Dynovarausta on kyselty kahdesta paikkakunnalla toimivasta yrityksestä ja molemmat ovat kieltäytyneet. Perusteluiksi on annettu automaatin taipumus vaihtaa pienemmälle kun kuljettaja antaa kaasua ja isommalle silloin kun kuljettaja ei välttämättä vielä niin haluaisi. Yritykset ovat suht nimekkäitä; kisakalustoa rakentava performance-paja joka on nyttemmin konkassa, ja kautta Suomen tunnettu paja joka rakentaa putkistoja ja asentaa turboja, ruiskujärjestelmiä, etc.
Kuitenkin, netistä löytyvien videoiden ja keskusteluiden perusteella automaattivaihteisia, erityisesti vanhempia, mersuja dynotetaan kaiken aikaa. Esimerkiksi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LRQmvyFNhU4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wxSZIEMLtOo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4HJfzNYXZ-U[/youtube]
Linkitetyille videoille on yhteistä, että auto rullataan vaihteiden läpi isolle vaihteelle, jolloin hiljalleen lisätään kaasua siten että saavutetaan piste, jossa loota ei enää vaihda pienemmälle, ja otetaan moottorista täysi teho irti. Juuri sama tyyli siis kuin esimerkiksi automaattivaihteisella autolla ohitettaessa. Poikkeuksena tähän viimeinen video jossa taidettiin käyttää kickdownia.
Haluaisinkin tietää niiden kokemuksista jotka ovat automaatteja dynottaneet. Onko Suomessa yrityksiä jotka näitä vanhempia automaattivaihteisia mersuja dynottavat, sekä mikä näillä meidän paikallisilla firmoilla on ollut, että eivät automaatteja dynota?
