Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.
Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.
Onko tietoa miten Veho nykyään suhtautuu..olen kuullut että Mersulta olisi tullut määräykset hiekkapuhaltaa ja maalata ...eikä enään vaihtaa ja onkohan vm96 saatu kokonaan takuisiin enään..kuulin että vuodenvaihteessa tuli tuo 35% "sääntö"
Meille kävi ainakin niin että Mersu korvasi 75 % korjauksista. Vaihtoon meni takakontin luukku ja kuskin puolen etu+taka ovet puhallettiin ja maalattiin tiivisteen alta. Auto on -99 malli E 220 cdi ja ajettu 95 tkm (huollot tehty). Auto on tuotettu saksasta mersun liikkeestä sisältäen 2 vuoden takuun. Tuonti firma (O&W autocenter Lappeenranta, HYVÄ palvelu ! ) reklamoi sinne asiasta koska se on myyty ruosteettomana. Tulos oli että kyseinen autoliike Saksasta maksaa loput 25 % korjauskustannuksista. Auto tuotu nyt huhtikuussa ja korjaukset tehty kesäkuussa.
Väyrysen ruosteongelmat
Viimeisin tieto on, että VEHO seisautti kesän alussa kaikki takuukorjaukset ja VEHON omat korjaajat lähetettiin maahantuojan oppiin ettei korjauksissa ei käytetä alihankkijoita. Tehdään omalla väellä niin pitkään kuin mahdollista.
Nyt on vaan se ongelma, että työkalut millä korjaukset tehdään eivät ole riittäneet joka pajalle Suomessa. Eli hommat on seis vaikka päätökset on monien osalta tehty. Tällaisen tiedon olen saanut.
Nyt on vaan se ongelma, että työkalut millä korjaukset tehdään eivät ole riittäneet joka pajalle Suomessa. Eli hommat on seis vaikka päätökset on monien osalta tehty. Tällaisen tiedon olen saanut.
Re: Väyrysen ruosteongelmat
Mulla ainakin on yksi case kesken Vehon kanssa, mutta ei vielä tietoa miten käy. Tuntuu kuitenkin erikoiselta että jo tehtaalla tiedossa ollut vika (epäonnistunut maalaus/pohjamaalaus ja vääränlaisen tiivisteliiman käyttö) joka ilmenee lähinnä ovien tiivisteiden alla maalipinnan halkeamisena ei kuulu mersun täystakuun piiriin. Miksi ostaa julmetun kallista peliä, joka ruostuu käsiin.
Mitä olen kysellyt korjaajilta niin pintavauriot hiekkapuhalletaan ja maalataan 2 komponentti maalilla ja lisäksi lakataan jonkinmoinen happitiivissuojalakka ko.kohtaan joten korjatuista pitäisi teoriassa tulla jopa parempia kuin alkuperäisistä tehtaalla maalatuista ovista. Ne ovet joissa ruoste iskenyt jo pelliin pahoin kiinni eli pelti syöpynyt menisi vaihtoon. Ongelmia ollut useassa
C ja E-sarjan autoissa , jopa niinkin myöhäisissä malleissa kuin 2001 valmistetut. E-sarjassa ainakin farmarissa lisäksi takaluukun kahvan ympärystä usein myös ruosteessa , kannattaa tsekata jos meinaa hankkia.
Mitä olen kysellyt korjaajilta niin pintavauriot hiekkapuhalletaan ja maalataan 2 komponentti maalilla ja lisäksi lakataan jonkinmoinen happitiivissuojalakka ko.kohtaan joten korjatuista pitäisi teoriassa tulla jopa parempia kuin alkuperäisistä tehtaalla maalatuista ovista. Ne ovet joissa ruoste iskenyt jo pelliin pahoin kiinni eli pelti syöpynyt menisi vaihtoon. Ongelmia ollut useassa
C ja E-sarjan autoissa , jopa niinkin myöhäisissä malleissa kuin 2001 valmistetut. E-sarjassa ainakin farmarissa lisäksi takaluukun kahvan ympärystä usein myös ruosteessa , kannattaa tsekata jos meinaa hankkia.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Väyrysen ruosteongelmat
Se vihi mikä mulla on asiasta, niin tehdas lähti tuolle tapauskohtaiselle korjauslinjalle siitä syystä, että mm. ovia joita aikaisemmin vielä vaihdeltiin ja maalailtiin kokonaisina, niin niiden joukossa saattoi olla myöskin hyvin huonolla hoidolla olleita ovia. Eli kolhiintuneita, taxi-klommoja, kiveniskuja ja jne, ts.asioita joihin takuulla ei normaalistikkaan ole mitään tekemistä.illinois kirjoitti:Mitä olen kysellyt korjaajilta niin pintavauriot hiekkapuhalletaan ja maalataan 2 komponentti maalilla ja lisäksi lakataan jonkinmoinen happitiivissuojalakka ko.kohtaan joten korjatuista pitäisi teoriassa tulla jopa parempia kuin alkuperäisistä tehtaalla maalatuista ovista.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ruostekorjaukset
Älkää hyvät mb omistajat hätäilkö nyt on tulossa uudet ohjeet tehtaalta koskee myös jo aiemmin korvattuja. Nyt on kesälomat suomen ja saksan päässä menossa päätötset kestää..............................
nimimerkillä varma tieto
nimimerkillä varma tieto
Viimeksi muokannut c180mersu, La 24.07.2004 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ruostekorjaukset
Kyllä takuu korvaa ja tulee hyvät ovet joita ei ole edes uusissa autoissa näin maalattu.c180mersu kirjoitti:Älkää hyvät mb omistajat hätäilkö nyt on tulossa uudet ohjeet tehtaalta koskee myös jo aiemmin korvattuja.
nimimerkillä varma tieto
Se laatu maksaa!!!!!!!!!!!!!!

Re: Ruostekorjaukset
Voitko laittaa jotain faktaa? On nimittäin ruostehomma Veholla pähkäilyssä, pari-kolme viikkoa tässä jo tuomiota odotellut nimittäin...c180mersu kirjoitti:Älkää hyvät mb omistajat hätäilkö nyt on tulossa uudet ohjeet tehtaalta koskee myös jo aiemmin korvattuja.
nimimerkillä varma tieto
E290 '98 (S210)
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Laatu on rapissut mersuissa, sen huomaa monesta asiasta.
Maalin laatu on huonontunut 90 luvun puolenvälin jälkeen. Uudet maalit eli nämä EU eco vesi maalit sellaisia että ainoastaan maalin lakka pitää veden poissa maalin alta, jos pinta vaurioituu niin ruostetta syntyy.
Nämä liima ongelmat ovat varmasti tehtaalla tiedossa, koska tehtaan tuoreeseen maali pintaan ei saa vetää mitään liimoja koska vesimaali kuivuu lopullisesti todella hitaasti. Tämä tiiviste liima saa maali pinnan krakkaantumaan ja silloin pelti on paljaana ja ruoste prosessi voi alkaa.
Korjaamalla noista saa paremmat kuin tehtaalta, mutta ei kai tarkoitus ole että kaikkia uudempiakin mersuja remontoidaan. Eikös tämä liima ja maali tekniikka kannata muuttaa siten ettei krakkaantumista pääse syntymään .
Ecomaaleilla tästä ongelmasta ei päästä...
Niin ja tekniikasta puhumattakaan...
Maalin laatu on huonontunut 90 luvun puolenvälin jälkeen. Uudet maalit eli nämä EU eco vesi maalit sellaisia että ainoastaan maalin lakka pitää veden poissa maalin alta, jos pinta vaurioituu niin ruostetta syntyy.
Nämä liima ongelmat ovat varmasti tehtaalla tiedossa, koska tehtaan tuoreeseen maali pintaan ei saa vetää mitään liimoja koska vesimaali kuivuu lopullisesti todella hitaasti. Tämä tiiviste liima saa maali pinnan krakkaantumaan ja silloin pelti on paljaana ja ruoste prosessi voi alkaa.
Korjaamalla noista saa paremmat kuin tehtaalta, mutta ei kai tarkoitus ole että kaikkia uudempiakin mersuja remontoidaan. Eikös tämä liima ja maali tekniikka kannata muuttaa siten ettei krakkaantumista pääse syntymään .
Ecomaaleilla tästä ongelmasta ei päästä...
Niin ja tekniikasta puhumattakaan...
Re: ruoste
Sattuneesta "syystä"tapioka32 kirjoitti:vain "mutu"

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Musta tuntuu
Kyllä toi maalihomma on ihan just noin kun Caprice laittoi, kaikkeen se pirun EY vaikuttaakin. Kaippa aina tallaiset takuukorjaukset on tapauskohtaisia, mutta odottakaamme päätöksiä niin saamme lisää tietoa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Onsevaan odottavan aika pitkä. Saa nähdä, ehditäänkö joulukinkut nauttia ennenkuin Vehon "kesälomat" loppuvat.
Soittelin ja tiedustelin aikataulua (jota ei tietenkään saisi tehdä) niin kertoivat ettei tarvitse kesäaikaan tehdä mitään kun ei ruostuminen etene kesähelteillä. Surkeaa palvelua sanon minä!
Eikait muuta kuin nöyränä joukkoon tummaan odottelemaan Vehon puhelua.
Soittelin ja tiedustelin aikataulua (jota ei tietenkään saisi tehdä) niin kertoivat ettei tarvitse kesäaikaan tehdä mitään kun ei ruostuminen etene kesähelteillä. Surkeaa palvelua sanon minä!
Eikait muuta kuin nöyränä joukkoon tummaan odottelemaan Vehon puhelua.
W211 200CDI-02
vanha:W202 200CDI -01
vanha:W202 200CDI -01
Väyrysen ruosteongelmat
Tässä väyrysen ruostekorjaus näytelmässä ei loppua näy eli täysi musta aukko. Itse olen joutunut palloittelun uhriksi eli huhtikuusta tähän päivään.
Papereiden lähettelyä ja kuvattu vauriot ja lisäselvityksiä. Lopulta pyydetty tuomaan korjaukseen ja ilmoitettu 100% korjauksesta ja sitten peruttu korjaus ja nyt uusin tieto että jo kertaalleen hyväksytty päätös menee takaisin käsittelyyn syksyn aikana....Ei voi muuta kuin ihmetellä Vehon touhua ja sopimusrikkomuksia. Tuskin moni yhtä iso ja vakavarainen yritys työskentelee samalla tavalla kuin VEHO...Mihinkään ei näköjään voi luottaa.
Papereiden lähettelyä ja kuvattu vauriot ja lisäselvityksiä. Lopulta pyydetty tuomaan korjaukseen ja ilmoitettu 100% korjauksesta ja sitten peruttu korjaus ja nyt uusin tieto että jo kertaalleen hyväksytty päätös menee takaisin käsittelyyn syksyn aikana....Ei voi muuta kuin ihmetellä Vehon touhua ja sopimusrikkomuksia. Tuskin moni yhtä iso ja vakavarainen yritys työskentelee samalla tavalla kuin VEHO...Mihinkään ei näköjään voi luottaa.
Isän -00 C200CDI:stä löytyi viime syksynä ruostetta takaluukusta ja kuskin ovesta, molemmat vaihdettiin vuodenvaihteen tienoilla. Veho korvasi 100%. Nyt pari viikkoa sitten huomasin kuskin puolen helman takaosassa (siinä oven kynnyksen tienoilla) jälleen ruostetta. Käytiin Veholla näyttämässä ja sanoivat, että päätös tulee aikaisintaan syyskuussa.
Meinaa pikkasen sapettaa, kun tuota kärryä on uudesta asti ruostesuojattu säännöllisesti, maalipintaan tehty Ditec-käsittely säännöllisesti ja pesty käsin kesät talvet. Näyttää siltä, että tuossa mun 17-vuotiaassa on vähemmän ruostetta, vaikka ei se entisten omistajien toimesta millään kummoisella pidolla ole ollut...
Meinaa pikkasen sapettaa, kun tuota kärryä on uudesta asti ruostesuojattu säännöllisesti, maalipintaan tehty Ditec-käsittely säännöllisesti ja pesty käsin kesät talvet. Näyttää siltä, että tuossa mun 17-vuotiaassa on vähemmän ruostetta, vaikka ei se entisten omistajien toimesta millään kummoisella pidolla ole ollut...
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva043.jpg]Nissan 200sx -93[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
Sama peli minulla ja samat ongelmat, tosin kaikki ovet pahasti ruosteessa. Eikä millään mahdu kaaliin, että tuon ikäinen ja hyvin pidetty Mersu ruostuu käsiin. Siksi luulisikin Mersun/Vehon tasoisen puljun korjaavan asian pikaisesti ja kunnolla, mutta olen jo toivoni menettänyt tuon korin suhteen. Vaihtoon menee heti kun vähänkään raapivat myyntikuntoon.KK kirjoitti:Isän -00 C200CDI:stä löytyi viime syksynä ruostetta takaluukusta ja kuskin ovesta, molemmat vaihdettiin vuodenvaihteen tienoilla. Veho korvasi 100%. Nyt pari viikkoa sitten huomasin kuskin puolen helman takaosassa (siinä oven kynnyksen tienoilla) jälleen ruostetta. Käytiin Veholla näyttämässä ja sanoivat, että päätös tulee aikaisintaan syyskuussa.
Meinaa pikkasen sapettaa, kun tuota kärryä on uudesta asti ruostesuojattu säännöllisesti, maalipintaan tehty Ditec-käsittely säännöllisesti ja pesty käsin kesät talvet. Näyttää siltä, että tuossa mun 17-vuotiaassa on vähemmän ruostetta, vaikka ei se entisten omistajien toimesta millään kummoisella pidolla ole ollut...
W211 200CDI-02
vanha:W202 200CDI -01
vanha:W202 200CDI -01
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Uudella ovella ei ongelmat poistu jos maalina on edelleen eco maali.
Se kyllä toimii pari vuotta mutta sitten alkaa kukkaa taas tulemaan...
Siis kun maalin lakkapinta pitää vain veden poissa pelliltä niin, ongelmia tulee varsinkin saumojen kohtaan ja tiivisteiden "kouruun"+ korin kuluviin kohtiin
.
Yleisesti uusien autojen laatu on huonontunut, maalit ovat ns eco maaleja, elektroniiikka on helpommin hajoavaa ja tietysti kalliimpaa...
Niin se ruostesuojaus ei tässä auta koska ruostuminen tapahtuu maalin alta eikä massa sinne pääse vaikuttamaan...
Se kyllä toimii pari vuotta mutta sitten alkaa kukkaa taas tulemaan...
Siis kun maalin lakkapinta pitää vain veden poissa pelliltä niin, ongelmia tulee varsinkin saumojen kohtaan ja tiivisteiden "kouruun"+ korin kuluviin kohtiin

Yleisesti uusien autojen laatu on huonontunut, maalit ovat ns eco maaleja, elektroniiikka on helpommin hajoavaa ja tietysti kalliimpaa...
Niin se ruostesuojaus ei tässä auta koska ruostuminen tapahtuu maalin alta eikä massa sinne pääse vaikuttamaan...
Ruoste ongelma
Itsellä E 290 td -96. Peräkontin avausnapin ympärys ruosteessa. Auto tuotu saksasta viisi vuotta sitten. Onko mersun maalauksella minkäänlaista ruostumattomuus takuuta? Pitäisi paikata myös kaksi kiveniskemää. Miten kannattaa toimia, mitä maksaa?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Käytin tuossa juuri tunti sitten tuon C200cdi:n takaluukkua näyttämässä Mersu huollossa, kun on vähän mennyt rupiseksi alareunasta noin 5 cm matkalta. Ottivat auton halliin ja syynäsivät sen läpi. Takaluukku menee uusiksi ja ruostesuojauksen uusivat muka kaikkien koteloiden sisään ja ovien sisään .Tiivisteiden aluset maalataan uudella maalilla ja käsitellään jollain kuuma vahalla, vaikka niissä ei ollut mitään sanottavaa. Vaikka auto on saksan tuontia, niin näkyy tuo mobilo takuu toimivan ympäri maailmaa. Noista koteloista niin siellä ei ollut mitään murheita, mutta haluavat varmaan varmistaa, että ei tulekkaan murheita.
Up we go... Jotain positiivista tietoa vaihteeksi. Soittelin tänään oman louskuni kohtalosta, kun kesäkuussa käytin sitä naapurikunnan merkkiliikkeessä arvioitavana. Olivat saaneet uudet ohjeet väyrysten ruosteongelmien ratkaisuun, ja ohje kuuluu että kaikki korvataan 100%
Piti ihan kysyä uudemman kerran että "tääkö ei sitten mulle maksa mitään?". Ei maksa. Pelasti jokseenkin päivän...
Tiedä sitten miten kattava ilmaus tuo "kaikki" on, mutta omanikin on tuontiauto, eli se ei ainakaan asiaan vaikuta.

Tiedä sitten miten kattava ilmaus tuo "kaikki" on, mutta omanikin on tuontiauto, eli se ei ainakaan asiaan vaikuta.
E290 '98 (S210)
Tarkoittaakos tuo sitä, että vaihtavat edelleen ovet uusiin. Vai jynssäävät vain ruosteet pois ja maalaavat.tpaltema kirjoitti:Olivat saaneet uudet ohjeet väyrysten ruosteongelmien ratkaisuun, ja ohje kuuluu että kaikki korvataan 100%
Minun kotteroon vaihtoivat viime vuodenvaihteessa uudet ovet ja takaluukun, eikä tosiaan maksanut itselle mitään.
Huoltokirjaa eivät katsoneetkaan.
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
W211 200 CDI -07 Facelift
Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
Mä käytin joulukuun alussa omaani veholla ja se oli kuulema viimeisiä mitä korvataan kun ei ole kaikkia huoltoja tehty vehossa.Nyt täytyy olla jopa b huollot tehtynä vehossa.
Tuli vaan mieleen eri paikka kuntien erot,oulussa et varmaan saa peltipuolen työnjohtajasta kaveria jos viet mesen ruostevaurio tarkistukseen.Oma mielipide!! Oma auto on -97 E220.
Tuli vaan mieleen eri paikka kuntien erot,oulussa et varmaan saa peltipuolen työnjohtajasta kaveria jos viet mesen ruostevaurio tarkistukseen.Oma mielipide!! Oma auto on -97 E220.
Tuntuu kovasti vaihtelevan eri paikkakunnilla
Ukon mese kävi vuoden vaihteessa tarkastuksessa, eikä ne ole saanu vieläkään päätöstä aikaiseksi. Täytyy vissiin kohta ruveta melskaamaan ihan tosissaan, kun aina tulee vastaukseksi että kohta ilmoitetaan
. PER**** kohta siitä tippuu koko ovi 



Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Voiko tuota tulkita niin, että jos auto on vm. -98 ja huollot on tehty, niin korvataan täysin ?mikkis kirjoitti:Mä käytin joulukuun alussa omaani veholla ja se oli kuulema viimeisiä mitä korvataan kun ei ole kaikkia huoltoja tehty vehossa.Nyt täytyy olla jopa b huollot tehtynä vehossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kauankos nuo duunit ovat normaalisti kestäneet? Maanantaiaamuna vein kiesin remonttiin enkä kysellyt sen tarkemmin homman kestoa. Kun soittelin sinne iltapäivällä kysyäkseni asiasta, niin totesivat että sulle olisi sijaisauto 5 päiväksi
Tässä sitä sijaisautoa odottelen edelleen, käytännössä voin keskiviikkona iltapäivällä saada 
Työn alla siis 3 ovea, vauriot näyttivät pieniltä kun tiivistettä raotteli mutta oven sisuksista en tiedä mitään. Jotenkin epäilyttää ettei se neljäskään voi sen paremmassa jamassa olla, mutta eivät suostuneet katselemään sitä tarkemmin kun tiivisteen välistä ei mitään näy.


Työn alla siis 3 ovea, vauriot näyttivät pieniltä kun tiivistettä raotteli mutta oven sisuksista en tiedä mitään. Jotenkin epäilyttää ettei se neljäskään voi sen paremmassa jamassa olla, mutta eivät suostuneet katselemään sitä tarkemmin kun tiivisteen välistä ei mitään näy.
C180T (S202) -99