C55 AMG

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

C55 AMG

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Nettiautossa, tuolla pahuuden alkulähteilllä, on jonkin aikaa pyörinyt -05 vuoden C55 AMG, joka on nyt alkanut "vaivata" vähän enemmänkin. Löytyykö foorumilta kyseisen mallin omistajia ja jos löytyy, kehtaisivatko he ilmoittautua ja kertoa kokemuksistaan autosta? Tällä hetkellä ajossa on vuoden -03 C30 AMG, joka työmatkan radikaalin lyhentymisen vuoksi seisoo käyttövoimaveron suuruuteen nähden aivan liikaa tallissa, joten ajattelin että yhtä hyvin sitä voisi sitten ajaa vaikka vähän isommalla bensakoneella. 8)

Erityisesti kiinnostavat ylläpitokulut eli jos nyt vaikka tuohon nokivasaraan vertaa, pitääkö varautua olellisesti isompiin korjaamolaskuihin? Turbovaivoja nyt ei ainakaan voi olla, joten saattaisiko tuo olla jopa dieseliä helppohoitoisempi?

Kaikki tieto, linkit, luulot ynnä mutu otetaan kiitollisuudella vastaan!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CountZero kirjoitti:Nettiautossa, tuolla pahuuden alkulähteilllä, on jonkin aikaa pyörinyt -05 vuoden C55 AMG, joka on nyt alkanut "vaivata" vähän enemmänkin. Löytyykö foorumilta kyseisen mallin omistajia ja jos löytyy, kehtaisivatko he ilmoittautua ja kertoa kokemuksistaan autosta? Tällä hetkellä ajossa on vuoden -03 C30 AMG, joka työmatkan radikaalin lyhentymisen vuoksi seisoo käyttövoimaveron suuruuteen nähden aivan liikaa tallissa, joten ajattelin että yhtä hyvin sitä voisi sitten ajaa vaikka vähän isommalla bensakoneella. 8)

Erityisesti kiinnostavat ylläpitokulut eli jos nyt vaikka tuohon nokivasaraan vertaa, pitääkö varautua olellisesti isompiin korjaamolaskuihin? Turbovaivoja nyt ei ainakaan voi olla, joten saattaisiko tuo olla jopa dieseliä helppohoitoisempi?

Kaikki tieto, linkit, luulot ynnä mutu otetaan kiitollisuudella vastaan!
Onko sulla sitten ollut tuo C30 kallis ylläpitää? Itselläni ei mennyt rahaa kuin virittämiseen / takarenkaisiin / dieseliin. :lol: Ajoin autolla noin 35thkm. Uusi omistaja juuri otti yhteyttä että on nyt 2 vuoden omistamisen jälkeen myymässä tuon mun vanhan auton. Oli heti kun oli ostanut sen niin jarrut ja tukivarsi jumppaa siihen tehnyt. Ei mitään muuta 60thkm aika. Oli ollut todella tyytyväinen ongelmattomaan autoon. Kyseisessä autossa on ollut minun aikananni 330hp ja uudella omistajalla 300hp. Ei mitään ongelmia kestävyyden kans.

Voin ainakin väittää että oli tuo C30 paljon halvempi ylläpitää kuin tämä nykynen S211 320 CDI facelift.

EDIT: Oli pakko kurkata tuo auto. Hieno on. Mulla oli kans facelift ja on paljon fiksumpi sisustaltaan. Bensaahan tuo varmasti syö järettömän määrän talviaikaan ja pätkäajossa. Tietty jos kilsoja ei tuu niin mitä väliä. mitä lie sitten vero tollasen kun co päästöt mitä lie?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja CountZero »

simppa80 kirjoitti: Onko sulla sitten ollut tuo C30 kallis ylläpitää? Itselläni ei mennyt rahaa kuin virittämiseen / takarenkaisiin / dieseliin. :lol: Ajoin autolla noin 35thkm. Uusi omistaja juuri otti yhteyttä että on nyt 2 vuoden omistamisen jälkeen myymässä tuon mun vanhan auton. Oli heti kun oli ostanut sen niin jarrut ja tukivarsi jumppaa siihen tehnyt. Ei mitään muuta 60thkm aika. Oli ollut todella tyytyväinen ongelmattomaan autoon. Kyseisessä autossa on ollut minun aikananni 330hp ja uudella omistajalla 300hp. Ei mitään ongelmia kestävyyden kans.

