Heips, enpä löytänyt kyseistä kysymystä haulla joten rohkenin aloittaa uuden ketjun. W168 eli A160 moottorin lämmöistä on kyse, kun lämpömittaria ei ole niin onko jotain konstia millä varmistaa moottorin käyvän tarpeeksi lämpöisenä? Tuntuu kuin nyt pakkasilla ei jyvä lämpiäisi tarpeeksi? Termostaattihan pitäisi ensimmäisenä vaihtaa uuteen, missäs mokoma tässä "erikoismallissa" luuraa, onko hankala vaihtaa? Onko se "basic" mallinen vai jokin erikois-häkkyrä, mikä maksaa satasen? Onkohan kellään kokemuksia keula/syylärin peittämisestä? Auttaneeko moinen toimenpide vai onko vaan haittaa?
Kiitos ja anteex
Välillä on autoja ja välillä on mersuja mutta aina niitä on!
Yritellääs jotenkin kaikille vastailla täällä jotakin ettei tule orpo olo.
A-malleja on täällä jonkin verran ja sulla kaiketi toi onkin bensa.Toki testerillä pääsee lämpötietoihin ja duken mittarilla joka mittaa infrapunalla saa lämpötiedon hyvin ulos.
Mites pakkasella se tuntuu että tarkeneeko siellä sisällä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Kyllähän tuon mielestäni pitäisi hiukka lämpimämpää puhaltaa, ilma tosin kiertää hyvin eikä viellä ole paleltanut mutta lämmöt voi pitää täysillä eikä hikeä vielä ole pukannut, kyllähän muutamassa pakkas asteessa pitäisi autoon liian kuuman kelin saada lämppärillä aikaan Juu, 160 bensa pelihän se on, äskettäin ui suomeen, senkin tähden vissiin pitäisi termostaatti päivittää pohjolalaiseen malliin, niin onkos tuon sijainnista ja mallista tietoa?
Välillä on autoja ja välillä on mersuja mutta aina niitä on!
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/20/18" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta nyt katsoin jonkin vuosimallain kun en tiedä omaasi mutta merteilissä on ihan kuvan kanssa nämä osat niin helpottaa paikantamista.
kl.varaosat myy myös ...samaa osaa kuin veho mutta halvempaa.
Katsele vuosimallisi oikeaksi ....ja eikun tilaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Miulla heräs tuon meijän A:n suhteen kanssa viime talvena samanlaiset aatokset. Autosähköliikkeessä se sitten kävi piuhan päässä, ja moottori kävi kuin kävikin aika kylmänä. Ostin uuen termostaatin ja se tuli jossain vaiheessa vaihettuakin. Se sijaitseen venttiilikopan ja tulipellin välissä, kohtuullisen hankalassa paikassa. Ruuvit on e-torx -kannalla, ja niitä kaikia ei mahtunu kääntämään ainakaan 1/2" -vääntiöllä olevalla hylsyllä, mutta niihin kävi sit kuitenki joku vastaavan kokonen lenkki, millä loputkin ruuvit sai nilkutettua auki.