W107 Sytkäboxin sijainti (siirsin tämän Tekniikka-forumista)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markok1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 28.05.2003 17:51
Paikkakunta: Oulu

W107 Sytkäboxin sijainti (siirsin tämän Tekniikka-forumista)

Viesti Kirjoittaja markok1 »

Kysymys liittyen sytkäboxin sijaintiin:
kumman puolen etulokasuojan sisältä sytkäboxi löytyy?
Miten sinne pääsee käsiksi??

Mulla teki 350SL taas temput kun alkoi ilmat paraneen ja katto alhaalla -ajokelit vihdoin saapuivat (kuten viime kesänäkin) :(

Tein 300 km reissun ilman ongelmia (samoin kuin koko kesän), kaikki pelasi ok ja sitten yht'äkkiä sammui risteykseen ja lähti huonosti käymään. Sain käymään, ajoin taas n. 120 km maantieajoa (hyvin veti jopa 180 km/h), mutta kun tuli valot/risteys, ei yhtään vetoja alakierroksilla (<2000rpm) ja sammuu...
Ja käy kuin sepelimylly alakierroksilla. Laasonenkin on lomilla. Onko tietoa muista Oulun seudun ammattilaisista?

terv.
Marko
MB 350SL -72
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: W107 Sytkäboxin sijainti (siirsin tämän Tekniikka-forumi

Viesti Kirjoittaja Matti R »

markok1 kirjoitti:Kysymys liittyen sytkäboxin sijaintiin:
kumman puolen etulokasuojan sisältä sytkäboxi löytyy?
Miten sinne pääsee käsiksi??

Tein 300 km reissun ilman ongelmia (samoin kuin koko kesän), kaikki pelasi ok ja sitten yht'äkkiä sammui risteykseen ja lähti huonosti käymään. Sain käymään, ajoin taas n. 120 km maantieajoa (hyvin veti jopa 180 km/h), mutta kun tuli valot/risteys, ei yhtään vetoja alakierroksilla (<2000rpm) ja sammuu...
Ja käy kuin sepelimylly alakierroksilla. Laasonenkin on lomilla. Onko tietoa muista Oulun seudun ammattilaisista?

terv.
Marko
Sytkäboxi löytyy kuskin puolen pyöräkotelosta, etuosassa. Löytyy varmasti kun katsot pyöräkoteloon. On kiinni neljällä mutterilla jotka avataan konehuoneen puolelta.

Veikkaan että ongelmien syynä on D-jetronicin tyypilliset hankaluudet, eli joku monista antureista on mennyt rikki tai irronnut tai liikahtanut, ja sen vuoksi ohjausboxi ohjaa ruiskutusta väärin.
Ensiapuna tsekkaa:
- imuilman lämpötila-anturi ilmanputsarin imuputkessa
- veden lämpötila-anturi koneen päällä etuosassa keskellä
- paineanturi jarrupääsylinterin alla, siinä on letku ja sähköjohdot
- kaasuläpän asentoanturi kaasuläpän vieressä

Forumilla papi on kopsannut D-Jetronicin testausohjeet Ouluun, joten jos saat hänet kiinni niin löytyy tarkemmat vinkit.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin