Mb w190 2.0i

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Mb w190 2.0i

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Elikkäs nyt pitää kysyä teiltä fiksummilta että mikä kettu tuota autoa vaivaa taitaa oll riivattu, sillä vaikka itkis, nussis ja tekis kuolemaa se ei tahdo käydä kunnolla. Eli vikoja..

- kylmänä käynnistyy hyvin. Lämpöisenä sahaamalla jonkin aikaa..
- lämmöt saavuttaa 80ºc ei ota kierroksia enää millään. Joskus saattaa ottaa. Muuten saa körötellä ilman kaasua eteenpäin ja toivoa että jossain vaihees taas sais kiihdytettyä.
- kone pätkii tasakaasulla ajettaessa , myös tyhjäkäynniltä kaasun pohjaan lintattaessa röpeltää oikee komeasti, myös jos painaa kaasua normaalisti. Narraamalla saa kiekat ylös. Ja kun kierrokset n. 2000 ottaa ringit normaalisti kun linttaa kaasun pohjaan . Näin ei taas ajossa aina ole.


Vaihdetut osat/ toiminnat testattu

- bensa jutut. = pumppu, suodatin, tankin sisältä sihti, bensa paineensäädin,
- Ruisku kokonaisuutena
- puola , tulpat, johdot, jakaja, pyörijä, syttyboksi, yj-rele tinattu, lisäilma luisti,

Rupee mielikuvitus loppumaan..

Jos jotai tulee mieleen kertokaa toki auton kans muutaki ongelmaa ollu aijemmin. Kun oston jälkee ruisku oli vaihdettu kailahti kk-laakerit ja ne on vaihdettu. Voisko jonkinlainen kansi vika aiheuttaa tälläästä oiretta..

Auto on siis -87 automaatti m102 koneella oleva ruisku malli.

Voin selvittää lisää viasta/oireista jos kysymyksiä tulee. Tää oli nopee kuvaus vaan.
Viimeksi muokannut Dislike, Ti 18.12.2012 07:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb w190 2.0i

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tutkipa nokka-akselin kunto ja ajoitus.Ja pistä samalla kun ajoitusta kahdot niin virranjakajan saarnaaja just siihen viivan kohdille ja pultti kiinni ...ruisku säätää sytyn joka tapauksessa oikein.
Sulla onkin jo aika paljon vaihdeltu osia niin tämä tuli mieleen näin äkikseltään
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: Mb w190 2.0i

Viesti Kirjoittaja Dislike »

atlas kirjoitti:Tutkipa nokka-akselin kunto ja ajoitus.Ja pistä samalla kun ajoitusta kahdot niin virranjakajan saarnaaja just siihen viivan kohdille ja pultti kiinni ...ruisku säätää sytyn joka tapauksessa oikein.
Sulla onkin jo aika paljon vaihdeltu osia niin tämä tuli mieleen näin äkikseltään



Nokan kunto kattottu, ajoitusta ei niinkään, jäi näköjään sanomatta. syttyä katottu lampulla ja muuttaa ennakoitakin. pitää ottaa viel venakoppa auki ja kattoa että kaikki lifterit liiikkuu oikeen ettei joku venttiili kanna.. samalla kattoa toi ajootus noille kohille. tänä iltana ollaan taas vähä viisaampia.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb w190 2.0i

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oletko mitannut kaasuläpällä olevan komitoimisen kytkimen ruiskun alla että toimii?
sitten voisit käydä myös potentiometrin kimppuun .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
isoolli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 05.11.2012 09:54
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: Mb w190 2.0i

Viesti Kirjoittaja isoolli »

atlas kirjoitti:Tutkipa nokka-akselin kunto ja ajoitus.Ja pistä samalla kun ajoitusta kahdot niin virranjakajan saarnaaja just siihen viivan kohdille ja pultti kiinni ...ruisku säätää sytyn joka tapauksessa oikein.
Sulla onkin jo aika paljon vaihdeltu osia niin tämä tuli mieleen näin äkikseltään
itsellä ollut jakaja irti kun vaihdoin toiseen moottoriin ja kyseistä viivaa en tahdo löytää...? pystyisikö joku laittamaan vaikka kuvan kyseisestä viivasta,tai kunnon selityksen sijainnista? löydän vain paksun viivan ja näyttää valureunalta(toisella puolella samanlainen)...? auttakaas miestä mäessä!!
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: Mb w190 2.0i

Viesti Kirjoittaja wolf »

Olipa viime talvena omassa 2litraisessa vm.-88:ssa kutakuinkin yhtenevät oireet, varsinkin että kylmänä pelasi hyvin ja lämmettyään alkoi kenkkuilu. Testauksessa todettiin lambdan olevan täysin finito. Uudella tuli kuntoon.
Vastaa Viestiin