W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
No, niin nyt alkaa olla tietoa. Kiitoksia paljon ohjeista, lähden kohta talliin ässän kanssa. Sulakkeet löytynevät toiselta puolen varmaankin eli kartanlukijan puolelta. Onko sähköisiä muita lämmitys muotoja kun webasto tähän minun ässään, esim. letkulämmitin? Lohkon tulpassa ei ole kierteitä eli siihen en saanut lohkolämmitintä. Auto otan tallissa aamulla kun lähden niin käyttäisin mielellään sähköä tallissa olessa, muuten kyllä webaston on ok. Kunhan saan sen kuntoon ilmeisesti käret on menny. Ai niin onko webastossa mahdollisesti joku ominaisuus, joka pitää sen päällä aika ajoin, kun tuli pakkaspäiviä niin se alkoi itse tohisemaan (tarkistin kellon ajat)? Jotain outoa auton webastossa oli ennenkuin se meni mykäksi. Ostin auton kesällä, niin ei ole talvi kokemusta vielä. Muuten olen kyllä ollut tyytväinen autoon kaikinpuolin.
Millä koneella autosi on? Ainakin tohon bensa kasiin saa vesiletkuun tulevan lämppärin, miksei muihinkin.
E350CDI&A180CDI
Mulla on 320 CDI.
Ainakin Defan valikoimista näytti löytyvän lämmitin, tossa vielä linkki KL-Varaosien sivuille:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 29289/1178
E350CDI&A180CDI
- masterrontti
- Vakiokalustoa
mites vaihdekepin vieressä olevan sähköisen lisälämmittimen napin pitäisi toimia ?, mulla palaa punainen valo kokoajan ja ilmeisesti off ?, olen koittanut virrat päällä ja auton käydessä painaa nappia useammankin kerran ja pitänyt pohjassa varmaan 30s--> ei vaikutusta.
toinen asia, syksyllä aloitteli ja nyt useammin, kun esim ohittaa autoa ja kickdown pohjas niin miettii kierrokset tapissa vaihteenvaihtoa 1-2s. öljyt vaihdettu 8tkm sitten ja on riittävästi. muuten toimii laatikko hienosti.
toinen asia, syksyllä aloitteli ja nyt useammin, kun esim ohittaa autoa ja kickdown pohjas niin miettii kierrokset tapissa vaihteenvaihtoa 1-2s. öljyt vaihdettu 8tkm sitten ja on riittävästi. muuten toimii laatikko hienosti.
Minä taas mietin, et mistä sais uudemman mallin comandin ostettua? Ja onko paha vaihtaa? 

- masterrontti
- Vakiokalustoa
- tossa, kannattaa tutkia sivua että löytyy sopiva kun monta vaihtoehtoo, sulla ilmeisesti ei oo facelift ?-----> http://www.mbscashopen.com/en/s-class/w ... en-mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;Ville500 kirjoitti:Minä taas mietin, et mistä sais uudemman mallin comandin ostettua? Ja onko paha vaihtaa?
- ohjeet vaihtamiseen tossa ----> http://www.youtube.com/watch?v=1pmKjygh ... g&index=32" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo ylläolevahan ei ole uudemman mallin comand, vaan NTG2.5 Comandin kopio - jota taas ei ole W220:een koskaan saanutkaan.Ville500 kirjoitti:Minä taas mietin, et mistä sais uudemman mallin comandin ostettua? Ja onko paha vaihtaa?masterrontti kirjoitti:...
Alkuperäisissä on valikoimaa vähän niukasti, kun vain ei-faceliftin maillit toimii suoraan keskenään - faceliftissä valokuitu vaihtuu D2B:stä MOST:iin eli kuituun kytketyt lisälaitteet menee myös vaihtoon, ja myös CAN-väylän kommunikaatiossa on jotakin eroa. Leveänaamaisia pre-facelift Comandeja on ollut käytössä vain 2003-vuosimallissa ja siksi ne on harvinaisia.
- masterrontti
- Vakiokalustoa
okei, ei tietoa tästä ollut, nyt vähä enemmän taasjysi kirjoitti:Tuo ylläolevahan ei ole uudemman mallin comand, vaan NTG2.5 Comandin kopio - jota taas ei ole W220:een koskaan saanutkaan.Ville500 kirjoitti:Minä taas mietin, et mistä sais uudemman mallin comandin ostettua? Ja onko paha vaihtaa?masterrontti kirjoitti:...
Alkuperäisissä on valikoimaa vähän niukasti, kun vain ei-faceliftin maillit toimii suoraan keskenään - faceliftissä valokuitu vaihtuu D2B:stä MOST:iin eli kuituun kytketyt lisälaitteet menee myös vaihtoon, ja myös CAN-väylän kommunikaatiossa on jotakin eroa. Leveänaamaisia pre-facelift Comandeja on ollut käytössä vain 2003-vuosimallissa ja siksi ne on harvinaisia.

