w124 Coupe katu-projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Tuon varmaan väki varmaan ymmärtää, vaikkei siirtymämenetelmästä ja matriiseista olisi kuullutkaan. Joskus vain tuntuu siltä, että "hitsataan uudelleen, jos ei kestä" -asenne menee paremmin läpi kuin rakenteiden ja liitosten toiminnan fundeeraaminen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w124 Coupe katu-projekti
Tuo camberitankojen päiden tukeminen olisi tarkoitus nyt ratkaista hitsaamalla laippa joka on kierretangosta holkin ympäri kierretankoon ja saumat kummallekkin puolelle, tai jopa kaksi laippaa? Mielipiteitä? Itsekin tullut nyt kommenttien perusteella siihen tulokseen että päät eivät tuolaisinaan tule kestämään...koitan nyt ottaa oppia isoilta pojilta kun tässä ollaan itse vielä leikkikoulutasolla homma jatkuu...
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
hyvä... se on kato paljon mukavempi korjata tuollaiset virheet heti suunnittelupöydällä, kuin kirota maantiellä sitä, että on vanteet ja renkaat paskana ja pahimmassa tapauksessa vielä koritöitä tiedossa henkilövahingoista nyt puhumattakaan...Amiisa kirjoitti:Tuo camberitankojen päiden tukeminen olisi tarkoitus nyt ratkaista hitsaamalla laippa joka on kierretangosta holkin ympäri kierretankoon ja saumat kummallekkin puolelle, tai jopa kaksi laippaa? Mielipiteitä? Itsekin tullut nyt kommenttien perusteella siihen tulokseen että päät eivät tuolaisinaan tule kestämään...koitan nyt ottaa oppia isoilta pojilta kun tässä ollaan itse vielä leikkikoulutasolla homma jatkuu...
ja auttaa tässä varmaan kaikki yrittää tavallaan, vaikka sitä ei heti uskoisi/ymmärtäisikään... (mullakin on tämä tyyli vähän sellainen, että en yritä miellyttää ketään, kun olen sen huomannut, että kaikkia ei voi miellyttää, niin ei sitten edes yritetä )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 Coupe katu-projekti
tässä asiassa olen samaa mieltä! kerraalla kun kunnolla tekee niin jälkeenpäin ei tarvitse sitten omia mokia kirkoillen korjailla, varsinkaan tässä tapauksessa kun niistä ollaan jo useaan otteesee mainittu...napa kirjoitti:hyvä... se on kato paljon mukavempi korjata tuollaiset virheet heti suunnittelupöydällä, kuin kirota maantiellä sitä, että on vanteet ja renkaat paskana ja pahimmassa tapauksessa vielä koritöitä tiedossa henkilövahingoista nyt puhumattakaan...Amiisa kirjoitti:Tuo camberitankojen päiden tukeminen olisi tarkoitus nyt ratkaista hitsaamalla laippa joka on kierretangosta holkin ympäri kierretankoon ja saumat kummallekkin puolelle, tai jopa kaksi laippaa? Mielipiteitä? Itsekin tullut nyt kommenttien perusteella siihen tulokseen että päät eivät tuolaisinaan tule kestämään...koitan nyt ottaa oppia isoilta pojilta kun tässä ollaan itse vielä leikkikoulutasolla homma jatkuu...
ja auttaa tässä varmaan kaikki yrittää tavallaan, vaikka sitä ei heti uskoisi/ymmärtäisikään... (mullakin on tämä tyyli vähän sellainen, että en yritä miellyttää ketään, kun olen sen huomannut, että kaikkia ei voi miellyttää, niin ei sitten edes yritetä )
auttamisessahan tässä vain kyse on ite oon senverta kalkkiviivalla tän autoharrastamisen suhteen että ei ole paljoa rutisemista konkareiden kommenteille, päinvastoin otetaan kritiikki vastaan ja viisastutaan pikkuhiljaa!
toivon että porukka yhä jaksaa pysyä täällä kirjottamassa vaikka välillä tulee vähän kyseenalaista settiä ja olis ihan hyvä saada vähän positiivistakin palautetta, saadaan vähän toivoa rojektiin!!
jatketaan!
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Nosturialalla työskentelen, ei kovin monesti kestä kokeilla noita "hitsataan uudelleen, jos ei kestä"- juttuja.tomant kirjoitti:... Joskus vain tuntuu siltä, että "hitsataan uudelleen, jos ei kestä" -asenne menee paremmin läpi kuin rakenteiden ja liitosten toiminnan fundeeraaminen.
tomant
Jees. Sori oli aivan pakko.
Tässä topikissa on hyvää se, että Amiisa ymmärsi oikeasti jutun pointin. Ja hän otti siitä myös opikseen siitä. Hyvä hyvä. Ehdottomasti.
Tässä topikissa on paljon tehty hyvää työtä ja kaikkia kuvia on ollut kiva katsella jne.
Noiden camber tankojen kanssa myös on hyvää työtä tullut tehtyä. Ainoastaan sen liitostavan miettiminen siihen holkkiin... Se kaipaa pikku lisäystä. Mutta hyvin jutun oivalsit!
Tästä tulee hyvä ja mielenkiintoinen projekti.
Ja tuohon vahvuus asiaan liittyen, niin tee yksi sellanen "sopiva" levy, joka jakaa voiman kivasti tuohon kierretankoon. Aivan kuten ajattelitkin. Periaatteessa kaksi ohuempaa levyä, kierretangon molemminpuolin voisi olla ihan jees... Tämä olisi se täydellinen ratkaisu.
Eli hyvä jos teet yhden vahvikelevyn, mutta täydellinen kun teet kaksi.
Sitten se sopiva hitsausmenetelmä. Hyvä MIG hitsari tuon hitsaa. Itse käyttäsin TIG:iä.
Materiaalina käyttäisin S355:sta. Hitsailisin kasaan tuon TIG:illä ja sen jälkeen "keltapassivointiin". Se on kohtuuhintaista ja suojaa hyvin ruosteelta.
Nykyisin ei enää oikeaa keltapassivointia tehdä, mutta korvaavia menetelmiä on. Eli suosittelen tässä Suomen elektropintaa Kuopiossa.
Ymmärtävät harrastuksen päälle siellä...
Ja ja.. ne materiaalivahvuudet. Niinkun edellä totesin, niin kannattaa uutta rakennetta entiseen verrata. Eli miettiä sitä poikkileikkausta. Ja ei se aivan turhasta syystä alkuperäinen tukivarsi ole sen muotoinen.
Ehkä hieman kiukkuinen ja kärkäs tuli aiemmin oltua. Kaipaan vaan yhden topikin perään... Missä oli oikeaa asiaa (CDI juttuja...)
Re: w124 Coupe katu-projekti
En oikein ymmärrä kommenttiasi, mutta jos et kestä sitä, että joku on samaa mieltä kanssasi, niin ole hyvä vaan.Junnu kirjoitti:Nosturialalla työskentelen, ei kovin monesti kestä kokeilla noita "hitsataan uudelleen, jos ei kestä"- juttuja.tomant kirjoitti:... Joskus vain tuntuu siltä, että "hitsataan uudelleen, jos ei kestä" -asenne menee paremmin läpi kuin rakenteiden ja liitosten toiminnan fundeeraaminen.
tomant
Jees. Sori oli aivan pakko.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo elikkä tulin siihen tulokseen että teen 4mm rosterista kaksi laippaa per pää ja tigillä saumat kummaltakin puolelta, sitten jo pitäisi kestää!Junnu kirjoitti:Nosturialalla työskentelen, ei kovin monesti kestä kokeilla noita "hitsataan uudelleen, jos ei kestä"- juttuja.tomant kirjoitti:... Joskus vain tuntuu siltä, että "hitsataan uudelleen, jos ei kestä" -asenne menee paremmin läpi kuin rakenteiden ja liitosten toiminnan fundeeraaminen.
tomant
Jees. Sori oli aivan pakko.
Tässä topikissa on hyvää se, että Amiisa ymmärsi oikeasti jutun pointin. Ja hän otti siitä myös opikseen siitä. Hyvä hyvä. Ehdottomasti.
Tässä topikissa on paljon tehty hyvää työtä ja kaikkia kuvia on ollut kiva katsella jne.
Noiden camber tankojen kanssa myös on hyvää työtä tullut tehtyä. Ainoastaan sen liitostavan miettiminen siihen holkkiin... Se kaipaa pikku lisäystä. Mutta hyvin jutun oivalsit!
Tästä tulee hyvä ja mielenkiintoinen projekti.
Ja tuohon vahvuus asiaan liittyen, niin tee yksi sellanen "sopiva" levy, joka jakaa voiman kivasti tuohon kierretankoon. Aivan kuten ajattelitkin. Periaatteessa kaksi ohuempaa levyä, kierretangon molemminpuolin voisi olla ihan jees... Tämä olisi se täydellinen ratkaisu.
