s202 250 tdt:tä ostamassa, tietoa ja vinkkejä kaivataan
s202 250 tdt:tä ostamassa, tietoa ja vinkkejä kaivataan
Tervehdys arvon forumilaiset.
Otsikosta selviää mitä olen ostamassa ja olisi omalla kohdalla ensimmäinen tähtikeula joten anteeksi jos kyselen teille jo itsestäänselvyyksiä. Haulla olen etsiskellyt ja jotain tietoa löytänytkin mutta saa kai sitä lisääkin kysellä.
Kohde on siis teinitähti vuodelta 97 ja saksasta tuotu, mittarissaan 188tkm ja vaihteiltaan automaatti ja viisipykäläinen.
Autossa ei ole huoltokirjaa mukana laisinkaan eikä mitään muutakaan josta voisin kilometrien paikkansa pitävyyden tarkistaa edes suunnilleen. Toki auton ostan enemmän kunnon kuin kilometrien mukaan mutta hinta määräytyy mielestäni kuitenkin osaltaan kilometrien mukaan. Lähinnä tahtoisin tiedustella tuosta koneesta ja vaihdelaatikosta hieman enemmän.
Eli siis koneeseen. Kone käy nätisti ja kuljettaa vaunua eleettömästi eteenpäin. eikä pölläyttele tarpeettomia.
Öljy oli tarkistettaessa mustaa kuten asian kuuluu ollakkin?
Onko tuossa koneessa mitään heikkoa kohtaa vai onko odotettavissa jotain akuuttia jos kuvitellaan että kilometrit tässä tapauksessa olisivat vaikkapa 288tkm?
Konehuone oli siisti ja ei näyttänyt siltä että olisi tehty vain myyntipuunaus. Onko konehuoneessa paikkoja joista voisi todeta ajettuja kilometrejä? Jossain vanhemmissa vaparidieselmersuissahan ajomäärän pystyi muistaakseni sanomaan pakosarjaa katsomalla. Moniurahihna oli huonokuntoinen ja se tulisi vaihtaa varmaankin ensimmäisenä.
Sitten vaihdelaatikkoa:
Tuohan taitaa olla sitten jo elektronisesti ohjattu tuo viisipykäläinen. Tässä tapauksessa vaihtaa mukavasti ja huomaamatta. Mitenkäs tuossa toimii "kickdown" tai siis miten sen tulisi toimia?
Testasin kiihtyvyyttä noin 100km/h nopeudesta jolloin lämäsin lusikan lattiaan ja laatikko ei tarjonnut minusta pienempää hanakasti vaan piti suurimman vaihteen päällä, onko tuo normaalia?
Entäpä sitten laatikon öljyt,, onko ainoa mahdollisuus tarkistaa öljyn määrä konehuoneessa olevasta mittatikun reijästä jollain merkki"työkalulla" vai onko laatikon kyljessä perinteistä tarkistusproppua? Käsittääkseni öljyn pitäisi olla puhdasta ja se ei saisi haista palaneelle, jos näin on onko laatikko jo tuhoontuomittu?
Ja kysyytäämpä tähän lopuksi vielä alusta kysymys.
Auton etupäästä kuului jo pahaenteistä kolinaa kun kori heilahteli monttujen jälkeen sivusuunnassa ja hieman pituussuunnassakin, Voisiko tämä kolina kuulua alapallonivelistä?
Ne taitavat olla kulutusosaa C-sarjassa, Voiko mistään todeta niitten olevan alkuperäiset ja siten siis vaihtamattomat jos saan auton nosturille ja voin siis silmäillä niitä.
Muilta osin olin autoon täysin tyytyväinen tai hieman ehkä enemmänkin, esim. takapenkki ja jalkatilat antoivat ymmärtää että autossa ei ole matkustettu takana ollenkaan, myös etupenkkien selkänojat olivat takaa aivan tahrattomat.
