Elikkäs. Auto on vm. -88 OM603 originaali turbodiesel. Autoon laitettu n. 1500km sitten uusi syyläri, vesipumppu, kiertovesipumppu, termostaatti, moniura käyttöhihna sekä samoihin aikoihin vaihettu om606 kannentiiviste (kansi oikastu ja asennuksessa käytetty Gasket Copperia), koska oli tuolloin lämpöongelmia. Noh lämpöongelmat loppui heti osien laiton jälkeen aivan tyysti ja sain ajella autolla huoletta sen 1500km, mutta nyt pari päivää sitten alkoi uudestaan lämmöt nousemaan. Normaalissa maantie/kaupunki ajossa lämpöä on n.85-90, mutta heti kiihdyttäessä nousee yli satasen (pahimmillaan jopa 120-astetta.)
Kannentiivistettä epäilin itse, mutta paisarissa ei kupli yhtään, ei sotke yhtään öljyjä ja jäähdytysnestettä, ei hävitä jäähdytysnestettä eli tuskimpa on mennyt.
Auton konehuone pestiin n.viikko sitten ja sen seurauksena moniurahihnasta alkoi kuulua outo kitinä, noh laitoin hihnaan hieman jotakin hihnavahaa ja kitinä loppui, kunnes eilen hihna katkesi. (Kesti ajaa vain 1500km

) Tänään purin vanhan hihnan pois, kun arvelin, että jokin hihnapyöristä olisi jumissa ja sen seurauksena hihna olisi katkennut, mutta ei, kaikki pyöri aivan normaalisti. Hihna kiersi myös oikeista paikoista eli ei ollut väärin asennettu!
Vähäsen alkaa ihmetyttää että mikä ihme tuota autoa vaivaa, kun alussa lämmöt oli ihanne lukemissa ajoi miten tahansa, mutta nyt kiihdyttäessä nousee aivan sairaasti!!
Kertokaahan mikä siinä mesessä kiikastaa?