W221 S-sarja
W221 S-sarja
Voisko joku kertoa kokemuksia kyseisen s-sarjan luotettavuudesta.
Tässä on nyt taisteltu -03 mallin E-sarjalaisen kanssa sen verran monta vuotta että hermot ja luotto autoon on mennyt ja uutta E-sarjalaista en hevin vaihda. Useita 1.000 - 2.000€ remppoja on takana, joita ei tällaisessa "laatuautossa" pitäisi tulla eteen ja kun kyseessä ei tunnu olevan mikään maanantai painos vaan tunnen enemmän pettyineitä 2000-luvun mersun omistajia kuin tyytyväisiä.
Vaihtoehdot seuraavan ajokin suhteen meneekin joko Japanilaiseen tai sitten S-sarjalaiseen.
S-sarjalainen vaihtoehtona sen vuoksi että siinä on ehkä käytetty kestävempiä komponentteja (tai sitten sekin on entistä aikaa).
Tässä on nyt taisteltu -03 mallin E-sarjalaisen kanssa sen verran monta vuotta että hermot ja luotto autoon on mennyt ja uutta E-sarjalaista en hevin vaihda. Useita 1.000 - 2.000€ remppoja on takana, joita ei tällaisessa "laatuautossa" pitäisi tulla eteen ja kun kyseessä ei tunnu olevan mikään maanantai painos vaan tunnen enemmän pettyineitä 2000-luvun mersun omistajia kuin tyytyväisiä.
Vaihtoehdot seuraavan ajokin suhteen meneekin joko Japanilaiseen tai sitten S-sarjalaiseen.
S-sarjalainen vaihtoehtona sen vuoksi että siinä on ehkä käytetty kestävempiä komponentteja (tai sitten sekin on entistä aikaa).
Re: W221 S-sarja
Mitkäs osat S-mallissa olisi enemmän laatuosia kuin E-korissa? Samalta tehtaalta tulee moottori E-koriin ja S-sarjaan (siltä osin kuin vaihtoehdot on yhteisiä). Alustan nivelet varmaan vahvempia kuin E:ssä mutta painoakin on enemmän ja olikos taas vanhemmissa S-koreissa yhteisiäkin niveliä pikkukoristen kanssa. Pintapellit on läpi alumiinia jne. mutta eihän nuo erot varsinaisesti luotettavuutta lisää. Meinaatko että W220:n Airmatic tolpat on parempia kuin W211:n tms? Ei ainakaan tilastojen mukaan eikä ABC-alusta ainakaan edullisempi ole ollut ylläpitää (mikä ei taas tarkoita etteikö sellaista kannattaisi hankkia).
Jos vertaat saman hintaista S-korista ja E-korista niin eiköhän se E ole tuoreempi ja vähemmän ajettu ja sitä kautta vähintään yhtä kestävä.
Benzworld'in ja MBworld'in 221-palstoja seuraamalla näkee vähän statistiikkaa korimallin tyyppivioista, täällä kun on aika vähän vielä paljon ajettuja autoja. 211 ja 212 korimallit ja niiden ongelmat Suomessakin aika hyvin tunnettuja.
Jos vertaat saman hintaista S-korista ja E-korista niin eiköhän se E ole tuoreempi ja vähemmän ajettu ja sitä kautta vähintään yhtä kestävä.
Benzworld'in ja MBworld'in 221-palstoja seuraamalla näkee vähän statistiikkaa korimallin tyyppivioista, täällä kun on aika vähän vielä paljon ajettuja autoja. 211 ja 212 korimallit ja niiden ongelmat Suomessakin aika hyvin tunnettuja.
Re: W221 S-sarja
Tuskimpa S:n kanssa halvemmalla pääset , osissa taitaa olla S- lisää. Mersuilussa on näköjään pari hyvää vaihtoehtoa:
- uusi tai niin tuore auto että takuu on päällä: ainoa ketutus on sitten ne säännölliset viikot kun auto on pajalla
- niin vanha laite ettei ole kompuuttereita eikä sähköherkkuja, on helppo ja halpa korjata. Käytännössä 90 luvvun vehkeitä tai vanhempia
TAI sitten 3-5 k€ touhurahaa aina takataskussa.
- uusi tai niin tuore auto että takuu on päällä: ainoa ketutus on sitten ne säännölliset viikot kun auto on pajalla
- niin vanha laite ettei ole kompuuttereita eikä sähköherkkuja, on helppo ja halpa korjata. Käytännössä 90 luvvun vehkeitä tai vanhempia
TAI sitten 3-5 k€ touhurahaa aina takataskussa.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Re: W221 S-sarja
Lähinnä mietin että vieläkö nykyään pitäisi paikkansa se että S-sarjan suunnittelussa ja komponenttien valinnassa panostettaisiin laatuun mitä lisähinnankin puolesta voisi odottaa (vielä 80- ja 90- luvulla oli niin).
Esimerkkinä voisi ottaa suuttimien valmistajat, jotka tuottavat useamman eri laatuluokan suuttimia, jotka sopivat samaan koneeseen ja MB tiettävästi ei ole käyttänyt parempaa/(kallimpaa) laatua. Olisi voinut olettaa että S-sarjan koneessa esim käytettäisiin parempia suuttimia, mutta ne paremmat komponetit taitaa mennä näinä päivinä Aasian moottoritehtaiile.
