W140 S320 Lang reerailua
W140 S320 Lang reerailua
Moi!
Siirryin diesel mersuista bensa mersuihin viikonloppuna. Ennen W124 meset ovat olleet kuvioissa mukana ja käväisi tossa pihassa W126 mersukin. Nyt siis autona MB W140 S320 Lang. Jonkin tapaista projekti-kertomusta tarkoituksena kirjoitella tässä yksilössä tehdyistä remonteista.
Ensin vikalistaa:
Vasen pysäköinninavustaja ei toimi-->pitäisi tsekata letku ja herkistellä
Oikea sivupeili ei käänny sähköllä sisään-->pitäisi purkaa ja katsella mikä mennyt paskaksi
CD-soittimen vaihtaja ei toimi-->kenelläkään mitään ideaa, mikä noissa Beckerin vaihtajissa menee paskaksi?(ei siis tunnista levyjä)
Peräpää pomppii kaikissa möykyissä ja on hirveän korkealla-->kaasupallot menneet(miten voisi testata?), vaihtaa siis pitäisi ilmeisesti
Ilmastoinnin sisäkenno rikki(?)-->pitää selvitellä lisää, onko se edes puhki
Palaneen polttimon valo palaa-->kaikki polttimot ehjiä, mikähän mättää? autoon vaihdettu automaattisäädöillä olevat xenon-umpiot ja siis xenon-valotkin(alkup.)
Eli noita vikoja pitäisi lähteä aluksi käymään läpi. Jos teillä lukijoilla on jotakin ideaa vioista ja etenkin niiden korjauksista, niin saa kommentoida. Mistähän sen varustelistan löytäisi?
Siirryin diesel mersuista bensa mersuihin viikonloppuna. Ennen W124 meset ovat olleet kuvioissa mukana ja käväisi tossa pihassa W126 mersukin. Nyt siis autona MB W140 S320 Lang. Jonkin tapaista projekti-kertomusta tarkoituksena kirjoitella tässä yksilössä tehdyistä remonteista.
Ensin vikalistaa:
Vasen pysäköinninavustaja ei toimi-->pitäisi tsekata letku ja herkistellä
Oikea sivupeili ei käänny sähköllä sisään-->pitäisi purkaa ja katsella mikä mennyt paskaksi
CD-soittimen vaihtaja ei toimi-->kenelläkään mitään ideaa, mikä noissa Beckerin vaihtajissa menee paskaksi?(ei siis tunnista levyjä)
Peräpää pomppii kaikissa möykyissä ja on hirveän korkealla-->kaasupallot menneet(miten voisi testata?), vaihtaa siis pitäisi ilmeisesti
Ilmastoinnin sisäkenno rikki(?)-->pitää selvitellä lisää, onko se edes puhki
Palaneen polttimon valo palaa-->kaikki polttimot ehjiä, mikähän mättää? autoon vaihdettu automaattisäädöillä olevat xenon-umpiot ja siis xenon-valotkin(alkup.)
Eli noita vikoja pitäisi lähteä aluksi käymään läpi. Jos teillä lukijoilla on jotakin ideaa vioista ja etenkin niiden korjauksista, niin saa kommentoida. Mistähän sen varustelistan löytäisi?
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
Re: W140 S320 Lang reerailua
Minkä ikäinen auto on?
Onko siinä Becker Silverstone 2660 tai 2630 -boksi? Antaako se kaikki levyt ulos vai voiko joku olla jumittunut soittimeen? Minulla oli vastikään yksi soittimen kumityynyistä lumpsahtanut pois paikaltaan. Ei antanut levyä ulos soittimesta boksiin. Jokin vika voi sitten olla makasiinissa. Kerran eräs makasiini ei ollut tunnistavinaan levyjä paikoilla 1-5, mutta pyöritti hyvin paikoilta 6-10. Tiedä sitten mikä on. Teleme Lappeenrannassa osannee korjata jos vikoja tulee.
