OM605 rakentelua(Väyrysen renkaan vaihto)
Re: OM605 rakentelua
tyhjäkäynnin tasausruuvia hiukan tiukemmalle oisko oikea yläkulma muistelisin...
Diesel on puhtaampi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Tunneli paikoillaan
Informaatiota koneesta, öljynpainem,ittari menee vaihtoon, johtuen tuosta alkupään asteikosta. Punaisella rajalla tyhjäkäynnillä, eli 1-1.5bar. Hiukan ilkea ajossa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Tuli tänään huomattua erikoinen ilmiö tuosta koneesta, laitoin koneen käyntiin ja aloin lämpömittarilla seurailemaan pakosarjan lämpöää jokaiselta pakoaukolta, ykkösessä on kokoajan tyhjäkäynnillä 10 astetta kylmempi lähtö, kierrätyksen jälkeen taas parikymmentä kylmempi? voisiko tuommoisen aiheuttaa flektin puhallus itsessään?
Kysymys 2
Minkä takia mersun orkkis jäähdyttimen ylivuotoputki mikä kulkee syylärin yli paisariin, on irti, ja ennen paineen kertymistä mehii juuresta. onko tässä joku ihmeellinen kiinnitys vaan hajonnu? liimailenko suosiolla nipan kiinni?
Kysymys 2
Minkä takia mersun orkkis jäähdyttimen ylivuotoputki mikä kulkee syylärin yli paisariin, on irti, ja ennen paineen kertymistä mehii juuresta. onko tässä joku ihmeellinen kiinnitys vaan hajonnu? liimailenko suosiolla nipan kiinni?
Re: OM605 rakentelua
ainakin vitos koneissa yleensä se putki lähtee kannesta ja menee paisariin jaa kuutosessa muistaakseni syyläristä.
ilmaa jäähdytysjärjestelmää aika tehokkaasti se putki.
ilmaa jäähdytysjärjestelmää aika tehokkaasti se putki.
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Nyt on pintavärikin päällä, DESERT TAN, ja kiiltoaste 2

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
best of both worlds! tai jotain sinnepäin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Kiitos.

jotain sitä oppii, nyt ei tarvinnu kahdella lasilla kokeilla asentamista, ekakin pysyi kunnossa
Taka"lasit" liimailtu myös paikoilleen. Alkaa kopissa pikkuhiljaa tarkenemaan, jos luoja suo, ensiviikolla oli tarkoitus ajaa paikalliselle huoltamolle tankille, ajoaikaa jäljelä vielä 2viikkoa
tiedä vaikka kävis jo katsuriakin härkkimässä samalla.
sivutyövalotkin tuli hommattua noihin B-pilareiden upotuksiin, 8x3w ledit.
jotain sitä oppii, nyt ei tarvinnu kahdella lasilla kokeilla asentamista, ekakin pysyi kunnossa

Taka"lasit" liimailtu myös paikoilleen. Alkaa kopissa pikkuhiljaa tarkenemaan, jos luoja suo, ensiviikolla oli tarkoitus ajaa paikalliselle huoltamolle tankille, ajoaikaa jäljelä vielä 2viikkoa

sivutyövalotkin tuli hommattua noihin B-pilareiden upotuksiin, 8x3w ledit.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
tänään vierähti kivi sydämmeltä. Käytin suuttimet irti kun yksi suutin ei meinannu alkaa toimimaan, vaan tykytti putkessa. KAikki suuttimet yöksi wd40 purkkiin. Ja tänään kanteen kiinni. Samalla ennakon säätöä valmet tyyliin lisää ja tarkemmin, Ennakko oli 22 todellista
Siirto 17 ja auto käyntiin. Pyörii vajailla, suutinoutki kerrallaan irti. 3 putkella ei vaikutusta. tankkiin puhdistusainetta loraus ja auto pyörimään. 5min käyntiä ja ei vaikutusta, sitten vitutuspäissään käytin parikertaa nopeaan tahtiin 3pytyn putkea irti. Kuului napsaus ja TADAA täydellinen tyhjäkäynti. Ja lähtee käymään vielä ilman hehkuakin kun avainta näyttää. ja ei käryä yhtään tyhjäkäynnillä. ON MIELEEN, ja tyhjäkäynnillä erittäin sivitynyt käyntiääni. huomenna pitää pumppua hiukan säätää kun laskee nuo kierrokset tuskallisen hiljaa. joko sitä isoa toisisalinta ruuvia tai suoraan perussyöttöö alas vartti kierros. Kumpikohan olis parempi?

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Pakopaine ja ahtomittarit omilla paikoillaan. hiukan valottunut liikaa..
Jep, eiköhän sieltä se 120hp löydy:rolleyes:
Perjantaina katsastus, pitänee tinkiä yöunista kun joutuu töissäkin vielä ohessa käymään ja illat pajalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pdhSFoQRo24[/youtube]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Olisi näköjään pitänyt pysyä korin merkkisessä koneessa, nyt hylkii ja pahasti tuo Meisselin motti.
Eilen auto kasaan ja pajassa pyörittelin lämpimäksi koneen ja eikun sisäänajelemaan konetta. karkeasti 10km pääsi ja sitten alkoi ykköspytty tippumaan pelistä.. PRKL
kierroksilla mukaan.
Noh tänään suuttimet koestukseen, pelaa kaikki kohtuullisesti.
Esikammiot ok kun suuttimen reiästä kattoo, kuulat tallella. Hehkut uudet.
Puristuspaine mitttaus. Kaikissa 13bar ja ykkösessä 10 bar. Kokeilin myös että kantaako pakoventtiili paineilmalla, ei kanna. Testasin myös 4 pyttyyn samaa ja totesin että samaan tahtiin menee mäntien ohi painetta molemmissa.
Seuraavaksi esikammio irti ja mittailemaan männän lakea
Eilen auto kasaan ja pajassa pyörittelin lämpimäksi koneen ja eikun sisäänajelemaan konetta. karkeasti 10km pääsi ja sitten alkoi ykköspytty tippumaan pelistä.. PRKL
kierroksilla mukaan.
Noh tänään suuttimet koestukseen, pelaa kaikki kohtuullisesti.
Esikammiot ok kun suuttimen reiästä kattoo, kuulat tallella. Hehkut uudet.
Puristuspaine mitttaus. Kaikissa 13bar ja ykkösessä 10 bar. Kokeilin myös että kantaako pakoventtiili paineilmalla, ei kanna. Testasin myös 4 pyttyyn samaa ja totesin että samaan tahtiin menee mäntien ohi painetta molemmissa.
Seuraavaksi esikammio irti ja mittailemaan männän lakea

Re: OM605 rakentelua
oliko tämä nyt alkujaan turbo vai vapari kone?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
vaparihan tämä on. mutta ahtoja ei ole 1bar enempi käytössä. ja pakopaineet ei mene missään välissä yli ahtojen
Ruotsista .960 kone varamaan lähdettävä hakemaan
Ruotsista .960 kone varamaan lähdettävä hakemaan
Re: OM605 rakentelua
Syöttöpumpun paineventtiilikin voi tehdä tuon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
5mm mäntä syvemmässä ykkösessä..
sano hep jos löytyy vaparin veivi 100km säteeltä
-Janne-
0503099513
sano hep jos löytyy vaparin veivi 100km säteeltä
-Janne-
0503099513
Re: OM605 rakentelua
Mulla on 6kpl ja 50€ saa koko sarjan.
Niin on vähä kauempana mutta kuitenkin.
Niin on vähä kauempana mutta kuitenkin.
Re: OM605 rakentelua
oliko siinä ykkösen suuttimessa vikaa aikaisemmin? mietin neste puristusta mutta tiedä häntä 
kerta koneen purkuun joutuu niin suosittelisin turbollisen sisuskaluja

kerta koneen purkuun joutuu niin suosittelisin turbollisen sisuskaluja

w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
2YKK
1YKK

Vaihetaan jukkis yhteystietoja YV:nä niin saat osoitetiedot.
Nyt löytyy jo uudet vaparin veivit. Menee sitten nuo takas purkaamolle.
Turbokone vielä hakusessa ulkomailta. samalla hintaa ostaa koko koneen kun suomesta saa veivit.
Huomenna jouluostosten jälkeen alkaa koneen niputus jälleen.
Pohdintaa tuosta ykkösen tapaturmasta, purkaamo mistä veivit hain sanoi suoraan että ihan normi vika, rupeaa äljyä vuotamaan männänpäälle ja sitten nestepuristus ja pikkuinen alkuvääntö veiviin, nyt sitten kerrasta vääntyi loppuun, olisiko mahdollista Oudolta tuntuu etttä 1bar paineella antautuu 10km matkalla. Ja vielä kun oli ongelmia sen savun kanssa silloin alussa tyhjäkäynnillä, niin olisikohan se nyt sittenkin tuon oireita eikä suuttimien? Ja se tyhjäkäynnille mennessä röyhtäisy paheni kun kunnolla vääntyi tuo veivi. eli olisiko sekin tuon ongelmia eikä pumpun?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Ja vielä yksi ihmettelyn aihe, mistä johtuu noinkin matalat puristuksset ehjissä sylintereissä. 14bar?? eiköhän siellä hiukan kovemmat pitäisi olla häh täh...
Re: OM605 rakentelua
En tiedä, paljonko dieselissä pitäisi olla puristuspainetta, mutta vaikuttaako se mutkalle mennyt kampi koneen pyörimiseen ja sitä kautta muiden puristuspaineisiin heikentävästi?Bryggi kirjoitti:Ja vielä yksi ihmettelyn aihe, mistä johtuu noinkin matalat puristuksset ehjissä sylintereissä. 14bar?? eiköhän siellä hiukan kovemmat pitäisi olla häh täh...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Taas heräsi kysymys kun selailin noita Mersun huoltomanuaaleja, männän korkeus ilmoitettu dekkitasosta .73-1.025.
Eilne kumminkin ohimennen mittasin noita omia mäntiä niin tulokset oli 0.54-0.56 haarukassa loput? Pitänee tänään suorittaa mittaus vielä uudestaan.
Eilne kumminkin ohimennen mittasin noita omia mäntiä niin tulokset oli 0.54-0.56 haarukassa loput? Pitänee tänään suorittaa mittaus vielä uudestaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Fiksumpi antaa periksi. Kysymysten tulva jatkuu. vääntynyt ja oikealla oleva kanki on otettu nyky koneesta, ja tuo vasemmanpuoleinen on purkaamolta haettu. männäntappi ja alapää saman kokoinen kuuin omissa, mutta tuo on useamman millin paksumpi joka suuntaan, siis mitä ihmettä? ja on varmasti vaparista lähtlöisin kun itse sen koneen purin.. ? pitänee hakea kaikki kanget ja vaihtaa kaikki kerralla tuohon jytkyyn malliin eikö?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
ei mitään jälkiä 

Re: OM605 rakentelua
Oh hoh. Niitä siis tosiaan on kahenlaisia. Onko nuissa veiveissä mitä merkintöjä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
oli. Lueskelen ja dokumentoin ne tänne huomenna. Nyt on tuota jytkympää veiviä sarja taynnä. Tosiaan paksuuskia mittailin, niin esim. tapin suuntainen leveys 2mm paksumpi, ja sitten sieltä pohjalta paksuus 1.3 mm paksumpi. ja taisi olla jopa 3mm leveämpi. Eli luulisi tuossa jo keston parantuvan. Jos jollain olis turbomallin veivi irtaallaan niin olisi mielenkiintoinen vertailla siihen tuota? ANYONE?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Tuota tuota, Hiukan jäi kalvamaan takaraivoon tuo veivi homma, ja se kun noissa jytkymissä on tuo pikkuinen ulkoe alasilmän yläreunassa, mikä näkyy tuossa minun kuvassa olevassa veivissä. Ja noissa ohuemmissa ei. Käänsin viel' nuo veivit kaikki samoin päin, etin netistä Jeemun kuvan vaparin ja turbon veiveistä. Niissä oli myös sama nypylä ahdetussa kuin minulla. ja saman näköinen muutenkin??? siis onko nuo vevit nyt jotkut käsittämättömmät välimallt?
Re: OM605 rakentelua
katoppas onko se jytkympi kanki 605 numerolla jos on niin on sama valutae mistä kanki on tehty turboonkin. onko tietoa mistä koneesta kanget peräisin siis loppupään moniventtiilikone vai mikä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Keskellä kankea pitkittäin oli mesen logo ja se 605 teksti, näin muistelen kun ohimenne sen vilkasin. Huomenna katon tarkemmin kun meen pajalle. taisi tulla lottovoitto nyt jos on samaa takoa:D
Ja alkupään koneesta tuo, ihan ekoja 605 muistaakseni, kun oli öljynsuodatimen jalkakin metallikannella.
Huomenna samaan syssyyn laatikko pois ja vauhti sorviin ja lastua poikkeen, pitää hommata nyt sitä leikkisyyttä koko rahalla. Kun näkyy toi pumppu osaavan ton vedon pitää päällä kun tyhjäkäynnillä hiippailee paremmin kuin hyvin.
Ja alkupään koneesta tuo, ihan ekoja 605 muistaakseni, kun oli öljynsuodatimen jalkakin metallikannella.
Huomenna samaan syssyyn laatikko pois ja vauhti sorviin ja lastua poikkeen, pitää hommata nyt sitä leikkisyyttä koko rahalla. Kun näkyy toi pumppu osaavan ton vedon pitää päällä kun tyhjäkäynnillä hiippailee paremmin kuin hyvin.
Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)
näkemissäni vaparin veiveissä lukee 604