Ovet ja takaluukku olivat ruosteettomat . ainoastaan katon takaosassa, kännykkäantennin asennus oli niin sanotusti mennyt päin mäntyjä, antennin ympärystä kupruili jo pahaenteisesti.
Tässäpä nämä, pyydän vielä kerran anteeksi jos kyselin tyhmiä.
Otsikosta selviää mitä olen ostamassa ja olisi omalla kohdalla ensimmäinen tähtikeula joten anteeksi jos kyselen teille jo itsestäänselvyyksiä. Haulla olen etsiskellyt ja jotain tietoa löytänytkin mutta saa kai sitä lisääkin kysellä.
Kohde on siis teinitähti vuodelta 97 ja saksasta tuotu, mittarissaan 188tkm ja vaihteiltaan automaatti ja viisipykäläinen.
Autossa ei ole huoltokirjaa mukana laisinkaan eikä mitään muutakaan josta voisin kilometrien paikkansa pitävyyden tarkistaa edes suunnilleen. Toki auton ostan enemmän kunnon kuin kilometrien mukaan mutta hinta määräytyy mielestäni kuitenkin osaltaan kilometrien mukaan. Lähinnä tahtoisin tiedustella tuosta koneesta ja vaihdelaatikosta hieman enemmän.
Eli siis koneeseen. Kone käy nätisti ja kuljettaa vaunua eleettömästi eteenpäin. eikä pölläyttele tarpeettomia.
Öljy oli tarkistettaessa mustaa kuten asian kuuluu ollakkin?
Onko tuossa koneessa mitään heikkoa kohtaa vai onko odotettavissa jotain akuuttia jos kuvitellaan että kilometrit tässä tapauksessa olisivat vaikkapa 288tkm?
Konehuone oli siisti ja ei näyttänyt siltä että olisi tehty vain myyntipuunaus. Onko konehuoneessa paikkoja joista voisi todeta ajettuja kilometrejä? Jossain vanhemmissa vaparidieselmersuissahan ajomäärän pystyi muistaakseni sanomaan pakosarjaa katsomalla. Moniurahihna oli huonokuntoinen ja se tulisi vaihtaa varmaankin ensimmäisenä.
Sitten vaihdelaatikkoa:
Tuohan taitaa olla sitten jo elektronisesti ohjattu tuo viisipykäläinen. Tässä tapauksessa vaihtaa mukavasti ja huomaamatta. Mitenkäs tuossa toimii "kickdown" tai siis miten sen tulisi toimia?
Testasin kiihtyvyyttä noin 100km/h nopeudesta jolloin lämäsin lusikan lattiaan ja laatikko ei tarjonnut minusta pienempää hanakasti vaan piti suurimman vaihteen päällä, onko tuo normaalia?
Entäpä sitten laatikon öljyt,, onko ainoa mahdollisuus tarkistaa öljyn määrä konehuoneessa olevasta mittatikun reijästä jollain merkki"työkalulla" vai onko laatikon kyljessä perinteistä tarkistusproppua? Käsittääkseni öljyn pitäisi olla puhdasta ja se ei saisi haista palaneelle, jos näin on onko laatikko jo tuhoontuomittu?
Ja kysyytäämpä tähän lopuksi vielä alusta kysymys.
Auton etupäästä kuului jo pahaenteistä kolinaa kun kori heilahteli monttujen jälkeen sivusuunnassa ja hieman pituussuunnassakin, Voisiko tämä kolina kuulua alapallonivelistä?
Ne taitavat olla kulutusosaa C-sarjassa, Voiko mistään todeta niitten olevan alkuperäiset ja siten siis vaihtamattomat jos saan auton nosturille ja voin siis silmäillä niitä.
Muilta osin olin autoon täysin tyytyväinen tai hieman ehkä enemmänkin, esim. takapenkki ja jalkatilat antoivat ymmärtää että autossa ei ole matkustettu takana ollenkaan, myös etupenkkien selkänojat olivat takaa aivan tahrattomat.
Ovet ja takaluukku olivat ruosteettomat . ainoastaan katon takaosassa, kännykkäantennin asennus oli niin sanotusti mennyt päin mäntyjä, antennin ympärystä kupruili jo pahaenteisesti.
Tässäpä nämä, pyydän vielä kerran anteeksi jos kyselin tyhmiä.
Morijenttes!
Tervetua porukkaan!
Itselleni on myös tulossa kyseinen auto kyseisellä motilla,ja täytyy kyllä sano tosta kickdown:sta että kyllä sen pitäs tossa heittää vielä pienempää pesään.
Joten kysymys kuuluu että painoitko tallan lattiaan asti?
Se saattaa tuntua että on pohjassa mutta se siitä menee vielä pari senttiä alemmas ja sitten alkaa tapahtua.
Muutamaa yksilöä olen kokeillu ja molempiin olin muuten tyytyväinen paitsi hinnan puolesta.
Tervetua porukkaan!
Itselleni on myös tulossa kyseinen auto kyseisellä motilla,ja täytyy kyllä sano tosta kickdown:sta että kyllä sen pitäs tossa heittää vielä pienempää pesään.
Joten kysymys kuuluu että painoitko tallan lattiaan asti?
Se saattaa tuntua että on pohjassa mutta se siitä menee vielä pari senttiä alemmas ja sitten alkaa tapahtua.
Muutamaa yksilöä olen kokeillu ja molempiin olin muuten tyytyväinen paitsi hinnan puolesta.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Nosturilla saa hyvin testattua pallonivelet yms. Nostat etupään ilmaan ja sitten alatukivarren alle nosturi tai muuta vastaavaa, että pyörällä ei ole painoa eikä jousien jännitystä ja heiluttelemaan niveliä ja vääntöraudalla vääntämään pallon juuresta. Kyllä välykset näkyy jos niitä on. Sitten vielä. Hölmöjä kysymyksiä ei ole, on vaan hölmöjä jotka ei kysy.
vähis:
Kyllä mä luulen että painoin tallan lattiaan asti, liekö sitten harhakuvitelmaa.
Kävin tosin eilen ajamassa c220 cdi automaattia ja mielestäni tarjosi pienempää pesään hanakasti.
Mikähän tossa toisessa mahtais sitten olla vikana jos kickdown ei toimi ?
petri.n:
Saan auton tosiaan lauantaina nosturille joten täytyy tarkistaa nuo alapallot, missäs muualla siellä saattais olla väljää? Raidetangon päät ehkä?
Kyllä mä luulen että painoin tallan lattiaan asti, liekö sitten harhakuvitelmaa.
Kävin tosin eilen ajamassa c220 cdi automaattia ja mielestäni tarjosi pienempää pesään hanakasti.
Mikähän tossa toisessa mahtais sitten olla vikana jos kickdown ei toimi ?
petri.n:
Saan auton tosiaan lauantaina nosturille joten täytyy tarkistaa nuo alapallot, missäs muualla siellä saattais olla väljää? Raidetangon päät ehkä?
Tarkistuslistaa...
Jos saat auton nosturille tarkistappa seuraavat asiat:
-Öljyvuodot, moottorin takapään stefa
-Vaihdelaatikon öljyvuodot, takapään stefa
-Vetopyörästön öljyvuodot, kardaanin stefa herkkä paikka
-Ruostevauriot ? Takapyörien etupuolella saattaa olla Saksan autossakin. Etuakseliston ja etupään ruostejutut. Mahdollisia kolarikorjauksia ? Oikomisjäljet. Tarkista että alkuperäinen massa joka paikassa
-Takapään nivelet. Tukivarsia riittää Mersussa. Niitä pitää väännellä kunnon kaluilla esim sorkkarauta jotta välyksen näkee. Lisäksi takapään välyksistä voi päätellä onko auto mennyt 186 vai 286 tai jopa 386 tkm. Eli välystä saattaa löytyä jos ajettu tuo 300 tkm, eipä juuri aiemmin. Tiettyjen nivelien välys tulee esille vaan jos tukivartta nostaa tunkilla ylöspäin auton ollessa ilmassa jonka jälkeen väännellään navan lähistöltä...
-Moottorista kannattaa tsekata minkä verran moottori huohottaa...ja verrata vaikka sitten ns tunnettuun tapaukseen eli samanlaiseen yksilöön
-Öljyvuodot, moottorin takapään stefa
-Vaihdelaatikon öljyvuodot, takapään stefa
-Vetopyörästön öljyvuodot, kardaanin stefa herkkä paikka
-Ruostevauriot ? Takapyörien etupuolella saattaa olla Saksan autossakin. Etuakseliston ja etupään ruostejutut. Mahdollisia kolarikorjauksia ? Oikomisjäljet. Tarkista että alkuperäinen massa joka paikassa
-Takapään nivelet. Tukivarsia riittää Mersussa. Niitä pitää väännellä kunnon kaluilla esim sorkkarauta jotta välyksen näkee. Lisäksi takapään välyksistä voi päätellä onko auto mennyt 186 vai 286 tai jopa 386 tkm. Eli välystä saattaa löytyä jos ajettu tuo 300 tkm, eipä juuri aiemmin. Tiettyjen nivelien välys tulee esille vaan jos tukivartta nostaa tunkilla ylöspäin auton ollessa ilmassa jonka jälkeen väännellään navan lähistöltä...
-Moottorista kannattaa tsekata minkä verran moottori huohottaa...ja verrata vaikka sitten ns tunnettuun tapaukseen eli samanlaiseen yksilöön
MB C180 vm -95
Lämä täytyy näissä painaa niin pohjaan että lattiassa oleva kytkin napsahtaa,Mika.U kirjoitti:vähis:
Kyllä mä luulen että painoin tallan lattiaan asti, liekö sitten harhakuvitelmaa.
Mikähän tossa toisessa mahtais sitten olla vikana jos kickdown ei toimi ?
KickDownia voi myös säätää vipua lyhentämällä tai asetelman asentoa muuttamalla, siitä konekuoneenpuolella olevasta vivustosta, myös alipaine letkujen liitokset kannattaa tarkistaa, näin ainakin väykyssä, ei tuo C- varmaan näiltä osin paljon erilainen oo.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Alapallonivelet....
on Mersussa kulutustavaraa ts. jos autolla on ajettu 188tkm, niin on epätodennäköistä, että siinä olisi vielä alkuperäiset alapallot. Minulla C-koppaiseen Vehon huoltamaan nyt 183tkm ajettuun piti vaihtaa vasen alapallonivel jo toisen kerran.
Mulla ei kanssa aivan kaikissa tilanteissa tuo kickdown 'reagoi' mutta olen pitänyt sitä silti normaalina. Olisko niin, että se ei vaihda suuremmalle, mikäli kierrokset nousisivat epätyylikkään suuriksi ? Eli kokeile sitä sieltä matalemmilta kierroksilta, vaikkapa 1500 rpm, jollet jo kokeillutkin.edu kirjoitti:Lämä täytyy näissä painaa niin pohjaan että lattiassa oleva kytkin napsahtaa,Mika.U kirjoitti:vähis:
Kyllä mä luulen että painoin tallan lattiaan asti, liekö sitten harhakuvitelmaa.
Mikähän tossa toisessa mahtais sitten olla vikana jos kickdown ei toimi ?
KickDownia voi myös säätää vipua lyhentämällä tai asetelman asentoa muuttamalla, siitä konekuoneenpuolella olevasta vivustosta, myös alipaine letkujen liitokset kannattaa tarkistaa, näin ainakin väykyssä, ei tuo C- varmaan näiltä osin paljon erilainen oo.
