Tällainen tapaus,
Mistähän kannattais alkaa katteleen vikaa kun 300 CE 24 -92 kone alkaa pätkiin silloin kun sitä kuormittaa.
Tyhjäkäyntiä käy OK, mutta kun vetää vaihteen (automaattiloota) niin alkaa käymään pätkien! Liikkeelle lähtössä ja kiihdytyksissä pätkii reippaasti.
Alle 30 nopeudessa pätkii tasaisellakin nopeudella mutta kun nostaa vauhdin noin 50 – 100 niin pelaa OK (tasaisella nopeudella siis), mutta esimerkiksi kun alkaa ohittamaan niin kone aloittaa jumalattoman nykittämisen.
Virranjakaja & roottori on vaihdettu, varmaan seuraavaksi tulppien ja tulpanjohtojen kimppuun? Vaiko onko teidän mielestä vika edes sähköpuolella? Vai kannattaako siirtyä katteleen syöttöpuolta? Kone ei tulppien perusteella ainakaan liian rikkaallla ole, harmaaksi polttaa! Tulee mieleen saakohan liikaa ilmaa????
300 CE nykittää
Re: 300 CE nykittää
Voiko tuota enää osuvammin sanoa...Harppa kirjoitti:varmaan seuraavaksi tulppien ja tulpanjohtojen kimppuun?

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Tulpanjohdot tai tulpat!
Kävin lauantai-iltana hakemassa kärryni Ypäjältä, jossa se oli ollut kolme viikkoa lainassa perheen opiskelijatytöllä. Yön hiljaisina hetkinä ajellessani Asikkalaan, kuuntelin tietysti auton toimintaa. Ei oikein tahtonut lähteä, kun käski reippaammin. Mietti ja nyki. Kulki kyllä sitten kun pääsi vauhtiin. Kotipihassa seurasin tyhjäkäyntiä. Huojui hiljalleen, mitä ei ole aikaisemmin tehnyt.
Eilen sitten pistin kärryn huoltoon. Vaihdoin tulpat ja mittasin tulpanjohdot. Vika näkyi tosin jo tulppia irroittaessani. Vitostulpassa oli mahtava piikki. Tulpanjohtojen mittaus osoitti, että kyseisen johdon vastus oli 135 ohmia, kun se muissa oli himpun verran yli tuhannen. Siis johto paskana!
Kävin lauantai-iltana hakemassa kärryni Ypäjältä, jossa se oli ollut kolme viikkoa lainassa perheen opiskelijatytöllä. Yön hiljaisina hetkinä ajellessani Asikkalaan, kuuntelin tietysti auton toimintaa. Ei oikein tahtonut lähteä, kun käski reippaammin. Mietti ja nyki. Kulki kyllä sitten kun pääsi vauhtiin. Kotipihassa seurasin tyhjäkäyntiä. Huojui hiljalleen, mitä ei ole aikaisemmin tehnyt.
Eilen sitten pistin kärryn huoltoon. Vaihdoin tulpat ja mittasin tulpanjohdot. Vika näkyi tosin jo tulppia irroittaessani. Vitostulpassa oli mahtava piikki. Tulpanjohtojen mittaus osoitti, että kyseisen johdon vastus oli 135 ohmia, kun se muissa oli himpun verran yli tuhannen. Siis johto paskana!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI