W123 200T Meneekö suoraan?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

W123 200T Meneekö suoraan?

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Mersuun tuli tuos yksipäivä uusi ominaisuus ei tosiaan mikään hyvä sellainen :|
Elikkäs Mersu ei enää meinaa lähteä kylmänä käyntiin ja kun lähtee ei meinaa käydä niin kuin pitäis Olen putsannut kaasarin sekä laittanut uuden kalvon ja tiivisteet, bensapumpun olen putsannut sekä laittanut uudet tulpat,tulpanjohdot, termostaatin, ilmanputsarin sekä puolanjohdon, virranjakajankannen ja sen sisällä olevan olevan pyörijän mutta ongelma ei ole hävinnyt. Onkohan tässä autossa jossakin pohjassa piilossa polttoaineensuoratin? Meinaan vaan et oliskohan tukos :?:

Lämmöt ovat alkaneet myös nousta huitelee siel sadan asteen kohdalla, mutta syylärin takana oleva tuuletin ei lähde vieläkään pyörimään. Oliskohan, joku anturi mennyt rikki vai onko tuo ihan normaalia? Lämmöt saa kuitenkin pidettyä kurissa laittamalla tuulettimen sisällä huutamaan täysille ja lämpöiselle.

Kuvia tulee jossain vaihees.
Viimeksi muokannut TPeltola, Ti 04.03.2014 13:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3514
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja jackie »

Liekö tuosta kannentiiviste menossa. Jos kerran lämmöt nousee ja seisomisen jälkee ei meinaa lähtee käyntii, ni vuotais ehkä seistessä vettä sylinterii.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Vielä ei oo öljyntäyttö korkin pohjas valkoosta onneksi. Voi pitää hyvinkin paikkansa koska tuo meinaan savuuttaa aika ahkerasti harmaan valkoista savua :!: Kiitos vinkistä :!: Lisää vinkkejä otetaan vastaan :)
Mistähän kannattais uus kannentiiviste hommata :?: (koskiselta?)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Pientä rojektikertomusta välillä. Elikkäs Mesen jarruja olen täs laitellu kuntoon. Takajarru satulat on hiekkamaalattu, hoonattu, maalattu sekä laittettu uudet tiivisteet. Etujarrut tulivat muuten tänään puhalluksesta saa nähä koska täs jaksaa ruveta niitä kasaileen. Sen verran hyväs kunnos oli vielä jarrukilvet et voi viel puhaltaa. Takaa pitäis viel ottaa kilvet irti sekä fiksata käsijarru systeemit. Tekemistähän tuon kans on viel vaikka kuinka paljon mut kyllä se siitä pikkuhiljaa. :)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Hyvää ITTEPÄISYYSPÄIVÄÄ foorumilaisille :P Tuli tuos tilattua Mersuun uusia osia netistä sellaiselta sivulta kuin Merteil.
Kaikki käsijarru touhelot paitsi en vaijeria, Etujarruihin uudet tiivisteet+mäntien päihin sai myös ne pyöriät pellinpalat siinä mukana Bendix merkkiä. Eteen alas ne muoviset ritilät , rekisterikilven valot, jarrupalojen kuluneisuus tunnistimet ja sitte viel etupuskurin kiinnitys sarjan. Kyl hienosti lähtee viel vanha lohna -22 asteen pakkaases käyntiin kun vaan on akus virtaa ja lohkolämppäri 2 tuntii kii :D

Ja sitten viel vähä tyhmiä kysymyksiä: Mistä saa selville onko auto korinvaihtoa :?:

Ja nyt tekemään remonttia 8)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

TPeltola kirjoitti:Mistä saa selville onko auto korinvaihtoa :?:
No kah, eikopä tuon rekisteriotteessa luulis lukevan... "Vaihdettujen osien määrä 4x%", niin sillonpa se on sillä selvä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3514
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja jackie »

Pakardinen kirjoitti:
TPeltola kirjoitti:Mistä saa selville onko auto korinvaihtoa :?:
No kah, eikopä tuon rekisteriotteessa luulis lukevan... "Vaihdettujen osien määrä 4x%", niin sillonpa se on sillä selvä.
Prosenttejaha ei välttämättä otteessa lue. Monesti korinvaihdossa siellä otteessa lukee mallimerkintänä esimerkis 200D sedan, vaikka auto oiski bensakoneella ja coupe tai faikku. Laitas otteesta auton valmistenumero tänne, ni siitä osaa sanoa jo jotain.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Siinä ois Rensun valmistenumero WDB1232801F031323. Auto on 6.5 vuotta sitten poistettu rekisteristä eli kilpee ei oo mut vanha rekkarin numero on VUT-897 Jos tosta siis on apuja.

Nyt palaa takana peruutusvalo sekä sumuvalo :D Eihän se muuta tarvinnu ku uudet omatekooset sisustat ja maalit 8).
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Laitetaas vähä Mersun vanhaa käyttö historiaa tänne. Elikkäs auton on isukki hakenut saksasta 89-90 vuonna. Auto rekisteröitiin pakettiautoksi eli kattoon reikä, takapenkit pois ja lasikuituinen Poksi/loinen/iilimato katolle,joka on siellä vielä tänäänkin. Autolla on ajettu saksassa 5-6 vuotta. Auto on vuosimalliltaan 84 ja kilometrejä on kertynyt 344 tuhatta muistaakseni. Eli toisin sanoen Mersuhan on vasta sisäänajettu en tiedä sitten kuinka paljon kilometrejä mittarista on saksassa ruuvvattu pois :( Autolla ajo lopetettiin vuonna 2005 ja se poistettiin rekisteristä. Mersun käyttövirkaa jäi jatkamaan vielä 2,5 190 V:87 ja Land Rover Freelander1 2,0 TD V: 05
Vanha 190 jätettiin leimaamatta kun rupes olemaan pelleiltä sen verran häjys kunnos olemaan ,että oli varmasti ainakin vuoden verran Nurmon,seinäjoen,ylistaron ruosteisin 190 pelleiltä,mut ei pohjasta . Mut pari ovea ja lokasuojaa vaihtais niin taas olis kova kärry. Tenavatähden töitä tuli kesällä hoitamaan A150 V:07 46 tuhatta kilometriä ajettu musta paholainen. Classic mallia. Kummisetä haki heti isäukon perään kans W123 farkun ,joka rekisteröitiin myös pakettiautoksi. Kummisedän Harmaa yykaakoo mitä luultavammin tulee vielä käyttöautoksi. ehkäpä jo ensi kesänä :P Tenavatähti ja Harmaa pääsivät jo lomalle Jalasjärvelle tallin suojiin. Punainen projekti 200T seisoi 6,5 vuotta käynnistämättä pihas sorakolla muttta kun pierupurkkiin ruiskul laitto löpöä niin johan lähti vanha käkikello taas tikittämään. Hyvin vielä kävikin yhtä vanhoilla bensoilla vaikka selviä merkkejä oli havaittavissa.

Harjoitukset jatkuu kun kerkeää. :)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Pientä kiirjoottelua taas :) Etujarrukilvet on ny puhallettu ja maalattu pieniä neulanreikiä niistä on havaittavissa ei pahempaa. Etujarrutkin on nyt kasattu :!: Pihal vaan meinaa olla niin ärsyttävä pakkaanen ja pimeys ettei huvittais mennä asenteleen mitään.
A150 saa aattona uudet jarrupalat ja levyt eteen.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

TPeltola kirjoitti:Siinä ois Rensun valmistenumero WDB1232801F031323. Auto on 6.5 vuotta sitten poistettu rekisteristä eli kilpee ei oo mut vanha rekkarin numero on VUT-897 Jos tosta siis on apuja.

Nyt palaa takana peruutusvalo sekä sumuvalo :D Eihän se muuta tarvinnu ku uudet omatekooset sisustat ja maalit 8).
Ei vissiin kukaan ollut kommentoinut, mutta kyllä tuolla valmistenumerolla tulee nimenomaan 200T:n tiedot. Tämmöiset:

Moottorin numero: 102920 10 156813
Vaihteiston numero: 716215 00 032955

Väri: 568 Signalrot
Sisusta: 055 kangasverhoilu, Creme

Varusteita tilattu:
404 Kuskin ortopedi-istuin
411 Manuaalinen kattoluukku
430 Pääntuet takana
466 Keskuslukko
534 Radioantenni
591 Vihreät lämpölasit sekä takalasinlämmitin
682 Käsisammutin
724 Kiinnikkeet tavaroille
843 Takaistuin jaettava 1/3 - 2/3 (tai sit tää on kumimatot etulattioille, en tiedä kumpi)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Hyvää Joulua kaikille foorumilaisille, sekä onnellista pian alkavaa uuttavuotta! :P

Niin ja kiitos viel Nozkille noist tiedoist :)
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T Kamalaa kolinaa kuuluu!

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Pesin tuos olisko kuukaus takaperin pikkumustan A150. No yöllä sitten tulikin pikku pakkanen ja renkaat oli lievästi jäätynyt maahan sanoo äitee ku oli aamulla lähteny töihin. No ihan pian siitä alkoi edestä kuulumaan kopinaa ja klopinaa. No issee oli käyny työpaikalla ja vähä kattellu mut ei ollu löytyny mitään. Etuarrupalat ja etujarrulevyt on ny ostettu ja olis tarkootus vaihtaa ne täs joku päivä. voisko se klopuutesääni kuulua kuluneista jarruista tai etupyöränlaakerista :?: Vinkkejä ja ehdotuksia saa heitellä jos joku tietää :thumbup:
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Siinä olis 200Teestä talvinenkuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Noniin nyt on edes fiksatut jarrukilvet :) Laakeritkin saivat uutta rasvaa vanhojen tilalle :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

No niin, nyt sitte pitäis saada takaa nuo ikivanhat takana olevat kilvet pois. Osaisko kukaan täällä kertoa kuinka ne lähtee irti :think:
Ku ei kehtais ruveta rälläkällä touhaamaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Siinä ois viel kuva takapuskurin alalamppujen sisäosista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

No ny sitte paloo hermo nuohin rimpuloohin :x
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

No nyt sitte pamahti meirän Land Rover Freelander1 SE 2.0TD:N mittaristoon palamaan oranssinkeltainen valo.
Ohojekirja kertoo sen olevan joku moottorissa oleva vika. Katsoin juuri sedän kans vikatunnistimella vian ja katsoimme vian koodinumeron, joka on Troublecodes DTC:1-PEND:2 tietäiskö täällä joku mitä tuo meinaa :problem:
Konehuoneesta kyl kuuluu laturin remmin vikinä. Et mahtaisko vika olla siinä :?: Kuittasimme vian/häiriön ja kuva lähti.
Siinä viel tosi huono kuva vikailmaisimen näytöstä :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Hyvää uuttavuotta foorumilaisille ,sekä parempaa onnea vuodelle 2013
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

No tuos pari päivää sitte tuo meirän Lantikka rupes käymään enää kolomella pytyllä, eikä meinannu enää kiihtyä ollenkaan. No täänään haettiin sitte pois korjaamolta. Vikana oli 10cm haljennu turbon ilmanottoputki.

Ja taas liikkuu :thumbup:
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja tango »

TPeltola kirjoitti:No niin, nyt sitte pitäis saada takaa nuo ikivanhat takana olevat kilvet pois. Osaisko kukaan täällä kertoa kuinka ne lähtee irti :think:
Ku ei kehtais ruveta rälläkällä touhaamaan.
Pitäisi kaiketi ottaa tuo napa irti, että saisi jarrukilvet ehjänä pois. Moni kyllä vaihtaa ne juurikin noin. Rälläköi kilven halki ja hitsaa sen sitten kiinni.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Jos tuo farmari ei ole siis korinvaihto, nii eikös kannattaisi dieselöidä? Hienoa että väki jaksaa noita kunnostaa ja pitää tien päällä suomessa vielä, on se vaan aina komia jos ja kun tien päällä tulee vastaan 123 mersu 8)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Ittellä nuo takajarrukilvet oli jo juuresta niin pehut et kun otti ja vähä repääsi niin jäi kätehen. Tuo napa vissii pitäis ulosvetäjällä irrottaa :problem: Kyllä se vaan on aina hieno näky kun vanha 123 tuloo vielä tiel vastaan.

Sen verran pitää kyl viel mersuista sanoa, että ei tuolla tiellä tuu minkään muun merkkisiä 30vuotiaita autoja vastaan.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja tango »

TPeltola kirjoitti: Tuo napa vissii pitäis ulosvetäjällä irrottaa :problem:
Näin on, mutta pitää ensteks ottaa vetoakseli pois ja avata se laakerin mutteri.
TPeltola kirjoitti:
Sen verran pitää kyl viel mersuista sanoa, että ei tuolla tiellä tuu minkään muun merkkisiä 30vuotiaita autoja vastaan.
Kyllä tuola nyt -80 luvun alun muun merkkisiäkin autoja näkyy liikkuvan ympäri vuoden.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Vetarin kiinnityspultti lähtee kyl somasti irti mut minkäänlaista mutteria ei sit näy missään. Pitää kattoa jos sais auton tos kesällä pajalle et sais vähä tota pohjaa ruveta kattelemahan ja hitsailemahan.
Tai sitte vaan vetää uudet kilvet kahesta kohtaa poikki ja hitsata kii.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Moro,
http://www.peachparts.com/Wikka/W123RearWheelBearings tuos on hyvät ohjeet tuon takanavan irrotukseen, itellä olis sama homma edes että sais loppuun asti purettua takatukivarren ja hiekkapuhallettua.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

No nyt on ainakin kunnolliset ohjeet. Kiitos niistä :) Nyt pittää vaan enää odotella vähä lämpimämpiä kelejä.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja tango »

TPeltola kirjoitti: Tai sitte vaan vetää uudet kilvet kahesta kohtaa poikki ja hitsata kii.
Eikös se sinne mene kun halkaisee esim. tuosta jarrusatulan kohdalta missä sitä peltiä on vähiten ja pujottaa kilven paikalleen.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W123 200T pientä fiksailua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Se on yks tapa ja helpompikin toki :wink:
Vastaa Viestiin