
V*TUN Takaveto
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: V*TUN Takaveto
Reissuhommissa paljon ajavana tehot tuo turvallisuutta ripeisiin ohituksiin ja isomman moottorin tuomat tehokkaammat jarrut pysäyttää nopeammin. Talvella vaan saa olla kaasun kans tarkkana ohituksissa. Talvirenkaissa kun ei ala säästämään ja joka kolmas talvi uusii rengastuksen niin pärjää liukkaallakin hyvin. Töiden puolesta joutuu ajamaan metsäteitä pitkästikin ennen ku työmaalle pääsee hakemaan 40 tonnin pillarin millä saa lumityöt tehtyä, yllättävät hyvin tuo suht matala väykky lumessa menee kun osaa kaasutella ilman espiä. Tuo kutonen kun jaksaa vääntää pikkukaasullakin hyvin hangessa, kunhan ei jää pohjasta vaan kiikkumaan..

- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: V*TUN Takaveto
veskola kirjoitti:Tyhmyyestä sakotetaan, ei ylinopeudesta![]()
![]()




Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Re: V*TUN Takaveto
kyllä ne tuntuu sakottavan ihan molemmista. monta kertaa saanu sakot ylinopeudesta ja kerran tyhmyydestä. jos olisin ollu sillä hetkellä, tai edes sen jälkeen viisaampi, niin olisin säästäny selvää rahaa. kysymys oli kuitenkin vaan siitä, että annoin niiden sakottaa, vaikka lain pykälät ei täyttyny, että olis ollu lupa sakottaa kyseisestä asiasta. mutta se on vaan rahaa, mitä sitä murehtimaan. sehän on luotu kiertään.
ja oma mielipide siihen teho asiaan on, että ainakin periaatetasolla mitä enemmän tehoo, niin sitä parempi. suuri teho vaan tuppaa tuomaan enemmän, tai vähemmän miinustakin. joko auto kuluttaa ihan sikana polttoainetta, tai sitten se on vikaherkkä. tai kolmantena sen rakentaminen, hankinta tai ylläpitokulut on kohtuuttomat omalle lompsalle. muutenhan se teho on aina positiivinen juttu.
ja oma mielipide siihen teho asiaan on, että ainakin periaatetasolla mitä enemmän tehoo, niin sitä parempi. suuri teho vaan tuppaa tuomaan enemmän, tai vähemmän miinustakin. joko auto kuluttaa ihan sikana polttoainetta, tai sitten se on vikaherkkä. tai kolmantena sen rakentaminen, hankinta tai ylläpitokulut on kohtuuttomat omalle lompsalle. muutenhan se teho on aina positiivinen juttu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: V*TUN Takaveto
Itselläni on käytössä 307 lava mese ja pikkasen on ollut liposaa, kunnes kyllästyin luisteluun ja kävin päivittämässä vuonna -99 paistetut talvipyörät uusiin Kumhon nasta pyöriin.. Samalla laiton lavalle hiekkasäkkejä ja traktorin vanteen! Nyt voi ajaa yli kuuttakymppiä
Ja onhan toi 4x4 nipponi tuolla tallissa jos nelikolle tarvetta!

Ja onhan toi 4x4 nipponi tuolla tallissa jos nelikolle tarvetta!
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Re: V*TUN Takaveto
Juuri saavuimme tuolla pahamaineisella takavedolla Suomen lappiin ajettuamme about 2500km. Ruotsissa oli melkoinen lumimyräkkä ja tiet jäisiä - kolmikaistateiden ohituskaistat lumen peitossa. Rekkoja ohittaessa vasemman puolen renkaat olivat aina osittain syvemmän lumen puolella ja oiket lumettomalla, mutta jäisellä puolella. Varsin sukkasiltaan vasemmalla kaistalla piti kiihdytellä ja varsinkin rekkojen kohdalla kelata vauhti ennakkoon, kun kohdalla ei uskaltanut painaa yhtään enempää kaasua. Kaksi kertaa siirtyessäni vasemmalla kaistalle tuli painettua hieman liikaa kaasua ja perä haki kulkureittia käärmeen lailla (ei hyvä kun on perhe kyydissä).
Tiivistelmänä voisin sanoa, että takavedolla pärjää ihan hyvin, myös keskieurooppalaisilla ns. kitkarenkailla, kun pitää järjen mukana ja kuitenkin voi ajaa erittäinkin vauhdikkaasti. Tosin vaimoni kieltäytyi ajamasta ja sanoi että jos tulemme vielä ensi vuonna Suomeen koko matkan niin hän haluaa nelivedon. Ajelin samaa vauhtia Ruotsalaisen GLKn kanssa 200 km ja kyllähän se aika erilailla ajoi nuo rekkojen ohitukset... Toisaalta 95% autonkäyttöajastani ei nelivedolla tee yhtään mitään, joten varmaankin vain toinen auto vaihtuu nelivetoon, jottein tarvitse itse ajaa koko joulumatkaa. (tosin nytkin vaimoni ajoi sitten Suomen osuuden kun täällä näyttivät tiet olevan melkein kesäkunnossa)
Tiivistelmänä voisin sanoa, että takavedolla pärjää ihan hyvin, myös keskieurooppalaisilla ns. kitkarenkailla, kun pitää järjen mukana ja kuitenkin voi ajaa erittäinkin vauhdikkaasti. Tosin vaimoni kieltäytyi ajamasta ja sanoi että jos tulemme vielä ensi vuonna Suomeen koko matkan niin hän haluaa nelivedon. Ajelin samaa vauhtia Ruotsalaisen GLKn kanssa 200 km ja kyllähän se aika erilailla ajoi nuo rekkojen ohitukset... Toisaalta 95% autonkäyttöajastani ei nelivedolla tee yhtään mitään, joten varmaankin vain toinen auto vaihtuu nelivetoon, jottein tarvitse itse ajaa koko joulumatkaa. (tosin nytkin vaimoni ajoi sitten Suomen osuuden kun täällä näyttivät tiet olevan melkein kesäkunnossa)
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: V*TUN Takaveto
Oho, meni puolittain herne vissiin nenään, kun en ilmeisesti tarpeeksi tarkasti lukenu..ssuvik kirjoitti:Jos et huomannut, niin siinä luki että jäärata-auto TMS. Eli mikä tahansa vehje millä kikkailla jossakin muualla kuin liikenteen seassa. Krossipyörä, mönkijä etc. Mönkkärillekään paljoa tarvi paikkaa etsiä, sillä mahtuu mihin vaan. EN ALA SÄTTIMÄÄN ENKÄ SYYLISTÄMÄÄN SUA TAI MUITAKAAN, mutta aika pitkälti kaikki sanoo että "mä en sladittele kuin suljetuilla alueilla, enkä koskaan silloin kun on muita tienkäyttäjiä". Ketä wittuja ne sitten on, ketkä tuolla keskustoissa luisuttelee? Jossakin vaiheessa tulee se "sokeus" omia taitoja kohtaan, kun auto pysyykin hyvin lapasessa. Silloin ruetaan koittamaan hurjempia luisuja, kovemmilla vauhdeilla ym. Joku saattaa rueta pitämään itseään Vatasena. Silloin se vanhingon riski kasvaa.

Noissa ehdotuksissahan on vaan se huono puoli, että mitään suojaa ei ole ittensä ympärillä, eikä lämmitystä, jos sellaista halajaa...
Kerron nyt vaan oman mielipiteeni asioista, näistä ei tarvi sen enempää hermoilla...
Krossipyörä on aika kehno keksintö sikäli, että sillähän kun ei saa ajaa kun suljetulla alueella. Tai ei kait siitä linnaan joudu, jos vähän metässä ajelee... Mutta pitäishän sitä jotenkin ensin saada se pärrä sinne "alueelle"? Ja ei se ainakaan itellä ajaa samaa asiaa, kun autolla "kikkailu", tai muukaan. Onhan se ihan oma lajinsa. Eikä sellasen pitäminen ihan halpaa ole, koneremonttiakin joutunee tekee vähän väliä, polttoainekulutkin jonkinmoiset..? Mönkijä ois oikein mukava, nelivetoinen työmönkijä ois ihan tarpeellinenkin, mutta eihän nyt mitään kiinalaisia viitti ostaa. Ja mitäpä taas tekee sellasella mallilla, jolla ei saa ajaa tiellä? Taas pomppaa hinnat kattoon, ei noita merkkimönkijöitä mistään lahjaksi saa...

Keskustoissa sladittelevia wittuja myä ollaan.




Mutta on mullakin tuttavapiirissä niitä, jotka vois vaikka "heti haastaa vatasen"!. Hyvinpä ovat ajaneet, ei siinä mitään, silti jos kyytiin sattuu, niin aina pelottaa josko käy jotain...

Täytyy tähän sanoa, että kyllä tuo BMW lähtee paremmin noilla huonoilla takarenkailla, kuin pari etuvetojapsia hyvillä renkailla. Tuntuu järjettömältä, miten raskas takaveto huonoilla vetävillä renkailla "irtoaa" niin hyvin... Luulis että kevyt etuveto kiihtyisi hyvin... Vai onko se vaan sitte moottorin luonne, bensa vastaan 2 krt isompi turbodiesel, jossa on sitä vääntöä melkein 4 kertaa enemmän? Ja Bmw:ssä painojakauma taitaa kuitenkin kohtalaisen hyvä olla. Ja tietysti, siirtyyhän se paino kiihdytettäessä taaksepäin, vetäville pyörille... Ylämäkeen tuota saa peruuttaakin sitte, ei nouse kauhean maireasti!kardaani kirjoitti:Olen aivan samoilla linjoilla. Jos rengassetit ovat samat etu-ja takavedoissa ilman asd:tä, niin kyllä se on päivän selvää, että takavedolla olet ongelmissa selvästi herkemmin kun esim. hirvimettällä koitetaan autolle tien sivusta paikkaa hakea talvella. Jos joku ajaa vaan yleisillä teillä, niin kaikillahan sitä pääsee pääosin niin, että ei kiinni jää....paitsi W201:lla voit jäädä yllättävän helppoihinkin paikkoihin. Takavedolla täytyy tietää auton rajat...itse olen joka tapauksessa takavetoisten vankka kannattaja!dealer kirjoitti:Paljon paremmin lähtee liukkaista risteyksistä pikku etuvetokinneri kuin takaveto (124,202,210) mutta en silti sen perusteella valitse autoa.
Satakaksnelonen ASD lukolla ja hyvillä renkailla on aika hyvä ei-nelivetoisista. Tai mikä vaan missä on ASD.

Pitäis tuohon nelikkoon saada sisemmän raidetangonpäät vaihdettua ja jos se sitte kelpais konttorisedälle (ainakin vois mennä näyttää..), sais nelikon ajoon! Sitä hetkeä on nyt odotettu kohta 2 vuotta..

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: V*TUN Takaveto
Opel, "weird lieben autos"....
Re: V*TUN Takaveto
Mikä on etuvedon vastakohta
-Haittaveto



-Haittaveto


Re: V*TUN Takaveto
Onneksi slk on takaveto muuten ei olisi mitään pitoa.Nyt alla michelin kitkat ja kun 2 vaihteella 40km/h nopeudesta laittaa kasun pohjaan alkaa luistonestovilkkua.Ei ole tehoa kuin 193+ahdinpyörä muutos.
slk230K 97
Re: V*TUN Takaveto
Auttaiskohan pito-ongelmiin se, että laittais ihan oikeat kesärenkaat?pariisi kirjoitti:Onneksi slk on takaveto muuten ei olisi mitään pitoa.Nyt alla michelin kitkat ja kun 2 vaihteella 40km/h nopeudesta laittaa kasun pohjaan alkaa luistonestovilkkua.Ei ole tehoa kuin 193+ahdinpyörä muutos.
E350CDI&A180CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: V*TUN Takaveto
Sinällään onhan se ihme että jotkut valmistajat saavat +300hv eturenkaiden kautta katuun ilman vetelyjäkin.ssuvik kirjoitti:Auttaiskohan pito-ongelmiin se, että laittais ihan oikeat kesärenkaat?pariisi kirjoitti:Onneksi slk on takaveto muuten ei olisi mitään pitoa.Nyt alla michelin kitkat ja kun 2 vaihteella 40km/h nopeudesta laittaa kasun pohjaan alkaa luistonestovilkkua.Ei ole tehoa kuin 193+ahdinpyörä muutos.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: V*TUN Takaveto
Mikä tuollainen ihme on? Kaikki tehokkaat etuvedot joita olen päässyt kokeilemaan ovat vedelleet ikävästi.LopenUupunut kirjoitti:Sinällään onhan se ihme että jotkut valmistajat saavat +300hv eturenkaiden kautta katuun ilman vetelyjäkin.ssuvik kirjoitti:Auttaiskohan pito-ongelmiin se, että laittais ihan oikeat kesärenkaat?pariisi kirjoitti:Onneksi slk on takaveto muuten ei olisi mitään pitoa.Nyt alla michelin kitkat ja kun 2 vaihteella 40km/h nopeudesta laittaa kasun pohjaan alkaa luistonestovilkkua.Ei ole tehoa kuin 193+ahdinpyörä muutos.
.
Mutta kitkat eivät todellakaan ole kesärenkaat.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: V*TUN Takaveto
Fordihan näistä on kait parhaiten onnistunut, ainakaan Focus RS ja ST220 Mondeo ei vetele.....Mondeossa tosin vain 220hv.th56307 kirjoitti:Mikä tuollainen ihme on? Kaikki tehokkaat etuvedot joita olen päässyt kokeilemaan ovat vedelleet ikävästi.LopenUupunut kirjoitti:Sinällään onhan se ihme että jotkut valmistajat saavat +300hv eturenkaiden kautta katuun ilman vetelyjäkin.ssuvik kirjoitti:Auttaiskohan pito-ongelmiin se, että laittais ihan oikeat kesärenkaat?pariisi kirjoitti:Onneksi slk on takaveto muuten ei olisi mitään pitoa.Nyt alla michelin kitkat ja kun 2 vaihteella 40km/h nopeudesta laittaa kasun pohjaan alkaa luistonestovilkkua.Ei ole tehoa kuin 193+ahdinpyörä muutos.
.
Mutta kitkat eivät todellakaan ole kesärenkaat.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: V*TUN Takaveto
Kyllä michelinin renkaat ovat aika pehmeää seosta mutta tosi se on että renkaista johtuu että ei ole pitoa.Paras tehokas etuvetoinen mitä olen ajanut oli fiat coupe 2.0 turbo 220hv-95 ei vedellyt yhtään siinä on kyllä vakiona lukko vaikka on etuveto.
slk230K 97
Re: V*TUN Takaveto
Juuei ei ei onnistu etuvedollaLopenUupunut kirjoitti:Sinällään onhan se ihme että jotkut valmistajat saavat +300hv eturenkaiden kautta katuun ilman vetelyjäkin.ssuvik kirjoitti:Auttaiskohan pito-ongelmiin se, että laittais ihan oikeat kesärenkaat?pariisi kirjoitti:Onneksi slk on takaveto muuten ei olisi mitään pitoa.Nyt alla michelin kitkat ja kun 2 vaihteella 40km/h nopeudesta laittaa kasun pohjaan alkaa luistonestovilkkua.Ei ole tehoa kuin 193+ahdinpyörä muutos.
.

wiimax.fi