Virtalukon vaihto
Virtalukon vaihto
Luulenpa, että edessä on virtalukon vaihto. Lukko on muutaman kerran jo oireillut seurauksilla, että olen MELKEIN soittanut jo hinausauton.
Motonetin sivuilta löytyi seuraavanlainen:
W124 Virtalukon pohja Diesel/E-mallit. . . . . . . . . . . 48-2278 39.00
...lienee oikea autooni. Onko täysin mahdoton projekti vaihtaa itse kotikonstein vai kannattaako suoraan viedä huoltoon?
Motonetin sivuilta löytyi seuraavanlainen:
W124 Virtalukon pohja Diesel/E-mallit. . . . . . . . . . . 48-2278 39.00
...lienee oikea autooni. Onko täysin mahdoton projekti vaihtaa itse kotikonstein vai kannattaako suoraan viedä huoltoon?
Kysymys dealerille
Pitääkö patruuna sarjoittaa uudestaan ?dealer kirjoitti:Ja tosiaan, et tarvitse virtalukon pohjaa vaan lukkopatruunan.
Millos W202:ssa voi odotella moisen virtalukkojutun tapahtuvan. Tarkoitan että millaisilla km lukemilla noita vaihdellaan ?
MB C180 vm -95
- Jani Anttila
- Mersumies
Re: Kysymys dealerille
Taitaa patruunat tulla aina avaimen kanssa, eli jos haluat sen toimivan vanhalla avaimella, se pitää sarjoittaa, tosin tosimies vaan vetää vanhasta pesästä haitat talteen ja tunkee ne uuten pesäänttiikeri kirjoitti: Pitääkö patruuna sarjoittaa uudestaan ?

No lukkosepälle se oikeasti kannattaa viedä...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Nyt on uusi patruuna (26 euroa, RTO-Tuonti)....Sitten uusi ongelma. RTO:ssa yrittivät about 20 minuuttia irrottaa vanhaa patruunaa, mutta ei irronnut. Itse olen hikoillut nyt tunnin verran sen kimpussa, mutta ei edes lupaa irrota.KentZu kirjoitti:Esim. RTO-tuonti 093434870vesakk kirjoitti:dealer kirjoitti:Ja tosiaan, et tarvitse virtalukon pohjaa vaan lukkopatruunan.
Argh.....Mistäs tollasen patruunan sitten saapi??????
Sieltä hommasin omaan mut hintaa vaan en muista enää.. Ei ollut kallis..

On kokeiltu pidempää jalkalistanaulaa, rautalankaa jne. Uudesta patruunasta tsekattu, miten se lukitus about toimii.
Onko jollain ollut myös ongelmia patruunan irroituksessa ja jos on, niin mikä on auttanut?
vesakk kirjoitti:KentZu kirjoitti:Esim. RTO-tuonti 093434870vesakk kirjoitti:dealer kirjoitti:Ja tosiaan, et tarvitse virtalukon pohjaa vaan lukkopatruunan.
Oletko kääntänyt virta-avaimen virtalukossa olevan merkin kohdalle, jossain nollan virta-asennon välillä. Jos avain kääntyy ei pitäisi olla mitään vaikeuksia. Naulojen pitäisi olla myös riittävän paksuja, pitkiä ja teräväkärkisiä.
Itsellä alkoi oikuttelemaan noin 500tkm:n paikkeilla ja viilalla tuli kuntoon.
juhaoh kirjoitti:vesakk kirjoitti:KentZu kirjoitti:Esim. RTO-tuonti 093434870vesakk kirjoitti:dealer kirjoitti:Ja tosiaan, et tarvitse virtalukon pohjaa vaan lukkopatruunan.
Oletko kääntänyt virta-avaimen virtalukossa olevan merkin kohdalle, jossain nollan virta-asennon välillä. Jos avain kääntyy ei pitäisi olla mitään vaikeuksia. Naulojen pitäisi olla myös riittävän paksuja, pitkiä ja teräväkärkisiä.
Itsellä alkoi oikuttelemaan noin 500tkm:n paikkeilla ja viilalla tuli kuntoon.
Jep, eli aivain on käännetty juuri siihen "radio" kohtaan ja rautalangat/naulat uppoavat juuri niinkuin pitääkin (about 5 cm). Siellä ei vaan jostain syystä ne patruunan lukitukset aukea

Viistoa vähän niitä lankojen päitä.
Kun langan työntää paikalleen, siinä tuntuu eräänlainen "nurjahdus" kun se menee perille asti.
Kun molemmat langat ovat perillä, suojahela ja patruuna irtoavat.
Yritä vetää hela ensin pihdeillä irti.
Tai sitten sinä tai joku muu jo aiemmin on survonut lukitukset hajalle.
Kun langan työntää paikalleen, siinä tuntuu eräänlainen "nurjahdus" kun se menee perille asti.
Kun molemmat langat ovat perillä, suojahela ja patruuna irtoavat.
Yritä vetää hela ensin pihdeillä irti.
Tai sitten sinä tai joku muu jo aiemmin on survonut lukitukset hajalle.
wiimax.fi
Just niikuin dealer sanoi niin vinoa ne naulojen. tms päät.
Itse tein sopivat piikit polkupyörän pinnoista ja hioin ne päät vinoiksi n.45 asteeseen. Sit molemmat paikoilleen vino pää samaan suuntaan. En kyllä muista kumpaan reikään päin mutta jos sulla on uusi pesä niin mallaa siihen. Irtoaa kyllä helposti. Uuden takaisin laitto on paljon tarkempi juttu. Menee kyllä mutta pitää olla ihan oikeassa asennossa ja suorassa.
Itse tein sopivat piikit polkupyörän pinnoista ja hioin ne päät vinoiksi n.45 asteeseen. Sit molemmat paikoilleen vino pää samaan suuntaan. En kyllä muista kumpaan reikään päin mutta jos sulla on uusi pesä niin mallaa siihen. Irtoaa kyllä helposti. Uuden takaisin laitto on paljon tarkempi juttu. Menee kyllä mutta pitää olla ihan oikeassa asennossa ja suorassa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85