Onko siinä Becker Silverstone 2660 tai 2630 -boksi? Antaako se kaikki levyt ulos vai voiko joku olla jumittunut soittimeen? Minulla oli vastikään yksi soittimen kumityynyistä lumpsahtanut pois paikaltaan. Ei antanut levyä ulos soittimesta boksiin. Jokin vika voi sitten olla makasiinissa. Kerran eräs makasiini ei ollut tunnistavinaan levyjä paikoilla 1-5, mutta pyöritti hyvin paikoilta 6-10. Tiedä sitten mikä on. Teleme Lappeenrannassa osannee korjata jos vikoja tulee.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W140 S320 Lang reerailua
Sivupeilin runko voi olla murtunut, omassa W140:ssä oli molemmilla puolilla sama vika.anttuko kirjoitti:Moi!
Oikea sivupeili ei käänny sähköllä sisään-->pitäisi purkaa ja katsella mikä mennyt paskaksi
Onkin kiva homma, tuo autohan on koottu ilmastoinnin sisäkennon ympärille, taisi olla viikon työtunnit merkkiliikkeen ohjehinnastossa kennon vaihtoon...anttuko kirjoitti: Ilmastoinnin sisäkenno rikki(?)-->pitää selvitellä lisää, onko se edes puhki
S213
Re: W140 S320 Lang reerailua
Auto on siis vuosimalliltaan -94ja alunperinkin suomeen tullut.
Soittimena on Becker Mexico Pro CC4527 ja perässä cd-vaihtaja. Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy.
Mites ton sivupeilin rungon murtuman voi todeta? Korjaukseksi uusi peili(tai ainakin runko?)?
Kiitos!
Soittimena on Becker Mexico Pro CC4527 ja perässä cd-vaihtaja. Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy.
Mites ton sivupeilin rungon murtuman voi todeta? Korjaukseksi uusi peili(tai ainakin runko?)?
Kiitos!
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
Re: W140 S320 Lang reerailua
Muovikuoren irrottamalla näkee onko peilin runko murtunut, peili käännettävä ensin koria vasten.anttuko kirjoitti: Mites ton sivupeilin rungon murtuman voi todeta? Korjaukseksi uusi peili(tai ainakin runko?)?
Kiitos!
Materiaali on jotain kevytmetallivalua, jos se on murtunut, sitä on aika vaikea korjata. Ostin omaani KL:stä uuden rungon, hintaa en enää muista.
S213
Re: W140 S320 Lang reerailua
Vaihtajissa on hissi joka siirtää levyn kerrallaan soittopaikkaan. Jos yksi paikka ei toimi, harvoin ne muutkaan toimii. Yleisimmät viat on lukupää p*skainen/rikki tai hissi ei vaihda levyä. Näyttöä seuraamalla ja toimintaääntä kuuntelemalla voi yrittää päästä perille kummassa vika on - hissin viat saattaa olla ahkeran askartelijan korjattavissa.anttuko kirjoitti:Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy
Re: W140 S320 Lang reerailua
Joo - rattaita jne. siellä vaan on, minäkin jopa osasin korjata. 90-l. Becker on kuin 90-l. Mercedes - tehty korjattavaksijysi kirjoitti:Vaihtajissa on hissi joka siirtää levyn kerrallaan soittopaikkaan. Jos yksi paikka ei toimi, harvoin ne muutkaan toimii. Yleisimmät viat on lukupää p*skainen/rikki tai hissi ei vaihda levyä. Näyttöä seuraamalla ja toimintaääntä kuuntelemalla voi yrittää päästä perille kummassa vika on - hissin viat saattaa olla ahkeran askartelijan korjattavissa.anttuko kirjoitti:Pitäisi varmaankin tesmailla kaikki cd-paikat läpi ja kattoa toimiiko missään paikassa levy

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W140 S320 Lang reerailua
Peilin kuori(ja itseasiassa koko peilikin) irroitettu ja katteltu, että ei ainakaan runko oo mäsänä. Peili ikäänkuin inasen heilahtaa, kun alkaa kääntämään sitä sähkököllä kylkeä vasten. Kerran jopa meni hyvin hitaasti kylkeen asti. Ihan kun moottorissa ei teho piisaisi?
Soitin kyllä käy kaikki levypaikat läpi mun mielestä, mutta ei tunnista levyjä-->ehkäpä siis se lasersilmä on suttunen. Pitää irrottaa koko vaihtaja ja putsailla huolella.
Onko kellään mitään hajua noitten kaasupallojen vaihdosta? W124 farkussahan ne on peräkontin puolella, mutta onkos tossa ne sitten ulkona kumminkin pohjan puolella? Pitäs päästä pukeille/nosturille kattelemaan tarkemmin. Samalla vois tesmata siitä tasonsäädön vivusta, et säätyykö se perän korkeus yleensäkkään.
Kiitos tähän astisista vastauksista!
Soitin kyllä käy kaikki levypaikat läpi mun mielestä, mutta ei tunnista levyjä-->ehkäpä siis se lasersilmä on suttunen. Pitää irrottaa koko vaihtaja ja putsailla huolella.
Onko kellään mitään hajua noitten kaasupallojen vaihdosta? W124 farkussahan ne on peräkontin puolella, mutta onkos tossa ne sitten ulkona kumminkin pohjan puolella? Pitäs päästä pukeille/nosturille kattelemaan tarkemmin. Samalla vois tesmata siitä tasonsäädön vivusta, et säätyykö se perän korkeus yleensäkkään.
Kiitos tähän astisista vastauksista!

Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
Re: W140 S320 Lang reerailua
124 sedanissa tasonsäätöpallot on varapyöräsyvennyksessä muistaakseni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W140 S320 Lang reerailua
Eipä löytynyt tuolta varapyöräkotelosta ainakaan noita palloja. Pitänee siis mennä auton alle ihmettelemään. Kyllä ne varmaa on just ne pallot menny, ku tosiaan perä on kova ku mikä ja melkei hyppelee ilmaa pienessäki möykyssä. Ja on kyllä aikas korkeella.
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
Re: W140 S320 Lang reerailua
Lisää tutkimuksia tehty. Kaasupallot löytyivät auton alta. Kokeiltu myös auton ollessa pukeilla, että tasonsäätimestä kun vääntelee vartta, niin perä nousee taivaisiin ja palaa alaskin.
Seuraavaksi siis hankintalistalla kaasupallot ja uudet putket.
Seuraavaksi siis hankintalistalla kaasupallot ja uudet putket.
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
Re: W140 S320 Lang reerailua
Kyllä taas kelpaa ajella, kun mersu ei pompi ja hypi jokaisen pienen epätasaisuuden kohdalla.
Mersu oli siis korjaamolla jousipallojen vaihdossa. Jousipallot ostin käytettynä 50€:lla ja niiden vaihto(uusien putkien kanssa) maksoi 150€. Kyllä pistää hymyilyttämään, kun ei mennytkään koko omaisuus ison mersun korjaukseen. Nii n ja samaan hintaan vaihtoivat koneeseen öljyt!
Oikeanpuoleinen sähköpeilikin on ruvennut liikkumaan kylkeä vasten ihan itsekseen, kaiketi öljyäminen tehnyt tehtävänsä. Takalasin lämppäri on hieman heikko, se siis syyniin.
Ebersbächer ei oikein meinannut pelitellä, mutta taisi olla käyttämättömyyttään hieman ujo. On se mukava lähteä aamusti liikkeelle lämpimällä autolla.
Jotain pientä tutinaa tuntuu ohjauksessa, saattaa kyllä olla surkeiden renkaidenkin ansiota... Vai keksiikö joku heti jonkun kuluneen nivelen/puslan, joka kannattaisi tsekata?
Mersu oli siis korjaamolla jousipallojen vaihdossa. Jousipallot ostin käytettynä 50€:lla ja niiden vaihto(uusien putkien kanssa) maksoi 150€. Kyllä pistää hymyilyttämään, kun ei mennytkään koko omaisuus ison mersun korjaukseen. Nii n ja samaan hintaan vaihtoivat koneeseen öljyt!

Oikeanpuoleinen sähköpeilikin on ruvennut liikkumaan kylkeä vasten ihan itsekseen, kaiketi öljyäminen tehnyt tehtävänsä. Takalasin lämppäri on hieman heikko, se siis syyniin.
Ebersbächer ei oikein meinannut pelitellä, mutta taisi olla käyttämättömyyttään hieman ujo. On se mukava lähteä aamusti liikkeelle lämpimällä autolla.

Jotain pientä tutinaa tuntuu ohjauksessa, saattaa kyllä olla surkeiden renkaidenkin ansiota... Vai keksiikö joku heti jonkun kuluneen nivelen/puslan, joka kannattaisi tsekata?
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."