!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Motonetin osia en minäkään paljoa käytä mutta termostaattien kohdalla saattaa olla että motonetin joku muu kun alkuperäinen termostaatti voi olla parempi kun Behrin valmistama "orkkis". Ei nuo Behrin tuotteet ainakaan mitään hyviä ole kun kestävät pari vuotta ja sitten jo pitää vaihtaa uuteen.
Niin ja tuosta termostaatin vaihdosta. Harvassa ovat ne korjaamot jotka sanovat termostaatin vaihdolle 20 min ajan kun asiakas tuo motonetista haetun oman termostaatin ja käskee laittaa paikalle. Ja saa veholta ostettuun W204 korisen termostaattiinkin tehdä yhdet puuttuvat kierteet.
Minusta on parempi ilmoittaa suosiolla reilu tuntimäärä työlle, pääasia että homma tulee tehtyä kunnolla eikä tarvitse sitten jälkikäteen pähkäillä että mikäs pultti sieltä jäi kiristämättä .
Niin ja tuosta termostaatin vaihdosta. Harvassa ovat ne korjaamot jotka sanovat termostaatin vaihdolle 20 min ajan kun asiakas tuo motonetista haetun oman termostaatin ja käskee laittaa paikalle. Ja saa veholta ostettuun W204 korisen termostaattiinkin tehdä yhdet puuttuvat kierteet.
Minusta on parempi ilmoittaa suosiolla reilu tuntimäärä työlle, pääasia että homma tulee tehtyä kunnolla eikä tarvitse sitten jälkikäteen pähkäillä että mikäs pultti sieltä jäi kiristämättä .
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Se oli vaan heitto vastasuuden varalle.JarkkoN kirjoitti:Meinaatkos nääs, että olisi kannattanut käyttää kokonainen tunti, kun käy kysymässä myyjiltä?JarsaR kirjoitti:Olisit ajellu Kooällään hakeen orggis mehua!JarkkoN kirjoitti:...Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen...
Minulla on montakin pänikkää jäähdytysnesteitä kotona, myös tämä avaamaton, KL:sta ostettu
Mobilin purkki, jonka neste sopii tähän V6:en.
Yleensä teen korjaukset niin, että selvitän WIS:sta tarvittavat työvaiheet, tarvikkeet ja työkalut
etukäteen, ennen kuin puran auton ajokelvottomaksi.

Itse puran ja revin kaikki irti ja katselen niitä ohjeita sitten myöhemmin.

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kun se inspiraatio iskee, niin auto on joskus nopeasti purettu niin pitkälle, että täytyy hakea osat polkupyörällä.JarsaR kirjoitti:Se oli vaan heitto vastasuuden varalle.JarkkoN kirjoitti:Meinaatkos nääs, että olisi kannattanut käyttää kokonainen tunti, kun käy kysymässä myyjiltä?JarsaR kirjoitti:Olisit ajellu Kooällään hakeen orggis mehua!JarkkoN kirjoitti:...Minulta meni 20 minuuttia jo pelkästään oikean jäähdytinnesteen selvittämiseen...
Minulla on montakin pänikkää jäähdytysnesteitä kotona, myös tämä avaamaton, KL:sta ostettu
Mobilin purkki, jonka neste sopii tähän V6:en.
Yleensä teen korjaukset niin, että selvitän WIS:sta tarvittavat työvaiheet, tarvikkeet ja työkalut
etukäteen, ennen kuin puran auton ajokelvottomaksi.![]()
Itse puran ja revin kaikki irti ja katselen niitä ohjeita sitten myöhemmin.
