W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Tämä on sitä Racingiä: Sylintereidenväliongelma kannessa

Viesti Kirjoittaja laineracing »

15 satkua varmaankin vain?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tämä on sitä Racingiä: Sylintereidenväliongelma kannessa

Viesti Kirjoittaja veskola »

No just semmosta :lol: 1,5 kymppiä, jäi vielä jotain kannestakin jäljelle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Tämä on sitä Racingiä: Sylintereidenväliongelma kannessa

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Noni. Aikamoista kahinaa se piti käydessään, että varmaan ihan hyvä homma se pitempi remeli.
En usko että mahottomia mittavirheitä olis päässy tulemaan ku sie mittasit.
Sovitaan että se oli se paska tiiviste kun korkkas, ja nyt se toimii 50 ooo km moiteettomasti, myös maan rajojen ulukopuolella.... :mrgreen: :clap:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tämä on sitä Racingiä: Sylintereidenväliongelma kannessa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hain uudet hehkutulpatkin tänään, johan noilla on 50 000km päristelty. Oli aika kettumainen saada pakosarjaa ja sen tiivistettä paikalleen kun pakoputki ja turbo roikkui siellä perseessä. No kyllä se kolmeen tuntiin meni paikalleen. Jokainen pinnapultti piti irrottaa, oikeastaan ne irtosi jo purkaessa, sitten vääntää sormin paikalleen ja sitten kun muutama ei mennyt niin apumuttereilla pohjaan ja sitten kuparimutterit persmomenttiin.

Kannentiivisteeksi tuli originaali...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tämä on sitä Racingiä: Sylintereidenväliongelma kannessa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hienosti toimii taas, lopulta oltiin tilanteessa, jossa mulla oli ainakin 4 eripituista moniurahihnaa ja yksikään ei ollut tuohon täydellisen sopiva. No koska ihminen on luovimmillaan perjantai-iltaisin syntyi tämä ratkaisu ja se on hyvä.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tämä on sitä Racingiä: Sylintereidenväliongelma kannessa

Viesti Kirjoittaja veskola »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Olb9Hhu-Td0[/youtube]

Näyttää piru vieköön siltä, että edellisellä kierroksella oli ennakko pielessä tai jotain muuta vastaavaa. Nyt se yläkuolokohta tuli tarkistettua kellolla ja merkittyä tarkasti damperiin, no ei se nolla merkki siellä paljoa heittänyt. Tässähän merkki on väärässä kohtaa kun osoitin on eri paikassa kuin 200d:ssä josta damperi on otettu. Laitoin 17 astetta ennkoksi, en muista oliko tämä 18 vai 16 asteenpumppu, mutta 17 vaikuttaisi olevan aika hyvä tälle. Nimittäin se julma savutus on ainakin vähentynyt, pitäisi nyt vähän taas testailla mimmonen se on mutta ei oikein raaski.

Seuraavaksi glykolit koneeseen, tilkitään öljyvuodot ja vaihdetaan sisäänajoöljyt pois samalla. Sitten voisi ruiskia vähän vielä ruostesuojaa ja vaikka alkaa hifistelemään maalipinnan kanssa. Bassokaikutinkin tähän tarvittaisiin.

Oliskohan jotain 300-400km jo tullut ajeltuakin tällä uudella säädöllä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Nyt on elokuvat kohillaan. :lol: :lol:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja veskola »

josta tulikin mieleen, että pitää laittaa yksi kohdillaan oleva elokuva tulemaan kirjekuoressa :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Onko se puristus pysyny omalla tontilla? Joko sinne on pikkusen säätöä haettu?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juu hyvin toimii, aamulla ajelin kilpaa erään audin kanssa moottoritiellä.

Kierroksia ei ole vielä käytetty, sen aika tulee myöhemmin.

Tuon vian aiheutti muuten vuotava jäähdytin, eli järjestelmä pääsi kuivumaan kesken kisaamisen. Vuotaa pillin juuresta eli ei pysty edes korjaamaan, vuoto ilmeiseti syntyi samalla kun siihen viereen tuli hitsattua sitä liitosta :? Uusi jäähdytin on paketissa tallissa mutta eijaksa vaihtaa kun vuoto on niin pientä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Onko tässä nyt viton (eli 2.3L) kiertokanget? Ne mahtaa olla samat ku tuossa 3.5L motissa.
Onko jossaki pitkäiskussa (sprinter, musso) vahvempia kankia kun nämä? Vai ootko etes aatellu. :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä, ne on pakko olla ne lyhyemmät kanget tuon Viton kampiakselin kanssa, muuten tulee fataaleja ongelmia. Nämä on ymmärtääkseni riittävän vahvat tähän minun käyttöön, seuraava steppi olisi sitten aidot arrowt mutta ei kai kukaan ihan niin hullu ole, että alkaa ottamaan 500hp/8000rpm 4 sylinterisestä, vai onko :wtf:

Sitä en osaa sanoa minkälaisia kankia on missäkin 3,5 litran koneessa, wis miehet varmaan osaisi selvittää, mutta eiköhänne noissa uusimmissa 3,5 turboissa (olihan semmosia olemassa :D ) ole samaa luokkaa. Viton männän tappi on myös erilainen verrattuna 603:een eli semmonen kartiopäinen, vähän materiaalia poistettu (=kevyempi).

En nyt muista olenko laittanut kuvan noista kangista, mutta laitan jos jotain kiinnostaa. Se mun kuvapalvelin hävisi alta missä ne kaikki kuvat sijaitsi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Pistäppä vaan kuvia.. :D

Joo sen tiesinki että saattanee tulla 4millin liika ylitys jossei viton kanget oo. Mutta tarkotinki että "tyydyit vakioon".
Seon 145mm silimästä silimään tuo sunki (moottorin) kanki? Ainaki 3.5L on.. Ookko mittaillu/vertaillu lyhyttä kankea esim. 603 turbon kankeen. Taitavat olla saman veikkasia vahvuudessa.
Mulla pitkäisku kampi ja lyhkäset kanget 6 mukiseen pöydällä...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja veskola »

JuhoL kirjoitti:...Mutta tarkotinki että "tyydyit vakioon".
juuh, ei tätä ole tarkoitus sen kummemmin viritellä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Selkä tuli kuntoon ja ebaystä tuli kiinanlaturi, joten ei kun paikalleen.

Kuva

Apurunkoa laskin noin 5 cm ja otin vakaajan koiranluut molemmin puolin pois niin mahtui vanha tulemaan pois.

Kuva

Testataanpas vähän toimiiko facebookin linkitys tänne ilman kaverina oloa: " onclick="window.open(this.href);return false;

Tulihan tuossa vesipumppukin aikoinaan vaihdettua kun luulin kahinan kuuluvan siitä :cry:

Jotain vanhoja kuvia:

Viton mäntä ja kanki:
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8367_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Viton kanki vs. 300dt kanki
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0814_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mixed:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1232_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8588_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Venttiilin upotuksien levennykset
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8758_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8476_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Männän asennus
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3060_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Öljyruiskulle tilaa
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9175_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9887_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8198_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mäntä
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1342_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Imusarjan sovittamista
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4352_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0752_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7080_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kansi
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7080_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8884_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8260_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2328_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9557_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokoonpanoa
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2780_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6928_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8720_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5985_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Nokka-akseli
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5016_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5530_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0613_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1101_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0931_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Öljyruiksu
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9565_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Leikkaussali
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6794_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

W124 kampiakseli vs W638 akmapiakseli
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4555_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9912_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Märkä päiväuni
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3209_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Laitoit talveks pukeille ? Mitä muutako kuuleria on tulossa ?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja veskola »

Noi oli vanhoja kuvia missä se cooleri luurasi, ei mitään cooleria vielä ole tulossa kun on taas katsastus edessä kun ottaa käyttöön. Talven yli seisoo joo. Pientä parantelua tietokonesysteemien kotelointiin koitan tässä talven aikana tehdä. Lähtee noi prototyypit mäelle. Näytti vähän tihkuvan öljyäkin öljynjäähdyttimen alaletkun sovittimesta, joten jotain sillekin pitää tehdä. Jäähdytin vaihtuu myös vuotamattomaan versioon. Täytyy katsoa jos jaksaisi niitä kyljen ruosteita fiksailla vaikka into on nollassa.

Toi pirun vito puhaltaa aina talvisin kylmää ilmaa jalkatilaan niin ei siitä ole talviautoksi, eikä muutenkaan huvita maksaa veroja niin v.itusti.

Ajelin tossa pihalla vähän edestakaisin kesärenkailla ja sitten ihmettelin, että mitäs hittoa, auto nostaa kierroksia vaikka mulla on jalka jarrulla, piti sammuttaa avaimesta. Sitten tajusin, että mulla on turvakengät jalassa ja jalka osuu kaasupolkimeen samaan aikaan. :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Sama kävi Portterin kanssa yks aamu... :lol: saatiin uudet värit niskaan (ja uusi takalasi... :oops: ) ja vehe kasatuksi. Kävin nykäsee parin tonnin kuormaa pienen matkaa ja kytkin alko luistamaan. :clap:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko vanha kytkin vai pitääkö vahvempaa kytkintä metsästää, niitä kaiketi löytyy aika kivasti. Onko mitään arviota paljonko vääntöjä koneessa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja j.a »

veskola kirjoitti:Kyllä, ne on pakko olla ne lyhyemmät kanget tuon Viton kampiakselin kanssa, muuten tulee fataaleja ongelmia. Nämä on ymmärtääkseni riittävän vahvat tähän minun käyttöön, seuraava steppi olisi sitten aidot arrowt mutta ei kai kukaan ihan niin hullu ole, että alkaa ottamaan 500hp/8000rpm 4 sylinterisestä, vai onko :wtf:

Sitä en osaa sanoa minkälaisia kankia on missäkin 3,5 litran koneessa, wis miehet varmaan osaisi selvittää, mutta eiköhänne noissa uusimmissa 3,5 turboissa (olihan semmosia olemassa :D ) ole samaa luokkaa. Viton männän tappi on myös erilainen verrattuna 603:een eli semmonen kartiopäinen, vähän materiaalia poistettu (=kevyempi).

En nyt muista olenko laittanut kuvan noista kangista, mutta laitan jos jotain kiinnostaa. Se mun kuvapalvelin hävisi alta missä ne kaikki kuvat sijaitsi.
kyllä tarkoitus olisi ottaa 601 riittävästi voimaa,mutta 7500 piisaa kierroksiksi :D ja eihän se ole kun 125/litra täysin saavutettavissa myös kapialla kannella :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaihtaminen ja Racingi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tarkoititkos 125 per sylineri. Tuo 250 neljästä yhteensä nyt kuulostaa vähän heiveröiselle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

veskola kirjoitti:Onko vanha kytkin vai pitääkö vahvempaa kytkintä metsästää, niitä kaiketi löytyy aika kivasti. Onko mitään arviota paljonko vääntöjä koneessa ?
Ei ole tietoa kytkyttimen iästä eikä väännöistä. Nyt ajellaan sillee ettei savuta :arrow: kytkin pitää. Vitosella kestää kiihyttää vakionopeussäätimen napilla niin ei just luista. :lol: Tammertiiselissä näyttäs olevan kova vauhtipyörä ja jousitettu levy + asetelma pultteineen alle 500, ei paha.

Puretaan ku jouvetaan.... :eh:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja j.a »

juu per sylinteri.... katotaan tuossa kevät talvella,kun saadaan arrowit sisälle :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ahtimen vaiht. ja talvitelakka

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kirjanpitoon:
290 285km
katsastettu ja otettu ajoon
Uudet öljyt ja jäähdytysnesteet on sisällä.

Kuva

Kuva

Mitenkäs nimimerkin j.a. 601/4 projekti etenee ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Viesti Kirjoittaja joikke »

Onko sulla papereissa Ahtamaton tuo Vito, ku ei K-arvo saa olla ku 2,50. Täällä meilläpäin turbodieselissä saa k-arvo olla 3,00. :D
Entisenä volokkarin miehenä pisti silimään tuo Vag-paisunta-astia tuolta konehuonekuvasta.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Viesti Kirjoittaja veskola »

On se turbo, en tiedä mikä on virallisesti raja *) mutta kyllä sen varmaan katsastusmies osaa sitten katsoa. Yleensähän noissa kuiteissa lukee jotta turbo mutta tässä ei, eli se varmaankin mittaaja ei nyt huomannut sitä laittaa. Minulla on sellainenkin lappu vuodelta 2005 jossa lukee turbo ja sitten lukee K<2.0 ja silloin savuarvo oli 1.06 (7mm elenetit pumpussa :twisted: ). Tiedä sitten laskeeko kone minkä kokonaisluvun alle se tulos jäi.

Ei ole eka kerta kun pitää todeta, että Varsinais-Suomessa on ihan eri säännöt kuin pohjanmaalla tai lapissa.

*) jaa kyllä se taitaa olla 3,0.


Niin siellä on muitakin VAG osia, esimerkiksi audi TT:stä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin