ABS:n jälkiasennus w201
ABS:n jälkiasennus w201
Hei.
Täällä varmasti joku tietää, minkälainen homma olisi asentaa ABS:t malliin jossa niitä ei ole.
Kyseessä on siis vm 89 oleva kaksilitrainen bensa mersu. Mielessä olisi tekniikan vaihto harraste mielessä, mutta kun en haluaisi toista mersua alkaa projektiksi hommaamaan, kun sukurasitteen takia en tästä nykyisestäkään viitsi vielä luopua.. Käsitykseni mukaan lukkiutumattomat jarrut pitäisi kuiten löytyä, jos tuota 2.5-16v mallia meinaa käyttää vertailuna.
Täällä varmasti joku tietää, minkälainen homma olisi asentaa ABS:t malliin jossa niitä ei ole.
Kyseessä on siis vm 89 oleva kaksilitrainen bensa mersu. Mielessä olisi tekniikan vaihto harraste mielessä, mutta kun en haluaisi toista mersua alkaa projektiksi hommaamaan, kun sukurasitteen takia en tästä nykyisestäkään viitsi vielä luopua.. Käsitykseni mukaan lukkiutumattomat jarrut pitäisi kuiten löytyä, jos tuota 2.5-16v mallia meinaa käyttää vertailuna.
Re: ABS:n jälkiasennus w201
Näinköhä täällä kukaan on moista hommaa tehny, sen verran suuritöinen se saavutettuun hyötyyn nähden on. Pyörimisanturit etunapoihin, perän vaihto, jarruputkien uusiminen, ja sit vielä sähkötyöt 

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: ABS:n jälkiasennus w201
Siirrä se tekniikka abssineen toisesta autosta niinkuin tekniikkakinTällöin napoineen ja taka-akseleineen sinne koko paketit.
Aika kauhia työ mutta jos halu ja tarmo ei hyydy työnmäärästä niin projektihan onnistuu.
Aika kauhia työ mutta jos halu ja tarmo ei hyydy työnmäärästä niin projektihan onnistuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ABS:n jälkiasennus w201
Ei ilmenny miksi haluat laittaa? Jos siksi että kokeilu et onnistuuko niin sit ymmärrän
Käys koittamassa sellaista jossa on ABS:t ja sellaista missä niitä ei ole. Kokeiluhan onnistuu lankulla tai tenavalla jossa on ABS:t. Ajat ja koitat ABS:t toiminnassa ja sitten ilman. En halua lannistaa mutta vähän epäilen että laantuu into laittaa
Yllättävän useissa tapauksissa jarrutusmatka on selvästi lyhyempi kun ei o ABS:ja toiminnassa. Väistötilanne on ainoa jossa ABS:sta voi olla hyötyä mutta kun tilanne on todellinen osaako sitä yrittääkkään väistää vai tuleeko vain paniikkijarrutus joka tosiaan on joissain tilanteissa pidempi ABS:n kanssa
En pidä mitenkään kovin älykkäänä näitten vanhojen mersujen ABS -tekniikkaa. Toki aikakaudellaan saattoivat olla parhaita? Uusissa autoissa tilanne ABS:ien kohdallan on varmaan aivan toinen sen lisäksi että niissä on muutakin ajonhallintaan liittyvää tekniikkaa.
Kävisin vielä ennen työhön ryhtymistä kysymässä katsastusinssiltä et saako itte laittaa ns. bolt on ilman mitään senkummempia tyyppihyväksyntöjä vai täytyykö asennuksen suorittajalla olla jonkinlainen lisenssi homman suorittamiseen ja tämä kirjallisena. Meinaan tällä muutostyöllä saattaa olla rajoitteita kun muutetaan auton oleelliseen hallintalaitteen toimintaa ? Pahimmasa tapauksessa et saa leimaa kun olet tehny muutoksen


Yllättävän useissa tapauksissa jarrutusmatka on selvästi lyhyempi kun ei o ABS:ja toiminnassa. Väistötilanne on ainoa jossa ABS:sta voi olla hyötyä mutta kun tilanne on todellinen osaako sitä yrittääkkään väistää vai tuleeko vain paniikkijarrutus joka tosiaan on joissain tilanteissa pidempi ABS:n kanssa