Tämä S211 on jo niin monimutkainen vehje, että pakko on luntata etukäteen korjausohjeita,
ettei tule tehdyksi mitään tuhoa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
W211cdi200 kirjoitti:ps. Olin myös hieman hempeällä tuulella kun tulin juuri kätilöopistolta vaimoni kanssa ultrasta. Ei siinä ole agressioita esittää korjaamosedille kun juuri on tuijotellut omaa jälkikasvua ultamonitorilta miten ne pikku kädet ja jalat heilu ja pyöri






Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Asensin eilen wahlerin 89-asteisen letkutermostaatin 200cdi:in ylävesiletkun moottorin puoleiseen päähän eli suoraan oikean termostaatin päähän. Letku oli todella ahdas, mutta menihän se mutikka sinne lopulta. 20 km:n koeajon jälkeen (-5 astetta) lämmöt nousivat mittarin mukaan 75 asteeseen. Ei siis järin nopeaa tuo lämpeneminen edelleenkään, mutta eihän sen letkutermarin pitänyt sitä nopeuttaakaan. Hyvää oli se, että tuon lenkin jälkeen ylävesiletku oli aivan kylmä, joten ei se uusi mutikka ainakaan vielä auennut.
Alavesiletku oli koeajon jälkeen aivan kuuma, onko se ihan tavallista: valuuko kuuma vesi jäähdyttimelle päin ihan itsestään ilman veden kiertämistä jäähdyttimessä?
Pitääkö tuo järjestelmä jotenkin ilmata vai ilmautuuko automaattisesti? Nestettä karkasi ehkä desin verran.
Alavesiletku oli koeajon jälkeen aivan kuuma, onko se ihan tavallista: valuuko kuuma vesi jäähdyttimelle päin ihan itsestään ilman veden kiertämistä jäähdyttimessä?
Pitääkö tuo järjestelmä jotenkin ilmata vai ilmautuuko automaattisesti? Nestettä karkasi ehkä desin verran.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Pakkasta -8 astetta, ajonopeus 80 km/h ja kilometrejä tuli 32 ennen kuin lämpömittari osoitti 80 astetta. En ymmärrä minkälaisella polkemisella muut saavat nämä myllyt normaalilämpöön alle 20 km matkoilla, kuten olen tästä ketjusta lukenut? Ainakaan tällä autolla se ei tapahdu normiajolla. No joka tapauksessa, kun lämmöt sitten nousivat tuonne normaaliin, viisari vaelteli sellaista millimetrin matkaa ylös ja alas: olisiko uuden termostaatin avautuminen ja sulkeutuminen nähtävissä noin selvästi, kenties.
Muuten, ostin vuosia sitten volkkariin jonkinlaisen kaksiosaisen orkkis-viimasuojan, ja siinä oli oma mattonsa myös alemmalle ritilikölle. Onko mersussa tarvetta tukkia myös se alempi ritilä, vai onko kaikki mahdollinen tehty, kun tukkii tuon varsinaisen maskin? Diesel-bemussakin käytin aikoinaan viimasuojaa myös alemmassa ritilässä vanhasta tottumuksesta, en tiedä onko sillä merkitystä.
Muuten, ostin vuosia sitten volkkariin jonkinlaisen kaksiosaisen orkkis-viimasuojan, ja siinä oli oma mattonsa myös alemmalle ritilikölle. Onko mersussa tarvetta tukkia myös se alempi ritilä, vai onko kaikki mahdollinen tehty, kun tukkii tuon varsinaisen maskin? Diesel-bemussakin käytin aikoinaan viimasuojaa myös alemmassa ritilässä vanhasta tottumuksesta, en tiedä onko sillä merkitystä.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ite pukkasin pahvia coolerin ja jäähdyttäjän väliin ja maskissa Veholta ostettu viimasuoja joka tulee ruuveiilla maskiin kiinni. Lämmöt nousee -10 kelillä 84asteeseen n. 15km:n jälkeen. -24 ei tahdo nostaa edes 80 asteeseen vaikka ajelis pitenpäänkin siis normaalisti jos antaa oikein kenkää niin saa lämmöt nousemaan. Minulla on EGR poistettu. Eikä ole webastoa.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
S210 220cdi, jossa on sähköinen lisälämmitin jäähdytysnesteelle lämpeni maantiepainotteisessa työmatka-ajossa hyvin. Reilu vuosi sitten työmatka muuttui kaupunkipainotteiseksi. Keväällä vaihdatin termarin muun huollon yhteydessä. Nyt pakkasten tultua lämmöt nousi hyvin 60 asteeseen, lohkolämppäri & 6km ja noin 9minuuttia ajoa. Sen jälkeen saikin ajaa pitkään ennenkuin lämmöt nousi jonnekkin 65-85 asteen kieppeille vähän päivästä riippuen.
