!!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
!!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
noniin elikkä mersu toimii ja vetää välillä oikeen kun taas yhtäkkiä menee semmoiseen tilaan että vedot katoaa puolella ja kierrokset eivät nouse yli 3000rpm vika korjaantuu kun käyttää virrat pois ja taas mennään hetki.. joten tietääkö kukaan tai onko kellään ollut vastaavia ongelmia että voisiko vika olla ilmamassa anturissa?
ja tosiaan automaatti autosta on kyse mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä?
ja tosiaan automaatti autosta on kyse mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä?
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Voi olla, tai missä tahansa muualla.
Osaava löytää vian testerin avulla.
Osaava löytää vian testerin avulla.
wiimax.fi
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
vika voi olla tosiaan monessakin paikassa. pikkasen tarvii pelotella, noissahan on ollu syöttöpumpuissa jonkun verran vikaa. pistää kanssa vikatilaan. lopulta vikatila pysyy, eikä lähde virtojen pois käyttämisellä pois.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Mulla löyty vika noissa aina alipainepurkeista, jotka ohjaa EGR:ää ja hukkaporttia.
Viimeisimmässä vika oli niin, että EGR:n purkki vuoti alipaineen "linjasta", jolloin hukkaportille ei tullut riittävästi voimaa vetää kiinni.
Toimi kuitenkin sen verran, että testeri ei ymmärtänyt tästä mitään.
Vikatila johtuu tuossa melkein varmasti väärästä ilmamassamittarin arvosta, joten vahvoja veikkauksia vikapaikoiksi on nuo ylhäällä olevat tai se itse ilmam.mittari.
Viimeisimmässä vika oli niin, että EGR:n purkki vuoti alipaineen "linjasta", jolloin hukkaportille ei tullut riittävästi voimaa vetää kiinni.
Toimi kuitenkin sen verran, että testeri ei ymmärtänyt tästä mitään.
Vikatila johtuu tuossa melkein varmasti väärästä ilmamassamittarin arvosta, joten vahvoja veikkauksia vikapaikoiksi on nuo ylhäällä olevat tai se itse ilmam.mittari.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Jos moottori käy normaalisti eli ei pätki / pidä erityisen terävää kalkatusta niin vika on todennäköisimmin muualla kuin syöttöpumpussa /sähkösuuttimessa"
Syöttöpumppu tai "sähkösuutin" vika heittää käyntiä lähes aina erilaiseksi.
Ilmamäärä mittari tuntuu olevan varsin kestävää mallia tuossa 290. Toki voi se sekin hajota.
Mutta testerissä se selviää helpoiten.
Syöttöpumppu tai "sähkösuutin" vika heittää käyntiä lähes aina erilaiseksi.
Ilmamäärä mittari tuntuu olevan varsin kestävää mallia tuossa 290. Toki voi se sekin hajota.
Mutta testerissä se selviää helpoiten.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
joo mersu käy oikeenkin tasaisesti ja hyvin ei mitään ylimmääräistä ääntä kuulu ja kierrokset ei seilaile mihinkään. vaan tehot katoaa.. varsinaista vika koodia ei anna, mutta kun oon kuullu juttuja että esim jos palaa tarpeeksi valoja takaa niin pistää ajon estoa päälle tms niin mulla on toistaseksi vielä kun ei ole uutta poltinta niin yksi jarruvalo pimeänä ja pissapojan neste säiliö halki eli näyttää että ei ole ainetta..
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Testerissä kannattaa käyttää niin ei tarvii vaihtaa ylimääräisiä osia. Veikkaan vian osuvan johonkin EGR- ilmamäärämittari osastolle koska ne ovat yhteydessä toisiinsa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
kiitoksia vinkeistä
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
nyt on jännä vikaa ei enään ilmennyt kun korjasi jarruvalon. olen kuullut juttuja että joissakin autoissa on ollut kyseinen ongelma että jarrukatkaisija tms on rikki/jää jumiin niin ei anna ottaa kierroksia. voisiko olla?
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Tottakai voisi, tietokone tiputtaa vedon pois automaatilta kun jarrua painaa jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Noniin mersusta on egr sokaistu.. kaikki paikat on putsattu ( samalla tehtiin kansi remppa)... vika tila ei tullut jarruvalo piirin häiriöstä... testeri näyttää että auto olisi täysin terve.. HOX ei ole saatu laitettua töpseliin silloin kun on vikatila päällä .. onko muita hyviä ideoita? itsellä päällimäisenä ajatuksena voisi olla alipaine vuoto tms? ideoita? =)
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Oliko testeri stari, kyllä sinne jää vikakoodi jos on ollut vika päällä joskusn1tro kirjoitti:Noniin mersusta on egr sokaistu.. kaikki paikat on putsattu ( samalla tehtiin kansi remppa)... vika tila ei tullut jarruvalo piirin häiriöstä... testeri näyttää että auto olisi täysin terve.. HOX ei ole saatu laitettua töpseliin silloin kun on vikatila päällä .. onko muita hyviä ideoita? itsellä päällimäisenä ajatuksena voisi olla alipaine vuoto tms? ideoita? =)
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
tuotapa en tiedäkkää ei mahtanu olla kun puhdasta näytti
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Käy viemässä vaikka jollekin foorumilaiselle testiin, jolla on stari. Ilmoita paikkakunta mistä päin olet, niin varmaan jollakin on stari
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Ittellä kävi joskus samanlaisesti pari kertaa, ekalla kerralla siinä ahto putkessa oleva anturi oli tippunut irti ja antoi tällöin virheellistä tietoa-> vikatila
Toisella kerralla oli vaihteistoöljyt vähissä ja suodatin tukkeessa joka vikatilojen jälkeen johdatti mut siihen että laatikon suodatin oli niin tukossa ettei vaihteita enää ollut... Mut ei vaatinut kuu uuden suotimen ja öljyt ja taas pelas.
Mutta vaihtoehtoja on monia,kerroin vain omat kokemukseni
Toisella kerralla oli vaihteistoöljyt vähissä ja suodatin tukkeessa joka vikatilojen jälkeen johdatti mut siihen että laatikon suodatin oli niin tukossa ettei vaihteita enää ollut... Mut ei vaatinut kuu uuden suotimen ja öljyt ja taas pelas.
Mutta vaihtoehtoja on monia,kerroin vain omat kokemukseni

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
mikä virka tällä tinnillä on?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
kiitos! hyvä kun viitsitte antaa vinkkejä mistä tutkia... tosiaan kuvan mittari/haistelija tms on kovin heikko vointisen näköinen niin kiinnostaisi tietää mikä virka kyseisellä tötteröllä on?
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Tuo on juurikin se joka minulla irtosi ja aiheutti vikatilan. Laitoin takaisin ja käynnistin ja avot toimi taas normaalisti eikä vikatilaa tullut sen koominn1tro kirjoitti:kiitos! hyvä kun viitsitte antaa vinkkejä mistä tutkia... tosiaan kuvan mittari/haistelija tms on kovin heikko vointisen näköinen niin kiinnostaisi tietää mikä virka kyseisellä tötteröllä on?

Joten jos tuo on rikki kannattanee ostaa uusi. Oliskohan tuon nimi ollut ahtoilmanlämpö anturi en muista tarkkaan

Kokeile että kun ajat niin polje pari kertaa kovaa ja jos menee vikatilaan on vika varmaan tossa ku ahtopaine raottaa mittaria ja se saa ulkoilmaa ja sitten sekoaa

Ja hei jos siinä on nippuside on entisellä auton omistajalla ollut sen kanssa myös ongelmia ja on korjannut sen noin

EDIT: Tuossa linkissäni se on eli olikin imuilmanlämpö anturi, tollanen mulla oli siinä putkessa kiinni taannoin kun auto mulla vielä oli. Tuon vaihtaisin ensiksi ku ei ole kovinkaan kalliskaan

Uskoisin että ton ku vaihdat alkaisi toimimaan taas

Viimeksi muokannut pake1, La 05.01.2013 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
no kieltämättä tuo on vähän epämääräisen näköinen patentti
pitää yrittää uusia tuo kyseinen mittari

Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Tuossa linkissäni se on eli olikin imuilmanlämpö anturi, tollanen mulla oli siinä putkessa kiinni taannoin kun auto mulla vielä oli. Tuon vaihtaisin ensiksi ku ei ole kovinkaan kalliskaan Tossa linkki mistä osa löytyy: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie" onclick="window.open(this.href);return false; ... 26190/7/18n1tro kirjoitti:no kieltämättä tuo on vähän epämääräisen näköinen patenttipitää yrittää uusia tuo kyseinen mittari
Uskoisin että ton ku vaihdat alkaisi toimimaan taas
E: Eihän se linkki toiminu no koilen uudestaan

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Jos on mennyt se kynsi poikki vastapuolelta niin sitten maksaa vähän enemmän
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Auto starin nokkaan, niin ei tarvi summassa alkaa osia vaihtamaan.
Jos EGR on tulpattu, niin tuon ikäisessä se vikatila tulee yleensä jo pelkästään sieltä, koska ilmamassamittarin tehtävänä on kontrolloida ahtoilmassa olevien pakokasun ja ilman suhdetta. Ja koska tuo vikakoodi tulee vasta viiveellä, kuten itse asian ymmärsin, niin mielestäni se EGR-toimimattomuus ja liian suuri ilmamäärä suhteessa pakokaasuihin laukaisee vikatilan.
Toki vikavaihtoehtoja riittäät:
EGR
EGR-ohjausventtiili
Ahtopaineen ohjausventtiili
Ilmamassamittari
Ahtopaineanturi
Ahtopaineanturin letkuliitäntä
jne.
Tuo kuvasi ahtoilman lämpötila-anturi voi toki olla rikki, mutta kiinnityskynnen katkeaminen ei sitä toimattomaksi tee.
Siis kunnollisella testerillä selviää.
Jos EGR on tulpattu, niin tuon ikäisessä se vikatila tulee yleensä jo pelkästään sieltä, koska ilmamassamittarin tehtävänä on kontrolloida ahtoilmassa olevien pakokasun ja ilman suhdetta. Ja koska tuo vikakoodi tulee vasta viiveellä, kuten itse asian ymmärsin, niin mielestäni se EGR-toimimattomuus ja liian suuri ilmamäärä suhteessa pakokaasuihin laukaisee vikatilan.
Toki vikavaihtoehtoja riittäät:
EGR
EGR-ohjausventtiili
Ahtopaineen ohjausventtiili
Ilmamassamittari
Ahtopaineanturi
Ahtopaineanturin letkuliitäntä
jne.
Tuo kuvasi ahtoilman lämpötila-anturi voi toki olla rikki, mutta kiinnityskynnen katkeaminen ei sitä toimattomaksi tee.
Siis kunnollisella testerillä selviää.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
tuohon joutuu liittimen uusimaan joka tapauksessa se oli kerran tinattu yksilö ja johdot pääsivät koskemaan toisiaan aiheuttaisiko jonkun häiriön.. pitää seurata miten mersu reagoi jatkossa ja sitten käyttää hyvässä testerissä.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
ja tosiaan tämä teki samaa jo ennen egr:än tulppausta
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Noniin mersssusta saatii vika selville ja rupespa vetämään terveesti ja naftan kulutus tippu kohilleen =) vikahan löytyi nokkapyörän asennon tunnistajasta.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Mistäs kohtaa toi tunnistaja löytyy?n1tro kirjoitti:Noniin mersssusta saatii vika selville ja rupespa vetämään terveesti ja naftan kulutus tippu kohilleen =) vikahan löytyi nokkapyörän asennon tunnistajasta.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Kiinnostaa täälläkin sama asia...Harri S kirjoitti:Mistäs kohtaa toi tunnistaja löytyy?n1tro kirjoitti:Noniin mersssusta saatii vika selville ja rupespa vetämään terveesti ja naftan kulutus tippu kohilleen =) vikahan löytyi nokkapyörän asennon tunnistajasta.
wiimax.fi
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
tuohon en osaa vastata sen diaknoosin ne korjaamolla antoivat että joku nokkapyörän asennon tunnistin oli rikki ja ennakot meni sitten sekaisin ja vika tila päälle.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
Kuullostaa uskomattomalta. Sähkösuuttimen löydän omasta koneesta.n1tro kirjoitti:tuohon en osaa vastata sen diaknoosin ne korjaamolla antoivat että joku nokkapyörän asennon tunnistin oli rikki ja ennakot meni sitten sekaisin ja vika tila päälle.
Re: !!!w210 2.9 turbo diesel -98. vedot hukassa?!?!??!
290:ssä ei ole tosiaan ole nokkapyörän/akselin asentotunnistinta lainkaan.
Kampiakselilla on asentotunnistin.
Sitten yksi suutin "haistelee" todellista ruiskutusennakkoa ja sen suuttimen ja kampiakselin asento signaalin perusteella poksi säätää pumpun ennakkoa.
Kampiakselilla on asentotunnistin.
Sitten yksi suutin "haistelee" todellista ruiskutusennakkoa ja sen suuttimen ja kampiakselin asento signaalin perusteella poksi säätää pumpun ennakkoa.