Eli kun mulla on toi eka comandi, niin se ei onnistukkaan ihan helpolla laittaa uudempaa tilalle?? 

Jos auto on 1999-2002 niin 2003 Comand APS käy

mutta 2004-2005 Comand APS ei käy

mutta 2004-2005 Comand APS ei käy

Itellä kanssa toi eka comand, niin pystyykö siihen liittämään mitenkään aux piuhaa?
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
täällä myös uusi w220 ässän omistaja. koneena palvelee 4 litran V8 CDI. onhan tossakin jo kaikkea pientä korjattavaa, mutta koriltaan ja tekniikaltaan moitteeton. paras auto ajaa, mitä olen kokeillut. olen tyytyväinen ainakin toistaiseksi hankintaa.
W220 2001 S400 CDI
[quote="masterrontti"]mites vaihdekepin vieressä olevan sähköisen lisälämmittimen napin pitäisi toimia ?, mulla palaa punainen valo kokoajan ja ilmeisesti off ?, olen koittanut virrat päällä ja auton käydessä painaa nappia useammankin kerran ja pitänyt pohjassa varmaan 30s--> ei vaikutusta.
Sulla on siinä huolto lukitus päällä. On mennyt useasti vikatilaan. Staarilla sen saa pois, mutta jos lämmitin on sökö, se lukkiutuu uudestaan...
Sulla on siinä huolto lukitus päällä. On mennyt useasti vikatilaan. Staarilla sen saa pois, mutta jos lämmitin on sökö, se lukkiutuu uudestaan...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- masterrontti
- Vakiokalustoa
kari v kirjoitti:masterrontti kirjoitti:mites vaihdekepin vieressä olevan sähköisen lisälämmittimen napin pitäisi toimia ?, mulla palaa punainen valo kokoajan ja ilmeisesti off ?, olen koittanut virrat päällä ja auton käydessä painaa nappia useammankin kerran ja pitänyt pohjassa varmaan 30s--> ei vaikutusta.
kiitos tiedosta

Polttoainelämmittimiähän noi on....
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
mulle se punainen valo palaa myös, mutta kun painaa kyseisestä napista niin valo myös sammuu. miten se tarkalleen ottaen toimii? autoni mukana ei tullut käyttöohjekirjaa, mutta pitänee veholta sellainen tilata, vai voiko sitä jostain netistä saada suomenkielisenä?kari v kirjoitti:masterrontti kirjoitti:Sulla on siinä huolto lukitus päällä. On mennyt useasti vikatilaan. Staarilla sen saa pois, mutta jos lämmitin on sökö, se lukkiutuu uudestaan...
mä oon vähän alottelija näiden mersujen suhteen, vasta muutaman kuukauden olen mersuilla ajellut
W220 2001 S400 CDI
Lämmitin on aina "päällä", eli olikohan niin että aina lämmittää alle +5 asteessa. Kun napista painaa ja valo syttyy, niin lämmitin on pois pelistä.Aku Ankka kirjoitti: mulle se punainen valo palaa myös, mutta kun painaa kyseisestä napista niin valo myös sammuu. miten se tarkalleen ottaen toimii? autoni mukana ei tullut käyttöohjekirjaa, mutta pitänee veholta sellainen tilata, vai voiko sitä jostain netistä saada suomenkielisenä?
mä oon vähän alottelija näiden mersujen suhteen, vasta muutaman kuukauden olen mersuilla ajellut
E350CDI&A180CDI
hoplaa. Löysin briteistä uudemman comandin. Eli autossa eka comandi ja se vaihtuu helposti tähän?
http://www.ebay.co.uk/itm/2003-EUROPE-M ... 5899e3dedd
http://www.ebay.co.uk/itm/2003-EUROPE-M ... 5899e3dedd
ok. eli toimii niin sanotusti automaattisesti ja katkaisimella sen saa siis vain kiinni, asia selevä. tossa omassa väyrysessä on muuten sama systeemi mut ei ole erikseen katkaisijaa millä weeberin saa pois käytöstä.ssuvik kirjoitti:Lämmitin on aina "päällä", eli olikohan niin että aina lämmittää alle +5 asteessa. Kun napista painaa ja valo syttyy, niin lämmitin on pois pelistä.Aku Ankka kirjoitti: mulle se punainen valo palaa myös, mutta kun painaa kyseisestä napista niin valo myös sammuu. miten se tarkalleen ottaen toimii? autoni mukana ei tullut käyttöohjekirjaa, mutta pitänee veholta sellainen tilata, vai voiko sitä jostain netistä saada suomenkielisenä?
W220 2001 S400 CDI
Vaihtuu helposti, mutta tuossakaan ei ole navigaattoria, eli käytännössä hyötyä isommasta näytösta ei ole (jos ei katsele parkissa telkkaria)Ville500 kirjoitti:hoplaa. Löysin briteistä uudemman comandin. Eli autossa eka comandi ja se vaihtuu helposti tähän?
- masterrontti
- Vakiokalustoa
muistelisin että w203 pelkästään sähkövastuslämmitin ja ei tarvisi ollenkaan polttoainetta ?, oletin että s mallis sama.. olenko aivan väärässä?..kari v kirjoitti:Polttoainelämmittimiähän noi on....

mikähän vois olla kun tuntuu ässä kovin kylmältä sisältä. koneen lämmöt on reippaat 80 astetta, eli siitä ei ainakaan johdu, mutta kun tuntuu että ei saa puhaltamaan kunnolla mistään räppänästä. voisko olla lämppärin kenno tukossa tai jokin muu syy? helpatkaa kokematonta. missä kenno sijaitsee jos sen joutuu vaihtamaan?
W220 2001 S400 CDI
Kokeile onko puhallus sisäkiertoasennossa yhtä heikkoa.
Jos ulkoa tuleva ilma ahdistaa, katso ettei ole ilman sisäänmenoallas vettä/jäätä täynnä siinä ritilän alla. Sitten suodattimien tarkistus/vaihto - se on hanskalokeron takana, ilmanvaihtokoneen päällä.
Jos kaikki ahdistaa niin sitten joku/jotkut läppien säätömoottorit ei liiku. Ne voi perusasettaa testerillä mutta sekään ei auta jos moottori tai läppä on jumissa, sitten auttaa vain kojelaudan avaaminen ja testaus (+voitelu?) yksitellen.
Jos ulkoa tuleva ilma ahdistaa, katso ettei ole ilman sisäänmenoallas vettä/jäätä täynnä siinä ritilän alla. Sitten suodattimien tarkistus/vaihto - se on hanskalokeron takana, ilmanvaihtokoneen päällä.
Jos kaikki ahdistaa niin sitten joku/jotkut läppien säätömoottorit ei liiku. Ne voi perusasettaa testerillä mutta sekään ei auta jos moottori tai läppä on jumissa, sitten auttaa vain kojelaudan avaaminen ja testaus (+voitelu?) yksitellen.
ok, kiitos vinkeistä. pitää ruveta testaamaan.. sellaisen pistin merkille että välillä rupeaa kuulumaan vänkärinpuolelta järkyttävän kuuloinen kuivan ja rikkinäisen laakerin ulinaa ja se loppuu hetkenpäästä. eli voisko olla myös puhallinmoottori viallinen vai sijaitseeko se edes vänkärin puolella?jysi kirjoitti:Kokeile onko puhallus sisäkiertoasennossa yhtä heikkoa.
W220 2001 S400 CDI
On se siellä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=107645" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=107645" onclick="window.open(this.href);return false;
hyvät ohjeet, kiitos vaan.jysi kirjoitti:On se siellä:
onko siellä muuten jokin toinenkin puhallin jossain kun kuuluu kohinaa ja lasit pysyy sulina, mutta ei juurikaan voimaa saa puhallukseen, silleen vaan hönkii haaleeta ja välillä sit toi lämppärin puhallin koittaa vikistä mukana n.15-20 sekunttia kunnes sammuu. en kerenny vielä saada selvyyttä että puhaltaako sit voimalla kun lämppärin moottori on päällä ja vikisee. perhana kun ei tullut ohjekirjaa mukana niin ei tajua mihin noi lammityslaitteen napit pitäs asettaa. onko jossain pdf tiedostona ohjeita että voisi lukaista?
W220 2001 S400 CDI
Normaalisti painat molemmat pyöritettävät nupit pohjaan niin että "AUTO" (automaattiasento) teksti on näytöllä. Tuulilasin sulatusta varten painat vasemman yläkulman napin pohjaan = kuva tulee näyttöön. Painat toisen kerran kun lasi on sula ja taas ollaan "AUTO"-tilassa
tuli testattua tossa pihalla ja luulen että lämppärin moottori on nyt kokonaan sökö. ei puhalla mistään enää mitää. kokeilin kaikkia asentoja moneen kertaan ja kuulen kyllä että läpät kääntyilee kojelaudan sisällä, mutta ei vaan puhalla. eli uutta moottoria pitää alkaa katteleen jostain. mikäs on se nappi siinä tuulilasin sulatuksen alapuolella? kuva ei kerro mulle mitään, siis alimmainen nappi vasemmalta?jysi kirjoitti:Normaalisti painat molemmat pyöritettävät nupit pohjaan niin että "AUTO" (automaattiasento) teksti on näytöllä. Tuulilasin sulatusta varten painat vasemman yläkulman napin pohjaan = kuva tulee näyttöön. Painat toisen kerran kun lasi on sula ja taas ollaan "AUTO"-tilassa
W220 2001 S400 CDI
Aktiivihiilisuodatin päälle, jos autossa sellainen on. Poistaa pahaa hajua, otsonia ja muuta turhuuksia ilmasta mutta tuskin niitä tarpeellisimpia asioita Suomen oloissa.