Kuinka hankalaa antaa Mese muille

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Taimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kuinka hankalaa antaa Mese muille

Viesti Kirjoittaja Taimo »

Onko hankalaa antaa mese kaverille lapin reissulla ajettavaksi? Kyttäättkö vieressä kaasujalan pumppausta,kaikkia mittareita Ja ties mitä. Kaikki se ajo menee mielestäsi kuitenkin päin aanusta. Tämä nyt oli vaan arvio.
Minun tyyli on rento. Aina kun tilaisuus sopii istun vänkärin takana. Se on paras paikka tarkkailla maailman menee. Ei minua kiinnosta miten kuski ajaa. Tietenkin normaali varaus .

Pystytkö nukkumaan takapenkillä lapinreissulla jos joku muu ajaa?

Onko muita joka olisi mielellään takapenkkiiläinen. Ässät sopii tähän hyvin

Tässä minun tulkinta. Ei saa sitte SEC-miehet närkästyä. Jotenkin tuntuu jos sulla on 2-ovinen cupee pystytkö antaa sen kaverille ajettavaksi ja itse loikkaat takapenkille ottamaan virvoketta. Ei onnistu vieressä pitää neuvoa.

Kaikki Coupe mesen jälkeen 1985 omistavat On itsekkäitä ihmisiä.

Tämä ei ole provokaatio vaan parin mersu-kuskin oma mielipide.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Kuinka hankalaa antaa Mese muille

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Taimo kirjoitti:
Tässä minun tulkinta. Ei saa sitte SEC-miehet närkästyä. Jotenkin tuntuu jos sulla on 2-ovinen cupee pystytkö antaa sen kaverille ajettavaksi ja itse loikkaat takapenkille ottamaan virvoketta. Ei onnistu vieressä pitää neuvoa.

Kaikki Coupe mesen jälkeen 1985 omistavat On itsekkäitä ihmisiä.
Reindeer cruisingi viikonloppuna kaveri ajeli mun cuopella 600km, itse istuin - nuokuin takana, edessä ja sivulla :lol: Ja välillä myös kuppiloissakin.

Mikäs siinä saahan nuita muutkin ajaa, peltiähän ne vain ovat.

Tosin mun pirssihän ei ole sec:ki, se kait sitte vaikuttaaki :wink:
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Kyllä sitä voi istua takanakin ja jopa nukkua :) Paitsi jos äiti on ratissa niin istun tiukasti vieressä...
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MaQe »

Enpä usko omistavani ikinä niin uniikkia autoa etteikö sitä voisi muillekin lainata.. ja jos omistaisin, niin ainahan senkin voi sitten korvata toisella vähintään yhtä uniikilla yksilöllä :wink:
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
Vieras001
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Senkus ajelee kuka tahtoo (kunhan kysyy etukäteen, tietysti). Se on auto eikä vaimo.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Daimler
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Nuorempana asia vaivasi mutta iän myötä asiat saavat uutta perspektiiviä..tosin verenpaine nousi kun vaimo kolhi uusia vanteita kanttariin ja pyöränkulmat meni ja vanteisiin tuli naarmuja mutta mikäs siinä :twisted:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vaimohan tuolla pääasiassa ajaa. Ja ite oon suurimmat kolhut tehny :oops: ja oikonut...

Mutta hetken mietin, ennenkuin muille autoa annan ajoon. Datsuni joutaa lainaan, mutta eipä näy lainaajia :lol:

On todellakin monenlaisia kuskeja....
Joku mersupurkaamo??
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Meillä alkoi homma mennä sellaiseksi, että ykkösautoa eli Mondeota ajeli jo liian monet (lue: joku muu kuin minä).

8)

Sitten multa loppui mielenkiinto pitää sitä kunnossa.
Milloin piti säätää ohjauskulmia, ostaa renkaita kun vedetty kudokset p***skaksi jalkakäytävänreunaan tai kuoppaan, tmv..... :twisted:

Kakkosautoksi tuli keväällä hankittua MB ja sitten siitä tulikin ihan yllättäin ykkösauto.
Kukaan ei enää aja uudenkarhealla V6 - Mondeolla, vaan on mieluummin kyydissä 23 vuotta vanhassa mesessä :shock:

Nyt kesälomakeikkaa MB:n mittarissa 9800 km (ja jatkuu) ja samassa ajassa Mondeoon tullut kilometrejä tasan nolla, pölyttyy pihassa..
Eli nyt kun mun puolesta sillä sais ajaa vaikka kuinka, niin ei enää kiinnostakaan ketään...
En tajua.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Heikki H.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Muistakaa kuitenkin että se on aina vuosi pois auton käyttöiästä, kun kun annatte jonkun muun ajaa. jos joskus annan jonkun ajaa niin oon itte vieressä ja ajo on valvotumpaa kuin autokoulus.

ei tavara lainas parane
So long and thanks for all the fish
Mariini
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ei taida koskea pelkästään mersuja, kaikki isot autot (+200hv) on 'tuskallisia' luovuttaa muille, ei ole kovin useasti kukaan muu saanut kuutoskoneisilla ajaa kun aina tuppaa se järki menemään kiveksiin. Tyypit jotka eivät ikänä ole isommilla kuin nelisylinterisillä pikkuvinkuilla ajaneet laitetaan ratin taakse jonka keskellä on tähti ja suostuvainen moottori niin aina menee "esitysvaihde" päälle. Jossei mitään satu niin ainakin auto on saanut revitystä kunnolla. Lujaa ajaminen ei ole synonyymi repimiselle :evil: Mutta niinhän se on ollut maailman sivu, mikä ei ole omaa, sillä ei ole mitään väliä.