Kommentit muuten vaihvistavat omat epäilykseni, jos luotettavaa kärryä etsii se on -90 luvun alun MB tai sitten nuorempi Japanilainen.
Ja jos perse sekä hermot kestää niin sitte voi jatkaa MB- linjalla.
Esimerkkinä voisi ottaa suuttimien valmistajat, jotka tuottavat useamman eri laatuluokan suuttimia, jotka sopivat samaan koneeseen ja MB tiettävästi ei ole käyttänyt parempaa/(kallimpaa) laatua. Olisi voinut olettaa että S-sarjan koneessa esim käytettäisiin parempia suuttimia, mutta ne paremmat komponetit taitaa mennä näinä päivinä Aasian moottoritehtaiile.
Kommentit muuten vaihvistavat omat epäilykseni, jos luotettavaa kärryä etsii se on -90 luvun alun MB tai sitten nuorempi Japanilainen.
Ja jos perse sekä hermot kestää niin sitte voi jatkaa MB- linjalla.
Re: W221 S-sarja
Kysynpä ihan siksi kun en usko:
Onko esimerkkejä paremman ja huonomman laatuluokan suuttimista? Varaosanumeroita "tämä on hyvä" ja "tämä on ihan paska" ja sopivat samaan koneeseen?
Onko samalla lailla esimerkkejä 80-luvulta joissa Mersu on käyttänyt vaihtokelpoisia osia, laittanut parempia ja kalliimpia ässään ja halvempia muihin?
EDIT: Kiinnostaa myös tuo parempien osien myynti Aasiaan , laita niistäkin esimerkkejä!
Onko esimerkkejä paremman ja huonomman laatuluokan suuttimista? Varaosanumeroita "tämä on hyvä" ja "tämä on ihan paska" ja sopivat samaan koneeseen?
Onko samalla lailla esimerkkejä 80-luvulta joissa Mersu on käyttänyt vaihtokelpoisia osia, laittanut parempia ja kalliimpia ässään ja halvempia muihin?
EDIT: Kiinnostaa myös tuo parempien osien myynti Aasiaan , laita niistäkin esimerkkejä!
Re: W221 S-sarja
Eikös luotettavin olisi uusi auto
Niitä saa nykyään niin halvalla, että jos luotettavuus on ainoa autossa kiinnostava asia, niin uusi auto alle ja vaihto kolmen vuoden välein.
Kannattaa heti kättelyssä unohtaa kaikki vanhat, käytetyt kotterot.
Esimerkiksi, jos ostat uuden auton hintaan 20 000 eksua, niin ei se kolmessa vuodessa pudota hintaa kuin se 10 000 eksua. Jutustasi päätellen sinulla on mennyt tuollainen kolmen vuoden arvonalennus paljon lyhyemmässä ajassa
Niitä saa nykyään niin halvalla, että jos luotettavuus on ainoa autossa kiinnostava asia, niin uusi auto alle ja vaihto kolmen vuoden välein.
Kannattaa heti kättelyssä unohtaa kaikki vanhat, käytetyt kotterot.
Esimerkiksi, jos ostat uuden auton hintaan 20 000 eksua, niin ei se kolmessa vuodessa pudota hintaa kuin se 10 000 eksua. Jutustasi päätellen sinulla on mennyt tuollainen kolmen vuoden arvonalennus paljon lyhyemmässä ajassa
Re: W221 S-sarja
Muuten hyvä, mutta uutta AUTOA ei saa 20.000 eurolla. Ei riitä edes puolet lisää...
Re: W221 S-sarja
Hyvä tapa on myös hankkia mallin viimeisiä vuosimalleja, joissa lastentaudit on saatu korjattua. Pari ensimmäistä vuosimallia on asiakkaan piikkiin tehtävää testausta.soikka kirjoitti:Tuskimpa S:n kanssa halvemmalla pääset , osissa taitaa olla S- lisää. Mersuilussa on näköjään pari hyvää vaihtoehtoa:
- uusi tai niin tuore auto että takuu on päällä: ainoa ketutus on sitten ne säännölliset viikot kun auto on pajalla
- niin vanha laite ettei ole kompuuttereita eikä sähköherkkuja, on helppo ja halpa korjata. Käytännössä 90 luvvun vehkeitä tai vanhempia
TAI sitten 3-5 k€ touhurahaa aina takataskussa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: W221 S-sarja
Niin jos ostaa 221:n loppupään mallin niin tuskin vähän aikaan tulee isoja korjauskuluja.Matti R kirjoitti: Hyvä tapa on myös hankkia mallin viimeisiä vuosimalleja, joissa lastentaudit on saatu korjattua. Pari ensimmäistä vuosimallia on asiakkaan piikkiin tehtävää testausta.
Pitää varoa ettei osta loppupään mallia jossa on uusi moottorimalli. Useinhan mallisarja alkaa vanhoilla moottoreilla ja uusia tulee myös loppupään malleihin (toki sieltä löytyy vanhojakin moottorimalleja).
Eiköhän tämä threadi ole pelkkää trollailua jos ensin ollaan ostamassa 221:stä ja sitten päädytään johonkin 123:een ettei tule korjauskuluja.





