WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
musta tarkottaa ylimääräsitä bensaa. Olisko siellä sössitty seosruuvin kanssa kun yritetty tyhjäkäyntiä säätää isommalle. Tuntuu olevan aika harva tietoisia siitä että niissä yleensä on myös tyhjäkäynninsäätöruuvi, ja käännellään sit seosruuvia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Itte en oo ainakaan seosruuviin koskenut, mutta edellinen omistaja voipi olla siitä säädellyt... Voisko toi hetkellinen tehottomuus johtua tästä?Sergey kirjoitti:musta tarkottaa ylimääräsitä bensaa. Olisko siellä sössitty seosruuvin kanssa kun yritetty tyhjäkäyntiä säätää isommalle. Tuntuu olevan aika harva tietoisia siitä että niissä yleensä on myös tyhjäkäynninsäätöruuvi, ja käännellään sit seosruuvia.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
eihän se sitä ihan vvarmasti helpota.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Tänään mersu rupes taas vittuilemaan. Matkalla ei vastannut kaasuun juuri ollenkaan ja kierroksia ei saanut kerättyä ajoissa kun 2000rpm... Mistäs tota vikaa kannattais lähteä etsimään? Kaasuun vastaaminen parani hieman ja hetkellisesti YJ-releen vaihdon myötä.
Säädään seokset varmaan alkuvuodesta koululla, jos siihen saa mahdollisuuden.
Säädään seokset varmaan alkuvuodesta koululla, jos siihen saa mahdollisuuden.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Tervetuloa bensamersun ihmeelliseen maailmaan
Itsellä ainaki meni ton ruiskun kanssa aikanaan niin pahasti hermot että päätin laittaa koko auton kiertoon, enkä toista samanlaista aio hankkia. Ja mitä on nähnyt muilla, joilla on mekaaninen ruisku mersussa niin ei niistä ole taitanut yksikään toimia täydellisesti
Vaikka vaihtaisi mitä osia niin aina sieltä löytyy jokin vika että ei toimi täydelliesti
Nämä siis omakohtaisia kokemuksia 




Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Mullaki kummasti tullu semmonen mieleen, että pitäskö laittaa auto myyntiin ja siirtyä vaikka noihin baijerilaisiin...olli103 kirjoitti:Tervetuloa bensamersun ihmeelliseen maailmaanItsellä ainaki meni ton ruiskun kanssa aikanaan niin pahasti hermot että päätin laittaa koko auton kiertoon, enkä toista samanlaista aio hankkia. Ja mitä on nähnyt muilla, joilla on mekaaninen ruisku mersussa niin ei niistä ole taitanut yksikään toimia täydellisesti
Vaikka vaihtaisi mitä osia niin aina sieltä löytyy jokin vika että ei toimi täydelliesti
Nämä siis omakohtaisia kokemuksia
Jos nyt kuitenkin vielä koittas saada meseä kuntoon, on sillä kuitenkin ihan kiva ajaa.

W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Kellään mitään vinkkiä, mistä vikaa alkais tutkimaan?
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Mun w123 m102 v:84 200T teki kesällä kans justihin samanlaista. Mä en vaan enää muista et korjasko ajelu ja kaasuttelu vai uudet tulpanjohdot,tulpat ja virtis jutut
. Saattaa ollla joku suodatin tai putki tukos. Kannattaa kokeilla päästää polttoaineletkuihin paineilmaa konehuoneen puolelta ainakin ensimmäisenä ja kuunnella kuuluuko tankista ääntä.

Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Tulpanjohdot, tulpat ja virranjakajan kansi sekä pyörijä on vaihdettu lähiaikoina. Muistaaksen bensan suodatinkin on vaihdettu about vuos takaperin... Vois tuota paine ilmajuttua kokeilla kun kerkiää.TPeltola kirjoitti:Mun w123 m102 v:84 200T teki kesällä kans justihin samanlaista. Mä en vaan enää muista et korjasko ajelu ja kaasuttelu vai uudet tulpanjohdot,tulpat ja virtis jutut. Saattaa ollla joku suodatin tai putki tukos. Kannattaa kokeilla päästää polttoaineletkuihin paineilmaa konehuoneen puolelta ainakin ensimmäisenä ja kuunnella kuuluuko tankista ääntä.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Nyt palaa kyl käämit tän paskan kanssa. Ei taida auto olla enää ajokunnossa. Tuuppaa meinaan sen verran tavaraa putkesta, eikä käy tyhjäkäyntiä kylmällä eikä lämpimällä koneella, mutta siinä välillä käy hetken aikaa.
Muutaman kerran polkasin kaasua, niin lumi oli tämän väristä:

Vaihdoin tänään tulpat ja ne oli kyllä aika karstaset, mutta eipä vaikuttanut mihinkään oikeastaan mitenkään. Kaasuun vastaa erittäin heikosti. Kylmällä koneella toimii edes jotenkin, mutta kun alkaa lämpiämään niin kaasua painaessa ainoa viisari mikä värähtää on taloudellisuus mittari... Voisko se vika olla nyt siinä lämpötila-anturissa? Kävin motonetissä ostamassa semmosen, mutta se oli väärä. Motonetissä ainoa oli 4-napainen ja tässä näyttäis olevan 2-napainen, mikäli oon oikeaa palikkaa katsonu. Kannaataako mun lähteä ettimään semmosta vai tuleeko teillä jotain muuta mieleen?
Tässä vielä pieni pätkä tosta savuttamisesta:
http://www.youtube.com/watch?v=h6BZGHX6xDY" onclick="window.open(this.href);return false;
Apuja kaivataan, että sais tän ajoon. Tää tais kyllä olla mun ensimmäinen ja viimeinen bensa-mersu, ellei rupea pikkuhiljaa toimimaan...
Muutaman kerran polkasin kaasua, niin lumi oli tämän väristä:

Vaihdoin tänään tulpat ja ne oli kyllä aika karstaset, mutta eipä vaikuttanut mihinkään oikeastaan mitenkään. Kaasuun vastaa erittäin heikosti. Kylmällä koneella toimii edes jotenkin, mutta kun alkaa lämpiämään niin kaasua painaessa ainoa viisari mikä värähtää on taloudellisuus mittari... Voisko se vika olla nyt siinä lämpötila-anturissa? Kävin motonetissä ostamassa semmosen, mutta se oli väärä. Motonetissä ainoa oli 4-napainen ja tässä näyttäis olevan 2-napainen, mikäli oon oikeaa palikkaa katsonu. Kannaataako mun lähteä ettimään semmosta vai tuleeko teillä jotain muuta mieleen?
Tässä vielä pieni pätkä tosta savuttamisesta:
http://www.youtube.com/watch?v=h6BZGHX6xDY" onclick="window.open(this.href);return false;
Apuja kaivataan, että sais tän ajoon. Tää tais kyllä olla mun ensimmäinen ja viimeinen bensa-mersu, ellei rupea pikkuhiljaa toimimaan...
Viimeksi muokannut WilZy, To 10.01.2013 22:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Rikkaallahan tuo selvästi käypi. Kokeile se lämpötila-anturi vaihtaa vika voi hyvinkin olla siinä eika ole kallis kokeilu. Kannattaa myös kattoo kaikki johdot läpi ettei mikään ole poikki.
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Sehän puskee enemmän mustaa ku mun 200D lankku
Ei mulla ole mitään neuvoja antaa muutaku että Mersujen korjauksessa maltti on valttia joten kanattaa vaan rauhassa ettiä sitä vikaa, on pariin kertaan ollu Mersujen kanssa vähän erimielisyyksiä
Tosin bensalla ne ei ole toiminut mutta kuitenkin 
Toivottavasti vika löytyy niin pääsee pistään Tenavaa poikittain


Ei mulla ole mitään neuvoja antaa muutaku että Mersujen korjauksessa maltti on valttia joten kanattaa vaan rauhassa ettiä sitä vikaa, on pariin kertaan ollu Mersujen kanssa vähän erimielisyyksiä


Toivottavasti vika löytyy niin pääsee pistään Tenavaa poikittain

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Ruiskulla oli kaks johtoa ottaneet toisiinsa kiinni ja mennyt oikkariin. Loppu savutus, mutta vika ei silti hävinnyt. Kaasun vastaavuus vieläkin heikkoa eikä käy oikeen tyhjäkäyntiä. Mistäs noita lämpötila-antureita sais? Motonetissä ei ainakaan ollut oikeanlaisia.olli103 kirjoitti:Rikkaallahan tuo selvästi käypi. Kokeile se lämpötila-anturi vaihtaa vika voi hyvinkin olla siinä eika ole kallis kokeilu. Kannattaa myös kattoo kaikki johdot läpi ettei mikään ole poikki.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
ootko kattonu vielä bensapumpun relettä läpi? itellä ainaki tuo farkku 123:nen ei toiminu kunnolla ku joku oli laittanu 6 pyttysen relleen 4 pyttyseen, välillä toimi ihan normaalisti ja välillä sitten ei meinannu lähtä käyntiin ja välillä kävi kolomella 

Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Pitääpä kattoa, kun kerkiää talliin asti. Kiitos vinkistä!mesew123 kirjoitti:ootko kattonu vielä bensapumpun relettä läpi? itellä ainaki tuo farkku 123:nen ei toiminu kunnolla ku joku oli laittanu 6 pyttysen relleen 4 pyttyseen, välillä toimi ihan normaalisti ja välillä sitten ei meinannu lähtä käyntiin ja välillä kävi kolomella

W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Vaihda diesel kone tuommoiseen hyvään koppaan 

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Mielessähän se on käynyt. Haavena olis lyödä pellin alle esim. OM606 ja siihen joku mukava ahdin, muuta rahastahan tämä pääasiassa on kiinni ja sitä ei käytettävissä tällä hetkellä mitenkään hirveästi ole tämmöeen touhuun. Mimmosissa hinnoissa nuo diissel koneet mahtaa pyöriä? ja onko hankala sovittaa tämmöseen?Jussi L. kirjoitti:Vaihda diesel kone tuommoiseen hyvään koppaan
Koppa tosiaan on sen verran hyvässä kunnossa, että en raaskisi autosta edes luopua. Jossei nyt rupea pikkuhiljaa tuo ruisku pelittämään, niin jää auto talliin seisomaan ja ostan toisen auton käyttikseksi. Mersua sitte omaan tahtiin laittaa kuntoon tai sitte tosiaan jonku isomman diisselin vois lyödä pellin alle.
Tällä kopalla vois olla aika härski näky superturbona kun ulkoisesti täysin orkkis kunnossa.

W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
jos on rahat tiukilla, niin ei kyllä kannata mitään 606:sta ja isoo turboo sinne laitella. kone 2000e, turbo 600e, pumppu 2000e? ja kauheesti askartelua ja pikkunippeliä. ja voimansiirtoon sitten vielä enemmän rahaa. sitten ne hermot vasta meneekin, kun auto hajoo kahta kauheemmin. lota, vetarit, perä yms. ei se pelkkä voima vielä mitään auta. voimansiirto on linjassa heti seuraavana, mikä vaatii parantelua, että auto toimii.
mutta, joku 606, tai 603, tai mikä vaan diiseli sinne ilman sitä isoa holsettia yms, niin sitten on toimiva setti. voiman tekeminen on kohtuu helppoa ja halpaa, mutta että koko auto on toimiva, niin se vaatii paljon rahaa.
mutta, joku 606, tai 603, tai mikä vaan diiseli sinne ilman sitä isoa holsettia yms, niin sitten on toimiva setti. voiman tekeminen on kohtuu helppoa ja halpaa, mutta että koko auto on toimiva, niin se vaatii paljon rahaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Näin mä vähän aattelinki. Lähinnä oli vain haaveilua tuo 606 isolla turbolla. Jos nyt koittas vielä tuota nykystä konetta saada kuntoon, ei sekään vielä ihan tuhoon tuomittu ole.pera8x kirjoitti:jos on rahat tiukilla, niin ei kyllä kannata mitään 606:sta ja isoo turboo sinne laitella. kone 2000e, turbo 600e, pumppu 2000e? ja kauheesti askartelua ja pikkunippeliä. ja voimansiirtoon sitten vielä enemmän rahaa. sitten ne hermot vasta meneekin, kun auto hajoo kahta kauheemmin. lota, vetarit, perä yms. ei se pelkkä voima vielä mitään auta. voimansiirto on linjassa heti seuraavana, mikä vaatii parantelua, että auto toimii.
mutta, joku 606, tai 603, tai mikä vaan diiseli sinne ilman sitä isoa holsettia yms, niin sitten on toimiva setti. voiman tekeminen on kohtuu helppoa ja halpaa, mutta että koko auto on toimiva, niin se vaatii paljon rahaa.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Jos haluat halvalla "tehoa" niin lyöt keulille M103 3.0 180hp~ tai M104 3.0 220hp~
Muutamaan hunttiin todennäkösesti löytyy kone.
Sitten myöhemmin kun löytyy lisää budjettia niin squirttia ruiskuks ja ahdin kylkeen
Muutamaan hunttiin todennäkösesti löytyy kone.
Sitten myöhemmin kun löytyy lisää budjettia niin squirttia ruiskuks ja ahdin kylkeen

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Ja useampi kuin muutama huntti menee lisäksi kytkimeen, jäähdyttäjään, letkuihin, jarruihin, vakaajiin, jousiin jne. Toivottavasti autossa on valmiiksi ABS, jonka nuo tehokkaammat bensamallit vaativat.Mr300 kirjoitti:Jos haluat halvalla "tehoa" niin lyöt keulille M103 3.0 180hp~ tai M104 3.0 220hp~
Muutamaan hunttiin todennäkösesti löytyy kone...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Tuli mieleen ihan sama. Enpä kerenyt täydentään.tomant kirjoitti:Ja useampi kuin muutama huntti menee lisäksi kytkimeen, jäähdyttäjään, letkuihin, jarruihin, vakaajiin, jousiin jne. Toivottavasti autossa on valmiiksi ABS, jonka nuo tehokkaammat bensamallit vaativat.Mr300 kirjoitti:Jos haluat halvalla "tehoa" niin lyöt keulille M103 3.0 180hp~ tai M104 3.0 220hp~
Muutamaan hunttiin todennäkösesti löytyy kone...
tomant
M103 3.0 voi verrata tuohon 190 2.6 ja M104 3.0 taas 190 2.5 cosworth.
Elikkä niitä vastaaviksi pitäisi saada.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Tuo 190E 2.6 ei käy verrokiksi, koska teho ylittyy, vaikka kuutiotilavuuden puolesta onnistuukin. 190E 2.5-16 kelpaa suuritehoisimpana verrokiksi teholla 204 hv + 20% eli 244 hv. Tuossa benskoneiden turbokatsastustopikissa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=60036" onclick="window.open(this.href);return false; on AK47:n hyvä kirjoitus ja muutakin tietoa asiasta.Mr300 kirjoitti:...M103 3.0 voi verrata tuohon 190 2.6 ja M104 3.0 taas 190 2.5 cosworth.
Elikkä niitä vastaaviksi pitäisi saada.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
ABS:it on kyllä valmiina, mutta luulempa etten ainakaan toistaiseksi jaksa tämmöseen projektiin ryhtyä. Jos vaikka koittais saada ton ruiskun pelaamaan. Kattelee sitten myöhemmin sitä toista konetta, taikka sitten kokonaan toista autoa. Kyllä tämä nyt oli ensimmäinen ja viimeinen bensa mersuni. Muuten kyllä ihan kiva auto, mutta ikinä ei ole kunnolla toiminut.tomant kirjoitti:Ja useampi kuin muutama huntti menee lisäksi kytkimeen, jäähdyttäjään, letkuihin, jarruihin, vakaajiin, jousiin jne. Toivottavasti autossa on valmiiksi ABS, jonka nuo tehokkaammat bensamallit vaativat.Mr300 kirjoitti:Jos haluat halvalla "tehoa" niin lyöt keulille M103 3.0 180hp~ tai M104 3.0 220hp~
Muutamaan hunttiin todennäkösesti löytyy kone...
tomant

W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
On se kummallista, että lähes 30 vuotta vanha 400 euron auto ei olekaan uudenveroisessa kunnossa .-)
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Sais edes ajokuntoon...tomant kirjoitti:On se kummallista, että lähes 30 vuotta vanha 400 euron auto ei olekaan uudenveroisessa kunnossa .-)
tomant
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Lämpötila-anturi löytyy kl-varaosista. Ja merteililtä
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27500/783" onclick="window.open(this.href);return false; <--tämä siis 2.0
Onkohan siellä sytkä kohillaan?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27500/783" onclick="window.open(this.href);return false; <--tämä siis 2.0
Onkohan siellä sytkä kohillaan?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
jos alakaa tympimään nii voin minä ostaa sopuhintaan..WilZy kirjoitti:Sais edes ajokuntoon...tomant kirjoitti:On se kummallista, että lähes 30 vuotta vanha 400 euron auto ei olekaan uudenveroisessa kunnossa .-)
tomant
Menneitä paljon.
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
Jäi hiukan mietittymään toi Lämpömittarin anturi. Antaako se tiedon myös ruiskulle vai ainoastaan mittariin?Mr300 kirjoitti:Lämpötila-anturi löytyy kl-varaosista. Ja merteililtä
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27500/783" onclick="window.open(this.href);return false; <--tämä siis 2.0
Onkohan siellä sytkä kohillaan?
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: WilZyn ensiauto W201 vm -84, Pikkufixausta
no sieltä löytyy myös jäähdytinnesteen anturi
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28093/783" onclick="window.open(this.href);return false;
Katso tuolta itse. löytyy varmaan oikea
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28093/783" onclick="window.open(this.href);return false;
Katso tuolta itse. löytyy varmaan oikea

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79