W124 OM603 -> OM606
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Omasta mielestä moottori voi sammahtaa melko nopeesti jos vaikkapa öljykorkista kaadettaisiin kuulia sisään? Sama juttu kuin alipainepumpun laakerikuulissa...
Vai onko mulla jäänyt joku luento välissä missä kumotaan väittämä siitä että juurikin alipainepumpun laakerikuulat eivät voi vaikuttaa moottorin toimintaan vaikka ne johonkin kriittiseen väliin joutuisivatkin
Vai onko mulla jäänyt joku luento välissä missä kumotaan väittämä siitä että juurikin alipainepumpun laakerikuulat eivät voi vaikuttaa moottorin toimintaan vaikka ne johonkin kriittiseen väliin joutuisivatkin
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Ei olemultiviri kirjoitti:Omasta mielestä moottori voi sammahtaa melko nopeesti jos vaikkapa öljykorkista kaadettaisiin kuulia sisään? Sama juttu kuin alipainepumpun laakerikuulissa...
Vai onko mulla jäänyt joku luento välissä missä kumotaan väittämä siitä että juurikin alipainepumpun laakerikuulat eivät voi vaikuttaa moottorin toimintaan vaikka ne johonkin kriittiseen väliin joutuisivatkin

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
En tiedä mikä luento on jäänyt kuulematta, mutta ei ainakaan polttomoottori tekniikasta käsittelevästä luennosta. Niinkuin sanottu, moottori ei ole riippuvainen alipainepumpusta. Alipainepumpun tehtävä on aivan muun toiminnnan ylläpitäminen.multiviri kirjoitti:Omasta mielestä moottori voi sammahtaa melko nopeesti jos vaikkapa öljykorkista kaadettaisiin kuulia sisään? Sama juttu kuin alipainepumpun laakerikuulissa...
Vai onko mulla jäänyt joku luento välissä missä kumotaan väittämä siitä että juurikin alipainepumpun laakerikuulat eivät voi vaikuttaa moottorin toimintaan vaikka ne johonkin kriittiseen väliin joutuisivatkin
Itse en ole elämäni aika törmännyt tapaukseen, jossa kyseinen moottori olisi rikkoontunut mainitulla tavalla mainitusta syystä.
Vaurioita voi kyllä aiheuttaa, mutta tämän tyyppinen moottorivaurio on teoriassa mahdottomuus.
Mainittu vertaus kuulien kaatamiseseta öljykorkista sisään on vähän toinen juttu, kun kuulat pääsee vaikuttamaan suoraan nokka-akselin toimintaan, mutta ne kuulat ei välttämättä mahdu mihinkään väliin, vaan aiheuttaa ylimääräisiä kitinöitä ja kilinöitä.
Alipainepumpun rikkoontuminen päästää metalliosat jakopään koteloon ja sieltä kiertosuunnan mukaan kohti öljypohjaa. Jakopäänketju kyllä suistaa laakerikuulat tai muut metallinkappaleet pois ketjun alueella olevista tärkeistä kohteista. Mekkala voi pahimmassa tapauksessa olla melkoinen, mutta ketjun katkeaminen tai muu vastaava on epätodennäköistä.
Se siitä tuon moottorin rakenteista ja luennosta. En kuitenkaan kehoita ketään kaatamaan öljykorkin aukosta sisään muutakuin öljyä.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
En väitä että olisi alipainepumppu hajonnut, mutta sen hajoaminen voi saada aikaiseksi aikalailla pahaa jälkeä ja puhun nyt kokemuksesta.
Itselleni sattui moinen vaurio 190 D -65 Mersussa. Pumpun rulla oli poksahtanut ja katkaissut jakoketjun, seurauksena täysi kansiremontti ja yhden männän uusiminen.
Että silleen.
Itselleni sattui moinen vaurio 190 D -65 Mersussa. Pumpun rulla oli poksahtanut ja katkaissut jakoketjun, seurauksena täysi kansiremontti ja yhden männän uusiminen.
Että silleen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Nyt kyllä on kysymys OM 60X tyyppisestä moottorista. Vuoden -65 mallin 190 D on vähän erilainen moottori. Heikoin lenkki siellä olikin jakopään ketju. Samoin kyseisessä moottorissa on erilainen jakopään ketjun kulkureitti ja rakenne erilainen.sompio kirjoitti:En väitä että olisi alipainepumppu hajonnut, mutta sen hajoaminen voi saada aikaiseksi aikalailla pahaa jälkeä ja puhun nyt kokemuksesta.
Itselleni sattui moinen vaurio 190 D -65 Mersussa. Pumpun rulla oli poksahtanut ja katkaissut jakoketjun, seurauksena täysi kansiremontti ja yhden männän uusiminen.
Että silleen.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Ennen kun alkaa starttailemaan voisi hyvä olla saada selville äänen ja koneen sammahtamisen syy?
Kannattaisiko käyttää irti vielä uudelleen sitä alipainepumppua?
Voisko ahtimen kompurasiiven kappaleet männänpäälle joutuessaan saada aikaan äännet ja koneen sammumisen?
Vetolevyrikko kait myös kuuluu samaan kategoriaan?
Hylsyllä kampuranpäästä voi koittaa pyöriikö kone normaalisti ympäri. Sillä operaatiolla voi selvitä muutakin?
Kannattaisiko käyttää irti vielä uudelleen sitä alipainepumppua?
Voisko ahtimen kompurasiiven kappaleet männänpäälle joutuessaan saada aikaan äännet ja koneen sammumisen?
Vetolevyrikko kait myös kuuluu samaan kategoriaan?
Hylsyllä kampuranpäästä voi koittaa pyöriikö kone normaalisti ympäri. Sillä operaatiolla voi selvitä muutakin?
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
On niitä lankuistakin koneita posahtanu juurikin siitä syystä että kuula joutuu ketjun ja hammasrattaan väliinMesemies89 kirjoitti:Nyt kyllä on kysymys OM 60X tyyppisestä moottorista. Vuoden -65 mallin 190 D on vähän erilainen moottori. Heikoin lenkki siellä olikin jakopään ketju. Samoin kyseisessä moottorissa on erilainen jakopään ketjun kulkureitti ja rakenne erilainen.sompio kirjoitti:En väitä että olisi alipainepumppu hajonnut, mutta sen hajoaminen voi saada aikaiseksi aikalailla pahaa jälkeä ja puhun nyt kokemuksesta.
Itselleni sattui moinen vaurio 190 D -65 Mersussa. Pumpun rulla oli poksahtanut ja katkaissut jakoketjun, seurauksena täysi kansiremontti ja yhden männän uusiminen.
Että silleen.

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Onhan noita jakoketjuja särkynyt om 60x koneista jonkin verran. Rikkinäinen alipainepumppu purkaantuu ja kuulia menee ketjun väliin katkaisten ketjun tai sekottaen jaon. Juuri tämän takia tuo vanhemman mallin alipainepumppu on huonossa maineessa. "Uudemmassa" alipainepumpussa tuo laakeri on erilainen, eikä yleensä hajoa.
Rikkinäinen alipainepumppu yleensä ääntää kauan, ennekuin hajoaa. Olisiko kuitenkin tässä ko. tapauksessa ollut alipainepumpun laakeri rikki?
Rikkinäinen alipainepumppu yleensä ääntää kauan, ennekuin hajoaa. Olisiko kuitenkin tässä ko. tapauksessa ollut alipainepumpun laakeri rikki?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Jari Ke kirjoitti:On niitä lankuistakin koneita posahtanu juurikin siitä syystä että kuula joutuu ketjun ja hammasrattaan väliinMesemies89 kirjoitti:Nyt kyllä on kysymys OM 60X tyyppisestä moottorista. Vuoden -65 mallin 190 D on vähän erilainen moottori. Heikoin lenkki siellä olikin jakopään ketju. Samoin kyseisessä moottorissa on erilainen jakopään ketjun kulkureitti ja rakenne erilainen.sompio kirjoitti:En väitä että olisi alipainepumppu hajonnut, mutta sen hajoaminen voi saada aikaiseksi aikalailla pahaa jälkeä ja puhun nyt kokemuksesta.
Itselleni sattui moinen vaurio 190 D -65 Mersussa. Pumpun rulla oli poksahtanut ja katkaissut jakoketjun, seurauksena täysi kansiremontti ja yhden männän uusiminen.
Että silleen.
Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun.

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Öljyntäyttökorkki tai venakoppa auki ja tiirailee siitä miltä ketjun liike näyttää kun varomasti pyörittää kampiakselia. Ketjun kireydenkin näkee siitä aika pienellä työllä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Tekeekö pelkkä tiirailu tässä tapauksessa autuaaksi, kun joka tapauksessa moottoria on purettava jonkin verran, että vika paikallistuu. Yläkertaa purkamaan, niin alkaa näkemään kunnolla mitä on tapahtunut.
Tai sitten ei ja hankkii sen Jopon.