Eli hyvä jos teet yhden vahvikelevyn, mutta täydellinen kun teet kaksi.
Sitten se sopiva hitsausmenetelmä. Hyvä MIG hitsari tuon hitsaa. Itse käyttäsin TIG:iä.
Materiaalina käyttäisin S355:sta. Hitsailisin kasaan tuon TIG:illä ja sen jälkeen "keltapassivointiin". Se on kohtuuhintaista ja suojaa hyvin ruosteelta.
Nykyisin ei enää oikeaa keltapassivointia tehdä, mutta korvaavia menetelmiä on. Eli suosittelen tässä Suomen elektropintaa Kuopiossa.
Ymmärtävät harrastuksen päälle siellä...
Ja ja.. ne materiaalivahvuudet. Niinkun edellä totesin, niin kannattaa uutta rakennetta entiseen verrata. Eli miettiä sitä poikkileikkausta. Ja ei se aivan turhasta syystä alkuperäinen tukivarsi ole sen muotoinen.
Ehkä hieman kiukkuinen ja kärkäs tuli aiemmin oltua. Kaipaan vaan yhden topikin perään... Missä oli oikeaa asiaa (CDI juttuja...)
Ja jos laipat tekisi vielä sillain että se menee 10mm kierretangon päälle, siinä olisi sitten useampi pitävä sauma kierretangon ja holkin välissä.
pistetään kuvia myöhemmin!
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Yhtämieltä ollaan jälleen ja riita aikaiseksi saatiintomant kirjoitti:En oikein ymmärrä kommenttiasi, mutta jos et kestä sitä, että joku on samaa mieltä kanssasi, niin ole hyvä vaan.Junnu kirjoitti:Nosturialalla työskentelen, ei kovin monesti kestä kokeilla noita "hitsataan uudelleen, jos ei kestä"- juttuja.tomant kirjoitti:... Joskus vain tuntuu siltä, että "hitsataan uudelleen, jos ei kestä" -asenne menee paremmin läpi kuin rakenteiden ja liitosten toiminnan fundeeraaminen.
tomant
Jees. Sori oli aivan pakko.
tomant
Huonosti kai itseäni ilmaisin.
Tarkotin vaan sitä, että kannattaa miettiä niitä liitosten ja rakenteiden toimivuutta oikeasti (ja sinä ymmärsit tosiaan mun pointin). Käytin tuota omaa alaa esimerkkinä. Toivottavasti tämä hieman selvitti mitä tarkotin.
Eli... peace... määäännn
Just noin Amiisa. Vaikuttaa hyvälle. Ehottomasti. Ymmärsit tosiaan pointin.
Ja ja koska rosteria käytät, niin passivointi kannattaa unohtaa. Kiillota vaan hyvin ja peittaa saumat (ja myös kiillota ne). Hyvä tulee.
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo päivitellääs taas...
Eli tossa alkuviikosta saatiin kone sovitettua keulalle. Moottorikannakkeiden ero vanhaan koneeseen oli ~30mm lavämpi per puoli, tein etupalkkiin uudet paikat moottorin kannakekumeille, vielä pitää 30mm matalammat moottorikumit tehdä että saa tuon mahtumaan laatikon kera tuli senverta taakse tuo uusi kone...ohjauskselisto maihtu passelisti ilman muutoksia mutta pakosarjan valmistus tuottaa harmaita hiuksia, on meinaa melko ahdasta siinä ohjaussimpukan seudulla
Ahtimen suhteen suunnitelmat muuttuu, eaton m90 ei kyllä helposti tonne mahdu ,aivan niinkuin napa tossa kirjotti että ahdasta tulee
Kuten kuvasta näkee että konehuoneen etupuolella on kyllä tilaa
Eli tossa alkuviikosta saatiin kone sovitettua keulalle. Moottorikannakkeiden ero vanhaan koneeseen oli ~30mm lavämpi per puoli, tein etupalkkiin uudet paikat moottorin kannakekumeille, vielä pitää 30mm matalammat moottorikumit tehdä että saa tuon mahtumaan laatikon kera tuli senverta taakse tuo uusi kone...ohjauskselisto maihtu passelisti ilman muutoksia mutta pakosarjan valmistus tuottaa harmaita hiuksia, on meinaa melko ahdasta siinä ohjaussimpukan seudulla
Ahtimen suhteen suunnitelmat muuttuu, eaton m90 ei kyllä helposti tonne mahdu ,aivan niinkuin napa tossa kirjotti että ahdasta tulee
Kuten kuvasta näkee että konehuoneen etupuolella on kyllä tilaa
Viimeksi muokannut Amiisa, Pe 06.09.2013 07:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Turbo/turbot!Amiisa kirjoitti: Ahtimen suhteen suunnitelmat muuttuu
IG: @pyrytakkunen
Re: w124 Coupe katu-projekti
Mielenkiintoista, edelleen.
Tuo painojakauma ei ainakaan ajo-ominaisuuksia alkuperäisestä huononna. Taitaa lähinnä toiseen suuntaan muuttaa...
Tuo painojakauma ei ainakaan ajo-ominaisuuksia alkuperäisestä huononna. Taitaa lähinnä toiseen suuntaan muuttaa...
Re: w124 Coupe katu-projekti
edelleen tuohon on olemassa ihan bolt on ratkaisu... ja ne turbot on myös aika haastavaa varmaan asennella, jos pelkkien vaparin pakosarjojen kanssa on haasteita...Amiisa kirjoitti:Ahtimen suhteen suunnitelmat muuttuu, eaton m90 ei kyllä helposti tonne mahdu ,aivan niinkuin napa tossa kirjotti että ahdasta tulee
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 Coupe katu-projekti
joo eli turbo/turbot on poissuljettu, remmiahtimesta saadaan parempi hyötysyhde eikä sitä ärsyttävää ahto-viivettä...tämä bolt on ratkaisu olisi helpoin ja ehkä jopa paras mahdollinen ratkaisu, mutta uniikkimaisuutta tässä vähän haeskelen...kun kerta tuonne koneen etuosaan jää niin paljon tilaa niin jos sinne sovittais semmosen mekaaniset "turbiinin" niistä kuulemma saisi vielä paremman hyötysuhteen ja saisi koneen etuosaan jossa nyt tilaa piisaisi?! mielipiteitä?napa kirjoitti:edelleen tuohon on olemassa ihan bolt on ratkaisu... ja ne turbot on myös aika haastavaa varmaan asennella, jos pelkkien vaparin pakosarjojen kanssa on haasteita...Amiisa kirjoitti:Ahtimen suhteen suunnitelmat muuttuu, eaton m90 ei kyllä helposti tonne mahdu ,aivan niinkuin napa tossa kirjotti että ahdasta tulee
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
ratkaisu sekin, mutta ei oikeen sovi tähän rojektiin...konetila on jo muutenkin ahdas ja remmiahtimella saa sitä raakaa alavääntöäkinPTracing kirjoitti:Turbo/turbot!Amiisa kirjoitti: Ahtimen suhteen suunnitelmat muuttuu
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w124 Coupe katu-projekti
Minkälaisia kompressorivaihtoehtoja olet mietiskellyt?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: w124 Coupe katu-projekti
satavarmasti, senverta sitä tilaa piisaa koneen alapuolellaS202 kirjoitti:Mahtuisko sinne hammastanko vaikka väykystä?
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
no tuota eaton m90 remmiahdinta on suositeltu, mutta ulkomitoiltaan tulee liian ahdasta konehuoneeseen...kun taas siitä pienemmät eatonit alkavat olla liian pienikokoisia (??)hismajestics kirjoitti:Minkälaisia kompressorivaihtoehtoja olet mietiskellyt?
koneen etuosaanhan saisi sovitettua semmosen mekaanisen "turbiinin" (mikälie oikea sana tälle ahtimelle ) muita ehdotuksia tuon m90 ja bolt on c36 altimien lisäksi?!
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
samaa mieltä painojakauman suhteen ahdasta kyllä tulee...!Junnu kirjoitti:Mielenkiintoista, edelleen.
Tuo painojakauma ei ainakaan ajo-ominaisuuksia alkuperäisestä huononna. Taitaa lähinnä toiseen suuntaan muuttaa...
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
ahtaa paremminAmiisa kirjoitti:koneen etuosaanhan saisi sovitettua semmosen mekaanisen "turbiinin" (mikälie oikea sana tälle ahtimelle ) muita ehdotuksia tuon m90 ja bolt on c36 altimien lisäksi?!hismajestics kirjoitti:Minkälaisia kompressorivaihtoehtoja olet mietiskellyt?
Haet tuolla mekaanisella "turbiinilla" rotexia. Itellä on semmonen mielikuva että siinä on huonoin hyötysuhde.
Tarkoitat varmaan C32 ahdinta. C36 on vapari Ite puoltaisin c32 ahdinta vahvasti tähän projektiin.
Edit: Samalla ku rakentelet niin tee tosta RE85 käyttävä. Kestää paremmin puristuksia ku ahtaa. Ei oo enää iso muutos kun on vissiin muutenki tulossa megasquirt
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w124 Coupe katu-projekti
RE85sella toimiva olis messevä, muttei oikeen käytännöllinen ku lähin tankkauspiste missälie, ja kuulemma re85 myynti suomessa pitäisi lopettaa?? mahtaako olla huhupuhe?!Mr300 kirjoitti:ahtaa paremminAmiisa kirjoitti:koneen etuosaanhan saisi sovitettua semmosen mekaanisen "turbiinin" (mikälie oikea sana tälle ahtimelle ) muita ehdotuksia tuon m90 ja bolt on c36 altimien lisäksi?!hismajestics kirjoitti:Minkälaisia kompressorivaihtoehtoja olet mietiskellyt?
Haet tuolla mekaanisella "turbiinilla" rotexia. Itellä on semmonen mielikuva että siinä on huonoin hyötysuhde.
Tarkoitat varmaan C32 ahdinta. C36 on vapari Ite puoltaisin c32 ahdinta vahvasti tähän projektiin.
Edit: Samalla ku rakentelet niin tee tosta RE85 käyttävä. Kestää paremmin puristuksia ku ahtaa. Ei oo enää iso muutos kun on vissiin muutenki tulossa megasquirt
moottorinohjauksen puolesta kyllä mahdollista (haltech e6s) mutta sitten koneen tekniikan puoleen, mitä koneesta tarvitsee muuttaa? syökö tiivisteet? suuttimet??
ps. ja joo c32 ei c36
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w124 Coupe katu-projekti
Tässä on mielenkiintoinen topikki; Rotrex CP34-90 Supercharger ja M104. Löytyisikö sieltä jotain vinkkejä?Amiisa kirjoitti:joo eli turbo/turbot on poissuljettu, remmiahtimesta saadaan parempi hyötysyhde eikä sitä ärsyttävää ahto-viivettä...tämä bolt on ratkaisu olisi helpoin ja ehkä jopa paras mahdollinen ratkaisu, mutta uniikkimaisuutta tässä vähän haeskelen...kun kerta tuonne koneen etuosaan jää niin paljon tilaa niin jos sinne sovittais semmosen mekaaniset "turbiinin" niistä kuulemma saisi vielä paremman hyötysuhteen ja saisi koneen etuosaan jossa nyt tilaa piisaisi?! mielipiteitä?
"And finally Dyno numbers.... 323.7 rwhp and 273.5 ft/lbs. Figure 20% loss though the 4 speed auto and the power at the crank is 404 hp. I now have over 75,000 miles on my blower install on the 3.2 M104 and the motor/tranny are holding up great."
http://www.peachparts.com/shopforum/per ... plete.html" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: w124 Coupe katu-projekti
Lohjalla näemmä Amiisa asut. Eli hieman "syrjässä".
Tästä kartalta löydät kaikki Suomen RE85 asemat: http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&o ... 06d4321726" onclick="window.open(this.href);return false;
Taitaa lähin olla Salossa. Arvioi itse onko kaukana vai ei.
Ja vähän erimieltä, ainakin mitä itse olen seurannut tuohon RE85:een nähden. E10 aiotaan suomesta lopettaa, koska se etanoli tehdään ruokaviljasta. samoiten E5:n etanoli tehdään viljasta... Mutta: tuo RE85 on kierrätyskamaa, Se on siis kuten mainostetaan Re Fuell... Jätteet jalostetaan siinä etanoliksi, eli oikea ekoteko.
Oma "mopo" polttaa tuota RE85:sta. Koska kesäkäytössä vaan... niin TOIMII!
Jostain syystä, etenkin tuosta taakse asetellusta koneesta tuli mieleen oma kloppina askartelu. Aikaa siitä taitaa olla 15 vuotta. Silloin tuli tehtyä Escortti SS- ryhmään. Painopisteen kohilleen saamiseksi siirsin tulipeltiä kokonaisuudessaan 12 cm. taaksepäin.
Se oli escort mk2.
Takasin nykypäivään ja visioihin: Pihan perillä seisoo mk1 escortti.. Pitäisköön alkaa tehhä siitä katuautoa. Semmosta RE85:sta polttavaa... No, visio se vaan ja tämän foorumin aiheen.