Hain KL:stä uuden termarin ja samalla selvitettiin, ettei autossa ole tuota ns pikkutermaria. C:hen olen termarin joskus vaihtanut joten ensimmäistä kertaa en hommaan alkanut. Silti huomasin, että C:ssä oli paremmin tilaa operaatiolle eikä polttoaineletkut eikä muut johdot olleet tiellä. Lisäksi väykyn termarin alaosassa on outo, erillinen noin 1.5cm leveä ja 4cm pitkä metalliputki, jonka ympärillä on kumia. Tuo putki siis menee termarin alaosasta suoraan lohkon kylkeen. Pianistin sormia ei ollut ja kertaalleen yhtä pulttia piti kaivella pitkin konehuonetta. Samalla selvisi, että keväällä vaihdettu termari oli Behr. Ja nyt uusi on myös Behr. Saas nähdä kauanko tuo sitten pelittää.
Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Hain KL:stä uuden termarin ja samalla selvitettiin, ettei autossa ole tuota ns pikkutermaria. C:hen olen termarin joskus vaihtanut joten ensimmäistä kertaa en hommaan alkanut. Silti huomasin, että C:ssä oli paremmin tilaa operaatiolle eikä polttoaineletkut eikä muut johdot olleet tiellä. Lisäksi väykyn termarin alaosassa on outo, erillinen noin 1.5cm leveä ja 4cm pitkä metalliputki, jonka ympärillä on kumia. Tuo putki siis menee termarin alaosasta suoraan lohkon kylkeen. Pianistin sormia ei ollut ja kertaalleen yhtä pulttia piti kaivella pitkin konehuonetta. Samalla selvisi, että keväällä vaihdettu termari oli Behr. Ja nyt uusi on myös Behr. Saas nähdä kauanko tuo sitten pelittää.
Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omassa väyrysessä on melko suuri merkitys sillä, tukkiiko viimasuojalla vain maskin vai myös coolerin säleikön. Nyt, kun molemmat on tukossa, lämpenee ihan kohtuullisesti.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
joo pitää kaikki tukkia, ei se muuten auta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei muuta ku ylävesiletkuun termari ni on hyvä. Tai ainakin erittäinpaljon parempi.
Köyhillä on kiire...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vaihdoin omaan C202:seen pikku termarin, osa tuli KooÄllästä ja oli alkuperäinen M-B osa. Termarin mukana ei tullut O rengasta jolla termari tiivistyy lauhduttimeen, vanha O rengas oli kovettunut käyttökelvottomaksi. Ennen asennus toimia kannattaa tarkistaa onko termarin mukana uusi O rengas.
124 E 3200 Cabriolet, 204 200cdi farmari
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tätä juuri tarkoitin että on ihme CDI kun kestää koko syylärin peittämisen 100%:sti eikä nouse kuin karvan alle 80celsiustaTimpsula kirjoitti:Omassa väyrysessä on melko suuri merkitys sillä, tukkiiko viimasuojalla vain maskin vai myös coolerin säleikön. Nyt, kun molemmat on tukossa, lämpenee ihan kohtuullisesti.

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Moro!
Eilen vaihtui termari omaan E200 CDI:hin ja ihan tarvikeosa. Ennen lämmöt ei noussut koskaan yli 60 astetta,mutta tänä aamuna huiteli 20min työmatkan jälkeen pari pykälää yli 80 astetta. Pakkasta oli jotain 5 astetta. Vielä takapenkillä lojuva viimasuoja paikalleen, niin eiköhän tämän talven pärjäile. Eikä ole lohkolämppäriä eikä webaa.
Eilen vaihtui termari omaan E200 CDI:hin ja ihan tarvikeosa. Ennen lämmöt ei noussut koskaan yli 60 astetta,mutta tänä aamuna huiteli 20min työmatkan jälkeen pari pykälää yli 80 astetta. Pakkasta oli jotain 5 astetta. Vielä takapenkillä lojuva viimasuoja paikalleen, niin eiköhän tämän talven pärjäile. Eikä ole lohkolämppäriä eikä webaa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tjoo, parin päivän kokemuksia. Ulkolämpötila noin -5 kummallakin kerralla. Eka päivänä reilu puol tuntia lohkolämppärissä ja ajoon. 6km, 9min ja 60 astetta. Sit 80asteen korville lämpeneminen kestikin, ainakin kaupunkipyörityksessä. 23km ja 29min alkoi lämmöt olla tavoitteessa.220cdi kirjoitti:S210 220cdi. Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Toka päivä, alku samanlainen, 60astetta, 6km 9min ja siitä motarille ja vakkariin rapee satanen. 80astetta oli taulussa 17km ja 15minuuttia startista. Keulalla ei mitään tukkoja vaan ihan tehdasasetuksilla mennään.
Tokan päivän aikana tuli monenlaista ajoa ja aina tuloksena oli, että mitä enemmän kaupunkia sitä hitaammin lämpenee yli 60 asteen. Tossa nyt kuitenkin vertailupohjaa muille jos on tarve
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kuulostaa vähän siltä, että olis aika vaihtaa ko. autosta vesipumppu.220cdi kirjoitti:Tjoo, parin päivän kokemuksia. Ulkolämpötila noin -5 kummallakin kerralla. Eka päivänä reilu puol tuntia lohkolämppärissä ja ajoon. 6km, 9min ja 60 astetta. Sit 80asteen korville lämpeneminen kestikin, ainakin kaupunkipyörityksessä. 23km ja 29min alkoi lämmöt olla tavoitteessa.220cdi kirjoitti:S210 220cdi. Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Toka päivä, alku samanlainen, 60astetta, 6km 9min ja siitä motarille ja vakkariin rapee satanen. 80astetta oli taulussa 17km ja 15minuuttia startista. Keulalla ei mitään tukkoja vaan ihan tehdasasetuksilla mennään.
Tokan päivän aikana tuli monenlaista ajoa ja aina tuloksena oli, että mitä enemmän kaupunkia sitä hitaammin lämpenee yli 60 asteen. Tossa nyt kuitenkin vertailupohjaa muille jos on tarve
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Miten ajattelet että vesipumpussa olisi vikaa ?jylppy kirjoitti:Kuulostaa vähän siltä, että olis aika vaihtaa ko. autosta vesipumppu.220cdi kirjoitti:Tjoo, parin päivän kokemuksia. Ulkolämpötila noin -5 kummallakin kerralla. Eka päivänä reilu puol tuntia lohkolämppärissä ja ajoon. 6km, 9min ja 60 astetta. Sit 80asteen korville lämpeneminen kestikin, ainakin kaupunkipyörityksessä. 23km ja 29min alkoi lämmöt olla tavoitteessa.220cdi kirjoitti:S210 220cdi. Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Toka päivä, alku samanlainen, 60astetta, 6km 9min ja siitä motarille ja vakkariin rapee satanen. 80astetta oli taulussa 17km ja 15minuuttia startista. Keulalla ei mitään tukkoja vaan ihan tehdasasetuksilla mennään.
Tokan päivän aikana tuli monenlaista ajoa ja aina tuloksena oli, että mitä enemmän kaupunkia sitä hitaammin lämpenee yli 60 asteen. Tossa nyt kuitenkin vertailupohjaa muille jos on tarve
wiimax.fi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
220cdi kirjoitti:Tjoo, parin päivän kokemuksia. Ulkolämpötila noin -5 kummallakin kerralla. Eka päivänä reilu puol tuntia lohkolämppärissä ja ajoon. 6km, 9min ja 60 astetta. Sit 80asteen korville lämpeneminen kestikin, ainakin kaupunkipyörityksessä. 23km ja 29min alkoi lämmöt olla tavoitteessa.220cdi kirjoitti:S210 220cdi. Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Toka päivä, alku samanlainen, 60astetta, 6km 9min ja siitä motarille ja vakkariin rapee satanen. 80astetta oli taulussa 17km ja 15minuuttia startista. Keulalla ei mitään tukkoja vaan ihan tehdasasetuksilla mennään.
Tokan päivän aikana tuli monenlaista ajoa ja aina tuloksena oli, että mitä enemmän kaupunkia sitä hitaammin lämpenee yli 60 asteen. Tossa nyt kuitenkin vertailupohjaa muille jos on tarve
Hitaasti kaupunkiajossa mullaki lämpee,mut näköjään 80 silti kaupunkipyörityksessä alku tosin työmatkalämpöjen jälkimainingeissa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ajattelin, että jos pienillä kierroksilla ei lämpene, että vesi ei kierrä kunnolla, mutta mistäpä minä näistä mitää tiedä. Voihan johtua muustakin. Vaikka kiertovesipumpusta?dealer kirjoitti:Miten ajattelet että vesipumpussa olisi vikaa ?jylppy kirjoitti:Kuulostaa vähän siltä, että olis aika vaihtaa ko. autosta vesipumppu.220cdi kirjoitti:Tjoo, parin päivän kokemuksia. Ulkolämpötila noin -5 kummallakin kerralla. Eka päivänä reilu puol tuntia lohkolämppärissä ja ajoon. 6km, 9min ja 60 astetta. Sit 80asteen korville lämpeneminen kestikin, ainakin kaupunkipyörityksessä. 23km ja 29min alkoi lämmöt olla tavoitteessa.220cdi kirjoitti:S210 220cdi. Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Toka päivä, alku samanlainen, 60astetta, 6km 9min ja siitä motarille ja vakkariin rapee satanen. 80astetta oli taulussa 17km ja 15minuuttia startista. Keulalla ei mitään tukkoja vaan ihan tehdasasetuksilla mennään.
Tokan päivän aikana tuli monenlaista ajoa ja aina tuloksena oli, että mitä enemmän kaupunkia sitä hitaammin lämpenee yli 60 asteen. Tossa nyt kuitenkin vertailupohjaa muille jos on tarve
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vesipumppu on vaihdettu reilu vuos sitten ja ainakin rest asennossa sammutettuna ollessaan tulee lämmintä tupaan joten kiertovesipumppukin kai pelaa. Kaupunkiajossa on kuitenkin hyvin paljon liikennevaloissa pysähtelyä ja paljon lähes tyhjäkäyntiä. Webasto ois paras, mutta sellaisenkin olen jo omistanut ja yhden piirikortin tuhon jälkeen uuden laitteen hommannut. Viis vuotta sitten Thermotop C? + erillisellä lisäasennetulla kellolaitteella maksoi 400 ekee ja nyt taitaa olla hinta jo ihan jotain muuta.jylppy kirjoitti:Ajattelin, että jos pienillä kierroksilla ei lämpene, että vesi ei kierrä kunnolla, mutta mistäpä minä näistä mitää tiedä. Voihan johtua muustakin. Vaikka kiertovesipumpusta?dealer kirjoitti:Miten ajattelet että vesipumpussa olisi vikaa ?jylppy kirjoitti:Kuulostaa vähän siltä, että olis aika vaihtaa ko. autosta vesipumppu.220cdi kirjoitti:Tjoo, parin päivän kokemuksia. Ulkolämpötila noin -5 kummallakin kerralla. Eka päivänä reilu puol tuntia lohkolämppärissä ja ajoon. 6km, 9min ja 60 astetta. Sit 80asteen korville lämpeneminen kestikin, ainakin kaupunkipyörityksessä. 23km ja 29min alkoi lämmöt olla tavoitteessa.220cdi kirjoitti:S210 220cdi. Lopulta sain termarin vaihdettua, 1.5h, joten ei mennyt ihan 20 minuuttiin tuo homma.
