c32 amg
Re: c32 amg
amgenter, onko sulla pelannu hyvin tuo loota tuolla vakiovaihtorajalla? Ilmeisesti ne ei ikinä saanu toimimaan kunnolla tuota 6500rpm rajoituksella olevaan softaa..
Re: c32 amg
Hyvin on mennyt. En vaihtaisi enää takaisin. Ainoa ärsyttävä puoli on se, että laatikko "oppii" taas jonkin ajan päästä vähän laiskemmaksi. Siitä selviää kun tekee paasupedaaliresetin tai ottaa akun kengän yöksi pois niin johan on taas virkeätä menoa. En tiedä saisiko tuota opetettu paremmille tavoille ajan ja starin kanssa.Lape kirjoitti:amgenter, onko sulla pelannu hyvin tuo loota tuolla vakiovaihtorajalla? Ilmeisesti ne ei ikinä saanu toimimaan kunnolla tuota 6500rpm rajoituksella olevaan softaa..
Tuo vaihtorajan ongelma oli ainakin ensimmäisessä versiossa, jossa kaasu pohjassa vedettäessä 3-4 vaihtaessa AFR pomppasi laihalle hetkeksi. 2012 alkuvuodesta tuli uudempi versio ohjelmasta, joka tiettävästi korjasi tämän ongelma. Tosin taisi koskea juurikin tuota 6500 ja yli säädettyjä kierrosrajoittimia. Varmuus tähän kannattaa kysyä suoraan EC:ltä.
Sen verran sain selville, että tuo TCU:n ohjelman pitäisi olla VIN-koodaamaton, joten suora kopiointi boksista toiseen voisi olla mahdollista. Pientä korvausta vastaa minulta tuon ohjelman saa, jos osaava henkilö löytyy hoitamaan kopioinnin.
Re: c32 amg
Tuon topicin mukaan sitä ei ole saatu korjattua ja porukka on retunettanut tcu:n takaisin vanhalle mallille: http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 499-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;amgenter kirjoitti:Hyvin on mennyt. En vaihtaisi enää takaisin. Ainoa ärsyttävä puoli on se, että laatikko "oppii" taas jonkin ajan päästä vähän laiskemmaksi. Siitä selviää kun tekee paasupedaaliresetin tai ottaa akun kengän yöksi pois niin johan on taas virkeätä menoa. En tiedä saisiko tuota opetettu paremmille tavoille ajan ja starin kanssa.Lape kirjoitti:amgenter, onko sulla pelannu hyvin tuo loota tuolla vakiovaihtorajalla? Ilmeisesti ne ei ikinä saanu toimimaan kunnolla tuota 6500rpm rajoituksella olevaan softaa..
Tuo vaihtorajan ongelma oli ainakin ensimmäisessä versiossa, jossa kaasu pohjassa vedettäessä 3-4 vaihtaessa AFR pomppasi laihalle hetkeksi. 2012 alkuvuodesta tuli uudempi versio ohjelmasta, joka tiettävästi korjasi tämän ongelma. Tosin taisi koskea juurikin tuota 6500 ja yli säädettyjä kierrosrajoittimia. Varmuus tähän kannattaa kysyä suoraan EC:ltä.
Sen verran sain selville, että tuo TCU:n ohjelman pitäisi olla VIN-koodaamaton, joten suora kopiointi boksista toiseen voisi olla mahdollista. Pientä korvausta vastaa minulta tuon ohjelman saa, jos osaava henkilö löytyy hoitamaan kopioinnin.
Heinäkuussa -12 näyttää olevan viimeisimmät keskustelut.
No perhana me kerettiin jo Pansun kans boksit lähettämään tuonne ameriikkaan. No eipä niille paljoa jäänyt hintaa.
Meinaako Pansu pitää vakiorajan vai 6500?
Re: c32 amg
Selailin pikaisesti läpi tuon keskustelun ja kaikilla osallistujilla taitaa olla nostettu rajoitin 6500 tai vieläkin ylemmäksi. Itellä rajoitin vakiossa (pyysin erikseen, että jättävät vakioksi) eikä mitään kuvattu ongelmia ole esiintynyt sen vajaan 3000 kilsan aikana mitä tänä kesänä ehdin ajella. Ei mitään ylimääräisiä "stoppeja" vääntö- tai kierrostenrajoittimeen.Lape kirjoitti:Tuon topicin mukaan sitä ei ole saatu korjattua ja porukka on retunettanut tcu:n takaisin vanhalle mallille: http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 499-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heinäkuussa -12 näyttää olevan viimeisimmät keskustelut.
No perhana me kerettiin jo Pansun kans boksit lähettämään tuonne ameriikkaan. No eipä niille paljoa jäänyt hintaa.
Meinaako Pansu pitää vakiorajan vai 6500?
Edit. Sen verran lisätietoa tuosta TCU-päivityksestä, että sitähän ei ole EC alun perin edes kehittänyt. Se on tehty alkujaan SRT-6:en laatikolle käyttäen modattua AMG SpeedShift -ohjelmistoa. Evotech Saksassa on tämän tehnyt. Sitä en tiedä onko ohjelmisto suoraan kopioitu EC:n toimesta vai ovatko tehneet siihen jotain muutoksia.
Viimeksi muokannut amgenter, Ke 28.11.2012 22:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: c32 amg
Tämä varmaan tulee tarpeelliseksi kun heitän tuon 62 millisen rullan paikoilleen.Pansu kirjoitti:Lisäksi jos tuon yhden rullan vaihtaa isommaksi, niin saa tiukattua hihnaakin.Pansu kirjoitti:Tuo hihnan reitin muutos ei ole kummoinen tehdä, ostaa pari noita idler pulleytä ja sorvaa toisen sileäksi. Tuollainen samanlainen setti kuin minulla on, voisin noita pientä korvausta vastaan väsäillä jos tarvetta ilmenee.
Mitäs veloitat pakosarjojen teosta?

Re: c32 amg
Lape kyseles vähän EC:ltä että onko tuohon ohjelmaan tullut mitään korjausta ja kannattaako vaihdot nostaa 6500rpm vai ei. Niin katellaan sit mitä sinne laitetaan. Mielellään ottaisin kyllä ne lisäkierrokset, jos tässä nokatkin erehtyy muokkaamaan..
Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin
Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin

Re: c32 amg
Tjoo pitää laittaa spämmiä menemään. Asiasta toiseen, onko nuo jotain valmista 3" putkea (45" kenties?) nuo kaasuläpältä tulevat putket vai ootko ite taitellu? Ajattelin nuo http://www.ebay.com/itm/3-line-Air-Box- ... 564a91d21b" onclick="window.open(this.href);return false; laittaa suotimiksi väliin.Pansu kirjoitti:Lape kyseles vähän EC:ltä että onko tuohon ohjelmaan tullut mitään korjausta ja kannattaako vaihdot nostaa 6500rpm vai ei. Niin katellaan sit mitä sinne laitetaan. Mielellään ottaisin kyllä ne lisäkierrokset, jos tässä nokatkin erehtyy muokkaamaan..
Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin
Re: c32 amg
Valmis käyrä ja 45astetta. Mitenhän tuollaisen suodatin virtaa? Toki niitä tulee kaksi, mutta ei olis ensimmäinen kerta jos filtteri ei virtaa edes 200hv läpi, varsinkaan vähän likaisena. Jos ostat, niin laitahan kuvia filttereistä, vaikka eipä tuota nyt päälle päin näekään, mutta kiinnostaa siltiLape kirjoitti:Tjoo pitää laittaa spämmiä menemään. Asiasta toiseen, onko nuo jotain valmista 3" putkea (45" kenties?) nuo kaasuläpältä tulevat putket vai ootko ite taitellu? Ajattelin nuo http://www.ebay.com/itm/3-line-Air-Box- ... 564a91d21b" onclick="window.open(this.href);return false; laittaa suotimiksi väliin.Pansu kirjoitti:Lape kyseles vähän EC:ltä että onko tuohon ohjelmaan tullut mitään korjausta ja kannattaako vaihdot nostaa 6500rpm vai ei. Niin katellaan sit mitä sinne laitetaan. Mielellään ottaisin kyllä ne lisäkierrokset, jos tässä nokatkin erehtyy muokkaamaan..
Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin

Re: c32 amg
"RPM Limiter.
I suggest 6250 RPM. I tested it personally and it’s the best."
Eli haisoo vähän että ei ole saatu toimimaan muilla..
I suggest 6250 RPM. I tested it personally and it’s the best."
Eli haisoo vähän että ei ole saatu toimimaan muilla..
Re: c32 amg
Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Re: c32 amg
Mistäs sulle tuo pyörä tuli?amgenter kirjoitti:Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Re: c32 amg
Crossfireforumin kautta Ruotsalainen kaveri tarjosi uuden ja käyttämättömän alennushintaan kun oli itse ostamassa tuota 61 millistä. Olikos sulle tulossa tuo 61 millinen?Lape kirjoitti:Mistäs sulle tuo pyörä tuli?amgenter kirjoitti:Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Re: c32 amg
Joo, laittakoon sit tuon saman mullekin.Lape kirjoitti:"RPM Limiter.
I suggest 6250 RPM. I tested it personally and it’s the best."
Eli haisoo vähän että ei ole saatu toimimaan muilla..
Laittakaas kuvia rullasta ja tuosta kytkimen levystä