Jaa niin... Jos hammastangon väykystä tuohon päätät laitaa niin ota yhteyttä vaikka privalla. Voin hommata sulle sellasen tehdaskunnostetun hammastangon ja kohtuu hintaan. Sellasen missä kaikki on uutta ja hinta on alle käytetyn väyrysen hammastangon.
Tästä kartalta löydät kaikki Suomen RE85 asemat: http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&o ... 06d4321726" onclick="window.open(this.href);return false;
Taitaa lähin olla Salossa. Arvioi itse onko kaukana vai ei.
Ja vähän erimieltä, ainakin mitä itse olen seurannut tuohon RE85:een nähden. E10 aiotaan suomesta lopettaa, koska se etanoli tehdään ruokaviljasta. samoiten E5:n etanoli tehdään viljasta... Mutta: tuo RE85 on kierrätyskamaa, Se on siis kuten mainostetaan Re Fuell... Jätteet jalostetaan siinä etanoliksi, eli oikea ekoteko.
Oma "mopo" polttaa tuota RE85:sta. Koska kesäkäytössä vaan... niin TOIMII!
Jostain syystä, etenkin tuosta taakse asetellusta koneesta tuli mieleen oma kloppina askartelu. Aikaa siitä taitaa olla 15 vuotta. Silloin tuli tehtyä Escortti SS- ryhmään. Painopisteen kohilleen saamiseksi siirsin tulipeltiä kokonaisuudessaan 12 cm. taaksepäin.
Se oli escort mk2.
Takasin nykypäivään ja visioihin: Pihan perillä seisoo mk1 escortti.. Pitäisköön alkaa tehhä siitä katuautoa. Semmosta RE85:sta polttavaa... No, visio se vaan ja tämän foorumin aiheen.
Jaa niin... Jos hammastangon väykystä tuohon päätät laitaa niin ota yhteyttä vaikka privalla. Voin hommata sulle sellasen tehdaskunnostetun hammastangon ja kohtuu hintaan. Sellasen missä kaikki on uutta ja hinta on alle käytetyn väyrysen hammastangon.
Re: w124 Coupe katu-projekti
Homma etenee!
Nyt on suurin osa alustasta kasattu!
Pitkään odotetut konit saapuivat muutaman mutkan kautta, maahantuoja kertoi toimitusajaksi noin kolmea viikkoa...takaiskarit kyllä saapuivat ajallaan mutta etutolpista ei kuulunut...loppuenlopuksi maahantuoja otti yhteyttä tehtaalle, joka ilmoitti ettei kyseisiä vaimentimia edes valmisteta vielä...niinpä tilalle tarjottiin keltaset säädettävät -70% ovhsta, ei huono ollenkaan!!!
etukallistuksenvakaajaan joutuu ehkä ymppäämään uudet kiinnikkeet alemmas, menee senverta lähelle öljypohjaa...katsotaan! huomenna pitäisi saapua teräspunos jarruletkusarja jolloin saa autoon jarrutkin pelaamaan...melkein...meni takakelkkaa nostaessa kuskin puolen jarruputki t-haaran kohalta poikki...prkl!
takakelkan ja korin välisten puslien sekä etuiskareiden yläpään kumeissa olevat reijät ja joustoa lisäävät montut täytin sikaliimalla...
camppeeritankoihin on nyt hitsattu vahvikelaipat puslien pedin ympäri 4mm rststä, pistän kuveja kuhan pääsee räpsimään!
japipartsilta tilasin kirkasoptiikkavalot eteen, hinta hyvä! asiakaspalvelu loistava! suosittelen!! toisin taas edellämainutun teräspunosjarruletku-sarjan tilasin joulukuun alussa yhdestä toisesta firmasta josta en kyllä enään mitään tilaa...kyllä maksu otettiin vastaan mutta senpä jälkeen ei s-postiin edes vastailtu...tänään sitten 3.1 soitin ja rutisin siitä sarjasta ja heppu sano että tässähän tämä pyörii että pistetäänkö postiin?!?!? no postissa on ja huomenna pitäisi olla noudettavissa vihdoin!
enklannista tilailtiin kaverin kanssa osaa, syyläriin 2x12" sähköflektiä, öljykerääjän huohotinlinjan väliin sekä 2,25" ahtoputket...vaan kun laatikot availi oli ahtoputket 2".....ja rahti oli kotiovelle...eipä ollu kavereille jostain syystä puhelinnumero tullut perille ja paketit piti noutaa itse pasilasta...huoh
mutta valoa tunnelin päässä! kohta saa pistää pyörät alle ja työntää maalarin pakeille! väristä en vielä mainitse muuta kuin että se löytyy mbn värikartasta!
pistän tässä kuvia rojektista kun kerkiää napsia!!!
homma jatkuu...
Nyt on suurin osa alustasta kasattu!
Pitkään odotetut konit saapuivat muutaman mutkan kautta, maahantuoja kertoi toimitusajaksi noin kolmea viikkoa...takaiskarit kyllä saapuivat ajallaan mutta etutolpista ei kuulunut...loppuenlopuksi maahantuoja otti yhteyttä tehtaalle, joka ilmoitti ettei kyseisiä vaimentimia edes valmisteta vielä...niinpä tilalle tarjottiin keltaset säädettävät -70% ovhsta, ei huono ollenkaan!!!
etukallistuksenvakaajaan joutuu ehkä ymppäämään uudet kiinnikkeet alemmas, menee senverta lähelle öljypohjaa...katsotaan! huomenna pitäisi saapua teräspunos jarruletkusarja jolloin saa autoon jarrutkin pelaamaan...melkein...meni takakelkkaa nostaessa kuskin puolen jarruputki t-haaran kohalta poikki...prkl!
takakelkan ja korin välisten puslien sekä etuiskareiden yläpään kumeissa olevat reijät ja joustoa lisäävät montut täytin sikaliimalla...
camppeeritankoihin on nyt hitsattu vahvikelaipat puslien pedin ympäri 4mm rststä, pistän kuveja kuhan pääsee räpsimään!
japipartsilta tilasin kirkasoptiikkavalot eteen, hinta hyvä! asiakaspalvelu loistava! suosittelen!! toisin taas edellämainutun teräspunosjarruletku-sarjan tilasin joulukuun alussa yhdestä toisesta firmasta josta en kyllä enään mitään tilaa...kyllä maksu otettiin vastaan mutta senpä jälkeen ei s-postiin edes vastailtu...tänään sitten 3.1 soitin ja rutisin siitä sarjasta ja heppu sano että tässähän tämä pyörii että pistetäänkö postiin?!?!? no postissa on ja huomenna pitäisi olla noudettavissa vihdoin!
enklannista tilailtiin kaverin kanssa osaa, syyläriin 2x12" sähköflektiä, öljykerääjän huohotinlinjan väliin sekä 2,25" ahtoputket...vaan kun laatikot availi oli ahtoputket 2".....ja rahti oli kotiovelle...eipä ollu kavereille jostain syystä puhelinnumero tullut perille ja paketit piti noutaa itse pasilasta...huoh
mutta valoa tunnelin päässä! kohta saa pistää pyörät alle ja työntää maalarin pakeille! väristä en vielä mainitse muuta kuin että se löytyy mbn värikartasta!
pistän tässä kuvia rojektista kun kerkiää napsia!!!
homma jatkuu...
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Iha nummelan postista hain
Ja nyt ovottelee sun pyöräs vaan tukivarsia jotka odottelee täällä tallissa hitsailtuna
edit: ja pyöräski odottelee viel tääl
Ja nyt ovottelee sun pyöräs vaan tukivarsia jotka odottelee täällä tallissa hitsailtuna
edit: ja pyöräski odottelee viel tääl
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Re: w124 Coupe katu-projekti
Okei päivitellääs pienen tauon jälkeen..
Sairastelusta toipuneena pääsi pienen tauon jälkeen niputtamaan, alusta kammettu paikallensa pitkän odotuksen jälkeen ja pääsi pistämään pyörät alle ja korin rullaavaksi! Muuten projekti melko samassa jamassa muutamia pikkunäperryksiä lukuunottamatta. Paljon mielipitetiä jakaneista säädettävista ylätukivarsista pari kuvaa, mielipiteitä??
tässä muutamia kuveja!
Sairastelusta toipuneena pääsi pienen tauon jälkeen niputtamaan, alusta kammettu paikallensa pitkän odotuksen jälkeen ja pääsi pistämään pyörät alle ja korin rullaavaksi! Muuten projekti melko samassa jamassa muutamia pikkunäperryksiä lukuunottamatta. Paljon mielipitetiä jakaneista säädettävista ylätukivarsista pari kuvaa, mielipiteitä??
tässä muutamia kuveja!