En pidä mitenkään kovin älykkäänä näitten vanhojen mersujen ABS -tekniikkaa. Toki aikakaudellaan saattoivat olla parhaita? Uusissa autoissa tilanne ABS:ien kohdallan on varmaan aivan toinen sen lisäksi että niissä on muutakin ajonhallintaan liittyvää tekniikkaa.
Kävisin vielä ennen työhön ryhtymistä kysymässä katsastusinssiltä et saako itte laittaa ns. bolt on ilman mitään senkummempia tyyppihyväksyntöjä vai täytyykö asennuksen suorittajalla olla jonkinlainen lisenssi homman suorittamiseen ja tämä kirjallisena. Meinaan tällä muutostyöllä saattaa olla rajoitteita kun muutetaan auton oleelliseen hallintalaitteen toimintaa ? Pahimmasa tapauksessa et saa leimaa kun olet tehny muutoksen

Re: ABS:n jälkiasennus w201
"Käsitykseni mukaan lukkiutumattomat jarrut pitäisi kuiten löytyä, jos tuota 2.5-16v mallia meinaa käyttää vertailuna. "
Tuon takiahan sitä ollaan tekemässä. On tehtävissä mutten minäkään oikein viitsi suositella, mutta se nyt riippuu miten innokas johtomies on kyseessä.
Tuon takiahan sitä ollaan tekemässä. On tehtävissä mutten minäkään oikein viitsi suositella, mutta se nyt riippuu miten innokas johtomies on kyseessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ABS:n jälkiasennus w201
Aivan kuten veskolakin jo totesi, niin en minä niitä ABS:a sinne välttämättä kaipaisi, mutta katsastus setä taas taitaa olla toista mieltä.
Hommiahan tuossa riittää, mutta kun tarkoitus vaihtaa mm. etujarrut ja vetopyörästökin, niin siinähän ne ABS:t melkein tulevat vähän jo niinkuin samalla.. Ohjaus- ja hydraulisylinterikin tulisivat samasta autosta kuin isompi kone, mutta kuitenkin hieman mietityttää varsinkin tuo sähköpuoli, että kuinka kova homma ne on sitten saada toimimaan?
Osien luovuttajana toimisi siis 3.0l bensakoneella oleva w124 vm91.
Tuleeko jollakin enemmän näiden kanssa värkänneellä jotain sellaista nyt samantien mieleen, mihin tämä tekniikan vaihto saattaisi tökätä tai mikä tulee erityisen kalliiksi/hankalaksi toteuttaa ja mitä minä en ole välttämättä hoksannut edes ajatella?
Hommiahan tuossa riittää, mutta kun tarkoitus vaihtaa mm. etujarrut ja vetopyörästökin, niin siinähän ne ABS:t melkein tulevat vähän jo niinkuin samalla.. Ohjaus- ja hydraulisylinterikin tulisivat samasta autosta kuin isompi kone, mutta kuitenkin hieman mietityttää varsinkin tuo sähköpuoli, että kuinka kova homma ne on sitten saada toimimaan?
Osien luovuttajana toimisi siis 3.0l bensakoneella oleva w124 vm91.
Tuleeko jollakin enemmän näiden kanssa värkänneellä jotain sellaista nyt samantien mieleen, mihin tämä tekniikan vaihto saattaisi tökätä tai mikä tulee erityisen kalliiksi/hankalaksi toteuttaa ja mitä minä en ole välttämättä hoksannut edes ajatella?
Re: ABS:n jälkiasennus w201
OK nyt ymmärrän. Kunnianhimoinen projekti. Akun takana se ohjainboksi on ja paksu on kaapelinippu mitä siihen tulee mutta kaikki on varmaan tehtävissä ja niin tämäkin. Onnea siihenFinigen9 kirjoitti:Aivan kuten veskolakin jo totesi, niin en minä niitä ABS:a sinne välttämättä kaipaisi, mutta katsastus setä taas taitaa olla toista mieltä.

Re: ABS:n jälkiasennus w201
Pitäsköhän mun laittaa se kuva missä räjäytin w124:n johtonipun leviäksi, yleensä sen avulla tullaan järkiin ja hitsataan siihen toiseen autoon oikea sarjanumero siitä toisesta autosta tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ABS:n jälkiasennus w201
Älä laita, niin ei tartte vielä haudata tätä projekti suunnitelmaa..
Taidan kuitenkin varulta käydä vielä siellä konttorilla kyselemässä kaikenlaista.
Kiitoksia vastanneille..

Taidan kuitenkin varulta käydä vielä siellä konttorilla kyselemässä kaikenlaista.
Kiitoksia vastanneille..
Re: ABS:n jälkiasennus w201
Onnistuiko koskaan tämä projekti?
Itsellekin taitaa tulla sama eteen...

Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Pyhäajossa C126 560 SEC
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Pyhäajossa C126 560 SEC