w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Automaattiloota ei tahdo toimia,
Tuntuu että jää kakkonen taikka joku pienivaihde päälle eikä vaihda isommalle.
Välillä sammuttamisen jälkeen toimii taas hetken,mutta vika tulee takaisin.
Onko hyviä arvauksia mistä kannattaisi lähtee vikaa etsimään?
Tuntuu että jää kakkonen taikka joku pienivaihde päälle eikä vaihda isommalle.
Välillä sammuttamisen jälkeen toimii taas hetken,mutta vika tulee takaisin.
Onko hyviä arvauksia mistä kannattaisi lähtee vikaa etsimään?
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Öljyä oikea määrä/koska vaihdettu?
Starin päähän ja kahtoa onko vikakoodeja
Starin päähän ja kahtoa onko vikakoodeja

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Laatikon öljyt vaihdettu 40tkm sitten,
Mistä tuo oikea määrä tarkistetaan?
Tampereen seudulla kenelläkään tuota vikakoodinlukua?
Mistä tuo oikea määrä tarkistetaan?

Tampereen seudulla kenelläkään tuota vikakoodinlukua?
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Vaiha uus akku. Olikohan niin että akusta piti tulla auto sammuksissa vähintään 12,7v virtaa, että laatikko toimii oikein. Appiukolla oli sama vika w203:ssa.
Mercedes-Benz E 320 CDI S211 Avantgarde -04 "Tuikutettu"
Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Öljymäärä kannattaa tarkistaa. Jos on oikea määrä ja näyttää hyvältä niin testerin nokkaan ja sitten diagnoosin perusteella osaa vaihtoon.
Kannattaa myös tarkistaa laatikon ohjainboxi hanttarin jalkatilasta ettei laatikkoöljyt ole pääseet nousemaan sinne johtoa pitkin.
Itse vikaan: laatikon johdinlevy.
EDIT: Humalassa sekoilua korjailtu
Kannattaa myös tarkistaa laatikon ohjainboxi hanttarin jalkatilasta ettei laatikkoöljyt ole pääseet nousemaan sinne johtoa pitkin.
Itse vikaan: laatikon johdinlevy.
EDIT: Humalassa sekoilua korjailtu

Viimeksi muokannut Jolle, La 24.11.2012 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Meinasitko johdilevyä. Laatikon oikea määrä on 64,4mm öljyn ollessa 80 asteistaJolle kirjoitti:Öljymäärä kannattaa tarkistaa. Jos on oikea määrä ja näyttää hyvältä niin testerin nokkaan ja sitten diagnoosin perusteella osaa vaihtoon.
Kannattaa myös tarkistaa laatikon ohjainboxi hanttarin jalkatilasta ettei laatikkoöljyt ole pääseet nousemaan sinne johtoa pitkin.
Itse vikaan: laatikon ohjainlevy.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
.
Kun moottorinohjaus menee vikatilaan, yleensä tehoa ja/tai kierroksia rajataan, mersuissa tavanomaisesti sinne kolmeen tonniin.
Kun vaihteiston ohjaus menee vikatilaan, rajataan yleensä vaihteiden käyttöä, voi olla myös tehorajausta, vaikkei sitä aina huomaisikkaan, mutta varmaan nyt tunnistatte tilanteen, kun siitä on kerrottu.
Muuta alkuperäisestä viestistä ei voikkaan päätellä.
Vika on siis tod. näköisesti laatikkossa, tai sen ohjauksessa.
Vikamahdollisuuksia on paljon.... , aivan turha arvuutella, toisella on ollut toisenlainen ratkaisu, kun toisella, kaikki puhuvat kylläkin totta, muttei se nyt tässä auta.
Vikapaikan arvuuttelu alkaa aina vikamuistin luvulla.
Jos vikamuistissa on paljon tavaraa, niin ensin nollaus ja sitten uusinta-ajoa niin kauan, että ko. vika taas tulee esiin, sitten uusi luku.
Vikamuistin luku antaa yleensä täysin oikean vihjeen viasta, sitä täytyy vaan tulkita joskus aivan tarkalleen "kirjaimellisesti", ne on insinöörien tuotoksia, jolloin kaikella, välimerkeilläkin on merkityksensä.
Siis... mieluiten staarin nokkaan, myös muilla testereilläkin, vaikkapa boshilaisilla voi päästä laatikon ohjaukseen käsiksi.
Kun moottorinohjaus menee vikatilaan, yleensä tehoa ja/tai kierroksia rajataan, mersuissa tavanomaisesti sinne kolmeen tonniin.
Kun vaihteiston ohjaus menee vikatilaan, rajataan yleensä vaihteiden käyttöä, voi olla myös tehorajausta, vaikkei sitä aina huomaisikkaan, mutta varmaan nyt tunnistatte tilanteen, kun siitä on kerrottu.
Muuta alkuperäisestä viestistä ei voikkaan päätellä.
Vika on siis tod. näköisesti laatikkossa, tai sen ohjauksessa.
Vikamahdollisuuksia on paljon.... , aivan turha arvuutella, toisella on ollut toisenlainen ratkaisu, kun toisella, kaikki puhuvat kylläkin totta, muttei se nyt tässä auta.
Vikapaikan arvuuttelu alkaa aina vikamuistin luvulla.
Jos vikamuistissa on paljon tavaraa, niin ensin nollaus ja sitten uusinta-ajoa niin kauan, että ko. vika taas tulee esiin, sitten uusi luku.
Vikamuistin luku antaa yleensä täysin oikean vihjeen viasta, sitä täytyy vaan tulkita joskus aivan tarkalleen "kirjaimellisesti", ne on insinöörien tuotoksia, jolloin kaikella, välimerkeilläkin on merkityksensä.
Siis... mieluiten staarin nokkaan, myös muilla testereilläkin, vaikkapa boshilaisilla voi päästä laatikon ohjaukseen käsiksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Juuri näin. Yleisin vika on kierrosnopeustunnistin 3 joka on johdinlevyssä, mutta olisi typerää vaihtaa mitään testaamatta.Vikamahdollisuuksia on paljon.... , aivan turha arvuutella, toisella on ollut toisenlainen ratkaisu, kun toisella, kaikki puhuvat kylläkin totta, muttei se nyt tässä auta.
Vikapaikan arvuuttelu alkaa aina vikamuistin luvulla.
wiimax.fi
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Missä tuo ohjainboxi tarkalleen on eli auton sisätilassako vai konehuoneen puolella???Jolle kirjoitti:Öljymäärä kannattaa tarkistaa. Jos on oikea määrä ja näyttää hyvältä niin testerin nokkaan ja sitten diagnoosin perusteella osaa vaihtoon.
Kannattaa myös tarkistaa laatikon ohjainboxi hanttarin jalkatilasta ettei laatikkoöljyt ole pääseet nousemaan sinne johtoa pitkin.
Itse vikaan: laatikon johdinlevy.
EDIT: Humalassa sekoilua korjailtu

Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
[quote="makke10
Kannattaa myös tarkistaa laatikon ohjainboxi hanttarin jalkatilasta ettei laatikkoöljyt ole pääseet nousemaan sinne johtoa pitkin.
[/quote]
Missä tuo ohjainboxi tarkalleen on eli auton sisätilassako vai konehuoneen puolella???
[/quote]
"hanttarin jalkatilassa" = (suomeksi): apumiehen maton alla, siis auton sisäpuolella
Kannattaa myös tarkistaa laatikon ohjainboxi hanttarin jalkatilasta ettei laatikkoöljyt ole pääseet nousemaan sinne johtoa pitkin.

Missä tuo ohjainboxi tarkalleen on eli auton sisätilassako vai konehuoneen puolella???

"hanttarin jalkatilassa" = (suomeksi): apumiehen maton alla, siis auton sisäpuolella
W203CDI
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Kiitokset siellähän se näkkyypi olevan. Mites sen puhdistus voiko jollakin rätillä kuivailla vai pelkästään cliineriä ja antaa kuivaa. Mikähän cliineri siihen soveltuu parhaiten???
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Joku elektroniikka kliineri on hyvää. Anna sitten kuivua rauhassa ettei vaan mene oikariin jos lyö liian äkkiä paikalleenmakke10 kirjoitti:Kiitokset siellähän se näkkyypi olevan. Mites sen puhdistus voiko jollakin rätillä kuivailla vai pelkästään cliineriä ja antaa kuivaa. Mikähän cliineri siihen soveltuu parhaiten???
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
boxi on nytten irrallaan mutta tuntuu olevan aika tiukassa saada auki. Uskaltaako sitä miten raakasti irrotella ei viittis hajottaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Pitkiltä sivuilta varovasti raotelee vaikka veitsillämakke10 kirjoitti:boxi on nytten irrallaan mutta tuntuu olevan aika tiukassa saada auki. Uskaltaako sitä miten raakasti irrotella ei viittis hajottaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Kiitokset, niinhän se aueta napsahti ja eipä tuolla öljyä näyttänyt olevan vaikka johto olikin öljyssä. Pistämpä varoilta kuitenkin cliinerit yö ajaksi vaikuttamaan.
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
No ei sitä boxia kyllä kannata mihinkään liuottimeen lillumaan jättää. Cleanerilla suihkutus ja paineilmalla heti puhtaaksi. Ja jos johdot on öljyssä, niin se vaihdelaatikon liitinkin on öljyssä, eli se liitin vaihtoon ja töpselin putsaus. Uusi liitin tais maksaa alle kympin o-renkaineen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 cdi220 Vaihdelaatikko ongelma
Tosiaan ei mitään pitkä aikaista liotusta vaan nopea puhdistua ja kuivaus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