Ekan testiajon perusteella lämmöt nousi viisarin verran yli 80 asteeseen kuten kuuluukin. Nyt testit jatkuu ja samalla seuraan miten kauan kestää kun lämmöt nousee 60:stä tuonne reiluun 80 asteeseen. Jatkossa seuraava termari menee ylävesiletkuun, ei ollut kovin houkutteleva piharemontti tuo termarin vaihto.
Toka päivä, alku samanlainen, 60astetta, 6km 9min ja siitä motarille ja vakkariin rapee satanen. 80astetta oli taulussa 17km ja 15minuuttia startista. Keulalla ei mitään tukkoja vaan ihan tehdasasetuksilla mennään.
Tokan päivän aikana tuli monenlaista ajoa ja aina tuloksena oli, että mitä enemmän kaupunkia sitä hitaammin lämpenee yli 60 asteen. Tossa nyt kuitenkin vertailupohjaa muille jos on tarve
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ostin tuossa W638 112cdi viton ja pitihän siihenkin tehdä heti tutkivaa korjausta, kun ei oikein nuo lämmöt tahtoneet nousta mukavuuslukemille
Eli esim edelliseen W202 vaihdoin W210 92 asteisen termarin sisuskalut, kun ne kerran pysty vaihtaan heittämällä (w202 ei vakiona saa 92 asteista termaria). No tämä Vito ei liioin lämmennyt kunnolla niin katsoin että siellähän on samanlainen termari... No hain sitte summis samanlaisen ku aiempi w210 termari ja aloin vaihteleen sisuskaluja.... No eipäs sitten olleetkaan samalaisia... Viton termarissa eripituinen termostaatin "akseli".
No tästä ei kuitenkaan lannistuttu, vaan netin syövereihin tutkimaan noita mersun termareita.. Ja onnellinen voittaja löytyi kuin löytyikin...
Eli W211 korisesta löytyy vitoon nakkaamalla sopiva 92 asteinen termari. Varaosanumero halukkaille : 6462000015
Eli W638 CDI vitoilla ajavat, hox hox
Ei tarvi edes vaihtaa sisuskaluja.. aavistuksen korkeampi koppa ku alkuperäinen mutta sinne se istui moitteetta....
Sen verta voisin vielä vinkkinä termarin Vitoon vaihtamista harkitseville... Hakekaa termarin lisäksi uudet pultit termaria varten (3kpl).. Uppokantainen Torx-ruuvi kun on niin voin kertoa että oli vähä v-mäinen ottaa pois ku oli nuljuuntuneet ruuvit edellisen omistajan jäljiltä....


No tästä ei kuitenkaan lannistuttu, vaan netin syövereihin tutkimaan noita mersun termareita.. Ja onnellinen voittaja löytyi kuin löytyikin...
Eli W211 korisesta löytyy vitoon nakkaamalla sopiva 92 asteinen termari. Varaosanumero halukkaille : 6462000015
Eli W638 CDI vitoilla ajavat, hox hox

Sen verta voisin vielä vinkkinä termarin Vitoon vaihtamista harkitseville... Hakekaa termarin lisäksi uudet pultit termaria varten (3kpl).. Uppokantainen Torx-ruuvi kun on niin voin kertoa että oli vähä v-mäinen ottaa pois ku oli nuljuuntuneet ruuvit edellisen omistajan jäljiltä....
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tuohonhan olis W211:een olemassa ihan oma blinder: http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -05-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (sivu 6 alkaen), tosin sanotaan että vain E320 malliin???? Mutta tuota kerran SAM ohjaa niin saiskohan sen koodattua CDI:hinkin? Tarttis varmaan kattoo starista onko siellä optiota tuolle?Timpsula kirjoitti:Omassa väyrysessä on melko suuri merkitys sillä, tukkiiko viimasuojalla vain maskin vai myös coolerin säleikön. Nyt, kun molemmat on tukossa, lämpenee ihan kohtuullisesti.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tuo on siis automaattisesti sulkeutumaan suunniteltu säleikkö? Ideahan on erittäin hyvä. Jonkin muun automerkin vastaavasta vempaimesta olen kuullut, että on pakkasella aika herkkä särkymään. Pakkanen, lumi tai jää sekä liikkuvat muoviosat eivät vain kuulosta oikein hyvältä yhdistelmältä.MiHe kirjoitti:Tuohonhan olis W211:een olemassa ihan oma blinder: http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -05-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (sivu 6 alkaen), tosin sanotaan että vain E320 malliin???? Mutta tuota kerran SAM ohjaa niin saiskohan sen koodattua CDI:hinkin? Tarttis varmaan kattoo starista onko siellä optiota tuolle?Timpsula kirjoitti:Omassa väyrysessä on melko suuri merkitys sillä, tukkiiko viimasuojalla vain maskin vai myös coolerin säleikön. Nyt, kun molemmat on tukossa, lämpenee ihan kohtuullisesti.

W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nyt on muovikin nokalla.Sain vihdoinkin kierrettyä 2 ruuvia kiinni
20 minuutin ajolla oli 80 astetta -11,5.enpä nyt mainittavaa hyötyä tuosta löytänyt kun ilman maskintuketta nousi samoihin samassa ajassa,eli mielestäni ei nopeuta lämpenemistä.

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko normaalia, että tänä aamuna 40km maantie ajoa 80-100km/h nopeuksilla, ulkona -12 astetta ja 200CDI:n lämmöt hädintuskin 70 asteessa?
Uusi BEHR 92-asteinen termostaatti vaihdettu muutama viikko sitten ja syyläri ja cooleri pahveilla peitetty. -20 asteen pakkasilla lämmöt ei nouse 80 asteeseenkaan ollenkaan.
Lämmöt saa kovalla polkemisella nousemaan 90:iin, mutta vaatii todella paljon kiihdyttelyä ja huudatusta...
Onko normaalia vai mahtaisiko uusikin termostaatti olla viallinen? Onko facelift-w210 200CDI:ssä pikku-termostaatti? Jäähdyttimen edessä ei kyllä näy mielestäni mitään, ja alla näkyy vain cooleri. Mitään selvää pikkutermostaattia ei näy, kuten joissakin kuvissa W203:ssa...
Uusi BEHR 92-asteinen termostaatti vaihdettu muutama viikko sitten ja syyläri ja cooleri pahveilla peitetty. -20 asteen pakkasilla lämmöt ei nouse 80 asteeseenkaan ollenkaan.
Lämmöt saa kovalla polkemisella nousemaan 90:iin, mutta vaatii todella paljon kiihdyttelyä ja huudatusta...

Onko normaalia vai mahtaisiko uusikin termostaatti olla viallinen? Onko facelift-w210 200CDI:ssä pikku-termostaatti? Jäähdyttimen edessä ei kyllä näy mielestäni mitään, ja alla näkyy vain cooleri. Mitään selvää pikkutermostaattia ei näy, kuten joissakin kuvissa W203:ssa...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
facelift-w210 200CDI:ssä ei ole pikkutermaria.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko kukaan "pellepeloton" suunnitellut, että EGR poistettuun moottoriin saisi rakennettua sellaista pakoputkiratkaisua, jossa se pakokaasu kiertäisi jatkuvasti (sivuvirtauksena) sitä 1/4 ympyrän mittaista alumiinikanavaa pitkin?
Jotenkin tietysti niin, ettei ahtimen toiminta sekottuisi.
Funtsin itse, että mahtaisiko pakosarjan ja turbon väliin "tuunattua" jotain 20mm paksua laippaa, jossa olisi pienet kanavat, josta EGR kanavasta tuleva pakokaasu virtaisi takaisin pakoputkeen ennen turboa.
Näin lämpöä siirtyisi pakokaasusta jatkuvasti jäähdytysnesteeseen siinä alumiini kanavassa.
Jotenkin tietysti niin, ettei ahtimen toiminta sekottuisi.
Funtsin itse, että mahtaisiko pakosarjan ja turbon väliin "tuunattua" jotain 20mm paksua laippaa, jossa olisi pienet kanavat, josta EGR kanavasta tuleva pakokaasu virtaisi takaisin pakoputkeen ennen turboa.
Näin lämpöä siirtyisi pakokaasusta jatkuvasti jäähdytysnesteeseen siinä alumiini kanavassa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Aikoinaan sämpylämallin Warressa oli syylärin edessä (muistaakseniMiHe kirjoitti:Tuohonhan olis W211:een olemassa ihan oma blinder: http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -05-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (sivu 6 alkaen), tosin sanotaan että vain E320 malliin???? Mutta tuota kerran SAM ohjaa niin saiskohan sen koodattua CDI:hinkin? Tarttis varmaan kattoo starista onko siellä optiota tuolle?


Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kaikille muillekkin onneani jakaakseni.
Pakkaskeleillä oma w203 220cdi ei suostunut lämpeämään juurikaan yli 60 asteen joskus ei ihan siihenkään asti. Termostaatti tätä viestiketjua lueskeltuani tuli vaihdettua, mutta n. 200km koeajelun jälkeen ei lämmöt edelleenkään nousseet kuin ehkä 70 asteeseen selssiusta. Noh, tuota kilpailevalta foorumilta sain selville että omassa autossani on myös ns. "pikkutermostaatti" jonka funktioksi väitetään olevan polttoaineen lauhduttimen termostaatti (löytyy äänitorvien takaa syylärin edestä). Tämä tieto varmaan löytyy luultavasti myös tästä viestiketjusta, mutten jaksanut noita kaikkia 23 sivua lukea.
Väliaikaiseksi patenttiratkaisuksi käänsin tälle pikkutermarille tulevan letkun mutkalle ja nippusiteen kiristimeksi ja n. 15 km ajon jälkeen n.80km/h tuntinopeudella saavutettiin 90 asteen lämpö konepellin alle. Kabiinin puolella meinas tulla jo hiki. Pitänee käydä hankkimassa uusi pikkutermarikin nyt sitten sen varsinaisen seuraks.
Webastoahan autosta ei löydy, enkä ole asennellut viimasuojuksia maskin taakse.
Pakkaskeleillä oma w203 220cdi ei suostunut lämpeämään juurikaan yli 60 asteen joskus ei ihan siihenkään asti. Termostaatti tätä viestiketjua lueskeltuani tuli vaihdettua, mutta n. 200km koeajelun jälkeen ei lämmöt edelleenkään nousseet kuin ehkä 70 asteeseen selssiusta. Noh, tuota kilpailevalta foorumilta sain selville että omassa autossani on myös ns. "pikkutermostaatti" jonka funktioksi väitetään olevan polttoaineen lauhduttimen termostaatti (löytyy äänitorvien takaa syylärin edestä). Tämä tieto varmaan löytyy luultavasti myös tästä viestiketjusta, mutten jaksanut noita kaikkia 23 sivua lukea.
Väliaikaiseksi patenttiratkaisuksi käänsin tälle pikkutermarille tulevan letkun mutkalle ja nippusiteen kiristimeksi ja n. 15 km ajon jälkeen n.80km/h tuntinopeudella saavutettiin 90 asteen lämpö konepellin alle. Kabiinin puolella meinas tulla jo hiki. Pitänee käydä hankkimassa uusi pikkutermarikin nyt sitten sen varsinaisen seuraks.
Webastoahan autosta ei löydy, enkä ole asennellut viimasuojuksia maskin taakse.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tai sitten vaan asennat hanan siihen pikkutermarin eteen jonka voit sulkea talveksi..
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI