W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jesteri67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.11.2010 14:28

W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Osaako kukaan vähän antaa vinkkiä, mikä W210 E200 kompuraa vaivaa. Yks kaks kesken kehällä ajon alkoi oireilemaan. Ala vääntö loppu eikä vastannu kaasuun kunnolla. Pysäytin auton ja kävi tosi huonosti tyhjäkäyntiä.Uudestaan
startatessa toimi jonkun aikaa kunnes alkoi röpätys. Pidin autoa parkkihallissa duunipäivän ja sen jälkeen toimii huomattavasti paremmin, kylmänä toimii normaalisti melkein. Lämmöt nousee noin 80 asteeseen niin ala vääntö on sitä
röpötystä ajoittain ja kerran ainakin pysähtyessä käy huonosti tyhjäkäyntiä. Sain vinkin että mufissa on kosteutta tai likaa ja pesin sen kahteen kertaan crc sencor puhdistusaineella. Anturi näyttikin tosi puhtaalta ennen pesuakin,
eikä siitä ollut apuja. Ilmanputsari on vaihdettu kesällä ja muf noin 40000 kilsaa sitten. Vähän reippaammin kun kiihdyttää niin jonkinlaista naksuntaa kuuluu kuskin puolelta jostain päin konehuonetta. Voiko olla kosteus syynä jossain
joka aiheuttaa tämänlaisen oirehtimisen? Jos kokeilen toista mufia jonka ehjyydestä en ole varma, meneekö auto vikatilaan heti? Olisin kiitollinen jos joku pystyy neuvomaan:) :D
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2592
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jesteri67 kirjoitti:Osaako kukaan vähän antaa vinkkiä, mikä W210 E200 kompuraa vaivaa.
Kiitos kysymästä, ei juuri nyt mikään :D

Vakavasti, en osaa antaa muuta vinkkiä kuin että erään tutun C-sarjalainen kompressori temppuili jokseenkin vastaavalla tavalla kun bensapumppu oli finaalissa. Kilometrejä taisi olla noin 160tkm.
jesteri67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.11.2010 14:28

Re: W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Moi! Eipä täälläkään 1,5 vuoteen :roll: ! Tota funtsin kanssa, välillä antaa ainetta ja välillä ei. Hyvin on mahdollista jo näillä kilsoilla 187000, onhan se siellä toiminu jo vuodesta -99. Sitä vaan funtsin kun lämpö hoito parkkihallissa autto
suht paljon, kun aluksi kiukutteli koko ajan. Nyt ei välttämättä kun kerran ajon aikana. Tietty voi olla ihan sattumaa tuokin! Onko sulla 120 vai 137 kilowattinen peli? Onko alkavia ruostejutskia? Täällä on pikkasen alkuja, et joutuu
keväällä maalauttelemaan.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2592
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jesteri67 kirjoitti:Moi! Eipä täälläkään 1,5 vuoteen :roll: ! Tota funtsin kanssa, välillä antaa ainetta ja välillä ei. Hyvin on mahdollista jo näillä kilsoilla 187000, onhan se siellä toiminu jo vuodesta -99. Sitä vaan funtsin kun lämpö hoito parkkihallissa autto
suht paljon, kun aluksi kiukutteli koko ajan. Nyt ei välttämättä kun kerran ajon aikana. Tietty voi olla ihan sattumaa tuokin! Onko sulla 120 vai 137 kilowattinen peli? Onko alkavia ruostejutskia? Täällä on pikkasen alkuja, et joutuu
keväällä maalauttelemaan.
Alkaisin itse selvittämään kotikonstein vaihtamalla polttoainesuodattimen (jos ei ole varmuutta edellisestä vaihdosta). Mikäli ongelma ei poistu niin testeriin (30-40€) niin sieltä saattaa löytyä syvällisempi vikakoodi.
Olikohan se muistaakseni kampiakselin asentotunnistin minkä vika aiheutti käyntihäiriöitä ja nokka-akselin vastaava tunnistin käynnistyksessä. Joku viisaampi korjatkoon jos meni väärin.

Tulppien vaihtovälihän tuossa Kompressorissa on muistaakseni 40 000 - 80 000km tai neljä vuotta.

Tuo oma kompressori on 120kW eli 163hp versio kiinteällä ahtimen hihnapyörällä eikä ruostetta juuri kivenhakkaumia lukuunottamatta ole. Kyseessä onkin aito etelä-Saksantuonti.

Tuossa pari vuotta sitten oli tosi lähellä etten ostanut eBays:tä täydellistä tehdasuutta M111 kompressor -moottoria. Moottorissa oli mukana pakosarjat, imusarjat suuttimineen, vesipumppu, täydellinen ahdin, plus muut tilpehöörit, kaikki tehdasuutta ja käyttämätöntä. Hintaa oli vaivaiset 1999€ mutta moottori oli 137kW versio eikä olisi ehkä aivan suoraan sopinut moottoriohjauksen puolesta (tosin en tiedä).

Ei olisi kyllä mitään tarvetta kun omassa on kilometrejä alle 150tkm. Mutta jos halvalla saa niin...
jesteri67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 20.11.2010 14:28

Re: W210 E200 kompuran tyhjäkäynti ja alavääntö ongelma

Viesti Kirjoittaja jesteri67 »

Tulpilla in ajettu 40000 kilsaa , mutta bensan suodattimen vaihdosta on enempi. Miten usein olet vaihtanut? Nyt tulin juuri lenkiltä ja mese toimi ihan normaalisti taas. Täytyy saada mese starin päähän, ehkä sieltä selviää jotain.
Ai sulla niin virheetön peli. Tämä on aito Etelä-Italian tuonti, tosin yhdellä omistajalla ollut uudesta asti ennen minua. Parit pikku parkki lommot peilaa kyljissä ja helmoihin alkanut tulla kukkaa, oli ihan ruosteeton kun ostin. Hyvä on
ajaa ja toiminut oikein luotettavasti. Alapallonivelet uusin vuosi sitten ja nyt ostin uuden akun. Muuta ei ole tarvinnut uusia ennen tätä. Ihan hyvin näin vanhalle autolle mun mielestä. Muuten on vaan normi huollot joutunu maksamaan.
Vastaa Viestiin