c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter, onko sulla pelannu hyvin tuo loota tuolla vakiovaihtorajalla? Ilmeisesti ne ei ikinä saanu toimimaan kunnolla tuota 6500rpm rajoituksella olevaan softaa..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:amgenter, onko sulla pelannu hyvin tuo loota tuolla vakiovaihtorajalla? Ilmeisesti ne ei ikinä saanu toimimaan kunnolla tuota 6500rpm rajoituksella olevaan softaa..
Hyvin on mennyt. En vaihtaisi enää takaisin. Ainoa ärsyttävä puoli on se, että laatikko "oppii" taas jonkin ajan päästä vähän laiskemmaksi. Siitä selviää kun tekee paasupedaaliresetin tai ottaa akun kengän yöksi pois niin johan on taas virkeätä menoa. En tiedä saisiko tuota opetettu paremmille tavoille ajan ja starin kanssa.

Tuo vaihtorajan ongelma oli ainakin ensimmäisessä versiossa, jossa kaasu pohjassa vedettäessä 3-4 vaihtaessa AFR pomppasi laihalle hetkeksi. 2012 alkuvuodesta tuli uudempi versio ohjelmasta, joka tiettävästi korjasi tämän ongelma. Tosin taisi koskea juurikin tuota 6500 ja yli säädettyjä kierrosrajoittimia. Varmuus tähän kannattaa kysyä suoraan EC:ltä.

Sen verran sain selville, että tuo TCU:n ohjelman pitäisi olla VIN-koodaamaton, joten suora kopiointi boksista toiseen voisi olla mahdollista. Pientä korvausta vastaa minulta tuon ohjelman saa, jos osaava henkilö löytyy hoitamaan kopioinnin.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter kirjoitti:
Lape kirjoitti:amgenter, onko sulla pelannu hyvin tuo loota tuolla vakiovaihtorajalla? Ilmeisesti ne ei ikinä saanu toimimaan kunnolla tuota 6500rpm rajoituksella olevaan softaa..
Hyvin on mennyt. En vaihtaisi enää takaisin. Ainoa ärsyttävä puoli on se, että laatikko "oppii" taas jonkin ajan päästä vähän laiskemmaksi. Siitä selviää kun tekee paasupedaaliresetin tai ottaa akun kengän yöksi pois niin johan on taas virkeätä menoa. En tiedä saisiko tuota opetettu paremmille tavoille ajan ja starin kanssa.

Tuo vaihtorajan ongelma oli ainakin ensimmäisessä versiossa, jossa kaasu pohjassa vedettäessä 3-4 vaihtaessa AFR pomppasi laihalle hetkeksi. 2012 alkuvuodesta tuli uudempi versio ohjelmasta, joka tiettävästi korjasi tämän ongelma. Tosin taisi koskea juurikin tuota 6500 ja yli säädettyjä kierrosrajoittimia. Varmuus tähän kannattaa kysyä suoraan EC:ltä.

Sen verran sain selville, että tuo TCU:n ohjelman pitäisi olla VIN-koodaamaton, joten suora kopiointi boksista toiseen voisi olla mahdollista. Pientä korvausta vastaa minulta tuon ohjelman saa, jos osaava henkilö löytyy hoitamaan kopioinnin.
Tuon topicin mukaan sitä ei ole saatu korjattua ja porukka on retunettanut tcu:n takaisin vanhalle mallille: http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 499-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heinäkuussa -12 näyttää olevan viimeisimmät keskustelut.

No perhana me kerettiin jo Pansun kans boksit lähettämään tuonne ameriikkaan. No eipä niille paljoa jäänyt hintaa.

Meinaako Pansu pitää vakiorajan vai 6500?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Tuon topicin mukaan sitä ei ole saatu korjattua ja porukka on retunettanut tcu:n takaisin vanhalle mallille: http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... 499-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heinäkuussa -12 näyttää olevan viimeisimmät keskustelut.

No perhana me kerettiin jo Pansun kans boksit lähettämään tuonne ameriikkaan. No eipä niille paljoa jäänyt hintaa.

Meinaako Pansu pitää vakiorajan vai 6500?
Selailin pikaisesti läpi tuon keskustelun ja kaikilla osallistujilla taitaa olla nostettu rajoitin 6500 tai vieläkin ylemmäksi. Itellä rajoitin vakiossa (pyysin erikseen, että jättävät vakioksi) eikä mitään kuvattu ongelmia ole esiintynyt sen vajaan 3000 kilsan aikana mitä tänä kesänä ehdin ajella. Ei mitään ylimääräisiä "stoppeja" vääntö- tai kierrostenrajoittimeen.

Edit. Sen verran lisätietoa tuosta TCU-päivityksestä, että sitähän ei ole EC alun perin edes kehittänyt. Se on tehty alkujaan SRT-6:en laatikolle käyttäen modattua AMG SpeedShift -ohjelmistoa. Evotech Saksassa on tämän tehnyt. Sitä en tiedä onko ohjelmisto suoraan kopioitu EC:n toimesta vai ovatko tehneet siihen jotain muutoksia.
Viimeksi muokannut amgenter, Ke 28.11.2012 22:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Tuo hihnan reitin muutos ei ole kummoinen tehdä, ostaa pari noita idler pulleytä ja sorvaa toisen sileäksi. Tuollainen samanlainen setti kuin minulla on, voisin noita pientä korvausta vastaan väsäillä jos tarvetta ilmenee.
Lisäksi jos tuon yhden rullan vaihtaa isommaksi, niin saa tiukattua hihnaakin.
Tämä varmaan tulee tarpeelliseksi kun heitän tuon 62 millisen rullan paikoilleen.

Mitäs veloitat pakosarjojen teosta? :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kyseles vähän EC:ltä että onko tuohon ohjelmaan tullut mitään korjausta ja kannattaako vaihdot nostaa 6500rpm vai ei. Niin katellaan sit mitä sinne laitetaan. Mielellään ottaisin kyllä ne lisäkierrokset, jos tässä nokatkin erehtyy muokkaamaan..

Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin :D
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Lape kyseles vähän EC:ltä että onko tuohon ohjelmaan tullut mitään korjausta ja kannattaako vaihdot nostaa 6500rpm vai ei. Niin katellaan sit mitä sinne laitetaan. Mielellään ottaisin kyllä ne lisäkierrokset, jos tässä nokatkin erehtyy muokkaamaan..

Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin :D
Tjoo pitää laittaa spämmiä menemään. Asiasta toiseen, onko nuo jotain valmista 3" putkea (45" kenties?) nuo kaasuläpältä tulevat putket vai ootko ite taitellu? Ajattelin nuo http://www.ebay.com/itm/3-line-Air-Box- ... 564a91d21b" onclick="window.open(this.href);return false; laittaa suotimiksi väliin.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Lape kyseles vähän EC:ltä että onko tuohon ohjelmaan tullut mitään korjausta ja kannattaako vaihdot nostaa 6500rpm vai ei. Niin katellaan sit mitä sinne laitetaan. Mielellään ottaisin kyllä ne lisäkierrokset, jos tässä nokatkin erehtyy muokkaamaan..

Mulle saa ainakin nostaa ne torque limitit tappiin. Merkkasin siihen tarraan nimikirjaimet JP, niin ei mee boxit sekaisin :D
Tjoo pitää laittaa spämmiä menemään. Asiasta toiseen, onko nuo jotain valmista 3" putkea (45" kenties?) nuo kaasuläpältä tulevat putket vai ootko ite taitellu? Ajattelin nuo http://www.ebay.com/itm/3-line-Air-Box- ... 564a91d21b" onclick="window.open(this.href);return false; laittaa suotimiksi väliin.
Valmis käyrä ja 45astetta. Mitenhän tuollaisen suodatin virtaa? Toki niitä tulee kaksi, mutta ei olis ensimmäinen kerta jos filtteri ei virtaa edes 200hv läpi, varsinkaan vähän likaisena. Jos ostat, niin laitahan kuvia filttereistä, vaikka eipä tuota nyt päälle päin näekään, mutta kiinnostaa silti :)
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

"RPM Limiter.
I suggest 6250 RPM. I tested it personally and it’s the best."

