GLK vs CRV ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: GLK vs CRV ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

s1jviita kirjoitti:
atlas kirjoitti:Kaveri kertoi kokemuksesta että CRV-on aika paska auto ..
Sitten on näitä ja kun katsoo millä lintoilla kaveri ajelee...
Tämähän on FORUMIN perus KULTAÌSEN perussäännön rikkomus numero 1. :shock:
Tällaisen kommenti olisin ymmärtänyt jossain muissa forumeissa jotka eivät ole harrastajille.
ENSIMMÄISEN kerran tällä forumilla HÄPESIN omitamiani autoja ja suorastaan LOUKKAANNUIN moista kommenttia.
Eikö täällä ole mitään painoarvoa etes lähettämilläni viesteillä joita taitaa olla yli 5000kpl.
Osaan ja kehtaan itse ainakin laittaa näitä romuja ja nämä on mielestäni hyviä helmiä.Ja HUOM, ikää on mulla yli 40vuotta .
Esim. onhan täällä modellakin piha täynnä w124 ja kaikki hyviä yksilöitä mutta ei taida vuosimalli riittää täällä parempi osaisten mieleen.
Ei kävis mielessäkään hänelle käydä sanomassa että paskalinttoja pihat täynnä ja eikö oo rahaa ajella uudemmilla.
JUMALAUTA TÄÄ ON HARRASTAJIEN MERSUFORUM!
Eka kerta tosiaan kun hävettää omistaa w124:ia..omalla tykkäämälläni forumilla..........paskalinttoja??????? :clap: :clap: :clap: :clap: :think:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Minusta määritelmä mersuhenkilö (mersumies tai mersunainen) on enemmänkin mielentila eikä varallisuus kysymys, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan ...
Harmi kyllä monille tuo mersuhenkilö tarkoittaa nykyään mustalaista tai taksimiestä , jota eivät ikävä kyllä , yleensä kuvaa minusta sitä oikeaa mielentilaa jota mersuhenkilö tarkoittaa .. tosin
tietysti on poikkeuksiakin joukossa ...

Kyllä on monta aika ala arvoista kirjoitusta ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ssuvik
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kuka myöntää, että edes hitusen on tunteen kuumentunu? s1jviidan tietty kommentti kertoo melko paljon. Laitatko tosiaan ihmiset paremmuusjärjestykseen auton perusteella? Eikö mielestäsi yhtään pinnallista? Oma käyttikseni vm. -90, kilometrejä 648000. Tuleeko sinun Hondasi saavuttamaan koskaan samoja lukemia?
E350CDI&A180CDI
s1jviita
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

atlas kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
Tällaisen kommenti olisin ymmärtänyt jossain muissa forumeissa jotka eivät ole harrastajille.
ENSIMMÄISEN kerran tällä forumilla HÄPESIN omitamiani autoja ja suorastaan LOUKKAANNUIN moista kommenttia.
Eikö täällä ole mitään painoarvoa etes lähettämilläni viesteillä joita taitaa olla yli 5000kpl.
Osaan ja kehtaan itse ainakin laittaa näitä romuja ja nämä on mielestäni hyviä helmiä.Ja HUOM, ikää on mulla yli 40vuotta .
Esim. onhan täällä modellakin piha täynnä w124 ja kaikki hyviä yksilöitä mutta ei taida vuosimalli riittää täällä parempi osaisten mieleen.
Ei kävis mielessäkään hänelle käydä sanomassa että paskalinttoja pihat täynnä ja eikö oo rahaa ajella uudemmilla.
Eka kerta tosiaan kun hävettää omistaa w124:ia..omalla tykkäämälläni forumilla..........paskalinttoja??????? :clap: :clap: :clap: :clap: :think:
Tuota aiempaa kommenttiani pyydän nöyrimmin anteeksi ja tarkoitukseni ei ollut loukata vaikka näköjään sen onnistuinkin tekemään!! Kuulosti vaan joten taas näiltä Esson baari- jutuilta, jossa kaveri kaverin kaveri kertoi jotain, joo ja lämmöt tappiin ja sitä myöten selvä, mutta tosissaan pyydän anteeksi tuota loukkausta! :oops:

Minä en laita porukkaa järjestykseen sen perusteella millä ajetaan, koska ei itsellänikään ole aina ollut uusia autoja vaan vanhempia, silloiseen elämäntilanteeseen sopivia. En ole syntynyt kultalusikka suussa vaan olen joutunut opiskelemaan, jonka myötä on tilaisuus tullut "palkita" itseni mm. uudemmalla autolla. Elämä on valintoja täynnä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
typeyks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja typeyks »

ssuvik kirjoitti:Kuka myöntää, että edes hitusen on tunteen kuumentunu? s1jviidan tietty kommentti kertoo melko paljon. Laitatko tosiaan ihmiset paremmuusjärjestykseen auton perusteella? Eikö mielestäsi yhtään pinnallista? Oma käyttikseni vm. -90, kilometrejä 648000. Tuleeko sinun Hondasi saavuttamaan koskaan samoja lukemia?
Täällä ainakin saatiin lämpöä hieman hivutettua ylemmäs, tosin noiden kultalusikka/riistoporvari/ pappa betalar kommenttien takia. Eikö se ole pinnallista tuomita ihmiset, joilla on varallisuutta? :D
Hankala tapaus.
typeyks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja typeyks »

EDIT: tuli tuplat
Hankala tapaus.
jenkula
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja jenkula »

Harrastaa voi monella tavalla/tasolla.Hyvässä hengessä olis parempi mennä ja liika "lokerointi" jättää pois,mun mielestä.

Ja mitä mersuihin tulee niin ei se ole autoa kummempi.
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

s1jviita kirjoitti: Ihan kuin oma kirjoitus, mutta tuosta laatuvaikutelmasta olen eri mieltä, sillä Accord oli viimeistelyltään ja materiaaleiltaan parempi kuin mersu eli siis uusin kori prefacelift Accord ja prefacelift C-sarja. Mersun "nahka" ovissa ja penkeissä on muovia kun Accordissa ne ovat nahkaa, mersun muoviosat ovat halvanoloista kovaa muovia jne. Osa näistä on korjaantunut faceliftin myötä, mikä on erittäin positiivinen asia mersun imagolle. Vanhakoppainen facelift w203 on huomattavasti laadukkaamman oloinen sisältä mitä w204, mikä on tosi outoa, että on menty takapakkia!
Joo, mä vertailin meillä olevia autoja eli sitä vanhempaa Accordia ja w203:ta (molemmat vm -06). Tuo uusi Accord tuntui myös laadukkaalta, mutta esim. Hämeenkadun mukulakivillä w204 oli hiljaisempi (ei resonanssia) kun taas Accordissa oli jotain resonanssia havaittavissa. Siitä pisteen Mursulle. Sama havainto on myös noissa meidän omissa autoissa.

Itse laatuasioiden kanssa työskentelevänä yritän erottaa laadun kahteen kategoriaan, jotka tarkoittaa eri asiaa:
- Defects per unit ("vikaantuminen"), jossa Honda on varmasti parempi kuin Mersu.
- Perceived quality ("laadukkus"), jossa taasen Mersu on mielestäni parempi.

Se pitää vielä mainita, että itse en kyllä ymmärrä mistä täällä kukakin on suuttunut / tuohtunut tms. Mielestäni keskustelu on ollut ihan asiallista ja ketään ei mielestäni ole loukattu tai arvosteltu auton omistamisesta. Lähinnä kommentointi on ollut mutu-tasolla, josta voikin hieman huomauttaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

masaf1 kirjoitti:.....Nissan Juke...... Lisäksi auto on ollut kyllä todella loistava, ihmettelen miksi näitä ei ole useammalla.
No syy on varmaankin ulkonäössä. Minulle ei ainakaan tulisi mieleenkään ostaa tuollaista. Mielenkiinnosta sellaisen sisään autoliikkeessä kurkistin ja juoksin lujaa myyjiä karkuun :lol: Mutta makuasioita, jos autosta tykkää niin varmasti huolettomia kilometrejä edessä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Bercedes Menz kirjoitti: Itse laatuasioiden kanssa työskentelevänä yritän erottaa laadun kahteen kategoriaan, jotka tarkoittaa eri asiaa:
- Defects per unit ("vikaantuminen"), jossa Honda on varmasti parempi kuin Mersu.
Tämä on hyvä pointti.

Sitten on vielä sellaisia löyhästi laatuun liittyviä asioita, joita on osin täälläkin sivuttu:
- yleinen kestävyys (liittyy osittain tuohon vikaantumiseen, mutta miellän kuitenkin hieman eri asiaksi)
- miten helposti asiat hoituvat kuntoon (tällähän ei ole sinänsä mitään tekemistä itse tuotteen laadun kanssa, mutta sillä voi olla merkittävä vaikutus asiakastyytyväisyyteen ja merkkiuskollisuuteen)
- miten huolto ja varaosien saatavuus pelaavat vielä vuosikymmenten päästä (itselläni on joitakin vanhempia sveitsiäisiä rannekelloja, ja kun kellon vie kellosepälle, niin kyllä siihen yleensä aina tarvittavat osat saa - joskus kalliilla ja hitaasti, mutta saa kumminkin. Citizeniin tuskin kannattaisi käydä edes kysymässä. En tiedä miten esim. Mersu ja Honda tässä suhteessa eroavat toisistaan, jos mitenkään)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies

tj86430 kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti: Itse laatuasioiden kanssa työskentelevänä yritän erottaa laadun kahteen kategoriaan, jotka tarkoittaa eri asiaa:
Tämä on hyvä pointti.

Sitten on vielä sellaisia löyhästi laatuun liittyviä asioita, joita on osin täälläkin sivuttu:
- yleinen kestävyys (liittyy osittain tuohon vikaantumiseen, mutta miellän kuitenkin hieman eri asiaksi)
- miten helposti asiat hoituvat kuntoon (tällähän ei ole sinänsä mitään tekemistä itse tuotteen laadun kanssa, mutta sillä voi olla merkittävä vaikutus asiakastyytyväisyyteen ja merkkiuskollisuuteen)
- miten huolto ja varaosien saatavuus pelaavat vielä vuosikymmenten päästä (itselläni on joitakin vanhempia sveitsiäisiä rannekelloja, ja kun kellon vie kellosepälle, niin kyllä siihen yleensä aina tarvittavat osat saa - joskus kalliilla ja hitaasti, mutta saa kumminkin. Citizeniin tuskin kannattaisi käydä edes kysymässä. En tiedä miten esim. Mersu ja Honda tässä suhteessa eroavat toisistaan, jos mitenkään)
Noi on kyllä totta. Toi jälkimarkkinointi toimii kyllä yleensä japanilaisissa, koska he mieltävät sen laatuasiaksi (ja sitä se onkin).
Exät:
ssuvik
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ei nyt ihan täysin liity aiheeseen, jonkun näköinen esimerkki Vehon jälkimarkkinoinnista kuitenkin. Entisen työnantajani Sprinterin 5-vuotinen huolenpitosopimus tjsp. on juuri päättymässä, joten auto vietiin hieman ennenaikaiseen 150000km huoltoon. Siellä huomattiin seuraavat asiat perushuollon ohessa: Toisen liukuoven tiiviste on 3 sentin matkalta irti, joten se vaihdettiin kokonaan uuteen. Ja kun helmasta löytyi peukalon kynnen kokoinen kohta kuplivaa maalia, päätettiin koko auto ylimaalata, kattoa lukuunottamatta. Maalauksesta korjaamopäällikkö totesi vain että "varmuuden vuoksi", koska ongelmia kuulemma ollut. Mitään ylimääräisiä kuluja ei langenut auton omistajalle.

Tuohon tarjouksen saamiseen liittyen: -07 kun kaksi ex-pomoani oli vaihtamassa firman kalustoa, päättivät he pyytää tarjouksen uusista Transiteista. Niihin kun oli juuri tullut saataville 200 heppanen mylly. Fordilla ei oltu annettu edes kylmiä tyyppejä ottaa, kun verkkareilla olivat menneet tarjousta pyytämään. Olivat sitten menneet Veholle ja tilanneet kaksi V6 Sprinteriä.
E350CDI&A180CDI
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

s1jviita kirjoitti:
atlas kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
Tuota aiempaa kommenttiani pyydän nöyrimmin anteeksi ja tarkoitukseni ei ollut loukata vaikka näköjään sen onnistuinkin tekemään!! Kuulosti vaan joten taas näiltä Esson baari- jutuilta, jossa kaveri kaverin kaveri kertoi jotain, joo ja lämmöt tappiin ja sitä myöten selvä, mutta tosissaan pyydän anteeksi tuota loukkausta! :oops:

Minä en laita porukkaa järjestykseen sen perusteella millä ajetaan, koska ei itsellänikään ole aina ollut uusia autoja vaan vanhempia, silloiseen elämäntilanteeseen sopivia. En ole syntynyt kultalusikka suussa vaan olen joutunut opiskelemaan, jonka myötä on tilaisuus tullut "palkita" itseni mm. uudemmalla autolla. Elämä on valintoja täynnä.
Anteeksi pyyntö hyväksytty!
Menin kyllä itsekin liian kärkkäästi ja ääripää sanoilla moittimaan CRV Hondaa eli pyydän tämän kommenttini takia anteeksi ja työnsin nokkani muiden topikiin.Itse en ottanut mitään kommentteja oli uusi auto tai uudempi muuta kun käy toisin päin niin keitti kyllä heti.
Se tietenkin on jokaisen oma asia millaisella autolla ajaa ja mihin hankkimasa rahansa laittaa.Itse järkisyistä lyhentelen ennemmin omaataloa ja toi lintta on hyvä palvelija ollut ja palvelee edelleen johon olen tyytyväinen ja ei ole tarvetta nyt vaihdella uudempaan.
tämä oli nyt minunkin puolesta provosointia alusta alkaen kuin lumipallo joka suurenee.

Rauha maahan niinkuin Talvisodan aikoihin Itsenäisyyspäivänä...ja nyt jatketaan topikia puolestani.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kyllä vanhakin voi olla vetreä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KFObUhEZ ... r_embedded[/youtube]

http://bangshift.com/blog/more-bizarrel ... es-8s.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja TTL »

Lyhyesti itse asiasta värikkään keskustelun jatkoksi. CRV on varmaan jonkin verran väljempi auto etenkin tavaratilan puolesta, mutta... 150 heppainen nakuttaja ja 5-pykäläinen automaattiloota eivät allekirjoittanutta vakuuttaisi. Toinen ongelman paikka CRV:ssä on japski-ilmeinen kojelauta. Tosin yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Ostavathan jotkut Kian tai Hyundainkin citymaastureita.

Aikanaan GLK:n ensimmäisellä koeajolla ihastutti ajotuntuma. Se ei paljon Ceestä poikkea. Äänieristys on kunnossa ja muotoilusta tykkäsin myös. Face-liftillä sitä mielestäni pilattiin sekä sisältä että ulkoa. Lisävarusteiksi tilasin sisäpuolen sporttipaketin, älyvalot, parkkitutkat, Audio 50:n, jossa nuolinavi, HK-soundin, sähkötakaluukun ja jotain pienempää tilbehööriä, eikä siihen mennyt omaisuutta kun rakentelun aloitti Premium Business -mallista. 35 tkm kohdalla laukesi etuperä ja laski öljynsä ulos. Vaihdettiin tietysti takuuseen. Muutapa harmia ei siten ole ollutkaan. 50 tkm ajettuna ei nitise eikä kitise. Kuluttaa sekalaisessa ajossa 6-7 litraa satasella. Vaihtoautona GLK on aika harvinainen ja näyttää aika hyvin hintansa pitävältä. Meikäläisellä vaihtoon kuitenkin saattaa tässä tapauksessa kulua pitempi tovi.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies

TTL kirjoitti:Lyhyesti itse asiasta värikkään keskustelun jatkoksi. CRV on varmaan jonkin verran väljempi auto etenkin tavaratilan puolesta, mutta... 150 heppainen nakuttaja ja 5-pykäläinen automaattiloota eivät allekirjoittanutta vakuuttaisi. Toinen ongelman paikka CRV:ssä on japski-ilmeinen kojelauta. Tosin yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Ostavathan jotkut Kian tai Hyundainkin citymaastureita.

Aikanaan GLK:n ensimmäisellä koeajolla ihastutti ajotuntuma. Se ei paljon Ceestä poikkea. Äänieristys on kunnossa ja muotoilusta tykkäsin myös. Face-liftillä sitä mielestäni pilattiin sekä sisältä että ulkoa. Lisävarusteiksi tilasin sisäpuolen sporttipaketin, älyvalot, parkkitutkat, Audio 50:n, jossa nuolinavi, HK-soundin, sähkötakaluukun ja jotain pienempää tilbehööriä, eikä siihen mennyt omaisuutta kun rakentelun aloitti Premium Business -mallista. 35 tkm kohdalla laukesi etuperä ja laski öljynsä ulos. Vaihdettiin tietysti takuuseen. Muutapa harmia ei siten ole ollutkaan. 50 tkm ajettuna ei nitise eikä kitise. Kuluttaa sekalaisessa ajossa 6-7 litraa satasella. Vaihtoautona GLK on aika harvinainen ja näyttää aika hyvin hintansa pitävältä. Meikäläisellä vaihtoon kuitenkin saattaa tässä tapauksessa kulua pitempi tovi.
Onko muuten toi sun GLK 7-pykäläisellä lootalla? Onko suuttimet edelleen kunnossa ts. ei oo vaihdettu? Kyselen näitä kun seuraava auto saattaa olla tuolla samalla moottori-laatikko -yhdistelmällä kuin sinulla
Exät:
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja TTL »

7-pykäläisellä on vaan ei start-stopilla kuitenkaan. En luule, että olisi saanut missään vaiheessa 5-pykäläistä GLK:hon. Ongelmia Delphin suutinten kanssa ei enää 2010 malleissa pahemmin lien esiintynyt. Tuossa aiemmassa Eemelissä senkin pääsin kokemaan.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
s1jviita
Mersumies
Mersumies

TTL kirjoitti:7-pykäläisellä on vaan ei start-stopilla kuitenkaan. En luule, että olisi saanut missään vaiheessa 5-pykäläistä GLK:hon. Ongelmia Delphin suutinten kanssa ei enää 2010 malleissa pahemmin lien esiintynyt. Tuossa aiemmassa Eemelissä senkin pääsin kokemaan.
Näihin uusiinhan tulee se 7g plus (muistaakseni) eli pitäisi vaihtaa nopeammin jne jne, eroa en ainakaan w204 faceliftin yhteydessä havainnut. Tuo start/stop systeemi on mielestäni ärsyttävä, tietty jos olisi aina ollut sellainen niin ei häiritsisi, mutta kun ei ole niin se häiritsee. Mersun systeemin joutuu aina joka käynnistyksen yhteydessä erikseen poistamaan nappulasta, bmw:llä oli sama homma, mutta valituksia tuli niin paljon, että halutessa niihin saa päivityksen, jossa auto muistaa viimeisen moodin, mielestäni parempi vaihtoehto!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ripuliranne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ripuliranne »

s1jviita kirjoitti:
TTL kirjoitti:7-pykäläisellä on vaan ei start-stopilla kuitenkaan. En luule, että olisi saanut missään vaiheessa 5-pykäläistä GLK:hon. Ongelmia Delphin suutinten kanssa ei enää 2010 malleissa pahemmin lien esiintynyt. Tuossa aiemmassa Eemelissä senkin pääsin kokemaan.
Näihin uusiinhan tulee se 7g plus (muistaakseni) eli pitäisi vaihtaa nopeammin jne jne, eroa en ainakaan w204 faceliftin yhteydessä havainnut. Tuo start/stop systeemi on mielestäni ärsyttävä, tietty jos olisi aina ollut sellainen niin ei häiritsisi, mutta kun ei ole niin se häiritsee. Mersun systeemin joutuu aina joka käynnistyksen yhteydessä erikseen poistamaan nappulasta, bmw:llä oli sama homma, mutta valituksia tuli niin paljon, että halutessa niihin saa päivityksen, jossa auto muistaa viimeisen moodin, mielestäni parempi vaihtoehto!
Korissa "turhimmat varusteet" ehdottomasti yksi kärjessä olevista. Maailman pelastus kolmesta kymmeneen sekunnin sammutuksilla ?. Jos tämäkin olisi "älyllinen" toiminto eli keskustelisi liikennevalo-ohjauksen kanssa, valo-ohjaus antaisi aikatietoa ja tämän perusteella auton äly laskisi kannattaako sammuttaa vai ei...nythän tulet valoihin ja auto sammuu muutamaksi sekunniksi ja taas mennään. Tietty on pitkiäkin stoppeja mutta tässä vaiheessa toimintoon ärsyyntyneet ovat jo deaktivoineet toiminnon.
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Tuohon sammumiseen valoissa . Jos kerran häiritsee niin voit opetella sellaisen ajotekniikan että annat auton hiljaa valua eteenpäin onnistuu ainakin automaatilla helposti . Mootorihan sammuu vasta kun auto on paikallaan n,1-2 sekunnin jälkeen .
ripuliranne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ripuliranne »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Tuohon sammumiseen valoissa . Jos kerran häiritsee niin voit opetella sellaisen ajotekniikan että annat auton hiljaa valua eteenpäin onnistuu ainakin automaatilla helposti . Mootorihan sammuu vasta kun auto on paikallaan n,1-2 sekunnin jälkeen .

EN !.
Vihaan liruttajia liikenteessä, varsinkin prätkällä ajellessa nämä liruliruihmiset ärsyttää. Valoihin ajetaan määrätietoisesti, pysähdytään, ollaan hereillä ja lähdetään määrätietoisen ripeästi muiden liikkumista estämättä ja varsinkaan "ohituskaistalla" matelematta oikeanpuoleisen liikenteen kanssa samalla nopeudella.

:evil:
s1jviita
Mersumies
Mersumies

ripuliranne kirjoitti:
Petri.Kemppainen kirjoitti:Tuohon sammumiseen valoissa . Jos kerran häiritsee niin voit opetella sellaisen ajotekniikan että annat auton hiljaa valua eteenpäin onnistuu ainakin automaatilla helposti . Mootorihan sammuu vasta kun auto on paikallaan n,1-2 sekunnin jälkeen .

EN !.
Vihaan liruttajia liikenteessä, varsinkin prätkällä ajellessa nämä liruliruihmiset ärsyttää. Valoihin ajetaan määrätietoisesti, pysähdytään, ollaan hereillä ja lähdetään määrätietoisen ripeästi muiden liikkumista estämättä ja varsinkaan "ohituskaistalla" matelematta oikeanpuoleisen liikenteen kanssa samalla nopeudella.

:evil:
Täysin samat sanat ja ohituskaista jo nimensäkin puolesta pitäisi kertoa jostain muusta polkimesta kuin jarrusta!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Nopein tapa päästä liikennevaloista on sovittaa vauhti niin, että se on mahdollisimman
suuri samalla hetkellä, kun auto on valotolpan kohdalla ja valo vaihtuu vihreäksi.

Koska punaisiin valoihin ei saa kiihdyttää, on valoihin tultava hidastamalla tai tasavauhtia.
Jos osaa ennakoida valon vaihtumisen, pystyy turvallisesti ja laillisesti ajamaan liikennevalot
läpi nopeutta sopivasti etukäteen hiukan hidastamalla. Tällöin yhdistyy nopea valoista lähtö
ja polttoaineen säästö.

Tämä ei yleensä onnistu, koska joku on kuitenkin kykkimässä sillä vasemmalla kaistalla ja
tukkii sen eikä päälle voi ajaa.

Nopea valojen ohitus on tietysti aivan eri asia kuin edellä mainittu valoja edeltävä kytkintä
polttava liruttelu, johon yleensä sitten kuitenkin yhdistyy uskomattoman hidastempoinen
liikkeellelähtö niin, että vain muutama auto ehtii valoista.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

s1jviita kirjoitti: Täysin samat sanat ja ohituskaista jo nimensäkin puolesta pitäisi kertoa jostain muusta polkimesta kuin jarrusta!
Tosin siellä missä on liikennevaloja ei ole "ohituskaistaa". "Ohituskaista" on moottoritien vasen kaista (moottoritiellä oikealta ohittaminen on kielletty paitsi jos liikenne on jonoutunutta), ja suomalaisilla moottoriteillä ei ole liikennevaloja. Siellä taas missä on liikennevaloja, se on vain vasen kaista. Nusnus.

e: ohituskaistateilläkin on ohituskaistoja (tietysti). Niilläkään ei ole liikennevaloja (ainakaan ohituskaistojen kohdalla).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Sen " liruttamisen " valoissa tai risteyksessä voi tehdä esim puolenmetrin matkalla siten että renkaat just ja just pyörii näin moottori ei sammu .
s1jviita
Mersumies
Mersumies

tj86430 kirjoitti:
s1jviita kirjoitti: Täysin samat sanat ja ohituskaista jo nimensäkin puolesta pitäisi kertoa jostain muusta polkimesta kuin jarrusta!
Tosin siellä missä on liikennevaloja ei ole "ohituskaistaa". "Ohituskaista" on moottoritien vasen kaista (moottoritiellä oikealta ohittaminen on kielletty paitsi jos liikenne on jonoutunutta), ja suomalaisilla moottoriteillä ei ole liikennevaloja. Siellä taas missä on liikennevaloja, se on vain vasen kaista. Nusnus.

e: ohituskaistateilläkin on ohituskaistoja (tietysti). Niilläkään ei ole liikennevaloja (ainakaan ohituskaistojen kohdalla).
:D
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Tässä yhden toimittajan näkemys alkuperäisestä aiheesta

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012 ... 9_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
s1jviita
Mersumies
Mersumies

th56307 kirjoitti:Tässä yhden toimittajan näkemys alkuperäisestä aiheesta

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012 ... 9_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukasin myös tuon jutun ja oli oikein perinteinen Iltalehden laadukas testi :) Lopputulos olisi ollut sama jos mesen tilalla olisi ollut Ford Focus!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

s1jviita kirjoitti:

Lukasin myös tuon jutun ja oli oikein perinteinen Iltalehden laadukas testi :) Lopputulos olisi ollut sama jos mesen tilalla olisi ollut Ford Focus!
Varmaan tarkoitit että hondan tilalla focus ?

En kyllä edelleenkään ymmärrä miten tuo honda maksaa noin paljon, tai lähinnä mersu noin vähän tai miten vaan.

.
Opel, "weird lieben autos"....
s1jviita
Mersumies
Mersumies

LopenUupunut kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:

Varmaan tarkoitit että hondan tilalla focus ?

En kyllä edelleenkään ymmärrä miten tuo honda maksaa noin paljon, tai lähinnä mersu noin vähän tai miten vaan.

.
Itse vaihdoin mersun paskan pois ja alla nyt CR-V ja en ihmettele tuota hintaa yhtään!! Materiaalit laadukkaampia ja varusteita älyttömästi ja ne toimii.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
Vastaa Viestiin