Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Vaihdoinpa pa-suodattimen autoon. Ensin käynnistyi ja sitten sammui. Järjestelmässä on ilmaa. WISin mukaan järjestelmä on itseilmaava.. Miten saan auton käymään, pitääkö starttailla vaan? Auto 300D -92.
1991 420 SE
..
Joskus kestää kauan starttailla käyntiin suodattimen vaihdon jälkeen, mutta onnistuu niinkin. Kannattaa vähän löysätä suuttimen putkea, niin ilma poistuu paremmin...
Uusi suodatin olisi hyvä täyttää polttoaineella, mutta kannattaa varoa, ettei kaada ainetta siitä suodattimen keskimmäisestä reiästä sisään
menee pian roskia systeemiin.
Uusi suodatin olisi hyvä täyttää polttoaineella, mutta kannattaa varoa, ettei kaada ainetta siitä suodattimen keskimmäisestä reiästä sisään

w115,123,124,126,210 yms.
No niin auto lähti käyntiin kun sai hieman apuvirtaa. Poistelin ilmaa starttailujen välissä löysyttämällä suodatinta sen verran että tiivisteen välistä poreili ilmat pois. Pari kertaa toistin proseduurin ja jo pärähti. Onkos tuossa esisuodinta olemassa?
Jotenkin tuntui että vedot parani, tai sitten kuvittelen vaan... Vanha suodatin näytti kyllä siltä ettei tällä vuosituhannella ole vaihdettu...
Jotenkin tuntui että vedot parani, tai sitten kuvittelen vaan... Vanha suodatin näytti kyllä siltä ettei tällä vuosituhannella ole vaihdettu...

1991 420 SE
Tai sitten ihan vaan letkussa roikkuva L-mallin muovipurkki, jossa paperisuodatin. Voihan sen vetää vaikka nippusiteellä johonkin kiinni, mutta pysyy matkassa ilmankin.Mika.T kirjoitti:Esisuodatin on ilmanputsarin alla moottorin jalan päällä kiinni.
Se suodatinpurkki kannattaa täyttää mahdollisimman täyteen pullosta, niin ei tarvitse niin kauan startilla pyörittää. Taitaa vetää reilut 1/2 litraa.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Öljyä suodattimeen
Eräs kokenut mercedesmies antoi seuraavanlaisen ohjeen koskien W124 200 nakuja:
Dieselin polttoainesuodinta vaihdettaessa suodin kannattaa kaataa täyteen moottoriöljyä ja sitten käymään; tuleepa samalla suuttimet voideltua.
En ole kyllä ilennyt testata vaikka neuvon kuulin arvovaltaiselta taholta, kaveri on Vehon entinen korjaamopäällikkö. Eikä minkäänlaista ylimääräistä painolastia sanalla "entinen".
Dieselin polttoainesuodinta vaihdettaessa suodin kannattaa kaataa täyteen moottoriöljyä ja sitten käymään; tuleepa samalla suuttimet voideltua.
En ole kyllä ilennyt testata vaikka neuvon kuulin arvovaltaiselta taholta, kaveri on Vehon entinen korjaamopäällikkö. Eikä minkäänlaista ylimääräistä painolastia sanalla "entinen".
Re: Öljyä suodattimeen
Kuulostaa aika hurjalta. Äkkiä vaan ajattelis ettei Moottoriöljy tee hyvää hienosuodattimelle, mene ja tiedä sitten.Jeremias kirjoitti:Eräs kokenut mercedesmies antoi seuraavanlaisen ohjeen koskien W124 200 nakuja:
Dieselin polttoainesuodinta vaihdettaessa suodin kannattaa kaataa täyteen moottoriöljyä ja sitten käymään; tuleepa samalla suuttimet voideltua.
En ole kyllä ilennyt testata vaikka neuvon kuulin arvovaltaiselta taholta, kaveri on Vehon entinen korjaamopäällikkö. Eikä minkäänlaista ylimääräistä painolastia sanalla "entinen".

MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Vanha ketju, mutta ongelma on mulla sama ja autokin; W124 300TD -92.
Polttoaine pääsi loppumaan ja senjälkeen akku tehtyäni 1,5l Pepsipullo tankkauksen. Alkuun lähti jo tunkkaisesti käymään 2000rpm, mutta sammui sitten eikä tämän jälkeen ole lähtenyt käyntiin, vaikka on kokeiltu jo kahdesti apuvirralla. Tankki on nyt täynnä dieseliä ja lurautin vielä 3dl lisäainetta sekaan, jos olisi jäänyt vesihelmiä järjestelmään. Vaikuttaa kumminkin siltä, että siellä on ilmaa täynnä. En ole aiemmin ilmannut polttoainejärjestelmiä. Ruuvaanko pa-suodatinta auki, jotta ilmat tulee ulos vai mitä teen? HELP!
Saan tänä iltana uudelleen lisävirta apua kaverilta, pitäisi siihen mennessä tietää oikeat toimenpiteet ettei kaverinkin akku tyhjene pyörittäessä. Auto on ABC:n pihalla ja tuli mieleen, että ois hyvä lohkolämmittää kone ennen starttia, mut eipä ole absilla yhtään ainutta töpseliä ulkona tai edes oven vieressä.
Pitääkö startata kaasu pohjassa, pumpata vai ei koskea pedaaliin ollenkaan?
Nopeista vinkeistä kiittäen,
-Eetu-
Polttoaine pääsi loppumaan ja senjälkeen akku tehtyäni 1,5l Pepsipullo tankkauksen. Alkuun lähti jo tunkkaisesti käymään 2000rpm, mutta sammui sitten eikä tämän jälkeen ole lähtenyt käyntiin, vaikka on kokeiltu jo kahdesti apuvirralla. Tankki on nyt täynnä dieseliä ja lurautin vielä 3dl lisäainetta sekaan, jos olisi jäänyt vesihelmiä järjestelmään. Vaikuttaa kumminkin siltä, että siellä on ilmaa täynnä. En ole aiemmin ilmannut polttoainejärjestelmiä. Ruuvaanko pa-suodatinta auki, jotta ilmat tulee ulos vai mitä teen? HELP!
Saan tänä iltana uudelleen lisävirta apua kaverilta, pitäisi siihen mennessä tietää oikeat toimenpiteet ettei kaverinkin akku tyhjene pyörittäessä. Auto on ABC:n pihalla ja tuli mieleen, että ois hyvä lohkolämmittää kone ennen starttia, mut eipä ole absilla yhtään ainutta töpseliä ulkona tai edes oven vieressä.
Pitääkö startata kaasu pohjassa, pumpata vai ei koskea pedaaliin ollenkaan?
Nopeista vinkeistä kiittäen,
-Eetu-
W124 300TD Automatic -92
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Laita polttoainesuodatin täyteen dieseliä ja starttaa, sitten startatessa voit löysäillä polttoaineputkia suuttimien puoleisesta päästä kunnes lähtee...
wiimax.fi
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Pari suutinputkea vain löysälle moottorin puolelta. Startailla niiin kauan ku lupailee ja vaikka toine on laittaas putkia kiinni sen jälkeen. Tällä konstillla itte oon saanu koneet ilmattua.
Kaasun asennolla ei mun mielestä ole merkitystä. Pumpaamisesta ei ole mitää hyötyä.
Lämppäri ois hyvä jos mahollinen. Kute laturiki akkuun.
Kaasun asennolla ei mun mielestä ole merkitystä. Pumpaamisesta ei ole mitää hyötyä.
Lämppäri ois hyvä jos mahollinen. Kute laturiki akkuun.
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Ja kaasu pohjassa pyörität konetta. Ite käytän imukannua jonka laitan siihen paluuletkun tilalle ja lähtee laakista käyntiin. Sulla ei vaan taida olla sellasta saatavilla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Öljyä suodattimeen
Mulla suodattimen vaihdon yhteydessä ennen Vehossa autoja laittanut kaveri toimi juurikin näin. 300D hörähti iloisesti käyntiin ilman mitään nikotteluja. Ajattelin toimia vastaisuudessa samalla tavalla. Ei välttämättä kannata kokeilla muille merkeille...Jeremias kirjoitti:Eräs kokenut mercedesmies antoi seuraavanlaisen ohjeen koskien W124 200 nakuja:
Dieselin polttoainesuodinta vaihdettaessa suodin kannattaa kaataa täyteen moottoriöljyä ja sitten käymään; tuleepa samalla suuttimet voideltua.
En ole kyllä ilennyt testata vaikka neuvon kuulin arvovaltaiselta taholta, kaveri on Vehon entinen korjaamopäällikkö. Eikä minkäänlaista ylimääräistä painolastia sanalla "entinen".
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: Öljyä suodattimeen
Tuokin kyllä toimii.ek170 kirjoitti:Mulla suodattimen vaihdon yhteydessä ennen Vehossa autoja laittanut kaveri toimi juurikin näin. 300D hörähti iloisesti käyntiin ilman mitään nikotteluja. Ajattelin toimia vastaisuudessa samalla tavalla. Ei välttämättä kannata kokeilla muille merkeille...Jeremias kirjoitti:Eräs kokenut mercedesmies antoi seuraavanlaisen ohjeen koskien W124 200 nakuja:
Dieselin polttoainesuodinta vaihdettaessa suodin kannattaa kaataa täyteen moottoriöljyä ja sitten käymään; tuleepa samalla suuttimet voideltua.
En ole kyllä ilennyt testata vaikka neuvon kuulin arvovaltaiselta taholta, kaveri on Vehon entinen korjaamopäällikkö. Eikä minkäänlaista ylimääräistä painolastia sanalla "entinen".
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
ei sinne suodattimeen mitään moottori öljaa kannata laittaa, enemmän hyötyä on 2-tahti öljystä, ja sitäkin laittaa suodattimeen 50/50 sekotuksena naftan kanssa..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Öljyä suodattimeen
No jos kokeilen tuota. Ei vissiin tarvi sit suuttimia availla? Imukannua ei ole käytettävissä. Ja rahatkin ihan finaalissa, en saa 2-tahtiöljyä edes ostettua. Moottoriöljyä on muutama desi.Siekkinen kirjoitti:Tuokin kyllä toimii.ek170 kirjoitti:Mulla suodattimen vaihdon yhteydessä ennen Vehossa autoja laittanut kaveri toimi juurikin näin. 300D hörähti iloisesti käyntiin ilman mitään nikotteluja. Ajattelin toimia vastaisuudessa samalla tavalla. Ei välttämättä kannata kokeilla muille merkeille...Jeremias kirjoitti:Eräs kokenut mercedesmies antoi seuraavanlaisen ohjeen koskien W124 200 nakuja:
Dieselin polttoainesuodinta vaihdettaessa suodin kannattaa kaataa täyteen moottoriöljyä ja sitten käymään; tuleepa samalla suuttimet voideltua.
En ole kyllä ilennyt testata vaikka neuvon kuulin arvovaltaiselta taholta, kaveri on Vehon entinen korjaamopäällikkö. Eikä minkäänlaista ylimääräistä painolastia sanalla "entinen".
En tosin ymmärrä, miten suodattimen täyttö öljyllä auttaa ilmaukseen.. -taitaa savuttaa aika rankasti tuon toimenpiteen jälkeen.
Kiitos vinkeistä!
W124 300TD Automatic -92
Re: Öljyä suodattimeen
Voihan niitä suutinputkia silti availla jos ei meinaa lähteä. Kyllä se vähän aikaa savuttaa mutta kyllä se siitä loppuu kun käyt ajamassa. Otat siis sen suodattimen pultin pois ja kaadat ihan täyteen (vaikka yli asti) sitä öljyä ja sitten pultti takasin.Fonzie78 kirjoitti:No jos kokeilen tuota. Ei vissiin tarvi sit suuttimia availla? Imukannua ei ole käytettävissä. Ja rahatkin ihan finaalissa, en saa 2-tahtiöljyä edes ostettua. Moottoriöljyä on muutama desi.
En tosin ymmärrä, miten suodattimen täyttö öljyllä auttaa ilmaukseen.. -taitaa savuttaa aika rankasti tuon toimenpiteen jälkeen.
Kiitos vinkeistä!
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Moottoriöljyä töissä käytellään aina suodattimien täyttöön kun ei koskaan sitä dieseliä satu olemaan missään mistä täyttäis. Aivan samalla lailla se sillä käy, ei mitään eroa.
Tuntuu olevan monille ihmeellinen asia kun näkevät tai kuulevat moottoriöljyn käytöstä.
Tuntuu olevan monille ihmeellinen asia kun näkevät tai kuulevat moottoriöljyn käytöstä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
ei siinä mitää ihmeellistä ole, 2t öljy vain puhdistais venttiilit ja linjat paremmin kun moottori öljy..Sultzi kirjoitti:Moottoriöljyä töissä käytellään aina suodattimien täyttöön kun ei koskaan sitä dieseliä satu olemaan missään mistä täyttäis. Aivan samalla lailla se sillä käy, ei mitään eroa.
Tuntuu olevan monille ihmeellinen asia kun näkevät tai kuulevat moottoriöljyn käytöstä.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Kannattaa opetella käyttämään dieseliä suodattimen täytössä, saattaa tulla murheita uudempien autojen kanssa jos aletaan moottoriöljyä syöttämään.
wiimax.fi
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Tässä tapauksessa on kyse 20 vuotta vanhasta autosta joten ongelmia ei tule. Uudet lähtee usein paljon helpommin käyntiin sähköpumpun avulla. Ja jos ei lähe niin suodattimelta koneelle menevä letku irti ja pillillä painetta tankkiin niin kauan että alkaa suodattimelta tulemaan ainetta.dealer kirjoitti:Kannattaa opetella käyttämään dieseliä suodattimen täytössä, saattaa tulla murheita uudempien autojen kanssa jos aletaan moottoriöljyä syöttämään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Näin on. Kommenttini olikin tarkoitettu täsmennykseksi tähän:Siekkinen kirjoitti:Tässä tapauksessa on kyse 20 vuotta vanhasta autosta joten ongelmia ei tule.
Sultzi kirjoitti:Moottoriöljyä töissä käytellään aina suodattimien täyttöön kun ei koskaan sitä dieseliä satu olemaan missään mistä täyttäis. Aivan samalla lailla se sillä käy, ei mitään eroa.
Tuntuu olevan monille ihmeellinen asia kun näkevät tai kuulevat moottoriöljyn käytöstä.
wiimax.fi
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Niin, ei sitä tosiaan aina kannata käyttää.dealer kirjoitti:Näin on. Kommenttini olikin tarkoitettu täsmennykseksi tähän:Siekkinen kirjoitti:Tässä tapauksessa on kyse 20 vuotta vanhasta autosta joten ongelmia ei tule.Sultzi kirjoitti:Moottoriöljyä töissä käytellään aina suodattimien täyttöön kun ei koskaan sitä dieseliä satu olemaan missään mistä täyttäis. Aivan samalla lailla se sillä käy, ei mitään eroa.
Tuntuu olevan monille ihmeellinen asia kun näkevät tai kuulevat moottoriöljyn käytöstä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
totta et monet pelästyy kun laittaa vanhaan diesel mersun suodattimeen moottoriöljyä. Toimii aivan kuin diesel.
Tosin ei ikinä ole tullut kokeiltua oikein suurilla pakkasilla tuolloin öljy voisi ehkä olla jo liian jäykkää :/
Niinku joku jo keskutelussa sanokin et juuri sen takia kun ei ole tuota dieseliä välttämättä kannussa. eikä mielest'ni vanhassa dieselissä ole öljystä haittaa.
Monesti kesällä vanhas opel dieselis ajettiin vähä kaikella seoksella traktorin vanhoilla perä öljyillä, moottoriöljyillä,hydrauliikka ym..ym.. tosin aina dieseliä myös joukossa ettei ihan pelkällä, ja öljyä oli aina vähä suodatettu.
Harmi kun ei enää ole tuota vanhaa 200D siinä olis voinu laittaa kans mitä vaan tuohon st mersuu en viitsi laittaa.
Tosin ei ikinä ole tullut kokeiltua oikein suurilla pakkasilla tuolloin öljy voisi ehkä olla jo liian jäykkää :/
Niinku joku jo keskutelussa sanokin et juuri sen takia kun ei ole tuota dieseliä välttämättä kannussa. eikä mielest'ni vanhassa dieselissä ole öljystä haittaa.
Monesti kesällä vanhas opel dieselis ajettiin vähä kaikella seoksella traktorin vanhoilla perä öljyillä, moottoriöljyillä,hydrauliikka ym..ym.. tosin aina dieseliä myös joukossa ettei ihan pelkällä, ja öljyä oli aina vähä suodatettu.
Harmi kun ei enää ole tuota vanhaa 200D siinä olis voinu laittaa kans mitä vaan tuohon st mersuu en viitsi laittaa.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Halleluja! Mersuforum rules!
Täytin polttoainesuodattimen dieselillä melkeen piripintaan ja moottoriöljyllä loput, kaasu pohjaan ja toisella yrittämällä hörähti:) Saa käydä tossa pihalla nyt puoli tuntia ja huomenna pitää mennä ostaa akkulaturi. Bilteman akku näytti olevan, joten ei ihme ettei oo potkua vaikka on vajaan vuoden vanha.
Kiitokset vielä vinkanneille, taas oppi uutta..

Täytin polttoainesuodattimen dieselillä melkeen piripintaan ja moottoriöljyllä loput, kaasu pohjaan ja toisella yrittämällä hörähti:) Saa käydä tossa pihalla nyt puoli tuntia ja huomenna pitää mennä ostaa akkulaturi. Bilteman akku näytti olevan, joten ei ihme ettei oo potkua vaikka on vajaan vuoden vanha.
Kiitokset vielä vinkanneille, taas oppi uutta..

W124 300TD Automatic -92
Re: Polttoainejärjestelmän ilmaus W124 diesel KIIRE
Niin se vaan auttaaFonzie78 kirjoitti:Halleluja! Mersuforum rules!![]()
Täytin polttoainesuodattimen dieselillä melkeen piripintaan ja moottoriöljyllä loput, kaasu pohjaan ja toisella yrittämällä hörähti:) Saa käydä tossa pihalla nyt puoli tuntia ja huomenna pitää mennä ostaa akkulaturi. Bilteman akku näytti olevan, joten ei ihme ettei oo potkua vaikka on vajaan vuoden vanha.
Kiitokset vielä vinkanneille, taas oppi uutta..

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103