Voin ainakin väittää että oli tuo C30 paljon halvempi ylläpitää kuin tämä nykynen S211 320 CDI facelift.

EDIT: Oli pakko kurkata tuo auto. Hieno on. Mulla oli kans facelift ja on paljon fiksumpi sisustaltaan. Bensaahan tuo varmasti syö järettömän määrän talviaikaan ja pätkäajossa. Tietty jos kilsoja ei tuu niin mitä väliä. mitä lie sitten vero tollasen kun co päästöt mitä lie?
En mä kiisseliä kalliiksi luonnehtisi, vaikka nyt vajaan 50 tuhannen aikana onkin ollut joitain ylimääräisiä laittoja. Viime talvena löytyi katsastuksessa löysä raidetangon pää ja hetikohta sen jälkeen menivät takaiskarit vaihtoon. Samalla kertaa meni uusiksi myös takalasinpyyhkimen moottori. Kesällä jouduin nilkuttamaan pajalle yhdellä vaihteella, kun laatikon johdinlevyn nopeusanturi sanoi sopimuksen irti ja veti lootan vikatilaan. Rahallisesti näistä ei ole tullut takkiin sen enempää kuin aikaisempienkaan autojen remontoinneista, mutta ehkä mä odotin Mersulta vähän enemmän. :) Hyvä auto se on, ei mulla ole siitä mikään kiire luopua, mutta kyllä tuo C55 vähän kuumottaa...
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mulle on ollu tää 211 hiukka petyymys. 2 kpl W203 kun oli ja niissä kun ei ollu oikeestaan mitään. Ajettelin vielä että ostan W211 faceliftin 150thkm ajetun niin ei siihen mitään ylimääräisiä vikoja voi tulla. Noh näköjään voi. Ja täältä saa lukea että tulee muillekin ja vielä vähemmänkin ajettuun. Kyllä se kohtuudella ottaa pannuun kun "uudehko" mersu on limppi modessa tuolla moottoritiellä muiden tukkona :D

Onneks ei mitään todella ISOA ei oo menny *kop kop* mutta ketuttaa se kun jotakinkaan ylimääräistä menee. Ja osat on niin vi*un kalliita. Käytettyjä pitää metsästää. (Esim. Uusi Bi-xenon umpio kurvivaloilla 1400€ veholla, Saksassa 1000€)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja amgenter »

CountZero kirjoitti:Nettiautossa, tuolla pahuuden alkulähteilllä, on jonkin aikaa pyörinyt -05 vuoden C55 AMG, joka on nyt alkanut "vaivata" vähän enemmänkin. Löytyykö foorumilta kyseisen mallin omistajia ja jos löytyy, kehtaisivatko he ilmoittautua ja kertoa kokemuksistaan autosta? Tällä hetkellä ajossa on vuoden -03 C30 AMG, joka työmatkan radikaalin lyhentymisen vuoksi seisoo käyttövoimaveron suuruuteen nähden aivan liikaa tallissa, joten ajattelin että yhtä hyvin sitä voisi sitten ajaa vaikka vähän isommalla bensakoneella. 8)

Erityisesti kiinnostavat ylläpitokulut eli jos nyt vaikka tuohon nokivasaraan vertaa, pitääkö varautua olellisesti isompiin korjaamolaskuihin? Turbovaivoja nyt ei ainakaan voi olla, joten saattaisiko tuo olla jopa dieseliä helppohoitoisempi?

Kaikki tieto, linkit, luulot ynnä mutu otetaan kiitollisuudella vastaan!
Kone C55:ssa on hyvin luotettava. Pari anturivikaa tyypillisiä. MAF-anturi likaantuu/vikaantuu ja vaihtamalla korjaantuu. CPS-anturi toinen mahdollinen ikävä kun ei käynnisty enää lämpimänä. Korjaantuu myös vaihdolla. Näissä taisi olla myös normaalivikana venttiilikoppien päällä olevien koteloiden tiivisteen vuotaminen. Valuttaa ikävästi öljyä sieltä tiivisteen välistä. Korjaantuu vain tiivisteen vaihdolla. Rasiat irti, puhdistus ja uusi tiivistemassa tilalle.
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja CountZero »

simppa80 kirjoitti: EDIT: Oli pakko kurkata tuo auto. Hieno on. Mulla oli kans facelift ja on paljon fiksumpi sisustaltaan. Bensaahan tuo varmasti syö järettömän määrän talviaikaan ja pätkäajossa. Tietty jos kilsoja ei tuu niin mitä väliä. mitä lie sitten vero tollasen kun co päästöt mitä lie?
On muuten aika miehekkäät päästöt, 293 g/km. :mrgreen: Ensi vuonna tuo näyttäisi tarkoittavan 421,575 euron ajoneuvoveroa, jos ajaa koko vuoden.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja markoala »

Se siitä bensa auton pienestä verosta :D
W213 220d +W242 electric drive
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja amgenter »

markoala kirjoitti:Se siitä bensa auton pienestä verosta :D
Ei se vero mitään haittaa. Enempi menee itse aineeseen. Itellä 2 mäntää vähemmän ja keskimääräinen tankkaus kahden vuoden ajalta 76 euroa ja sillä on päässyt keskimäärin 353 kilsaa / tankki. Eihän tuo vero ole kuin 5 ja puol tankillista. :D
ripuliranne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ti 29.11.2011 22:25
Paikkakunta: Hki

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja ripuliranne »

amgenter kirjoitti:
markoala kirjoitti:Se siitä bensa auton pienestä verosta :D
Ei se vero mitään haittaa. Enempi menee itse aineeseen. Itellä 2 mäntää vähemmän ja keskimääräinen tankkaus kahden vuoden ajalta 76 euroa ja sillä on päässyt keskimäärin 353 kilsaa / tankki. Eihän tuo vero ole kuin 5 ja puol tankillista. :D
Ot mutta kuulostaa melko kivalle, näin suomen olosuhteissa joissa laillisesti paikasta A paikkaan B pääsee yhtä nopeasti autolla kuin autolla ja omat tankkaukset nykyisessä kulkineessa keskimäärin 60€ kerta...900-1000km :D . Ja mikäli topicissa oleva C55 Amg on linkin auto, mainostetaan siellä ripeää paikanvaihtoa A:n ja B:n välillä. Ja tehoa nykyisessä kulkineessa vs C55AMG on -300hv ja vääntöä puolet eli noin -250nm.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/5020382" onclick="window.open(this.href);return false;
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Eipä kai tuossa ole muuta kuin järjetön hinta, varsinkin kun on tuo vanha korinen vaikka kuinka facelifti olisikin. Mut jos tuo vanhahko kori uppoaa ja ylimääräistä seteliä on taskut pullollaan, niin mikä jottei :) Itse en näe ihan hinnan väärtiksi, vaikka vähän harvinaisempi malli onkin.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kumma juttu miten tuossa tuo C55 luokitellaan mm. "tuning-autoksi" vaikkei tossa ole tasan mitään tuningia... :D
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja CountZero »

Pansu kirjoitti:Eipä kai tuossa ole muuta kuin järjetön hinta, varsinkin kun on tuo vanha korinen vaikka kuinka facelifti olisikin. Mut jos tuo vanhahko kori uppoaa ja ylimääräistä seteliä on taskut pullollaan, niin mikä jottei :) Itse en näe ihan hinnan väärtiksi, vaikka vähän harvinaisempi malli onkin.
Niin, hinnasta saamme ainakin osittain kiittää yksityisautoilijoita rikollisina pitävää Suomen valtiota, koska tuossakin autossa veroa on melkein 15 kiloa. Pikavilkaisulla mobile.de:ssä C55:n hinnat alkavat 15 tuhannesta, ja kun siihen lätkäistään tuo vittuiluvero päälle, niin siinähän sitä jo ollaan kolmessakympissä.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja simoks »

CountZero kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Eipä kai tuossa ole muuta kuin järjetön hinta, varsinkin kun on tuo vanha korinen vaikka kuinka facelifti olisikin. Mut jos tuo vanhahko kori uppoaa ja ylimääräistä seteliä on taskut pullollaan, niin mikä jottei :) Itse en näe ihan hinnan väärtiksi, vaikka vähän harvinaisempi malli onkin.
Niin, hinnasta saamme ainakin osittain kiittää yksityisautoilijoita rikollisina pitävää Suomen valtiota, koska tuossakin autossa veroa on melkein 15 kiloa. Pikavilkaisulla mobile.de:ssä C55:n hinnat alkavat 15 tuhannesta, ja kun siihen lätkäistään tuo vittuiluvero päälle, niin siinähän sitä jo ollaan kolmessakympissä.
Ei tähän voi muuta todeta kuin että Suomi on paska maa :thumbup:
W210 E320cdi
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja CountZero »

simoks kirjoitti:
CountZero kirjoitti: Niin, hinnasta saamme ainakin osittain kiittää yksityisautoilijoita rikollisina pitävää Suomen valtiota, koska tuossakin autossa veroa on melkein 15 kiloa. Pikavilkaisulla mobile.de:ssä C55:n hinnat alkavat 15 tuhannesta, ja kun siihen lätkäistään tuo vittuiluvero päälle, niin siinähän sitä jo ollaan kolmessakympissä.
Ei tähän voi muuta todeta kuin että Suomi on paska maa :thumbup:
Autoilun suhteen ei voisi paljon paskempi olla... :evil:
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja RAM »

No en tiiä paskemmista, mutta kyllähän se korpee aatella, että sakut korkeine elintasoineen saavat muutamalla tonnilla älyttömän hyvän auton alleen, kun samasta saa täällä maksaa muutan kymppitonnin.

Mielestäni autoverotuksesta suomessa päättäneet poliitikot pitää kyselemättä teljetä vankilaa murhasta. Sillä he pakottavat suomalaiset ajamaan vanhoilla paskoilla, joissa kolarin sattuessa ei ole mitään mahdollisuutta selvitä.

On se kumma, kun ei sakujen talous ole kuralla, vaikkei siellä kyykyteteä ihmisiä tässä asiassa.

Pitää saada suomeen kukoistava autoteollisuus ja lakiin määräys, että jokaisella suomen kansalaisella tulee olla vähintään viisi alle kolmevuotiasta autoa omistuksessa. Näin luotaisiin sisämarkkinat, ja autovero nollaan 8)

Mikään nykyinen puolue ei taida autoilevan ihmisen etua ajaa :?:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kyllä se katsokaas riittää, kun tiputetaan vain nopeusrajoituksia entisestään, niin sillä -81 Corollallakin selviää jo neliraajahalvauksella. Paskat sitä mitään autokantaa kannattaa alkaa uusimaan, kun noin pääsee helpommalla. Vuonna 2025 ajammekin motarilla jo 50km/h rajoituksella. Sitä olen aina ihmetellyt, että kuka nämä riemuidiootit äänestää sinne kukkulalle "noku se on niin hyvä kaveri että pakko äänestää", "paskat niistä sen aivoituksista" :roll: Eli aina kun valitetaan suomen paskuudesta, on syytä katsoa peiliin, vai sitä naapuria ja kaveria, mene ja tiedä. Eihän tästä voi kiittää kuin suomalaisia :clap:

Se on kyllä totta että C55 hinta on järjetön juurikin verotuksen takia. Mutta kyllähän se vertailukin otetaan nettiauton ylihintaisista lotjista, kun sitä veroa aletaan miettimään ulkomaan tuliaisiin. Eli tässäkin saamme kiittää ihan itseämme. Tämän ole itsekin saanut karvaasti kokea, valitusprosessi on pitkä, eikä takuita sen läpi menosta ole.
Itse mietin tuota siltä kantilta, että C32 saa jo about puolet halvemmalla, niin haluanko maksaa tuosta kasikoneesta tuplahinnan. Muutenhan tuo on liki sama vessa koriltaan, aivan sama onko -01 vai -05, vaikka verottaja ei sitä noin näekään.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja S202 »

Järkevämpi valintahan C32 on, samat tehot ja lisääkin saa kohtuuhelposti. Toisaalta C55 on V8, sisusta hienompi ja maalipinta kai parempi ja ohan se clk keula paljo hienompi :roll:
S124 300TE
W124 300D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

CountZero kirjoitti:
simoks kirjoitti:
CountZero kirjoitti: Niin, hinnasta saamme ainakin osittain kiittää yksityisautoilijoita rikollisina pitävää Suomen valtiota, koska tuossakin autossa veroa on melkein 15 kiloa. Pikavilkaisulla mobile.de:ssä C55:n hinnat alkavat 15 tuhannesta, ja kun siihen lätkäistään tuo vittuiluvero päälle, niin siinähän sitä jo ollaan kolmessakympissä.
Ei tähän voi muuta todeta kuin että Suomi on paska maa :thumbup:
Autoilun suhteen ei voisi paljon paskempi olla... :evil:
Ihan mielenkiinnosta, ootteko oikeasti selvittänyt miten autoilua verotetaan muissa Euroopan maissa? (itse selvitin Hollannin kuvioita, kun oli lähellä muutto sinne)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja RAM »

En ole selvittänyt, mutta mielestäni on epäoikeudenmukaista, että vanhaa romua ostava maksaa kokonaishinnasta 50% veroa, kun samaan aikaan uutta autoa vekselillä kaupasta hakeva maksaa vain 15% veroa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Minusta epäoikeudenmukainen on tämä "päästöihin" sidottu verotus.

Oikeastihan verot eivät riipu päästöistä (paitsi polttoainevero), vaan auton rakenteesta.
Ostaessa ja vuosittain joudut maksamaan veroa, vaikka päästöt olisivat lähes nolla (kun autolla ei juurikaan ajeta).

Mitä oikeudenmukaista tai "päästöihin sidottua" on, että toinen uuden auton ostaja maksaa vaikkapa 300 tonnia
autoveroa ja toinen 3 tonnia, vaikka vuosittainen päästö olisi enemmän maksavalla pienempi?

Naurettavaa on myös auton tehopainoon sidottu autovero. Kun auto kevenee sopivasti,
tehopaino nousee ja autovero kasvaa rajusti, vaikka päästöt vähenevät.

Sori, jos menee OT, mutta näitä C55 AMG:n ajajia on niin vähän, että päästöihin vaikutus on lähes nolla.
Jonkun byrokraatin mielestä vaan autoja ei saisi olla lainkaan tai kaikilla joku halpa auto, asiaperusteista viis.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Selvennettäköön sen verran, että suinkaan väitä, että Suomen autoverotus olisi oikeudenmukaista jne, totesin vaan, että ennen kuin sanoo että "Suomi on paskin mahdollinen" jne, niin kannattaa oikeasti vertailla. Suomi ei suinkaan ole paskin mahdollinen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
typeyks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 21.09.2008 19:55
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja typeyks »

Mitä siitä Hollannista selvisi?
Hankala tapaus.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

typeyks kirjoitti:Mitä siitä Hollannista selvisi?
En muista enää yksityiskohtia, mutta ulkomuistista
- autovero hankittaessa on samaa luokkaa kuin Suomessa (uusilla autoilla vissiin aavistuksen pienempi), ja käytetyn tuontia verotetaan myös rankasti
- vuosittainen käyttömaksu riippuu monesta tekijästä, mm. missä päin maata asuu, mutta se oli mielestäni monessa tapauksessa useampia tonneja.
- polttonesteet taitaa olla melko lailla saman hintaisia kuin Suomessakin, tai vähän kalliimpia. Näiden osaltahan tilanne vaihtelee, enkä ole katsonut nyt viimeisiä hintatietoja.

Jos yksityiskohdat kiinnostaa, niin pistä vaikka yv, voin koittaa kaivaa linkkejä joista asiat selviävät.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CountZero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 30.11.2009 00:15
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja CountZero »

tj86430 kirjoitti:
typeyks kirjoitti:Mitä siitä Hollannista selvisi?
En muista enää yksityiskohtia, mutta ulkomuistista
- autovero hankittaessa on samaa luokkaa kuin Suomessa (uusilla autoilla vissiin aavistuksen pienempi), ja käytetyn tuontia verotetaan myös rankasti
- vuosittainen käyttömaksu riippuu monesta tekijästä, mm. missä päin maata asuu, mutta se oli mielestäni monessa tapauksessa useampia tonneja.
- polttonesteet taitaa olla melko lailla saman hintaisia kuin Suomessakin, tai vähän kalliimpia. Näiden osaltahan tilanne vaihtelee, enkä ole katsonut nyt viimeisiä hintatietoja.

Jos yksityiskohdat kiinnostaa, niin pistä vaikka yv, voin koittaa kaivaa linkkejä joista asiat selviävät.
Laita nyt vaikka vertailun vuoksi jonkinlaiset lukemat tuollaisesta -05-vuotisesta C55:ta. Mun on erittäin vaikea uskoa, että verokohtelu on likimainkaan samalla tasolla kuin täällä Kekkosslovakiassa. On kai se mahdollista, ja seison korjattuna, jos näin on, mutta tässä kohtaa olisi mukava nähdä muutakin kuin mutua.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

CountZero kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
typeyks kirjoitti:Mitä siitä Hollannista selvisi?
En muista enää yksityiskohtia, mutta ulkomuistista
- autovero hankittaessa on samaa luokkaa kuin Suomessa (uusilla autoilla vissiin aavistuksen pienempi), ja käytetyn tuontia verotetaan myös rankasti
- vuosittainen käyttömaksu riippuu monesta tekijästä, mm. missä päin maata asuu, mutta se oli mielestäni monessa tapauksessa useampia tonneja.
- polttonesteet taitaa olla melko lailla saman hintaisia kuin Suomessakin, tai vähän kalliimpia. Näiden osaltahan tilanne vaihtelee, enkä ole katsonut nyt viimeisiä hintatietoja.

Jos yksityiskohdat kiinnostaa, niin pistä vaikka yv, voin koittaa kaivaa linkkejä joista asiat selviävät.
Laita nyt vaikka vertailun vuoksi jonkinlaiset lukemat tuollaisesta -05-vuotisesta C55:ta. Mun on erittäin vaikea uskoa, että verokohtelu on likimainkaan samalla tasolla kuin täällä Kekkosslovakiassa. On kai se mahdollista, ja seison korjattuna, jos näin on, mutta tässä kohtaa olisi mukava nähdä muutakin kuin mutua.
Autoveron (BPM) laskentasääntö on täällä: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... senger_car" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tuossa C55:ssä päästöt on 293 niin kuin ylempänä väitettiin, niin pelkästään päästöpohjainen vero on 44819 EUR. Tähän tulee sitten päälle nettolistahinta * 11,1% - 450 EUR. Sitä en kyllä tiedä mitä käytetään nettolistahintana, mutta jos se olisi vaikka tuo myynti-ilmoituksen hinta, niin tämä osuus olisi 3379,50, eli yhteensä autoveroa rapsakat 48198,5 EUR.

Voin etsiä myöhemmin tietoa tuosta käyttömaksusta.

e: tuo nettolistahinta käytetylle autolle onkin vastaavan auton autoveroton ja arvonlisäveroton hinta Hollannissa silloin kun se on otettu käyttöön (eli tässä tapauksessa vuonna 2005): http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... calculated" onclick="window.open(this.href);return false;
En yhtään tiedä mitä tuo on silloin maksanut Hollannissa, nyt vastaavan listahinta ilman lisävarusteita on 60529 EUR. Tuolla hinnalla autoveron kokonaismääräksi tulisi noilla päästöillä 51087,72

e2: käyttömaksulaskuri (Hollanniksi) on täällä: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanoisin, että tuolle C55:lle tulee jonnekin tonnin ja puolentoista väliin vuodessa (en tiedä massoja, enkä ole myöskään varma käytetäänkö tuossa tyhjä- vai kokonaispainoa).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
c55amg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 25.08.2011 04:45

Re: C55 AMG

Viesti Kirjoittaja c55amg »

Moro!
Mulla on tollainen -05 55 AMG.
Ajoa tulee n. 12.000 - 15.000km vuodessa joten kulutus ei ole ratkaiseva tekijä eikä ainakaan ole tarvetta dieselille.

Onhan tuon ylläpito jonkun verran kalliimpaa kuin tavallisemman auton, mutta niin kauan kuin ei moottori / laatikko linjalla satu mitään katastrofia niin muuten lähes kaikki osat on normaaleja mesen osia joita saa myös tarvikkeena.
Paljon kulutusosia löytyy Ebay:sta edullisesti jos on aikaa odottaa osia muutaman päivän, esim Brembo etujarrupalat tilasin Englannista n. 80€
Käytettyjä automaattilaatikoita saa Saksasta 1000€ - 2000€ jne.
Esim. öljynvaihto on vähän kalliimpi koska öljyä menee 9L ja siihen malliin.
Jos auto muuten kiinnostaa ja hinnasta pääset sopuun niin ei kustannuksia mielestäni tarvitse pelätä, mutta pitää kuitenkin aina muistaa että erikoisemman auton käyttö on aina kalliinpaa kuin tavallisen ( varsinkin Suomessa )
Käy koeajamassa auto ( jos et ole jo käynyt? ) niin huomaat että kyllä AMG tietää miten sedanin koriin rakennetaan lähes urheiluauton ominaisuudet.
Vastaa Viestiin