Lisää tietoa: www.skg.fi
"Dealer" antoi kerran kerran sellaisen ohjeen, että 100:sen vauhdissa pitää vielä vaihtaa kolmoselle, kun lämän painaa pohjaan, kyseessä oli silloin 220DMika.U kirjoitti:Täytyypi testata pienemmillä kierroksilla että miten kickdown reagoi.
=)

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
...ja Vitossa 100 km/h tarkoitti ~2300 rpm. Oliskohan se sitten kickdownin jälkeen 3200 rpm kolmosellaedu kirjoitti:"Dealer" antoi kerran kerran sellaisen ohjeen, että 100:sen vauhdissa pitää vielä vaihtaa kolmoselle, kun lämän painaa pohjaan, kyseessä oli silloin 220DMika.U kirjoitti:Täytyypi testata pienemmillä kierroksilla että miten kickdown reagoi.
=)

Täytyykin testailla milloin tuo 'neiti' suostuu vaihtamaan pienemmälle ja milloin ei. Yleensä mä pakotan sen pienemmälle ennen ohitukseen lähtemistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Olihan vaihteisto S-asennossa? Saksalaisen ohjekirjani mukaan tämä asento on Standard (eikä Sport kuten aluksi luulin
) ja tarkoitettu pidettäväksi päällä "kaikissa normaaleissa ajotilanteissa" . Omani ainakin hakee kolmosen silmään vielä satasesta ja ehkä vähän ylikin kun antaa kickdownia.
W-asennossa laatikko vaihtaa aikaisemmin isommalle, välttää pienemmälle vaihtamista ja lähtee liikkeelle kakkosella. Koska 250 TDT on kierroskone, alkaa todella tapahtumaan vasta 3000 kierroksen paremmalla puolella.

W-asennossa laatikko vaihtaa aikaisemmin isommalle, välttää pienemmälle vaihtamista ja lähtee liikkeelle kakkosella. Koska 250 TDT on kierroskone, alkaa todella tapahtumaan vasta 3000 kierroksen paremmalla puolella.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Ja sitten tapahtuukin jo ihan kivasti,tietenkään ei voi eikä pidäkkään verrata superturboon mutta tuolla jo kivasti kerkeeki.mikkop kirjoitti:Koska 250 TDT on kierroskone, alkaa todella tapahtumaan vasta 3000 kierroksen paremmalla puolella.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Joo, tää 250 TDT onkin pitkästä aikaa ensimmäinen sellainen auto meikäläisellä jossa joutuu ohitustilanteissa jopa hiukan nostamaan kaasua sieltä pohjasta ettei ihan saman tien kortti lähtisiJa sitten tapahtuukin jo ihan kivasti,tietenkään ei voi eikä pidäkkään verrata superturboon mutta tuolla jo kivasti kerkeeki.

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
taidan sitten poijjaat olla huomenna mersun omistaja =)
Olin juuri muutama tunti sitten mersun pohjaa ihmettelemässä ja näytti hyvälle,
mutta moottorin takaosa oli märkä öljystä, tai siis niiltä osin mitä kykenin näkemään poistamatta pohjamuoveja. Oiskohan mahdollisesti kannentiiviste joka päästää öljyä valumaan vaiko venttiilikopan tiiviste? Eikai näissä 2,5 koneissa ole ollut kansivikoja, eihän? vaihdelaatikon takapää oli kuiva, samoin kardaanin stefa oli kuiva.
Olin juuri muutama tunti sitten mersun pohjaa ihmettelemässä ja näytti hyvälle,
mutta moottorin takaosa oli märkä öljystä, tai siis niiltä osin mitä kykenin näkemään poistamatta pohjamuoveja. Oiskohan mahdollisesti kannentiiviste joka päästää öljyä valumaan vaiko venttiilikopan tiiviste? Eikai näissä 2,5 koneissa ole ollut kansivikoja, eihän? vaihdelaatikon takapää oli kuiva, samoin kardaanin stefa oli kuiva.
Kyllä minä ottasin pohjamuovit irti ja tutkisin asian, ei tarvi montaa ruuvia kiertää niin on muovit sylissä.
En ihan heti usko että ainakaan venakopan tiiviste vuotaa, on kumitiiviste joka ei yleensä mene miksikään. Kansipahvivuotoa voi tietty olla mutta yleensä näissä kai vuotaa pakkasnestettä ulospäin sieltä takaosastaan.
Kai katoit nesteet ja öljyä että on hyvännäköiset?
En ihan heti usko että ainakaan venakopan tiiviste vuotaa, on kumitiiviste joka ei yleensä mene miksikään. Kansipahvivuotoa voi tietty olla mutta yleensä näissä kai vuotaa pakkasnestettä ulospäin sieltä takaosastaan.
Kai katoit nesteet ja öljyä että on hyvännäköiset?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No jos takastefa vuotaa niin se kyllä viittaa siihen että kilsoja on aika paljon enemmän kuin toi ilmoitettu 188tkm... 

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Koneen takaosa oli siis kannen alapuolelta öljyinen ja sieltä valunut laatikon kylkeä pitkin laatikon pohjalle. Jos kampuran stefa vuotaa niin eikai se öljy sentään ylöspäin ala valumaan? Nesteet ja öljyt olivat ok!
[edit]
Jaajuu, tul mieleen että voiskohan se olla naftaa mitä sieltä vuotais ja sitten se liuottaa öljyä/muuta likaa koneen kyljestä mukaansa.
Jaa miten niin tulossa ensimmäinen naftalla toimiva härveli
[/edit]
[edit]
Jaajuu, tul mieleen että voiskohan se olla naftaa mitä sieltä vuotais ja sitten se liuottaa öljyä/muuta likaa koneen kyljestä mukaansa.
Jaa miten niin tulossa ensimmäinen naftalla toimiva härveli

[/edit]
Terehdys arvon foorumilaiset!!
Alkoi kiinostaa tuo KickDownin toimnta ja tuumasta toimeen. Itselläni on juuri kyseisellä laatikolla oleva tenavatähti 250 dt ja täytyi käydä kokeilemassa, niin kyllä ainakin toi mun 110 mittarinopeudesta vielä paiskaa kolmosta. Ja kuten mikkop sanoi niin konehan herää kunnolla vasta noi 3000, mutta sitten alkaa mielestänni olla ihan kivasti tota voimaa käytössä.
Eräs tuttuni Vehosta sanoi niistä alakerran nivelistä, että noin 180-200 tkm on niiden vaihtoväli ja ei kannata vaihtaa pelkästään viallista, vaan kaikki kerrallan, koska ne kumminkin menevät aikalailla samaan aikaan.
Mun autolla on nyt ajettu noin 200 tkm ja kaikki nivelet on jo uusittu, mutta on kylläkin nyt erittäin hiljainen ja vakaa, jopa 17" pyörällä.
Jos Mika.U ei vielä ole tehnyt päätöstä auton suhteen, niin voisin väittää, että voi sitä rahaa laittaa huonompaankin paikkaan. Itse oon ollut ainakin erittäin positiivisesti yllättynyt ko. laitteesta. Ja mikä yllättävintä, tolla kone/laatikko yhdistelmällä se on ripein ja taloudellisin (vaikka erot nyt ei ole suuren suuret).
Alkoi kiinostaa tuo KickDownin toimnta ja tuumasta toimeen. Itselläni on juuri kyseisellä laatikolla oleva tenavatähti 250 dt ja täytyi käydä kokeilemassa, niin kyllä ainakin toi mun 110 mittarinopeudesta vielä paiskaa kolmosta. Ja kuten mikkop sanoi niin konehan herää kunnolla vasta noi 3000, mutta sitten alkaa mielestänni olla ihan kivasti tota voimaa käytössä.
Eräs tuttuni Vehosta sanoi niistä alakerran nivelistä, että noin 180-200 tkm on niiden vaihtoväli ja ei kannata vaihtaa pelkästään viallista, vaan kaikki kerrallan, koska ne kumminkin menevät aikalailla samaan aikaan.
Mun autolla on nyt ajettu noin 200 tkm ja kaikki nivelet on jo uusittu, mutta on kylläkin nyt erittäin hiljainen ja vakaa, jopa 17" pyörällä.
Jos Mika.U ei vielä ole tehnyt päätöstä auton suhteen, niin voisin väittää, että voi sitä rahaa laittaa huonompaankin paikkaan. Itse oon ollut ainakin erittäin positiivisesti yllättynyt ko. laitteesta. Ja mikä yllättävintä, tolla kone/laatikko yhdistelmällä se on ripein ja taloudellisin (vaikka erot nyt ei ole suuren suuret).
nivelistä vielä
Justiinsa, enpä tiennyt että noinkin aikaisin pitää nivelet uusia. Meikäläisen kärryllä on kuljettu vasta 156 000 joten ilmeisesti mitään ei vielä ole vaihdettu - huoltokirjasta löytyy vain takapyörän laakerin vaihto. Vielä ei kyllä ajossa huomaa mitään välyksiä.
Tuleeko kalliiksi tuo remontti? Ajo-ominaisuudethan siinä paranee radikaalisti - sen muistan noista vanhoista mersuista.
Samoin voin kyllä lämpimästi suositella 250 (t)dt:tä jos kunnollisen yksilön löytää. Todella taloudellinenkin tuo on vaikka esikammiokone onkin. Ja suorituskyky myös erittäin ok tasolla, joskin pari lisähevosvoimaa kelpaisi aina
Tuleeko kalliiksi tuo remontti? Ajo-ominaisuudethan siinä paranee radikaalisti - sen muistan noista vanhoista mersuista.
Samoin voin kyllä lämpimästi suositella 250 (t)dt:tä jos kunnollisen yksilön löytää. Todella taloudellinenkin tuo on vaikka esikammiokone onkin. Ja suorituskyky myös erittäin ok tasolla, joskin pari lisähevosvoimaa kelpaisi aina

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: nivelistä vielä
****Lastulla ja turbon vaihdolla muuttuu aikalailla,ei veto lopu ja herää henkiin aiemmin. Kaverilla tuollainen ja hyvin kulkee,kun ei superturboihin vertaa. Paha tosin olla vertaamatta kun kaks sellaista kaveriporukassa ja toinen taitaa olla se tehokkain kaikistamikkop kirjoitti:Samoin voin kyllä lämpimästi suositella 250 (t)dt:tä jos kunnollisen yksilön löytää. Todella taloudellinenkin tuo on vaikka esikammiokone onkin. Ja suorituskyky myös erittäin ok tasolla, joskin pari lisähevosvoimaa kelpaisi aina

Delvac 1 eli täyssynteettistä dieselmoottoriöljyä olen käyttänyt. On niitä varmaan muitakin hyviä...pääasia että ajallaan vaihtaa ja hyvälaatusella öljyllä ajaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: nivelistä vielä
Jep. Tuota lastua oon miettinyt, voisi tehdä asiaa kulkupuoleen. Joku aiemmin täällä forumilla puhui että 250:ssä olisi suht iso turbo jo vakiona mutta mihin tehoihin asti se sitten riittää en tiedä. Pelkällä lastulla saanee ilmeisesti ~ 175 kaakkia liikkeelle mikä sekin jo kuulostaa S202:n ihan mukavaltajpk kirjoitti: ****Lastulla ja turbon vaihdolla muuttuu aikalailla,ei veto lopu ja herää henkiin aiemmin. Kaverilla tuollainen ja hyvin kulkee,kun ei superturboihin vertaa. Paha tosin olla vertaamatta kun kaks sellaista kaveriporukassa ja toinen taitaa olla se tehokkain kaikista

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81