markok1 kirjoitti:Kysymys liittyen sytkäboxin sijaintiin:
kumman puolen etulokasuojan sisältä sytkäboxi löytyy?
Miten sinne pääsee käsiksi??
Tein 300 km reissun ilman ongelmia (samoin kuin koko kesän), kaikki pelasi ok ja sitten yht'äkkiä sammui risteykseen ja lähti huonosti käymään. Sain käymään, ajoin taas n. 120 km maantieajoa (hyvin veti jopa 180 km/h), mutta kun tuli valot/risteys, ei yhtään vetoja alakierroksilla (<2000rpm) ja sammuu...
Ja käy kuin sepelimylly alakierroksilla. Laasonenkin on lomilla. Onko tietoa muista Oulun seudun ammattilaisista?
terv.
Marko
Sytkäboxi löytyy kuskin puolen pyöräkotelosta, etuosassa. Löytyy varmasti kun katsot pyöräkoteloon. On kiinni neljällä mutterilla jotka avataan konehuoneen puolelta.
Veikkaan että ongelmien syynä on D-jetronicin tyypilliset hankaluudet, eli joku monista antureista on mennyt rikki tai irronnut tai liikahtanut, ja sen vuoksi ohjausboxi ohjaa ruiskutusta väärin.
Ensiapuna tsekkaa:
- imuilman lämpötila-anturi ilmanputsarin imuputkessa
- veden lämpötila-anturi koneen päällä etuosassa keskellä
- paineanturi jarrupääsylinterin alla, siinä on letku ja sähköjohdot
- kaasuläpän asentoanturi kaasuläpän vieressä
Forumilla papi on kopsannut D-Jetronicin testausohjeet Ouluun, joten jos saat hänet kiinni niin löytyy tarkemmat vinkit.