Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Eli tuli laitettua tuollaisiin hella rallye 3003 xenon hyväksyttyihin umpioihin xenon-sarja. Tai velipoika sitä laitteli ja olikohan cobra merkkinen. Nyt kun lisäpitkät läväyttää päälle niin radio ottaa häiriötä. Onko muilla vastaavanlaista viritelmää tai samoja ongelmia? Ja ratkaisua?
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Ja auto on mikä?
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Ja auto on mikä?
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Ballastin häiriösuojaus ei toimi oikein. Käy vaihtamassa toiseen sarjaan, sillä Cobran setit on ollut hyviä, mutta maanantai on kerran viikossa
Jos se ei auta niin kokeile toista merkkiä, joskus sekin auttaa kun henkimaailman asioista on kyse.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Sama hommahan on noissa traktoreissa mihin on jälkikäteen vaihdeltu työvalot xenoneihin...ei vielä sellasta merkkiä ole tullut vastaan etteikö ottaisi radioon häiriötä.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Emännän Smart on todella tarkka häiriöistä ja ainoa jälkiasennussarja mikä toimii ongelmitta olen ostanut Tampereelta http://www.xenonkauppa.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta myös muihin autoihin hommannut ilman ongelmia!!tuomkiti81 kirjoitti:Sama hommahan on noissa traktoreissa mihin on jälkikäteen vaihdeltu työvalot xenoneihin...ei vielä sellasta merkkiä ole tullut vastaan etteikö ottaisi radioon häiriötä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Canbus ballastit cobralta niin ei häiritte enään.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Auto on vw passat -02.
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Ei tarvitse olla canbus- tyyppinen sarja! Hae uusi sarja.al_ kirjoitti:Auto on vw passat -02.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Ottaako kokoajan häiriötä?
Itellä rutisee hetken, kun pistää kylmänä xenonit päälle. Sitte lämmettyä ei enää rutise..
Se on vaan noi kaikki "halpis" ballastit nähtävästi huonompia kuin tehtaalla autoihin asennetut. On se kumma, vaikka kuinka väittävätten, että tulee samalta tehtaalta, mutta kyllähän se hinta sit kertoo jotain...
Itellä rutisee hetken, kun pistää kylmänä xenonit päälle. Sitte lämmettyä ei enää rutise..
Se on vaan noi kaikki "halpis" ballastit nähtävästi huonompia kuin tehtaalla autoihin asennetut. On se kumma, vaikka kuinka väittävätten, että tulee samalta tehtaalta, mutta kyllähän se hinta sit kertoo jotain...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Johdotukset kannattaa tarkkistaa myös. Varsinki maapiuha että on hyvät kontaktit. Vaikuttaaa paljo häiriöön.
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Ferriitti sinne virtajohtoon.
EDIT:
Tollane tuli vastaan:
Ballastissa tuotetaan korkea jännite jolla xenonpurkaus saadaan syttymään. Ballasti tuottaa kahdenlaista häiriötä, purkauksen syttyminen tuottaa piikin hetkellisesti, kuten valokaari. Ballastissa käytetään suurtaajuutta joka tuottaa jatkuvan radiotaajuisen häiriön aina valon palaessa.
Muutamaa konstia voisi kokeilla.
Ensinnäkin ballastilta polttimolle menevä suurjännitejohdin tulisi olla mahdollisimman lyhyt. IKH:n purnukassa se ei ole ongelma, kun kaikki on rakennettu saman kuoren sisään.
Toinen helppo konsti on viedä työvalon käyttösähkö 12/24VDC mahdollisimman lyhyttä reittiä akulta valolle. Käytännössä tarkoittaa releen lisäystä eli kopissa olevalla valokytkimekllä ohjataan relettä, akulta plussa sulakkeen ja releen kärkien kautta valolle.
Kolmas konsti (mikä valojen valmistajan olisi pitänyt tehdä) on häiriösuodatus. Suurilla taajuuksilla, kuten tässä apua saa ferriittirenkaasta. Työvalolle menevä kaapeli vedetään ferriittirenkaan läpi, kaapelin voi kiertää kierroksen pari renkaaseen. Helppo kokeilu olisi vaikkapa johtoon puristettava ferriitti joka koostuu kahdesta puoliskosta. Tällöin johdon päät voivat olla kiinni. Renkaita saa elektroniikan komponentteja myyvistä liikkeistä.
Joskus xenonit voi tulla yllättävän kalliiksi. Radioon tulevat häiriöt ovat pientä. Nykyajan koneissa ja autoissa on käytetty ohjausväyliä (CAN) ja väylään tuleva häiriö voi halvaannuttaa jonkin osan tai aiheuttaa pysyvän vian. Paikallinen maansiirtoyrittäjä kertoi erään urakoitijan pyöräkuormaajasta jonka vaihdelaatikon ohjausboksi oli hajonnut xenonien tuottaman häiriön vuoksi. Kuvetta kaivettiin, xenonit lensi lepikkoon. Kyseessä ei ollut luultavasti IKH:n tuote.
EDIT:
Tollane tuli vastaan:
Ballastissa tuotetaan korkea jännite jolla xenonpurkaus saadaan syttymään. Ballasti tuottaa kahdenlaista häiriötä, purkauksen syttyminen tuottaa piikin hetkellisesti, kuten valokaari. Ballastissa käytetään suurtaajuutta joka tuottaa jatkuvan radiotaajuisen häiriön aina valon palaessa.
Muutamaa konstia voisi kokeilla.
Ensinnäkin ballastilta polttimolle menevä suurjännitejohdin tulisi olla mahdollisimman lyhyt. IKH:n purnukassa se ei ole ongelma, kun kaikki on rakennettu saman kuoren sisään.
Toinen helppo konsti on viedä työvalon käyttösähkö 12/24VDC mahdollisimman lyhyttä reittiä akulta valolle. Käytännössä tarkoittaa releen lisäystä eli kopissa olevalla valokytkimekllä ohjataan relettä, akulta plussa sulakkeen ja releen kärkien kautta valolle.
Kolmas konsti (mikä valojen valmistajan olisi pitänyt tehdä) on häiriösuodatus. Suurilla taajuuksilla, kuten tässä apua saa ferriittirenkaasta. Työvalolle menevä kaapeli vedetään ferriittirenkaan läpi, kaapelin voi kiertää kierroksen pari renkaaseen. Helppo kokeilu olisi vaikkapa johtoon puristettava ferriitti joka koostuu kahdesta puoliskosta. Tällöin johdon päät voivat olla kiinni. Renkaita saa elektroniikan komponentteja myyvistä liikkeistä.
Joskus xenonit voi tulla yllättävän kalliiksi. Radioon tulevat häiriöt ovat pientä. Nykyajan koneissa ja autoissa on käytetty ohjausväyliä (CAN) ja väylään tuleva häiriö voi halvaannuttaa jonkin osan tai aiheuttaa pysyvän vian. Paikallinen maansiirtoyrittäjä kertoi erään urakoitijan pyöräkuormaajasta jonka vaihdelaatikon ohjausboksi oli hajonnut xenonien tuottaman häiriön vuoksi. Kuvetta kaivettiin, xenonit lensi lepikkoon. Kyseessä ei ollut luultavasti IKH:n tuote.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Xenon lisäpitkät ja radion häiriö
Empä oo kyllä kuullu että xenonien takia ois joku työkone rikki menny, ajattelee jotain kaatokonetta (moto) missä on väylää ja ohjainboksia kymmen kertanen määrä pyöräkoneeseen verratuna ja niissä xenoneita piisaa. Ikh myy samaa xenon muutossarjaa mitä valtra myy marmoritiskiltä. Häiriöitä usein xenonit radioon ja ula-puhelimeen tekee pyöräkoneessa. Meilläkin 6 xenonia katolla 40cm päässä radiosta niin ei ihmekkään.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"