Minulla on ollut puolitoista vuotta Mb w211 200cdi 2003 automaattilaatikolla ja koko ajan olen toivonut hieman enemmän tehoa ja vääntöä.
Special Tuning Harisella penkitys ensin vakiona ja uusi ohjelma sisään hieman muokaten yksilöllisesti ja auton olemus muuttui täysin. Ennen ohjelmointia 90,6kW/123hp ja maksimi vääntö 274Nm. Ohjelmoinnin jälkeen 121kW/165hp ja maksimi vääntö 330Nm.
Ajossa laatikko vaihtaa huomattavasti pehmeämmin mikä oli todella positiivista ja kiihtyy ja kulkee paljon kevyemmin.
150km koeajon perusteella konetta ei tarvitse enää huudattaa pysyäkseen liikenteen mukana.
Aika näyttää kuinka kulutuksen käy mutta näin ensituntumalta näyttää hyvältä. Menomatka noin 150km Hariselle, kulutus ajotietokoneen mukaan 6.3l/100km keskinopeus 79km/h. Paluumatka kotiiin 5.1l/100km keskinopeus 81km/h.
Nuo ovat ajotietokoneen näyttöjä siis ja menomatkalla oli kaksi kylmä starttia. Aiempi 50952km keskikulutus on ollut 6.6l/100km keskinopeudella 53km/h.
Auto tuntuu kuin olisi laittanut pykälää isomman koneen. 270cdi ja 320cdi mallejahan saa kaupasta mutta minulle riittää nyt tuo koska arvostaa pientä kulutusta ja auton kohtuullista hankintahintaa

Ja auton tekniikka varmasti kestää tuon miedon optimoinnin jälkeen. Viisaammat ovat sanoneet että w211 200cdi ja 220cdi ovat tekniikaltaan samoja. 200cdi:ssä on vain 122hp/270Nm ja 220cdi:ssä 150hp/340Nm.
Miksi valitsin Harisen ? Pieni suomalainen perheyritys jolla on mainetta, osaamista ja nimeä Karalan lisäksi varmasti eniten koko Suomessa ja palvelu oli erinomasta ja muutenkin mukavaa porukkaa.
Suosittelen.