V*TUN Takaveto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Lixu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 12.03.2010 20:59
Paikkakunta: Espoo

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Lixu »

Ei nyt mitenkään kenenkään taitoihin kommentoiden, mutta jos tiellä on tosissaan 30cm lunta niin kyllä siinä on kiinni tavallinen nelivetokin, koska se istuu nätisti mahastaan siinä kinoksessa. Eli osta suosiolla maasturi.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Etuveto - mikä se on? Joku uusi Veikkauksen peli? Jos Luoja olisi tarkoittanut autot etuvetoisiksi, ihmisetkin kävelisivät käsillään. :D

Olen samaa mieltä kun edellinen, jos lunta on kolmekymmentäsenttiä kyllä se on se ja sama mistä nurkasta henkilöauto vetää... Samaan kohtaan sen takavedon saa kiinni kuin etuvedonkin. Ja monella citymaasturilla sama homma. Silloin tarvitaan oikea maasturi tai sitten se jonkun ehdottama traktori!
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1162
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ite eksyin tuolla 124:lla auraamattomalle parkkipaikalle leikkimään, lunta olikin se kymmenisen senttiä. Pohja ruopi jo lunta mutta hyvin eteni vaikkakin hitaasti :D Alla viis vuotta vanhat contin nastat, 124 on vielä etupainoisempi kuin uudemmat meesut.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minusta ajotaidoissasi on vikaa jos tiedät että autosi jää jumiin penkkaan jonka aura kasaa, ja siti ajat sinne. Lapioi se ensin pois ni helpottaa kulku.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Sergey kirjoitti:minusta ajotaidoissasi on vikaa jos tiedät että autosi jää jumiin penkkaan jonka aura kasaa, ja siti ajat sinne. Lapioi se ensin pois ni helpottaa kulku.
Juuri näin. Ei ammattimies tuuppaa autoaan ehdointahdoin vaikeuksiin kun jo etukäteen tietää niitä tulevan. Ja muutenkin nykyisillä muovihelmoilla mieluummin heitän pari lapiollista lunta ennemmin kun laitan 'bakeliitit palasiksi' veti auto sitten miten tahansa. Jos ajotaidot ovatkin huippuluokkaa niin ainakin asenteessa on virittämisen varaa.

Toistan itseäni, ketjun aloittajalle ei tekisi pieni ajotaidon ja asenteenkorjaus lainkaan pahaa. :thumbup:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

seemersu05 kirjoitti:Mersun nelivedot on aika harvassa. Sellainen on kokoajan etsinnässä.
475 kpl näytti olevan nettiautossa myytävänä (osa ei tietysti ole oikeasti nelivetoja, vaan väärin luokiteltuja)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Vain kerran jäin 124+asd+saksankitkat (vuodelta -96) kiinni vaikka puolitoista vuotta sillä vaihtelevissa olosuhteissa päästelin. Silloin auto tosin lepäs "renkaat ilmassa" kun tuuli oli tuivertanut lunta paikoin 30-40cm. Ilman ASD-perää ei etene niin hyvin mutta menee kyllä siihen asti kunnes lumi painuu liian tiiviiksi massaksi auton alla. Silloin tosin ei taida piisata nelivetokaan :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

seemersu05 kirjoitti:Mun pitää varmaan ostaa tämä uusi A-sarjan mersu. Se on etuveto ja voi saada oikeasti sen Suomi auton.
Näin syntyvät Suomi-autot:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;

Airmaticilla saa lisää maavaraa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tienpäällä näyttää noita ammattikuljettajiakin monnelaisella ajotaidolla ja varsinkin asenteella liikkeellä ..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kyllä autilla pääsee, vaikka vähän reilummassakin hangessa. :) Ei tarvitse olla maasturi..

http://www.facebook.com/?sk=h_chr#!/pho ... 6504002014
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

van_gils kirjoitti:Tästä samasta syystä joutuu meikäläinen ajelemaan talvet jollain muulla merkillä kun mercedeksellä! Etuveto vito oli hyvä talvella mutta kun niilläkin alkaa olemaan sen verran ikää jo ettei uskalla sellaista enään hommata :thumbdown: Muuten, lainaanpa tätä topiccia niin ei tarvii uutta avata sen takia :thumbup: Mitä malleja mersulla on 4maticcina? Siis autojen vuosimallit kiinnostaisi ja millä moottorilla on valmistettu? Kaikki mihin MINULLA olisi varaa on bensakoneisia, eli kertokaapas millä moottorilla noita on olemassa ja mitä malleja..
Kaikkia mersun 4-matik malleja tiedä, mutta w210 E55T 4-matik on ainakin saksassa näkynyt myynnissä. :thumbup:
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

JarkkoN kirjoitti:
seemersu05 kirjoitti:Mun pitää varmaan ostaa tämä uusi A-sarjan mersu. Se on etuveto ja voi saada oikeasti sen Suomi auton.
Näin syntyvät Suomi-autot:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;

Airmaticilla saa lisää maavaraa.

Ainakin W169 A150 on surkea menemään kinoksessa, siitä kun ei saa napilla esp;tä pois päältä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Äh, mitä työ valitatte...? Mulla on tuossa w123:ssa maavara pohjapanssarin kohdalla 6cm, asun korvenperseessä, lunta on välillä paljonkin tiellä ja kertaakaan en ole sillä vielä kiinni jäänyt. Lähellä on ollu monestikin.

Eikä ole lukkoperiä eikä ESP:tä eikä muitakaan kotkotuksia. :wink:
th56307 kirjoitti:En minäkään saa viulusta kaunista ääntä kun en osaa soittaa mutta en siitä soitinta syytä. Eli opettele ajamaan.
Tämä oli kyllä loistava, kiitos näistä nauruista! :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

luulisin tietäväni, mistä topikin alottaja puhuu. omasta mielestäni ajotaitoni on kokolailla normaalit. ei mitään rallitaitoja, mutta kohtuu hyvin on pysyny autot ojien välissä. silti täytyy sanoa, että ainakin toi c:n edeltäjä on täys paska eteneen talvella. w201 2,5dt tuntuu, että sutii ja sutii vaan. ja vielä ilman mitään lukkoja, niin se ei ainakaan auta asiaa. kyllä niissä takavetosissakin on eroa, kun yöllä ja päivällä.

w124 farkku ilman mitää asd:eitä tms ja kitkarenkailla oli ehkä paras etenijä tähän mennessä noista takapotkuista. kyllä sekin sutii, jos antaa happee, mutta normaali ajossa ei kyllä kovin herkästi jumiin jääny.
w124 ASD:llä ehkä toisiks paras. se tuntu sutivan herkemmin, kun toi farkku, mutta jumiin ei jääny läheskään niin herkästi kun pikkumese. sutimalla eteenpäin..
w140 möhkö. se ei edes sudi kunnolla, kun joku systeemi estää koko touhun. mutta etenee silti kohtuu hyvin, rengas puree lumeen.
sitten on ne maasturit. niillä kyllä pääsee paremmin.

tähänkin sopis hyvin se sanonta, että ei ne talvirenkaat ja neliveto siihen vaikuta, että auto pysyy paremmin tiellä. ne vaikuttaa vaan siihen, että mennään kovempaa ojaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

JarkkoN kirjoitti:
Iso-Jaska kirjoitti: Ei siinä, edelleenkin mun mielestä nastat ja kardaani kuuluu autossa olla.
Kaksi kardaania.
Kolme kardaania. :lol:

Hyvä pitää mielessä ettei ne autot itekseen ojaan mene.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 993
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

seemersu05 kirjoitti:Nyt v*tuttaa!!!!!! Tän takavedon kanssa on kokoajan kiinni lumipenkassa kun meillä päin näitä katuja ei aurata kunnolla. Miksi pitää tehdä tällaisia paskoja takavetoja, joilla ei voi Suomessa ajaa???? Joka viikko saa pyytää naapurin vetään auto kinoksesta pois kun aura-auto on käynyt ja tehnyt kunnon vallin auton viereen ja eteen. Mökkipihasta ei pääse millään pois kun pitäisi ajaa parkkipaikalta ylämäkeen. Autoni MB C 220 CDI Automaatti -05.
Joo ja mua ottaa päähän ku tarvii työn puolesta välillä ajaa etuvedolla. Ei mee ihmisen järkeen ku auto menee mutkassa suoraan eikä käänny.

Jos Jumala olisi halunnut autojen olevan etuvetoisia niin ihmiset kävelisivät käsillään.
Dodge Charger 440 R/T 1969
karvinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 07.08.2004 23:56

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja karvinen »

Hiekkasäkki tai 2 takakonttiin, ei siinä muu auta. Nämä kevytperäiset takavedot on aivan perseestä talvella. Liikennevalot ja lievä ylämäki niin siihen jää, ei auta vaikka kuinka on uutta hakkapeliittaa alla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikähän tollasen pikkumesen painojakauma on? sutii ja sutii ja sutii..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Espi napataan kelillä kun kelillä heti startin jälkeen pois ettei se turhaan sielä jarruttele menoa. :D Kerran olen ollut takavedolla kiinni kun pyörät ei ottanut enää maahan, mutta muuten on mennyt hyvin. Liikennevaloissa saa varoa niitä etuvetopaskoja kun liikkeelle lähdössä saattaa heittää keulan viereiselle kaistalle. :x Johan se on leikkuupuimurissakin ymmärretty laittaa kääntyvät pyörät muualle kun on haluttu etuveto. :clap:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ajotaito ja ennakointi ovat kaksi eri asiaa. Grosjeankin on ajotaidoiltaan ihan ok kisakuski, mutta tilanteiden surkea ennakointi aiheuttaa ongelmia.

Se on ennakoinnista kiinni, jos takavedolla jää talvella kiinni.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

hmm. no oma järkikin sanois jo tuossavaiheessa jotta autonki pitää olla semmonen jolla pääsee, jotta iso neliveto maasturi jos aamuisin on 30cm lunta ja minnekkään ei pääse mersulla.
sama asia kun ostaisi madalletun eemelin ja kulkisi nevalla töis.

Onko seuraavan auton pakko olla mersu? miksei esim patrol tai lantikka?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Ville126 kirjoitti:
seemersu05 kirjoitti:Nyt v*tuttaa!!!!!! Tän takavedon kanssa on kokoajan kiinni lumipenkassa kun meillä päin näitä katuja ei aurata kunnolla. Miksi pitää tehdä tällaisia paskoja takavetoja, joilla ei voi Suomessa ajaa???? Joka viikko saa pyytää naapurin vetään auto kinoksesta pois kun aura-auto on käynyt ja tehnyt kunnon vallin auton viereen ja eteen. Mökkipihasta ei pääse millään pois kun pitäisi ajaa parkkipaikalta ylämäkeen. Autoni MB C 220 CDI Automaatti -05.
Joo ja mua ottaa päähän ku tarvii työn puolesta välillä ajaa etuvedolla. Ei mee ihmisen järkeen ku auto menee mutkassa suoraan eikä käänny.

Jos Jumala olisi halunnut autojen olevan etuvetoisia niin ihmiset kävelisivät käsillään.
Niin....... :think: .
Siinä vaiheessa kun ollaan etuvedolla menossa tangentin suuntaan on vauhtia ollut jo tuplat takavetoiseen (talvella). Kyllä etuveto on looginen, varoittaa kuljettajaansa (juurikin tuolla puskemisella, eli aliohjautumisella) hyvissä ajoin ja rauhallisesti. Monella kuskilla käy näitten vanhojen takavetoisten kanssa helposti fiskarsit (varsinkin kun takakontissa on koko sepeli.fi) ja auto löytyy kuusen latvasta.

No ihan sama pätee kyllä kaikkiin autoihin jos ei yhtään osaa ajaa....ehkä pahin yhdistelmä on vähän höömy nainen ja neliveto ?


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 993
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

LopenUupunut kirjoitti:
Ville126 kirjoitti:
seemersu05 kirjoitti:Nyt v*tuttaa!!!!!! Tän takavedon kanssa on kokoajan kiinni lumipenkassa kun meillä päin näitä katuja ei aurata kunnolla. Miksi pitää tehdä tällaisia paskoja takavetoja, joilla ei voi Suomessa ajaa???? Joka viikko saa pyytää naapurin vetään auto kinoksesta pois kun aura-auto on käynyt ja tehnyt kunnon vallin auton viereen ja eteen. Mökkipihasta ei pääse millään pois kun pitäisi ajaa parkkipaikalta ylämäkeen. Autoni MB C 220 CDI Automaatti -05.
Joo ja mua ottaa päähän ku tarvii työn puolesta välillä ajaa etuvedolla. Ei mee ihmisen järkeen ku auto menee mutkassa suoraan eikä käänny.

Jos Jumala olisi halunnut autojen olevan etuvetoisia niin ihmiset kävelisivät käsillään.
Niin....... :think: .
Siinä vaiheessa kun ollaan etuvedolla menossa tangentin suuntaan on vauhtia ollut jo tuplat takavetoiseen (talvella). Kyllä etuveto on looginen, varoittaa kuljettajaansa (juurikin tuolla puskemisella, eli aliohjautumisella) hyvissä ajoin ja rauhallisesti. Monella kuskilla käy näitten vanhojen takavetoisten kanssa helposti fiskarsit (varsinkin kun takakontissa on koko sepeli.fi) ja auto löytyy kuusen latvasta.

No ihan sama pätee kyllä kaikkiin autoihin jos ei yhtään osaa ajaa....ehkä pahin yhdistelmä on vähän höömy nainen ja neliveto ?


.
Niin nää on näitä mielipiteitä. Mun mielestä takaveto on helpompi ajettava.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

W202:lla olen jäänyt kiinni märälle nurmellekin. Oli siinä sitten juhlahepenet kurassa,
kun työnnettiin auto liikkeelle. Jo silloin päätin, että vielä joskus hankin nelivetoisen auton.

Yksi kikka kiinni jäädessä on laittaa kumimatot takapyörien alle. Toinen kikka on vetää hiukan
seisontajarrua päälle. Lumilapiollakin on joskus saatu auto liikkeelle.

Nelivetoisetkin ovat tosin olleet monta kertaa lumessa kiinni, aina pohjasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Ei näytä nuo etuvetoset kulkevan yhtään paremmin. Aamulla jäi golffi jumiin minun auton eteen pienessä rinteessä.
Jotkut kävelijät sen siitä tuuppasivat matkaan. W203 meni samasta kohtaa pikkuisen sutien, eikä ollut lähelläkään kiinni jäämistä.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei se ole vetopäästä kiinni, kuskista se on. Ohitin tänään mersun etuvetoisella, kun sitä taisi hirvittää tuo lumen sataminen. Ihan sama se on ollut onko etu- taka- vai nelivetoinen, kesärenkaat, kitkat tai nastat niin aina on eteenpäin menty. Hinuriakaan ei ole tarvittu sen takia, että penkkaan olisi mennyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja johani »

seemersu05 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Sain ainakin keskustelua aikaiseksi. Olen kyllä sitä mieltä että talvella etuveto on parempi kuin takaveto. Osa laittoi kommenttia mun ajotaidoista. Niissä ei ole mitään vikaa (mielestäni). Olen ollut ammattikuljettaja pian 15 vuotta. Mersulla on mukava ajaa, mutta olen edelleen sitä mieltä ettei tuo takaveto ole paras ratkaisu ainakaan tänne Pohjois-Suomeen. Aamulla tiellä voi olla 30cm lunta ja liikkeelle on pakko lähteä. Mersun nelivedot on aika harvassa. Sellainen on kokoajan etsinnässä. Mun pitää varmaan ostaa tämä uusi A-sarjan mersu. Se on etuveto ja voi saada oikeasti sen Suomi auton.
Kyllä sanon että ei etuvetosella aja kukaa täysjärkinen liukkaalla, se aliohjautuminen ottaa keskushermostoon hyvin herkästi...

http://www.youtube.com/watch?v=-GkTxzw3mPc" onclick="window.open(this.href);return false; lunta taitaa olla yli 30cm, joten.... osta neliveto, ite pärjänny vallan loistavasti takavedolla, välillä tuntuu että voishan tästä kiillotetusta risteyksestä vihasemminki lähtä ja viimetalvena oli ajoittain aika paha nelivetokuume, mutta mitä tullu etuvetosia ajettua niin ei ne yhtään sen kummemmin lähe ja tosiaan ärsyttävintä maanpäällä ajella liukkaalla etuvedolla, se puskeminen.............
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljon paremmin lähtee liukkaista risteyksistä pikku etuvetokinneri kuin takaveto (124,202,210) mutta en silti sen perusteella valitse autoa.
Satakaksnelonen ASD lukolla ja hyvillä renkailla on aika hyvä ei-nelivetoisista. Tai mikä vaan missä on ASD.
wiimax.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla ole mitään ongelmia ollut takavedon kanssa, ainakaan semmoisia, etten olisi pärjännyt. Viime viikolla hain Helsingistä trailerilla 190 mesen ja jouduin melko kinoksien läpi ajamaan, ei mitään ongelmia. Mulla onkin ehkä foorumin ainoa avantgarde, joka on korotettu classiciksi. w201 on kyllä jo vähän hankala, mutta silläkin pärjää, kun ei ajaudu hankaluuksiin.

Jos joutuu ajamaan paksussa lumessa ja lähtemään mäkiin, niin alusta korkeaksi, painoa takaluukkuun ja mahdollisimman hyvät renkaat. Myös ajotaidolla on merkitystä ja asenteella. Työkseni juitsailen isossa kuljetusliikkeessä raskasta kalustoa ja voin kertoa, että se "ammattilainen" on ammattilainen kukin tasollaan. Joskus olen käynyt ajamassa auton pinteestä pois, kun ammattimies ei ole enää päässy...
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: V*TUN Takaveto

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Kyllähän se on siitä kiinni millä on tottunu ajaan, meillä ei ole ollut kun vain ja ainoastaan takatuuppareita , eikä tule muita..
Emännänkin laitoin aikoinaan kortin saatuaan sierran rattiin ja mentiin suljetulle alueelle ajaan luisussa,. Siten meni heti selkärankaan mitense auto pysyy hanskassa kaikissa tilanteissa, ainoa auto jonka seki on ajanut ojaan on lainassa ollut toyota. :roll:

Tuosta kiinni jäämisestä sen verran että joka autolla jää kiinni kun olosuhteet on sopivat, jollaki lukottomalla autolla huonoilla renkailla liukkaaseen paikkaan (liukas nurmi, jäinen asfaltti) jää kiinni oli se sitte etu- tai takavetoinen. Kun siihen suttaa kaasu pohjassa oikein liukkaat montut... Tässä tilanteessa on usein tärkeintä päästä ensin hieman taakse että pääsee taas eteenpäin.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Vastaa Viestiin