kokemusta takaluukun avaamisesta ilman avaimia, kun itselläni tuosta on keskuslukitus takaluukusta hajonnut ja virta-aivain ei takaluukkuun sovi muita avaimia ei ole ja nyt luukku pirulainen meni lukkoon :clap: selitinkö riittävän hankalasti?
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

Tuolla on juttua peräkontin aukaistusta ilman avainta:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=149266" onclick="window.open(this.href);return false;
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Turhaan sä siihen mitään putkistoja ja pakosarjoja vaihdat. Järkevä juttu olisi heittää KE-jetti vittuun ja MS tms. tilalle.
Onnittelut laatuauton hankinnasta. :clap:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Oma näkemys tähän on se et eiköhän oo viisain että vaihdat siihen kokonaan M104 moottorin.
Kapeekantisessa ei ole öljyruiskuja männille, muutenkin on matalampi puristeinen toi M103:n vissiin ja luulisin et muutakin pikku eroo on.
Ja varmaan halvemmalla/helpommalla pääset motin vaiholla ja siihen vielä rakennat sähköruisku.
Ja luulisin että peltisarjoja on turha laittaa kun sähköruiskulla kuulema moottorin luonne parantuu jo niin paljon että kelpaa päästellä vaparina.
Sittenhän siihen on helppo ruveta turboo miettii. :thumbup:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

Kuulostaa järkevältä tuo koko motin vaihto, kiitos vinkeistä. Mikä malli tuo manun avatar on? Itselläni on kyseisen mallin konepelti hakusessa.
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Samaa peltiä kaikissa e-mallin 124. Eli 93-95? Sehän on pulttaa kiinni autoon, umpiot tarvii vaan olla myös e-malliin tarkoitetut.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jjolle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ti 21.06.2011 15:55

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja jjolle_ »

täältä löytys 285tkm ajettu m104 moottori ja uudemman mallin keulahilppeet, laita YV jos kiinnostaa:)
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja tomant »

granq kirjoitti:...virta-aivain ei takaluukkuun sovi muita avaimia ei ole...
Hanki ainakin kuskin oveen lukkopesä, jossa on avaimet. Jos sähköt tai alipaine loppuu talven mittaan, ei ovienkaan avaaminen ole halppoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Pysyt vaan tossa vanhemman mallin maskissa. Puunaat korin vaan virheettömäksi, ja jos löydät jotain Amg, Lorinser, Brabus tms. kikkaretta niin lyöt kiinni.
Tuolla on vähän "kuumeen nosto kuvia" http://tuninghistory.com/tag/w124

Iän puolesta sun kuuppaa saa rakennella vaikka mitä mielenkiintosta. Lyöt vaikka M104 koneen. MS ohjaamaan ruiskuu ja syttyy. Sit joku GT32 garretti kylkeen. Mikäs sen parempaa ku bensakutonen ahdettuna, siistiks laitetun kuupan pellin alla. 8)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

E-sarjan konepelti (93-95) tuossa omassa kyllä on vaikka on auto vm.-90. Päivitetty jo saksassa toi. Mun silmää miellyttää ja en muuta lookkia tuohon laita sanokoot kuka mitä tahansa. :)
Toiset tykkää isosta vanhasta maskista no se on makuasia ja näkyy toiset tykkäävän SECi maskistakin siihen sanon kun Seppo Räty "HYI SAATANA". :D
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kuten manu sanoi. Laittaa itse minkä maskin haluaa. SL konepeltiäkin on sovittettu cuuppaan. Mistä ite en oikein välitä itse. Tosin jos topicin alottajaa kiinostaa tämmonen konepelti ja etupuskuri niin itellä lojuisi ylimääräsenä. Kai tos on yritetty jotain Lotec luukkia
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

Juu ei tuo sl pelti istu ainakaan omaan silmään, makunsa kullakin. Onko kellään havaintoa sellasesta että oikea etukulma on alempana kuin vasen? Rupesin ihmettelemään kun vahasin vanteita ja huomasin että pyörän ja lokasuojan väli on pienempi oikealla kuin vasemalla, pyöräntuenta on päälisin puolin ehjä, eikä ajossa huomaa mitään. Taitaa olla enemmänkin ominaisuus kuin vika?

Tällä viikolla tarkoitus käyttää auto ruostesuojauksessa ja sen jälkeen laittaa seisontaan ja projekti alkaa täydellä teholla.
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

granq kirjoitti:Onko kellään havaintoa sellasesta että oikea etukulma on alempana kuin vasen?
Jousi poikki. Se kun sopivasta kohden katkeaa, niin sitä ei huomaa kuin oikein katsomalla.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

Elikkäs projekti on edennyt hiljallee ilman turhaa ressiä, keskuslukituksen korjaamisella, ruostekohtien paikallistamisilla ja tietysti ankaralla suunnittelulla :lol: Pientä suunnitelmaa tein photoshopilla johonkin sen tapaiseen luultavasti päädytäänkin, sattuuko joku muuten tietämään tuon helmojen tummanruskean värikoodia? Tarkoituksena on ylimaalata kori samalla värillä kuin se on ja helmat maalata tuolla ruskealla joka taas sointuu ruskeaan nahkasisustaan.
mersu ce low.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Maalaamot saavat värin tiedot korinvärin numerolla.
huom. jos on alkuperäinen väri.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja pake1 »

granq kirjoitti:Elikkäs projekti on edennyt hiljallee ilman turhaa ressiä, keskuslukituksen korjaamisella, ruostekohtien paikallistamisilla ja tietysti ankaralla suunnittelulla :lol: Pientä suunnitelmaa tein photoshopilla johonkin sen tapaiseen luultavasti päädytäänkin, sattuuko joku muuten tietämään tuon helmojen tummanruskean värikoodia? Tarkoituksena on ylimaalata kori samalla värillä kuin se on ja helmat maalata tuolla ruskealla joka taas sointuu ruskeaan nahkasisustaan.
mersu ce low.jpg

Älä sitten oikeesti laita coupeetasi keulimaan kuten tuossa photoshoppauksessa :D
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

Eikhi kirjoitti:Maalaamot saavat värin tiedot korinvärin numerolla.
huom. jos on alkuperäinen väri.
Se on alkuperäinen mersun väri, mutta ei mun mersun, mulla on ne harmaat listat :s
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

granq kirjoitti:
Eikhi kirjoitti:Maalaamot saavat värin tiedot korinvärin numerolla.
huom. jos on alkuperäinen väri.
Se on alkuperäinen mersun väri, mutta ei mun mersun, mulla on ne harmaat listat :s
Huomasin muuten että tuo kuvan auto ei oo sun auto :lol:
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
granq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.11.2012 17:11

Re: 300 CE projekti

Viesti Kirjoittaja granq »

No nyt olis tiedossa tutun tutulla järkevän hintaset bbs :thumbup: mut onko coupes sama offsetti kuin sedanissa?
se on seisontajarru eikä mikään etuvetojen "joystick"
Vastaa Viestiin