Re: c32 amg
Jees 61mm on tulossa, kuinkahan noissa lienee käytännössä sitten eroa?amgenter kirjoitti:Crossfireforumin kautta Ruotsalainen kaveri tarjosi uuden ja käyttämättömän alennushintaan kun oli itse ostamassa tuota 61 millistä. Olikos sulle tulossa tuo 61 millinen?Lape kirjoitti:Mistäs sulle tuo pyörä tuli?amgenter kirjoitti:Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Re: c32 amg
Tämä on mielenkiintoinen vertailu. Samaa designia melkein pakko käyttää. Pansun kanssa tätä pienempää laakeria tuumailtiin jo aikaisemmin mutta ei päästy maaliin saakka. Tässä 62 millisessä on 5 mm kapeampi laakeri mutta on fiksusti tehty niin, että laakeria on siirretty tuo 5 mm akselia pitkin taaksepäin (moottoriin päin) sovitepalalla jolloin laakeriin kohdistuvaa rasitusta saadaan pienennettyä. Samaten laakerin ulkomitta on pienempi.Lape kirjoitti:Jees 61mm on tulossa, kuinkahan noissa lienee käytännössä sitten eroa?
Tehoero kahden välillä on aika pieni. Jäähdytys alkaa olla suurempi ongelma molemmilla. Vähintäänkin suurempi lämmönvaihdin ja erotettu kierto, jotta pystyy useamman peräkkäisen vedon tekemään. Tuolta jenkkipuolelta kokemuksien mukaan paras hyöty lämpöön nähden on saavutettu 181 millisellä kampipyörällä. Jos kampiakselin kokona pidetään 155 niin 62 millinen vastaa 185 millistä kampipyörää ja 61 millinen jopa 188 millistä.
Tuo ahtimen alla oleva välijäähdytin voisi olla se paras paikka tehdä lämpömuutoksia. Pansu taisi yhden sellaisen ostaa puukotettavaksi. Tiedä sitten mitä on saanut sille tehtyä.
Re: c32 amg
Mää olisin voinut niitä pakosarjoja tehdä silloin aikaisemmin, kun oli neljään sarjaan käyrät valmiina ja laipat olisin saanut tutulta puoli-ilmaiseksi. Mutta kun ei ollut halukkaita, niin möin käyrät pilkkahintaan pois ja tuo tuttukin lopetti juuri firmansa ja jäi eläkkeelle. Joten ihan pikkurahasta ei noita pysty/enkä halua alkaa tekemään.
Re: c32 amg
No pahus vieköön kun ei tullut aikaisemmin puheeksi. Tosin mulle oli tulossa silloin ne EC:n sarjat mitkä lähtikin sitten loppujen lopuksi bumeragina takaisin. Pitänee sitten värkätä sarjat omasta takaa. Mitäs mieltä olet jos koettaisi tehdä pitkät sarjat? Kuskin puoli tuntuisi olevan aika tiukka ohjauksen takia.Pansu kirjoitti:Mää olisin voinut niitä pakosarjoja tehdä silloin aikaisemmin, kun oli neljään sarjaan käyrät valmiina ja laipat olisin saanut tutulta puoli-ilmaiseksi. Mutta kun ei ollut halukkaita, niin möin käyrät pilkkahintaan pois ja tuo tuttukin lopetti juuri firmansa ja jäi eläkkeelle. Joten ihan pikkurahasta ei noita pysty/enkä halua alkaa tekemään.
Re: c32 amg
Sen verran vielä tuosta 62 mm rullasta, että laakeri on 32 x 47 x 18. Juurikin se mitä kattelin sopivaksi vuosi sitten. Ja tätä tietoa jenkit kysyttäessä pihtaa. 