Eli täällä päin foorumia ei irtoa kovin helposti niitä avaimia.
Vainoharhaisuuttako? Ajan tuomaa kokemusta.
Tiedät paikan, kokeile
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Itseni lisäksi vain muija saa ajaa yksin, sitäkin olen pelotellut niin paljon että sillä on aina kauhea tuskanhiki otsalla :lol: Itse jos olen mukana niin toki muutkin voivat ajella, mutta huutoa tulee jos kolisee... Eipä noita muita kuskeja kauhesti edes ole. Silloin tällöin joku juoppokuskina, ei muuta...

Ohjeistus muille kuskeille onkin : "Älä aja niinkuin minä, vaan niinkuin minä sanon"

Edit: tulipa mieleeni että oli kerran kuskina yks jannu joka saa kaiken rikki, mm 405 pösö sillä kesti 4 tuntia :? Meno oli aluksi hmm... reipasta, mutta kyllä sitä vaan luupäisempikin kuski oppii ajamaan kun pari kertaa hermonsa menettää :lol:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Riippuu täysin siitä kuka kysyy lainaan...

Jossain oli joskus juttu w115 dieselistä, että sillä ehdolla saa lainaan, jos osaa itse käynnistää ja saa käsijarrun pois päältä.
Joskus oon huvikseen laittanut kaverin käynnistämään Pystäriä :arrow: ei onnistunu. :lol:
w115,123,124,126,210 yms.
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Meikäläisen kalustosta parhaimmillaan 100% on ollut muitten ajossa ja itse ollut jalkamiehenä. Mutta kun keskinäiset luottamussuhteet on kunnossa niin en ole ollenkaan jaksanut arpoa sitä, että uskaltaako antaa vai ei - siis autoa. :lol:

Itse en niinkään pidä silmällä sitä, että kuinka kuski käyttää kaasujalkaa, vaan enämpikin sitä, että kuljettaja ymmärtää kookkaitten autojen mitat ja niitten vaatiman alueen. Jos sitä voimaa pitää käyttää, niin sitten sitä käytetään - käytettäväksihän se voima sinne moottorin sisään on luotu ja tarkoitettu
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Saa ajaa, kunhan on ensin käynyt läpi "Timon autokoulun vanhalle Mersulle". Tämä siis koskee perhettä. Harvemmin muille annan, jos en ole täysin varma, että kohtelee autoa kunnolla. Ja etenkin Mersun vanhempia automaattilaatikoita, joissa KULKUSUUNTAA EI SAA VAIHTAA KUIN PYSÄHDYKSISSÄ. :x Silloin sieppasi, kun ex-tuotantopäällikkö lähti ajamaan autollani, ja käytti laatikkoa kuin Audin sähköohjattua. Ei ajanut kauan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Opastusta muuten joutuu antamaan, siinä timo on ihan oikeassa. Enste tuosta automaatista ja sen kommervenkeistä (muistakaa muuten sanoa myös hätähousuille, että ei P-pykälää päälle ennen kuin auto on täysin seis), mutta myös pyyhinviiksestä, seisontajarrusta ja mistä kaikista. Tokko ne kauhean vaikeita ovat, kun jopa äitini temput oppi. Isähän vanhana autokuskina nyt oli heti kuin kotonaan ja kehui vielä W123:aa että "tää autohan oli sellainen, että tuntui kun tällä olisi ikänsä ajanut..."

Mutta itse asiaan. Kyllä tuota W124:aa tulee vallankin broidille lainattua, itse asiaassa kaveri ajeli koko kesäkuun sillä.
Muuten kyllä olen aika varovainen tämänkin auton suhteen, juuri siksi että autot tavataan liian usein palauttaa kattoon saakka kuraisina, kaikki nestemäärien varoitusvalot palaen.
W123:aa ei sitten saakaan ajaa kuin meidän isä. Melkein 2 miljoonaa ajettua kilometriä ja jokseenkin kaikki aakkoset sisältävä kortti tuo ajoon sellaista varmuutta että jopa vanhanrouvan uskaltaa antaa ajoon.

Itsehän sitä tulee useimmmiten oltua kyydissä vain jonkun toisen mersussa. Silloin sopii korkeintaan leikillään jotain huomauttaa, esimerkiksi jotta onpas kovat öljynpaineet tai kylläpäs on uusintalakkauksen tarpeessa tämä Zebrano-viilu. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

Miksei noilla ajella saisi, välillä tosin tuntuu hankaluuden olevan enemmänkin siinä ettei kukaan oikein rohkene hypätä ratin taakse.
Joillekin tuttaville ei kyllä tulisi mieleenikään antaa auton avaimia.
Emäntähän tuolla ajelee jos joku minun lisäkseni ajamaan sattuu.
Hänelläkin tuo Mersuilu alkoi vähän huonosti aikoinaan kun lähti kevätliukkailla peruuttelemaan autokatoksesta w201:stäni pois niin juuri maalattu etukulmahan siinä liukui katoksen kulmaan.
No kittiä ja maalia saa kaupasta ja sellaistahan sattuu.
Ja yleensäkin periaatteena pidän että tuollaisia klommoja varten niitä kaskomaksuja kärsitään, niin kauan kun ihmisille ei käy mitään on asiat hyvin.
Vahinkoja sattuu kaikille ja ainakin omalle kohdalle on sattunut vain tapauksia joissa toinen osapuoli on töpeksinyt perään tai kylkiin. Ja minkäs noille nyt sitten mahtaa.
Auto on auto ja ihmishenki on ihmishenki.
Vastaa Viestiin