Eli haisoo vähän että ei ole saatu toimimaan muilla..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter kirjoitti:Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Mistäs sulle tuo pyörä tuli?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Mistäs sulle tuo pyörä tuli?
Crossfireforumin kautta Ruotsalainen kaveri tarjosi uuden ja käyttämättömän alennushintaan kun oli itse ostamassa tuota 61 millistä. Olikos sulle tulossa tuo 61 millinen?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:"RPM Limiter.
I suggest 6250 RPM. I tested it personally and it’s the best."

Eli haisoo vähän että ei ole saatu toimimaan muilla..
Joo, laittakoon sit tuon saman mullekin.

Laittakaas kuvia rullasta ja tuosta kytkimen levystä :thumbup: Mikä tuossa on laakerina?
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

amgenter kirjoitti:
Lape kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Nyt on pöydällä tuo 62 millinen ahtimen rulla. Laatu on magneettikytkimen osalta parempi ja tarkempi kuin tuossa 65:ssa Eurochargedin mallissa.
Mistäs sulle tuo pyörä tuli?
Crossfireforumin kautta Ruotsalainen kaveri tarjosi uuden ja käyttämättömän alennushintaan kun oli itse ostamassa tuota 61 millistä. Olikos sulle tulossa tuo 61 millinen?
Jees 61mm on tulossa, kuinkahan noissa lienee käytännössä sitten eroa?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Lape kirjoitti:Jees 61mm on tulossa, kuinkahan noissa lienee käytännössä sitten eroa?
Tämä on mielenkiintoinen vertailu. Samaa designia melkein pakko käyttää. Pansun kanssa tätä pienempää laakeria tuumailtiin jo aikaisemmin mutta ei päästy maaliin saakka. Tässä 62 millisessä on 5 mm kapeampi laakeri mutta on fiksusti tehty niin, että laakeria on siirretty tuo 5 mm akselia pitkin taaksepäin (moottoriin päin) sovitepalalla jolloin laakeriin kohdistuvaa rasitusta saadaan pienennettyä. Samaten laakerin ulkomitta on pienempi.

Tehoero kahden välillä on aika pieni. Jäähdytys alkaa olla suurempi ongelma molemmilla. Vähintäänkin suurempi lämmönvaihdin ja erotettu kierto, jotta pystyy useamman peräkkäisen vedon tekemään. Tuolta jenkkipuolelta kokemuksien mukaan paras hyöty lämpöön nähden on saavutettu 181 millisellä kampipyörällä. Jos kampiakselin kokona pidetään 155 niin 62 millinen vastaa 185 millistä kampipyörää ja 61 millinen jopa 188 millistä.

Tuo ahtimen alla oleva välijäähdytin voisi olla se paras paikka tehdä lämpömuutoksia. Pansu taisi yhden sellaisen ostaa puukotettavaksi. Tiedä sitten mitä on saanut sille tehtyä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Mää olisin voinut niitä pakosarjoja tehdä silloin aikaisemmin, kun oli neljään sarjaan käyrät valmiina ja laipat olisin saanut tutulta puoli-ilmaiseksi. Mutta kun ei ollut halukkaita, niin möin käyrät pilkkahintaan pois ja tuo tuttukin lopetti juuri firmansa ja jäi eläkkeelle. Joten ihan pikkurahasta ei noita pysty/enkä halua alkaa tekemään.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Mää olisin voinut niitä pakosarjoja tehdä silloin aikaisemmin, kun oli neljään sarjaan käyrät valmiina ja laipat olisin saanut tutulta puoli-ilmaiseksi. Mutta kun ei ollut halukkaita, niin möin käyrät pilkkahintaan pois ja tuo tuttukin lopetti juuri firmansa ja jäi eläkkeelle. Joten ihan pikkurahasta ei noita pysty/enkä halua alkaa tekemään.
No pahus vieköön kun ei tullut aikaisemmin puheeksi. Tosin mulle oli tulossa silloin ne EC:n sarjat mitkä lähtikin sitten loppujen lopuksi bumeragina takaisin. Pitänee sitten värkätä sarjat omasta takaa. Mitäs mieltä olet jos koettaisi tehdä pitkät sarjat? Kuskin puoli tuntuisi olevan aika tiukka ohjauksen takia.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Sen verran vielä tuosta 62 mm rullasta, että laakeri on 32 x 47 x 18. Juurikin se mitä kattelin sopivaksi vuosi sitten. Ja tätä tietoa jenkit kysyttäessä pihtaa. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Mää olisin voinut niitä pakosarjoja tehdä silloin aikaisemmin, kun oli neljään sarjaan käyrät valmiina ja laipat olisin saanut tutulta puoli-ilmaiseksi. Mutta kun ei ollut halukkaita, niin möin käyrät pilkkahintaan pois ja tuo tuttukin lopetti juuri firmansa ja jäi eläkkeelle. Joten ihan pikkurahasta ei noita pysty/enkä halua alkaa tekemään.
No pahus vieköön kun ei tullut aikaisemmin puheeksi. Tosin mulle oli tulossa silloin ne EC:n sarjat mitkä lähtikin sitten loppujen lopuksi bumeragina takaisin. Pitänee sitten värkätä sarjat omasta takaa. Mitäs mieltä olet jos koettaisi tehdä pitkät sarjat? Kuskin puoli tuntuisi olevan aika tiukka ohjauksen takia.
Eipä se ohjaus siellä paljon paina, tilaa kyllä on kolmen putken vetämiseen ihan riittämiin. Ne Kleemannin pitkät sarjat ihan ok:n näköiset, mutta tiedä sitten onko vaivan väärtit jos tuolla 5hv enemmän saavuttaa, tuurilla. Suosittelisin matkimaan noita joka tapauksessa.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Törmäsimpä sattumalta tuolla ulkomaanpalstalla tuon moottorin heikkoon kohtaan. Pitääkö meidän nyt alkaa jännittään prässättyjen nokkien keston puolesta? Sikälimikäli teilläkin on -02 autot.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:Törmäsimpä sattumalta tuolla ulkomaanpalstalla tuon moottorin heikkoon kohtaan. Pitääkö meidän nyt alkaa jännittään prässättyjen nokkien keston puolesta? Sikälimikäli teilläkin on -02 autot.
Vähän myös tuon takia olenkin nokkia päivittämässä...mutta pääasiassa sitä voimaa :lol:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:
Lape kirjoitti:Törmäsimpä sattumalta tuolla ulkomaanpalstalla tuon moottorin heikkoon kohtaan. Pitääkö meidän nyt alkaa jännittään prässättyjen nokkien keston puolesta? Sikälimikäli teilläkin on -02 autot.
Vähän myös tuon takia olenkin nokkia päivittämässä...mutta pääasiassa sitä voimaa :lol:
Näkeekös tuota kulumaa naamalla vai räjähtääkö kynsiin laakista?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kulumaa? Siis siinähän muuttuu nokan ajoitus niin sanotusti, eli venttiili aukeaa väärään aikaan ja naps. Eihän tuota näe kuin sitten kun se vaurio tulee, jos on tullakseen.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:Kulumaa? Siis siinähän muuttuu nokan ajoitus niin sanotusti, eli venttiili aukeaa väärään aikaan ja naps. Eihän tuota näe kuin sitten kun se vaurio tulee, jos on tullakseen.
Jaa siis se pääsee liikahtamaan se painaja siitä, en uskaltanu niin tarkasti lukea tuota että ei mene yöunet. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Lape kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Kulumaa? Siis siinähän muuttuu nokan ajoitus niin sanotusti, eli venttiili aukeaa väärään aikaan ja naps. Eihän tuota näe kuin sitten kun se vaurio tulee, jos on tullakseen.
Jaa siis se pääsee liikahtamaan se painaja siitä, en uskaltanu niin tarkasti lukea tuota että ei mene yöunet. :D
Jeps, eli ne nokan "nostajat" on prässätty akseliin ja se pettää/pääsee liikkumaan, niin seuraukset on yleensä kallista katseltavaa :D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu, otitko vakio-ohjelmaa TCU:sta talteen?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Pansu, otitko vakio-ohjelmaa TCU:sta talteen?
En?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Pansu, otitko vakio-ohjelmaa TCU:sta talteen?
En?
Lähinnä se tuli mieleen, että jos joskus tulee tarve tuupata vakio-ohjelma takaisin sisälle. Mutta eiköhän tuo ohjelma jostain löydy jos sille tarvetta tulee.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo tuli niin nopeeta toi eteen, et ei kerenny ku irroittaa boxin ja viedä postiin.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Boxit on työn alla ja varmaan huomenna lähtee takaisin päin.
Vastaa Viestiin