Re: c32 amg
Eipä se ohjaus siellä paljon paina, tilaa kyllä on kolmen putken vetämiseen ihan riittämiin. Ne Kleemannin pitkät sarjat ihan ok:n näköiset, mutta tiedä sitten onko vaivan väärtit jos tuolla 5hv enemmän saavuttaa, tuurilla. Suosittelisin matkimaan noita joka tapauksessa.amgenter kirjoitti:No pahus vieköön kun ei tullut aikaisemmin puheeksi. Tosin mulle oli tulossa silloin ne EC:n sarjat mitkä lähtikin sitten loppujen lopuksi bumeragina takaisin. Pitänee sitten värkätä sarjat omasta takaa. Mitäs mieltä olet jos koettaisi tehdä pitkät sarjat? Kuskin puoli tuntuisi olevan aika tiukka ohjauksen takia.Pansu kirjoitti:Mää olisin voinut niitä pakosarjoja tehdä silloin aikaisemmin, kun oli neljään sarjaan käyrät valmiina ja laipat olisin saanut tutulta puoli-ilmaiseksi. Mutta kun ei ollut halukkaita, niin möin käyrät pilkkahintaan pois ja tuo tuttukin lopetti juuri firmansa ja jäi eläkkeelle. Joten ihan pikkurahasta ei noita pysty/enkä halua alkaa tekemään.
Re: c32 amg
Törmäsimpä sattumalta tuolla ulkomaanpalstalla tuon moottorin heikkoon kohtaan. Pitääkö meidän nyt alkaa jännittään prässättyjen nokkien keston puolesta? Sikälimikäli teilläkin on -02 autot.
Re: c32 amg
Vähän myös tuon takia olenkin nokkia päivittämässä...mutta pääasiassa sitä voimaaLape kirjoitti:Törmäsimpä sattumalta tuolla ulkomaanpalstalla tuon moottorin heikkoon kohtaan. Pitääkö meidän nyt alkaa jännittään prässättyjen nokkien keston puolesta? Sikälimikäli teilläkin on -02 autot.

Re: c32 amg
Näkeekös tuota kulumaa naamalla vai räjähtääkö kynsiin laakista?Pansu kirjoitti:Vähän myös tuon takia olenkin nokkia päivittämässä...mutta pääasiassa sitä voimaaLape kirjoitti:Törmäsimpä sattumalta tuolla ulkomaanpalstalla tuon moottorin heikkoon kohtaan. Pitääkö meidän nyt alkaa jännittään prässättyjen nokkien keston puolesta? Sikälimikäli teilläkin on -02 autot.
Re: c32 amg
Kulumaa? Siis siinähän muuttuu nokan ajoitus niin sanotusti, eli venttiili aukeaa väärään aikaan ja naps. Eihän tuota näe kuin sitten kun se vaurio tulee, jos on tullakseen.
Re: c32 amg
Jaa siis se pääsee liikahtamaan se painaja siitä, en uskaltanu niin tarkasti lukea tuota että ei mene yöunet.Pansu kirjoitti:Kulumaa? Siis siinähän muuttuu nokan ajoitus niin sanotusti, eli venttiili aukeaa väärään aikaan ja naps. Eihän tuota näe kuin sitten kun se vaurio tulee, jos on tullakseen.

Re: c32 amg
Jeps, eli ne nokan "nostajat" on prässätty akseliin ja se pettää/pääsee liikkumaan, niin seuraukset on yleensä kallista katseltavaaLape kirjoitti:Jaa siis se pääsee liikahtamaan se painaja siitä, en uskaltanu niin tarkasti lukea tuota että ei mene yöunet.Pansu kirjoitti:Kulumaa? Siis siinähän muuttuu nokan ajoitus niin sanotusti, eli venttiili aukeaa väärään aikaan ja naps. Eihän tuota näe kuin sitten kun se vaurio tulee, jos on tullakseen.

Re: c32 amg
Pansu, otitko vakio-ohjelmaa TCU:sta talteen?
Re: c32 amg
En?amgenter kirjoitti:Pansu, otitko vakio-ohjelmaa TCU:sta talteen?
Re: c32 amg
Lähinnä se tuli mieleen, että jos joskus tulee tarve tuupata vakio-ohjelma takaisin sisälle. Mutta eiköhän tuo ohjelma jostain löydy jos sille tarvetta tulee.Pansu kirjoitti:En?amgenter kirjoitti:Pansu, otitko vakio-ohjelmaa TCU:sta talteen?
Re: c32 amg
Joo tuli niin nopeeta toi eteen, et ei kerenny ku irroittaa boxin ja viedä postiin.
Re: c32 amg
Boxit on työn alla ja varmaan huomenna lähtee takaisin päin.