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
tangot hitsattuna ja puslitettuna
2
3
Simmoset AMG monoblock replica vanteet 17"x8,5" kumit eteen 215/45 taakse 225/45
2
yleiskuvaa, perä laskee kun alusta pikkuhiljaa asettuu, keula on pukkien päällä
takaa
puuhanurkka
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Oikeen tallillekki kerjetty
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo sen minkä kaiken kiireen keskeltä kerinny
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo elikkäs!
Pientä edisystä!
Kone laskettiin 30mm alespäin että aski mahtuu perälle, iikoohoolta raktorin kumit kannatinkumeiksi, pitäisi ainaski olla jämäkät Tässä tuli sitten se onkelma että öljypohja laski niin ales että otti kallistuksenvakaajan kanssa kontaktia keulan ollessa ylhäällä, kuten arvelinkin...tommosen 25mm pidemmät billettitangot tuli jyrsittyvä vakaajalle. (mulla on pari vielä jos jollakin tarvetta, kusti polkee)
Ja sitten tuli tossa hierottua kaupat haaveilemastani 6v-manuaskista, parin viikon sisällä pääsee hakemaan ja ruuvaamaan kiinni! Sitte sais auton kiikuttaa pakosarjojen ja putkiston tekoon...
Moottorinohjauksen asentamista aloitettu, akun taakse siisti alumiininen paneeli jossa sulakerasiat, boksi ja releet, kuvia laitellaan myöhemmin! Johtosarjan tynkää aloitettu...komponentteja uupuu vielä mutta tilauksessa on...nyt odotellaan hitsaria että pääsee ahtoputkia imusarjalle asti värkkäämään...
Keula ja perä nyt laskettu, keula laskee vielä pari senttiä kun saa laatikon painon lisää!
Eilen tossa vielä hitsailin koneen öljyjäähylle paikan etupalkin alle...jäähy on 190 cossusta
Jarruuputket vedetty kabiinin kautta taakse, hydraulinen käsijarru ja peineensäädin vielä uupuu...MUTTA! mitä sanoo katsastusmies hydraulisesta käsijarrusta jos jätän kahvan pois, paineensäädin tulee piiloon. Alkuperäinen seisontajarru on vielä toiminnassa uusine hilkkeineen!!
Tässä pari kuvaa!
Mitä pidätte auton ulkonäöstä tässä vaiheessä? Tässä kuva kallistuksenvakaajan kiinnikkeistä Ensiviikolla parempia kuvia! Ja enemmän!
Jatketaan!
Pientä edisystä!
Kone laskettiin 30mm alespäin että aski mahtuu perälle, iikoohoolta raktorin kumit kannatinkumeiksi, pitäisi ainaski olla jämäkät Tässä tuli sitten se onkelma että öljypohja laski niin ales että otti kallistuksenvakaajan kanssa kontaktia keulan ollessa ylhäällä, kuten arvelinkin...tommosen 25mm pidemmät billettitangot tuli jyrsittyvä vakaajalle. (mulla on pari vielä jos jollakin tarvetta, kusti polkee)
Ja sitten tuli tossa hierottua kaupat haaveilemastani 6v-manuaskista, parin viikon sisällä pääsee hakemaan ja ruuvaamaan kiinni! Sitte sais auton kiikuttaa pakosarjojen ja putkiston tekoon...
Moottorinohjauksen asentamista aloitettu, akun taakse siisti alumiininen paneeli jossa sulakerasiat, boksi ja releet, kuvia laitellaan myöhemmin! Johtosarjan tynkää aloitettu...komponentteja uupuu vielä mutta tilauksessa on...nyt odotellaan hitsaria että pääsee ahtoputkia imusarjalle asti värkkäämään...
Keula ja perä nyt laskettu, keula laskee vielä pari senttiä kun saa laatikon painon lisää!
Eilen tossa vielä hitsailin koneen öljyjäähylle paikan etupalkin alle...jäähy on 190 cossusta
Jarruuputket vedetty kabiinin kautta taakse, hydraulinen käsijarru ja peineensäädin vielä uupuu...MUTTA! mitä sanoo katsastusmies hydraulisesta käsijarrusta jos jätän kahvan pois, paineensäädin tulee piiloon. Alkuperäinen seisontajarru on vielä toiminnassa uusine hilkkeineen!!
Tässä pari kuvaa!
Mitä pidätte auton ulkonäöstä tässä vaiheessä? Tässä kuva kallistuksenvakaajan kiinnikkeistä Ensiviikolla parempia kuvia! Ja enemmän!
Jatketaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti