Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
al_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2012 14:13

Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja al_ »

Eli tuli laitettua tuollaisiin hella rallye 3003 xenon hyväksyttyihin umpioihin xenon-sarja. Tai velipoika sitä laitteli ja olikohan cobra merkkinen. Nyt kun lisäpitkät läväyttää päälle niin radio ottaa häiriötä. Onko muilla vastaavanlaista viritelmää tai samoja ongelmia? Ja ratkaisua?
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Ja auto on mikä?
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Ja auto on mikä?
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Ballastin häiriösuojaus ei toimi oikein. Käy vaihtamassa toiseen sarjaan, sillä Cobran setit on ollut hyviä, mutta maanantai on kerran viikossa :) Jos se ei auta niin kokeile toista merkkiä, joskus sekin auttaa kun henkimaailman asioista on kyse.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Sama hommahan on noissa traktoreissa mihin on jälkikäteen vaihdeltu työvalot xenoneihin...ei vielä sellasta merkkiä ole tullut vastaan etteikö ottaisi radioon häiriötä.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

tuomkiti81 kirjoitti:Sama hommahan on noissa traktoreissa mihin on jälkikäteen vaihdeltu työvalot xenoneihin...ei vielä sellasta merkkiä ole tullut vastaan etteikö ottaisi radioon häiriötä.
Emännän Smart on todella tarkka häiriöistä ja ainoa jälkiasennussarja mikä toimii ongelmitta olen ostanut Tampereelta http://www.xenonkauppa.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta myös muihin autoihin hommannut ilman ongelmia!!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Canbus ballastit cobralta niin ei häiritte enään.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
al_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2012 14:13

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja al_ »

Auto on vw passat -02.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

al_ kirjoitti:Auto on vw passat -02.
Ei tarvitse olla canbus- tyyppinen sarja! Hae uusi sarja.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ottaako kokoajan häiriötä?

Itellä rutisee hetken, kun pistää kylmänä xenonit päälle. Sitte lämmettyä ei enää rutise..

Se on vaan noi kaikki "halpis" ballastit nähtävästi huonompia kuin tehtaalla autoihin asennetut. On se kumma, vaikka kuinka väittävätten, että tulee samalta tehtaalta, mutta kyllähän se hinta sit kertoo jotain...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Johdotukset kannattaa tarkkistaa myös. Varsinki maapiuha että on hyvät kontaktit. Vaikuttaaa paljo häiriöön.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ferriitti sinne virtajohtoon.

EDIT:

Tollane tuli vastaan:
Ballastissa tuotetaan korkea jännite jolla xenonpurkaus saadaan syttymään. Ballasti tuottaa kahdenlaista häiriötä, purkauksen syttyminen tuottaa piikin hetkellisesti, kuten valokaari. Ballastissa käytetään suurtaajuutta joka tuottaa jatkuvan radiotaajuisen häiriön aina valon palaessa.

Muutamaa konstia voisi kokeilla.
Ensinnäkin ballastilta polttimolle menevä suurjännitejohdin tulisi olla mahdollisimman lyhyt. IKH:n purnukassa se ei ole ongelma, kun kaikki on rakennettu saman kuoren sisään.

Toinen helppo konsti on viedä työvalon käyttösähkö 12/24VDC mahdollisimman lyhyttä reittiä akulta valolle. Käytännössä tarkoittaa releen lisäystä eli kopissa olevalla valokytkimekllä ohjataan relettä, akulta plussa sulakkeen ja releen kärkien kautta valolle.

Kolmas konsti (mikä valojen valmistajan olisi pitänyt tehdä) on häiriösuodatus. Suurilla taajuuksilla, kuten tässä apua saa ferriittirenkaasta. Työvalolle menevä kaapeli vedetään ferriittirenkaan läpi, kaapelin voi kiertää kierroksen pari renkaaseen. Helppo kokeilu olisi vaikkapa johtoon puristettava ferriitti joka koostuu kahdesta puoliskosta. Tällöin johdon päät voivat olla kiinni. Renkaita saa elektroniikan komponentteja myyvistä liikkeistä.

Joskus xenonit voi tulla yllättävän kalliiksi. Radioon tulevat häiriöt ovat pientä. Nykyajan koneissa ja autoissa on käytetty ohjausväyliä (CAN) ja väylään tuleva häiriö voi halvaannuttaa jonkin osan tai aiheuttaa pysyvän vian. Paikallinen maansiirtoyrittäjä kertoi erään urakoitijan pyöräkuormaajasta jonka vaihdelaatikon ohjausboksi oli hajonnut xenonien tuottaman häiriön vuoksi. Kuvetta kaivettiin, xenonit lensi lepikkoon. Kyseessä ei ollut luultavasti IKH:n tuote.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

Empä oo kyllä kuullu että xenonien takia ois joku työkone rikki menny, ajattelee jotain kaatokonetta (moto) missä on väylää ja ohjainboksia kymmen kertanen määrä pyöräkoneeseen verratuna ja niissä xenoneita piisaa. Ikh myy samaa xenon muutossarjaa mitä valtra myy marmoritiskiltä. Häiriöitä usein xenonit radioon ja ula-puhelimeen tekee pyöräkoneessa. Meilläkin 6 xenonia katolla 40cm päässä radiosta niin ei ihmekkään.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Vastaa Viestiin