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Tuohon alipainepumppu-asiaan. Pumppu oli aivan ehjän tuntoinen, ei ollut väljää missään. Miten tuo pumppu tai pumpun laakerit leviäisivät täysin ehjästä n. 2-3 kilometrin ajon jälkeen? Mutta kaikkihan on mahdollista.
Jos ei näy nii täytyy alkaa sitten ottaan ahtoputkea irti ja venakoppaa aukaisemaan.

Täytyy tänään kunhan kotia pääsee, nii koittaa pyörittää konetta varovasti kampiakselin päästä ja katella aluksi öljytäyttökorkin aukosta, miten ketju pyörii. Myötäpäiväänhän sitä kampiakselin päässä olevaa pulttia pitää pyörittää?veskola kirjoitti:Öljyntäyttökorkki tai venakoppa auki ja tiirailee siitä miltä ketjun liike näyttää kun varomasti pyörittää kampiakselia. Ketjun kireydenkin näkee siitä aika pienellä työllä.

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Ei sillä ole väliä kumpaan suuntaan kampiakselia pyörittää. Pyörimissuunta on myötäpäivään edestä katsottuna.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kokeile käyttää HAKU toimintoa niin löytyy monta tapaustaMesemies89 kirjoitti:Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun.

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Minä mitään tiijä mutten kyllä omista päistänikään mitään keksittyä juttua tänne kirjoitteleMesemies89 kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:On niitä lankuistakin koneita posahtanu juurikin siitä syystä että kuula joutuu ketjun ja hammasrattaan väliinMesemies89 kirjoitti:Nyt kyllä on kysymys OM 60X tyyppisestä moottorista. Vuoden -65 mallin 190 D on vähän erilainen moottori. Heikoin lenkki siellä olikin jakopään ketju. Samoin kyseisessä moottorissa on erilainen jakopään ketjun kulkureitti ja rakenne erilainen.sompio kirjoitti:En väitä että olisi alipainepumppu hajonnut, mutta sen hajoaminen voi saada aikaiseksi aikalailla pahaa jälkeä ja puhun nyt kokemuksesta.
Itselleni sattui moinen vaurio 190 D -65 Mersussa. Pumpun rulla oli poksahtanut ja katkaissut jakoketjun, seurauksena täysi kansiremontti ja yhden männän uusiminen.
Että silleen.
Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun.

Ex:sää kun aikoinaan käytin ruiskupumpun säädössä niin Diesel -huollon kaveri (Jussin Diesel) sanoi et samalla näkee sit sen ap-pumpun et mikä on. Kysyin et mitä siitä? Tuumasi et jos on vanha niin huonolla tuurilla voipi kuula joutua liian tiukkaan paikkaan ja hajoittaa mosan ja näitä on sattunu et vaihdetaanko jos on vanhaa mallia?
Vastasin et vaihdetaan.
Tiä sitten halusiko vedättää rahaa vai mitä mutta jotenkin olen taipuvainen uskomaan siihen mitä hän sano

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
etrade kirjoitti:Kokeile käyttää HAKU toimintoa niin löytyy monta tapaustaMesemies89 kirjoitti:Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun..
Mitä se haku auttaa, jos ja kun ei ole ainuttakaan faktaa pistää esille, joka on ammattilaisen tutkimuksessa osoitettu, että alipainepumpun rikkoontumisen seurauksena on tullut mainitunlainen moottorivaurio.
Jos tuntee mainitun moottorin jakopään rakenteen, niin sinne ketjun ja rattaan väliin voi mennä aika kökkäre, koska hydraulin ketjunkiristin antaa vastetta ja myötää.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ke 21.11.2012 11:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Pakko vielä:Mesemies89 kirjoitti:etrade kirjoitti:Kokeile käyttää HAKU toimintoa niin löytyy monta tapaustaMesemies89 kirjoitti:Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun..
Mitä se haku auttaa, jos ja kun ei ole ainuttakaan faktaa pistää esille, joka on ammattilaisen tutkimuksessa osoitettu, että alipainepumpun rikkoontumisen seurauksena on tullut mainitunlainen moottorivaurio.
No miksi se laakerin malli on muutettu kuulalaakerista neulamalliseen jos kerran siinä ei mitään harmia koskaan olisi ollu?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kyllä sen tietää kaikki, jotka laakereiden kanssa on tekemisissä, miksi kuulalaakeri korvataan neulalaakerilla.Jari Ke kirjoitti:Pakko vielä:Mesemies89 kirjoitti:etrade kirjoitti:Kokeile käyttää HAKU toimintoa niin löytyy monta tapaustaMesemies89 kirjoitti:Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun..
Mitä se haku auttaa, jos ja kun ei ole ainuttakaan faktaa pistää esille, joka on ammattilaisen tutkimuksessa osoitettu, että alipainepumpun rikkoontumisen seurauksena on tullut mainitunlainen moottorivaurio.
No miksi se laakerin malli on muutettu kuulalaakerista neulamalliseen jos kerran siinä ei mitään harmia koskaan olisi ollu?
Sitä ei vaihdeta rikkoontumisvaaran vuoksi vaan laakeripintapaineen jakautumisen ja vierintäominaisuuksien perusteella.
Antaa tämän paskan olla...ei jaksa selvitellä.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
No sitte Jussin Dieselin Jussi itte valehteli mulle et on korjaillu/nähny tapauksia ja jymäytti minua. Sitä vaan mietin että kun laakerin tyyppi on vaihtunut ja kuten kerroit pintapaine siten pienentynyt kun se on jakautunut isommalle alalle niin millainen korrelaatio on pienentyneellä laakerin pintapaineella ja laakerinkestolla?Mesemies89 kirjoitti:
Kyllä sen tietää kaikki, jotka laakereiden kanssa on tekemisissä, miksi kuulalaakeri korvataan neulalaakerilla.
Sitä ei vaihdeta rikkoontumisvaaran vuoksi vaan laakeripintapaineen jakautumisen ja vierintäominaisuuksien perusteella.
No tulipahan vahdettua uusi.
Onneksi täällä on kavereita jotka tietää miten asianlaita on

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Jari Ke kirjoitti:
Onneksi täällä on kavereita jotka tietää miten asianlaita on
Minäkin haluaisin nähdä nämä " kaverit ", ja päästä tenttaamaan mikä se asianlaita on.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Ja sen pitää sitten olla ammattilaisen tutkimuksissa selvitetty että ne on kavereita eikä mitään puolituttuja. Onneks täällä ei kaikki ole samaa mieltä niin ei jää liian lyheen tämä keskustelu 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Mersun dieseleiden kohdalla alipainepumppua on muutettu koska vanhan mallisen pumpun hajottua siitä irronneet laakerikuulat saattoivat aiheuttaa moottorivaurion.Mesemies89 kirjoitti:Kyllä sen tietää kaikki, jotka laakereiden kanssa on tekemisissä, miksi kuulalaakeri korvataan neulalaakerilla.Jari Ke kirjoitti:Pakko vielä:Mesemies89 kirjoitti:etrade kirjoitti:Kokeile käyttää HAKU toimintoa niin löytyy monta tapaustaMesemies89 kirjoitti:Olisi edes yksi tapaus malliksi, jossa mainittu vaurio on katkaissut jakopään ketjun..
Mitä se haku auttaa, jos ja kun ei ole ainuttakaan faktaa pistää esille, joka on ammattilaisen tutkimuksessa osoitettu, että alipainepumpun rikkoontumisen seurauksena on tullut mainitunlainen moottorivaurio.
No miksi se laakerin malli on muutettu kuulalaakerista neulamalliseen jos kerran siinä ei mitään harmia koskaan olisi ollu?
Sitä ei vaihdeta rikkoontumisvaaran vuoksi vaan laakeripintapaineen jakautumisen ja vierintäominaisuuksien perusteella.
Antaa tämän paskan olla...ei jaksa selvitellä.
Asiasta kyllä tietää jokainen joka on vähänkään enemmän ollut tekemisissä mersujen kanssa. Tosin muutoksia on taidettu tehdä moneenkin kertaan, eiköhän siitä saa saivartelun siementä ...
Henkilökohtaisesti tietämistäni pumpun hajoamisen aiheuttamista vioista on jäänyt mieleen erään S124 200D:n omistajan katkeruus, luotto autoon oli ollut kova ja kesken työtehtävän yllättänyt moottorivaurio romahdutti osittain uskon mersujen laatuun. Kyseessä oli ruumisauto ja kilometrejä takana muistaakseni noin 130000.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Kyllä niitä Esson baarin juttuja maailmaan mahtuu.Siekkinen kirjoitti:Ja sen pitää sitten olla ammattilaisen tutkimuksissa selvitetty että ne on kavereita eikä mitään puolituttuja. Onneks täällä ei kaikki ole samaa mieltä niin ei jää liian lyheen tämä keskustelu
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Minäkin työkseni niitä pumpun aiheuttamia vikoja ainakin neljä kappaletta laittanut.
Pariin tullut reikä myös öljypohjaan.
Pariin tullut reikä myös öljypohjaan.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Niitten lisäks mahtuu myös kokemuksia asentajilta ja auton omistajilta.Mesemies89 kirjoitti:Kyllä niitä Esson baarin juttuja maailmaan mahtuu.Siekkinen kirjoitti:Ja sen pitää sitten olla ammattilaisen tutkimuksissa selvitetty että ne on kavereita eikä mitään puolituttuja. Onneks täällä ei kaikki ole samaa mieltä niin ei jää liian lyheen tämä keskustelu
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Sä nyt et sit kuitenkaan ymmärtäny vaikka vähä oletin et olisit ymmärtänyMesemies89 kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:
Onneksi täällä on kavereita jotka tietää miten asianlaita on
Minäkin haluaisin nähdä nämä " kaverit ", ja päästä tenttaamaan mikä se asianlaita on.
Tarkoitin sinua kun puhuin "kavereista jotka tietää" Joudut nyt itte itteäs tenttamaan et miten se asianlita on.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
dealer kirjoitti:
Mersun dieseleiden kohdalla alipainepumppua on muutettu koska vanhan mallisen pumpun hajottua siitä irronneet laakerikuulat saattoivat aiheuttaa moottorivaurion.
Asiasta kyllä tietää jokainen joka on vähänkään enemmän ollut tekemisissä mersujen kanssa. Tosin muutoksia on taidettu tehdä moneenkin kertaan, eiköhän siitä saa saivartelun siementä ...
Henkilökohtaisesti tietämistäni pumpun hajoamisen aiheuttamista vioista on jäänyt mieleen erään S124 200D:n omistajan katkeruus, luotto autoon oli ollut kova ja kesken työtehtävän yllättänyt moottorivaurio romahdutti osittain uskon mersujen laatuun. Kyseessä oli ruumisauto ja kilometrejä takana muistaakseni noin 130000.
Kuinka monta tapausta alipainepumpun rikkoonnuttua ja siitä irronneet laakerikuulat ovat moottoreita vaurioittanut ? Mitä tuo saattoivat aiheuttaa moottorivaurion tarkoittaa ? Eikö olekaan faktaa asiasta.
Mitä itse tiedän Mersun moottoreista, ja luulen tietäväni niistä jonkinverran enemmän kuin sinä...ainakin sillä perusteella, kun tiedän minkä ikäinen olet ja minkä verran olet alalla ollut. Kattavaa tietoa ei saa siltä pohjalta, että on merkkiliikkeen palveluksessa muutamia vuosia.
Viimeisenä mainintanasi kuuluu niihin Esson baarin juttuhin. Kyllä juttuja piisaa joka lähtöön.
Minä tiedän, mikä johti Mersun alipainepumpun rakenteellisen muutokseen vanhaan verrattuna, mutta se on sitten aivan eri juttu.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viimeksi muokannut Mesemies89, Ke 21.11.2012 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Itse pidän kameraa jakokopassa niin voin sitten lyödä faktaa pöytään. Eikö se ole aika selvä jos hajoaa alipainepumppu ja heti perään tulee moottorivaurio.Mesemies89 kirjoitti:Kuinka monta tapausta alipainepumpun rikkoonnuttua ja siitä irronneet laakerikuulat ovat moottoreita vaurioittanut ? Mitä tuo saattoivat aiheuttaa moottorivaurion tarkoittaa ? Eikö olekaan faktaa asiasta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv
Siekkinen kirjoitti:Itse pidän kameraa jakokopassa niin voin sitten lyödä faktaa pöytään. Eikö se ole aika selvä jos hajoaa alipainepumppu ja heti perään tulee moottorivaurio.Mesemies89 kirjoitti:Kuinka monta tapausta alipainepumpun rikkoonnuttua ja siitä irronneet laakerikuulat ovat moottoreita vaurioittanut ? Mitä tuo saattoivat aiheuttaa moottorivaurion tarkoittaa ? Eikö olekaan faktaa asiasta.


