Tarkoitus olisi vaihtaa vanhempaan etuveto-vitoon vaihdelaatikko joka on mallia ZF 4HP20.
Vinkkejä kaivataan kun tila näyttää olevan aika kortilla. Mahtuuko loota tulemaan alakautta pois ilman moottorin irroittamista?
Mitä muuta tulee ottaa huomioon?
W638 Vito vaihdelaatikon vaihto
Re: W638 Vito vaihdelaatikon vaihto
Ei mahdu vaan otetaan tuommosena pakettina:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IftykeOJkl4[/youtube]
Ei tuossa juuri muuta tarvitse huomata kuin purkaa riittävästi osia irti, eikä vedä mitään letkua tai sähköjohtoa poikki kun irroittaa. Tarkkaan saa kiertää moottorin läpi, että kaikki on auki. Ohjausakseli irroitetaan myös raidetangosta ja riippuen nyt mistä purat ripustuksia niin ohjauskulmat taitavat mennä pieleen ja jos on ilmastointi niin sekin pitää tyhjentää.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IftykeOJkl4[/youtube]
Ei tuossa juuri muuta tarvitse huomata kuin purkaa riittävästi osia irti, eikä vedä mitään letkua tai sähköjohtoa poikki kun irroittaa. Tarkkaan saa kiertää moottorin läpi, että kaikki on auki. Ohjausakseli irroitetaan myös raidetangosta ja riippuen nyt mistä purat ripustuksia niin ohjauskulmat taitavat mennä pieleen ja jos on ilmastointi niin sekin pitää tyhjentää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kiitos avusta, jospa se sieltä irtoaisi...
Moi.
Vaihdan itse juuri yhteen etuveto vitoon laatikkoa.
Muuten ok, ei vaan meinaa apparin puolen vetari mennä vaihdelaatikkoon paikoilleen.
Onko asiassa jotain erikoista, kaikki näyttää ihan perus setiltä?
Onko noissa erinlaisia booreja laatikoissa, vetari menee laatikkoon muutaman sentin muttei perille (booreille) asti.
Auto 112cdi ja vaihtolaatikko samanlaisesta ja saman ikäisestä.
Vaihdan itse juuri yhteen etuveto vitoon laatikkoa.
Muuten ok, ei vaan meinaa apparin puolen vetari mennä vaihdelaatikkoon paikoilleen.
Onko asiassa jotain erikoista, kaikki näyttää ihan perus setiltä?
Onko noissa erinlaisia booreja laatikoissa, vetari menee laatikkoon muutaman sentin muttei perille (booreille) asti.
Auto 112cdi ja vaihtolaatikko samanlaisesta ja saman ikäisestä.
Kyllähän se vähän vastustaa mutta jollain kuminuijalla muistaakseni minäkin sen olen sinne saanut menemään. Tietoa ei ole eri booreista mutta hyvä nyt kun ne edes yhdennäköistä booria on osannut tehdä, joten kaippa se vain on tiukka niin kuin aina.
Sulla on ilmeisesti irtonaisena se "teline", jossa se "keskimmäinen" vetoakseli on eli sinne päähän mäjäytät isolla koivuhalolla tjms. niin sisällä on, njooh boorien ollessa kohdillaan. Putsaa boorit hyvin ja laita liukkaria.
Sulla on ilmeisesti irtonaisena se "teline", jossa se "keskimmäinen" vetoakseli on eli sinne päähän mäjäytät isolla koivuhalolla tjms. niin sisällä on, njooh boorien ollessa kohdillaan. Putsaa boorit hyvin ja laita liukkaria.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vaihdelaatikon asentamista(moottori paikoillaan tietty) helpottaa kovasti, kun rälläköi vaihdelaatikon takareunasta pari pientä turhaa uloketta pois. Juuri nämä n. 1cm ulokkeet estävät paikoillaan olevan apparin puoleisen vetokselin boorille menemistä tehokkaasti, koska ottavat apurunkoon kiinni ratkaisevalla hetkellä. Eli olen itse onnistunut irroittamaan vaihdelaatikon apukuljettajanpuoleisen vetoakselin ollessa täysin paikoillaan.